[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:04

Goedemiddag.
heerlijk getraind vanmorgen..3 reeën van heeul dichtbij gezien....erg mooi..grote ganzen...kleinere ganzen..die duidelijk vermoeid zich met hun schutkleur zich verstopten...hoop dat ze snel weer op krachten zijn...en...een enge man..lang leve mijn reu die dan dat soort mensen de stuipen op het lijf weet te jagen en best wel groot is !! toffe hond !!

Vhu...jammer van het huis...... :(:) en Ber die braaf thuis is gebleven ! +:)+
Baudyh, van harte gefeliciteerd, gaaf joh !! goed gereden !!
Ht rijd over mollen heen..whahahaha...ziet tekenfilm-shaun-het-schaap-achtige dingen voor zich....echt een serie om in een deuk te liggen !!
Ips, morgen weer naar Ermelo ? hoe bevalt de opleiding ?

tot later....fijne zondag...nou ja..wat er nog van over is....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:57

Hier zelf getraind, ruim 20 km gefietst op flink tempo (naar de pony's op en neer) en stallen grote beurt gegeven plus de schuilstal en de wei. Het is hier heerlijk weer, zon en weinig wind {:} pony's staan lekker buiten, wat is dat toch heerlijk dat ik mijn eigen wei weer heb. Vooral voor Ollie met de training die nu best wel stevig is is dat op de rustdagen zo belangrijk.

Super stoer van jouw honden Biancacoo.... en enge man, brrr. Zo heel af en toe kom ik met trainen ook engerds tegen, of op de fiets. Had er laatst ook een die keek me echt recht in mijn gezicht aan, was zo'n rotkop :oo ben heel hard doorgefietst :=

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:06

Tine hoe ging sem gisteren.

Vraagje Tine gaat bij jullie de M ook al in een 20 x. 60 bak of pas vanaf de Z?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:10

VHU: lekker bezig met conditietraining. Hier helaas geen zon en gemeen koude wind
Bianca: lekker getraind met de honden. Jakkes, enge man. Dan is het wel fijn om een stoere hond te hebben.
Baudy: gefeliciteerd. En ineens allemaal eetprijzen, terwijl je aan het lijnen bent. Da's lastig. Heb 1x zo'n varkenspoot gebruikt om soep te maken. Vond dat toch wat minder. :o

Wij zagen gisteren 4 reeen van heel dichtbij. s morgens hadden we een ritje door het veld gemaakt. Zoonlief was daarbij zijn zweep verloren, dus de hele rit met de honden weer gelopen. Sprongen er ineens 4 reeen op, kwamen eerst op ons af, en schrokken toen van ons. Gelukkig had ik de honden aangelijnd. Lika werd helemaal gek :):) .
Vanmorgen heerlijke bosrit gemaakt met mini en maxi. Heb zo genoten, ook al was het vreselijk koud. Kwamen echt bizar veel mountainbikers tegen, hebben geprobeerd te tellen, zo ongeveer 75. Gelukkig zijn ze fietsersproof.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:13

Sam had helaas 3 weigeringen, dus uitgebeld. Erg jammer, want ze kunnen het samen zo goed.

M moet in 20x60 volgens de reglementen, dus daar houden wij ons braaf aan. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:17

Pony kan een keer haar dag niet hebben Tine, jammer volgende keer beter :(:)
Ik ben hier ook niet erg van de varkenspoten in de soep ... maar is meer dat ik het zo'n eng gezicht vindt. Had vroegah een vriendje en zijn moeder maakte altijd bruine bonensoep ook met varkenspoot of wat het dan ook was erin. Zo dat was echt ontzettend lekker, heb het nooit meer zo lekker geproefd. Helaas was vriendje wat minder hahaha.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:09

Ok wist ik niet, dank je Tine.
IPS bracht me aan het twijfelen om toch naar de M te gaan. Kan ik nog een keer binnen mee pakken. Ja wat is wijsheid.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:14

Tja, aan mij heb je niet veel. Ik ben van het uitrijden van alle klasses. Als ik overstap naar een volgende klasse wil ik ook echt klaar zijn voor die klasse. Dus dat ik zeker weet dat ik een wp kan halen. (ok, het blijft een jurysport, maar ik weet zelf natuurlijk heel goed wat we wel en niet kunnen) Bovendien vind ik het voor mijn eigen zelfvertrouwen beter om eerst nog een poosje door te gaan, met de kans dat je dan ook geregeld in de prijzen valt. Wat weer goed is voor het zelfvertrouwen en uiteraard ook voor het plezier in de hobby. Laten we wel zijn, onderaan eindigen met wp is toch anders dan bovenaan eindigen ;-). Maar het is iets wat je zelf zult moeten beslissen, ik ken jullie daarvoor niet goed genoeg. Wat adviseert je instructie (dat laat ik wel meewegen bij zoonlief bij de overstap)

VHU: inderdaad volgende keer beter. Zoonlief was natuurlijk wel even flink teleurgesteld, maar later zei hij wel dat hij heel lekker had gereden en daarvan had genoten. Daar doe je het tenslotte voor.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:31

Ik weet dat ik in de B steeds niet over wilde omdat ik het te perfect wilde. En toen ik uiteindelijk over ging dacht ik waarom ben ik nou niet eerder gegaan...... Hij voelt nu de laatste wedstrijden wel veel beter. En ik weet dat ik alles perfect wil wat dus in mijn ogen bijna nooit lukt. Ha ha. Maar hij gaat het nu echt wel beter doen. Ja in de prijzen rijden is wel leuk natuurlijk. Ga morgen even overleggen met de instructeur maar ik denk dat hij zegt dat ik het gewoon moet doen. ik zie nog wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:08

Ik reed nooit zoveel wedstrijden (heb het nu even over onder het zadel) en als ik dan de winstpunten had was ik ook wel klaar voor de volgende klasse. Of ik trainde dan thuis door totdat we er klaar voor waren. Ik zag het nut er nooit zo van in om maar door te blijven rijden in dezelfde klasse als ik toch al de winstpunten had :o
Had altijd wel zoiets van dat ik het wel wilde afsluiten met vette punten :)

Met endurance is dat anders, want dan moet je echt doen aan conditie opbouw en dat is een heel andere manier van trainen voor dan gymnasticeren / gehoorzaamheid / dressuurmatig. Maar met endurance hoef je ook niet over te stappen, je mag bij wijze van je hele leven in klasse 1 rijden mocht je dat willen. En ook altijd weer terug zonder aanvraag te doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:13

Goedemorgen...
fijne dag allemaal...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:27

Goedemorgen

Frisjes buiten.

Vanmorgen om 8 uur startte de inschrijving voor de bixiedag, nog geen 20 minuten later waren al heel wat rubrieken vol. Ik was gelukkig op tijd. Samoerai staat ingeschreven voor dressuurles, springles, crossles en spelletjes, Amerigo voor wedstrijd mennen dressuur en vaardigheid, en een marathonles

Nu maar eens buiten aan de slag.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:52

Ja dat is altijd zo snel vol hè. Wel leuk hoor.
Jullie ook fijne dag. De zon is er, maar nog erg bbrrr.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:58

Wat een heerlijk weer is het. Zonnetje, en toch lekker fris.
Vanmorgen eerst super fijn drooggemend met Samoerai, en daarna echt gemend met Rembrand. De rem doet het gelukkig weer, dus dat scheelt weer kosten en kar kwijt zijn.

Vanavond mag Amerigo met zoonlief mee naar les. Eigenlijk heeft hij van 17.30-18.30 les, maar sinds we zijn begonnen wordt het steeds een half uur verlaat, omdat de les ernaast steeds uitvalt door afmeldingen. Op zich natuurlijk prima, maar ik vind het voor zoonlief zo'n slecht begin van de week. Als hij van 18-19 les heeft, ligt hij op zijn vroegst om 20 uur op bed. En dat vind ik toch echt wel te laat. Zijn springles is ook op die tijd, maar ja, dat is op vrijdagavond, kan hij uitslapen de volgende dag of hoeft hij in ieder geval niet zich goed te concentreren op schoolwerk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:03

Heerlijk he dat weer :D mag wel ff zo blijven!
Wij waren hier ook altijd erg terughoudend met dat late les-gedoe met van alles. Nu ook nog trouwens, later dan 19.00 uur wordt er hier niet gelesd, wat het ook is. Zoonlief gaat hier altijd nog pas tegen 20.30 naar bed, dan is hij echt versleten.

Leuk de bixie dag maar is het niet heel erg veel op een dag, 7 activiteiten waarvan 4 lessen? Zou er zelf in ieder geval heel moe van worden zoveel tegelijk :+ ook als ouder zeg maar :o Gewoon vraagje hoor Y;(

Wilde vanochtend op stap voor lange rit maar alles was zo bevroren, ga nu morgen, kan ik wat later thuiskomen ivm lesrooster zoonlief (dus in de middag gaan, als het allemaal weer wat ontdooid is). Naja, had net zo goed wel vandaag kunnen gaan want hij belde net dat er nog iets op school was en hij pas om 17.00 uur thuis is, zul je altijd zien :+

Pony's zo weer even naar binnen halen, die hebben weer lekker op de wei gestaan {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:42

Vorig jaar deed zoonlief ook mee en hij vond het geweldig. Het zijn korte lessen (er staat een half uur voor, maar in de praktijk is het max 20 min) en ik heb het zo gepland (voorzover het mogelijk was) dat hij ook steeds pauze heeft tussendoor (en ook voor pony haha). Vorig jaar hadden we een heel relaxte dag, dus neem aan dat dat nu ook zo zal zijn ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:53

Zal waarschijnlijk zo zijn dat jullie straks helemaal afgedraaid zijn en hij nog enthousiast heen en weer rent :') geweldig.

**hijst zich uit warme stoel en moet nu echt naar de wei :brr: zon is weg het wordt weer koud **

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:07

goedemorgen....wat is't rustig hier.....
vhu, veel plezier vandaag !!
Tine, dat is idd laat voor les voor die jonge kids, succes bij de bixiedag.

verder....drukdrukdrukdruk, gisteren met mijn keukentje verder gegaan..plafond moest nog spijkers uitgehaald worden..verlaagd plafond is eruit..en spijkers moesten nog..zit een mooi kraalschrootjesplafond..best mooi !
en deurkozijn was echt lelijk afgetimmerd..dus alle rommel verwijderd...nu weer netjes..alleen van de zomer schilderen......tot laterrrrr....
en verder..met van alles bezig...maar dat vertel ik later wel... +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:19

Even voor de niet-fb mensen:

Supertrots op ons meisje. Ik ben al een tijdje bezig met de voorbereidingen voor het laten beleren. Dubbele longe, wennen aan het tuig, droogmennen op de weg (ook over bruggen en door tunneltjes) of door een minimarathonparcours, wennen aan menhoofdstel en liverpool.

Dit ging allemaal zonder enige hobbel. Daarna bezig gegaan met druk op de borst, strengen tussen de benen. Ook dat ging vlekkeloos. Dus maar weer een stap verder en met een pallet door de bak heen. Eerst alleen maar rechte stukken, maar ja, als alles zo makkelijk gaat, ga je ook maar eens een heel ruime bocht doen en nog een, en nog een. Tja, weet nu eigenlijk niet nog een stap te bedenken anders dan een kar erachter. Maar die hebben we niet, tenminste geen passende.

Wat een heerlijk koele pony is het toch, Ze doet alles zo braaf en vol vertrouwen. Nu wachten op de beleerder, om het laatste stukje (die wagen dus) te doen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat geen enkel probleem gaat opleveren.

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:21

@Tine: wat gaaf! Super dat het zo fijn gaat!

@Biancao: druk-druk-druk :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:25

Supergaaf Tine, leuk dat het zo goed gaat, hoe gaat het met Rembrand, al wat meer aan het oppakken met mennen ?

Ava, hoihoi.....zat net aan de :9k dacht net..hoe zou het zijn bij jullie !!??? ben je al hyper ??...Romeo thuis komt steeds dichterbij !! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

zoonlief nog ziek thuis hier....hij voelt zich al een stuk beter...maar wil dat hij goed uitziekt..want we gaan iets leuks doen in vakantie !! =:) stuiter stuiter :):)
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 17-02-15 11:33, in het totaal 3 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:30

Bianca: ik zal er eens naar kijken. En spannende vakantieplannen. Leuk
Ava: ik begrijp uit post van Bianca dat paard binnenkort komt. Wat fijn. Betekent dat dan ook dat het met jou beter gaat?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:35

Eerst komt Romeootje eindelijk naar huis; hoop dan zelf weer eens op de bok te kunnen zitten en ben waanzinnig benieuwd hoe het rijden ohz met dochter en de kleine zwarte man zal gaan <3 *\o/* <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:44

Mooie vooruitzichten Ava, super hoor.
Bianca heeft leuke vakantie plannen
En Sem gaat super voor de sleep. Gaat vast goed komen met beleren voor de wagen. Leuk nieuwe uitdaging.

Afbeelding

Zo de pionnen zijn binnen. Nu een beetje mooi weer zodat ik weer in de wei kan rijden dan kunnen we oefenen.

Gisteren les gereden. Het ging best lekker. De M oefeningen opgepakt. Wij galopperen echt nooit in de les. Is ook wat lastig met 3 aanspanningen in een 20 x 40 bak...... maar ja db moet het leren dus....Bleek dat de andere 2 het helemaal leuk vonden dat galop. Ha ha
Aanspringen in galop ging goed. Maar de hele volte volhouden lukte nog niet. Maar we oefenen stug door. Ha ha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:21

fijn pionnen !!
Ik zie oe al gaon Baudyh.... met de rolracer deur de pionnegies !!
Veul plezier !!!

Ava, leuk vooruitzicht..lekker mennen met Romeo !! ik hoop dat je dochter nu mooi met hem kan gaan rijden !