[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:57

@marga Lekker ook een Tiroler rit gemaakt. Ze lopen het liefst samen met andere maflingers. :D

@assie In het Haarlemmermeerse Bos heb je een ruiterpad rondom. Ik ben er blij mee want het is 5 minuten rijden met de trailer. Maar groot is het niet. Half uur draven en dan ben je het rond. Ik ben snel tevreden hier in de Randstad. :j
Op 15 minuten met de trailer ligt het Amsterdamse bos. Dat is veel groter en kan je wel 2 uur rijden. Maar daar is dit weekend Eventing wedstrijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:21

Iedereen hopelijk veel genieten op deze prachtige dag {:}

Lekker bezig geweest met Fred en stukje uitgestapt buiten. Het lijkt haast weer op rijden :')

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:51

Te snel gezegd dat de hoest weg is.
Gisteren begon ze weer. Ze trok zich om de een of andere reden los tijdens het hoeven krabben. Ze staat aan een hals band vast . Denk luchtpijp irritatie door het lostrekken. Hierna begon ze weer te hoesten en echt een aantal keer ook tijdens het trainen deed ze voorheen nooit tijdens het werk. Vanmorgen maar een keer hoesten gehoord toen ik op stal was. Even een paar dagen aankijken ....

Iedereen heerlijk aan het genieten van het prachtige weer hoop ik!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:30

He bah altijd lastig dat hoesten. Zelf ben ik erge fan van Sputolysin in combinatie met https://www.agradi.nl/puur-natuur-laryngo-50ml.htm . Maar kan me voorstellen met drachtige merrie dat je liever via DA doet... maar dan lijkt het wel op luchtpijp irritatie en niet de longen trouwens... eet ze veel stro of kun je iets met het voer doen?

Moet werken heb nachtdienst maar ben door paardrijden en het lekkere weer helemaal rozig geworden :z dus moet zo ff aan de koffie of zoiets.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:14

Ben jaloers op jullie. Hier is het een saaie, grijze dag.

Ik ga denk ik toch maar een van de bijrijdsters afzeggen. Zij rijdt (heel af en toe, want zegt heel vaak af) op Rembrand en haar dochter op Amerigo. Maar ze hebben nooit tijd om uit te mesten of zadel te poetsen. Het is rijden en weer weg. Nu is een zweetdeken kapot gegaan (wsl door Themba) omdat ze de boel laten slingeren. Maar volgens hun is het niet hun schuld. Alleen verder gebruikt niemand die deken. Omdat ze ook vaak op het allerlaatste moment afzeggen ben ik er inmiddels wel een beetje klaar mee. Ze mogen alles gratis gebruiken, ook de trailer. Vandaag zijn ze op wedstrijd geweest. Komen terug, zetten pony in de wei en gaan gewoon weer weg. Terwijl de afspraak toch echt was dat ze even uitmesten.
Ik zie er wel tegenop om het te zeggen, maar heb nu steeds frustraties en dat is ook niet goed.

Visite voor zoonlief is net weer weg, dus zo maar puinruimen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:38

Nou, daar zou ik snel klaar mee zijn.
Voor wat, hoort wat. Uitmesten, opruimen etc z8jn wel het minste wat ze in ruil kunnen deon.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:51

Tine... daar zou ik ook snel klaar mee zijn.... :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 08:38

Baudy, graag jouw advies.

Amerigo blijft aan de magere kant, ondanks dat hij nu naast een beetje natures best, luzerne, speedibeet en senior priores krijgt. Hij krijgt ook liquihorse basis, magnesium en vit e met sel bij. Wat zouden we nog kunnen geven aan onze ppid-er dat hij iets voller wordt?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:08

Nou Tine wat onbeschoft eigenlijk... -O- 't is toch wat met die bijrijders af en toe :roll:
Hoop dat Baudyh een advies voor je heeft :(:)

Vandaag 'paardvrij', na een slaapdienst (overigens vrijwel niet geslapen %) :z ) geef ik mezelf tegenwoordig gewoon dagje 'niets'. Ben toch niet helder dan :O morgen is er weer een dag :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:15

Tine zulke bijrijders heb je niets aan.
Hoop dat Baudyh je kan helpen.
IK ben juist altijd aan het oppassen dat ze niet te dik worden.

Vhu een paard vrije dag, volgens het weerbericht komt morgen in de loop v.d. dag regen, als je wilt rijden zal het in de ochtend zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:09

Lastig tine...hoop dat je iets vind wat hem wat voller houd.
Hier nu zon... vanmorgen de moestuin omgespit..en geharkt..en een hekje eromheen tegen de kat..loopt er altijd een van buren.. voordat die denkt handige kattenbak..toch maar hek eromheen.
Dan binnenkort zaaien...
Nu..ff bijkomen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:23

Oei, moestuin. Is hier nog een grote bende. Eens kijken of ik daar morgen begin mee kan maken, maar als het zo gaat regenen als ze zeggen dat wacht ik wel even ;-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:13

Ik heb weleens een idee van een moestuin, maar in de winkel wordt al zoveel voedsel weggegooid dat dat mijn eigen moestuin is hihi. Ik vind het wel knap van mensen als ze het bij kunnen houden, lijkt me veel werk. Maar ja, ik heb ook echt geen groene vingers.
Tine, krijgt hij ook Prascend?
Marga, hier heb ik ook alleen maar strijd tegen gewicht. Ik geef ze geen onbeperkt hooi en ook geen bergen krachtvoer of iets, maar toch altijd vet.
Mijn nieuwe puppy is leuk! Zit meer power in de benen als wat ik gezien heb in Groningen, erg blij mee. Lief eerlijk dier, alleen wat onhandig nog af en toe.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:31

Ips, hij krijgt al jaren prascend, laatste jaar denk ik inmiddels wordt hij erg slank zeg maar. Ze krijgen hier al jaren onbeperkt hooi in fijnmazige netten, ben daar erg blij mee.
Moestuin, tja, zoonlief wilde dat ooit. En wie heeft het werk... maar ik moet zeggen de wortels, bieten, bosuitjes, en prei waren erg lekker :Y) Maar ik heb ook totaal geen groene vingers, dus lees vooral de verpakking en doe maar wat hihi

Nou, net weer heleboel lesmateriaal in elkaar geknutseld, dus nu mijn bedje maar eens opzoeken.

Spaikey, is het hoesten al minder?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:08

Hier aantal jaar een echte volkstuin gehad :7 wat een werk! Vond het wel ontzettend leuk om te doen. Genoten van de appelmoes van de appelboom en de sla, courgettes, tomaten, worteltjes, pepertjes paprika's, pompoenen, peterselie, munt en de aardbeien. Heerlijk. Zoonlief had op de basisschool vanaf groep 6 2 m2 tuin op de schooltuin, kwam ook van alles vanaf. Dus vind het erg jammer dat onze tuin op het noord/oosten ligt met vrijwel geen mogelijkheden vwb flinke planten op te kweken, want doe het graag.
Hoop dat ik van de zomer iets kan doen met de bewoners waar ik werk.

Vandaag wel bij Fred geweest maar niet zo lang, was nog erg moe en dan stap ik er niet op. Hij heeft heerlijk gespeeld met het tinkertje, echt achter elkaar aan het rotzooien zo grappig.

Geen verstand van paardjes met PPID en voeren.. hoop dat je iets vindt Tine...

Vandaag nog ambulance aan de deur gehad ivm gast bij de B&B.... gelukkig zo op kunnen lossen hoefde niet naar zkh. Ben dan toch blij dat ik zelf ondertussen ook aardig thuis ben in EHBO etc. Wat ik dacht dat het was klopte precies met wat ambulancepersoneel zei (na val id bus scheurtje in bilspier = lastig en kan erg pijnlijk zijn maar gelukkig geen vreselijk letsel).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:14

tine10 schreef:

Amerigo blijft aan de magere kant, ondanks dat hij nu naast een beetje natures best, luzerne, speedibeet en senior priores krijgt. Hij krijgt ook liquihorse basis, magnesium en vit e met sel bij. Wat zouden we nog kunnen geven aan onze ppid-er dat hij iets voller wordt?

Goed bezig maar hoeveel krijgt hij van de luzerne, Speedibeet en seniores?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 05:58

baudyh schreef:
tine10 schreef:

Goed bezig maar hoeveel krijgt hij van de luzerne, Speedibeet en seniores?

Dank voor je reactie!

Handje luzerne (vindt hij echt niet lekker) per keer (hij krijgt 2x per dag krachtvoer, en de speedibeet en senior priores zijn samen geweekt een halve emmer, dit verdeeld over 2x. Als ik meer geef laat hij het staan (nu al vaak een restje)

Ik kreeg van iemand van ppidforum de tip om er een klein beetje gewone slobber bij te doen voor de smaak. Omdat hij nooit bevangen is geweest, zou dit wel kunnen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:20

Welk merk lucerne krijgt hijTine? Die van de welkoop wordt hier slecht gegeten, maar vitalbix gaat bij alle paarden op.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:23

Ips hoe is het nu met Det?

Tine geen tips van mij om Amerigo wat dikker te krijgen. Hier alleen paarden die juist wel mogen afvallen :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:28

Ipsilonka schreef:
Welk merk lucerne krijgt hijTine? Die van de welkoop wordt hier slecht gegeten, maar vitalbix gaat bij alle paarden op.

Van Havens. Bij de jumper verkopen ze hier 2 merken/soorten. Die andere zit melasse in, dus dat gaat niet.

Vanmorgen werd ik nog benaderd om in te vallen op school van zoonlief, bij de kleuters. Maar ik heb nee gezegd, want heb heel volle planning. Dan zou ik dat weer allemaal om moeten gooien. Nu lekker even (in de regen, dat was dan minder) op Rembrand gereden en zo nog naar 4 winkels voor allerlei boodschapjes. Vanmiddag heb ik het weer druk met zoonlief en er komt ook nog een taxateur langs, dus ik vond het wel best. En toch voel ik me dan schuldig als ik nee zeg.... het valt nog niet mee hihi.

Nou, ik ga maar eens rondje rijden met de auto.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:57

Voer is zo lastig...
Moestuin...deed ik ook niet toen ik buiten de deur werkte...maar ik ben nu hele dagen thuis...dus heb er de tijd voor..
Ips..zal in winkels veel groente net niet lekker meer is voor verkoop.. zonde
Tine goedzo !!

Vanmorgen weer gaan joggen...probeer nu echt 3x p.week te gaan...steld niet veel voor 2,5 km interval..maar het lukt me..hoop dat ik sterker word..en fitter...
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 28-03-18 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

zidema

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:58

Jeej het is weer mooier weer! Tijd om vaker op pad te gaan *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:18

Ik vind het knap van je Bianca. Mijn knieen redden dat helaas niet anders zou ik ook graag iets dergelijks gaan doen.

Er zijn hier nu al 4 dagen 2 stucadoors bezig op de bovenverdieping, maar het schiet in onze ogen absoluut niet op. De baas is nu gekomen om te kijken. Ik ben benieuwd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:58

Tine....2 stucadoors... die moeten gaan als de brandweer.... bizar..hoop alles snel klaar.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:24

Moestuin heb ik niet, absoluut geen lol aan. Fruitbomen wel wat, jam koken, appeltaart bakken vind ik leuk en stoofpeertjes deze vind mijn haf ook erg lekker :Y) moet tegen de herfst altijd oppassen dat hij niet zelf gaat plukken als hij loopt te grazen (maaien) in de tuin.

Tine goed gedaan nee zeggen anders loop je jezelf voorbij. En de bovenverdieping voor de paas gestuct.
Mijn mannen staan al weer aardig kort want het gras groeit al weer m.a.w. wei is gekrompen.

Was vanochtend een rondje met Pep voor de sulky, man wat was het alweer druk in het bos met al die toeristen.