[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:10

vandaag heerlijk rondje ge-conditie-traint :)

Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:26

lekker weertje erbij gehad voor de hobbelaars, zag foto ngtje voorbij komen
janouk met bling sterren
vhu, lekker ritje vandaag
en de rest, moet ik nog teruglezen, nu kinderrommel opruimen en was draaien en ja ik weet tis zondag, maar toch moet er dingen gebeuren. Ik kan het niet uitstellen tot maandag.
O, ja en oproep voor enting gehad voor sophie _/-\o_ sorry voor de nietenters, maar blij met extra oproep, want ze is nog geen 14 maanden en nu deden ze eerst schoolgangers en nu dus ook degene ouder dan 9 maanden *\o/* , o, ja praat over mazelenenting

hier dagje dierentuin geweest en jong moest lopen zie je wel voor oud :')
Afbeelding

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:28

groot gelijk ng-tje,
vind enten goed iets..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:34

Janouk loopt zalig voor de wagen. Alleen zodra ik haar onder het zadel rijd, begint ze te headshacken. Zo raar, want voor de koets doet ze het niet 1 keer. Dus als het iets ergs is, zou ze het toch ook moeten doen voor de koets?! Puzzel.
Volledig onduidelijk waar ze last van heeft.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:44

Misschien last van extra gewicht van jou als ruiter....zadel is andere druk op haar rug als koetswerk...wel al heel positief dat ze voor de koets zo goed gaat !
Mooie foto's hierboven !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:50

Janouk: past het zadel nog wel lekker? Ik probeer maar even snel mee te denken hoor.

Hier rustig dagje gehad. Eerst lekker uitgeslapen, daarna zoonlief laten rijden op Amerigo. Toen kwam er een kennis op bezoek die wil gaan groomen bij het mennen (bij de wedstrijden doet manlief het, maar zo kan ik door de week weer eens buitenritje maken) en na wat kletsen dus lekker ritje met Rembrand gemaakt. Geiten verhuisd naar nieuw stuk en daarna nog Thabor in de bak gemend. Dressuurmatig leek het nergens naar, maar reed zonder angst. En daarna weer paar uur geslapen.

Morgenochtend komt er monteur voor de electrische geiser (voor de paardendouche), komt er een mevrouw op sollicitatie hier voor schoonmaakwerk, hebben zoonlief en ik menles en dan 's avonds nog met Rembrand naar de verenigingsles. Maar verder wel relaxed denk ik. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:31

'Verder' is er nog tijd voor 'verder' :+ morgen wordt het weer heerlijk weer heb ik begrepen {:} hoe is het met de bak Tine, hebben jullie hem nu weer onder controle, stuiftechnisch gezien?

Heerlijke stippelkontfoto :) ziet er goed uit Bic!
Janouk in de ik zie ik zie wat jij niet ziet stand :wow: kan eigenlijk ook niet anders verzinnen dan dat er toch iets met zadel moet zijn (drukt tegen schouderpunt / zenuw uiteinde wellicht??) .... of iets met bit / hoofdstel? Even voorrijden bij Steffi met zadel en laten zien? Biancailona wat een lekkertjes toch die kids van jou :*

Hier met schoonfamilie (zo'n 40 man/vrouw/kind) op golfbaan gestaan, was gezellig en heerlijk weer, daarna nog met z'n allen gegeten :Y) dus wat wil je nog meer op een zondagmiddag :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:17

VHU: ben zooooo blij met mijn houtsnippers van megatop. Hoef nu niet meer dagelijks te sproeien, maar goed ook, want tegen deze droogte valt echt niet op te sproeien. Bak is super goed. Afgelopen maandag zijn ook alle tractoren en aanhangers ivm hooien door de nieuwe bak gegaan, zonder dat je daar ook maar iets van zag aan sporen. Helemaal super dus.

Kan niet slapen, heb vanmiddag te laat mijn middagslaap gehad. Niet handig, maar goed, hoef morgen pas om 8 uur op te staan, dus kan wel uitslapen gelukkig.

Ik zit te twijfelen of ik die mevrouw wel moet laten komen. Kreeg net een mail of ze haar 3 maanden oude kind mee kan nemen op sollicitatiegesprek. Vind ik toch wel wat apart. Vorige week donderdag zou ze komen, toen mailde ze dat kind ziek was en vriend moest werken, dus of afspraak verzet kon worden. Maar vraag me nu af of ze toen ook geen oppas had geregeld, want ook al was kind ziek, ze zou dan toch ook bij oppas kunnen zijn tijdens onze afspraak. (tenzij kindje natuurlijk flink ziek was, maar ja, dan is die nu nog niet beter lijkt me) Beetje vreemd vind ik het allemaal maar wel, en ze heeft ook nogal een stevige salariseis.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 06:47

Super dat jullie meedenken.
Ze doet het ook als ik aan de lange lijnen werk, dus zonder zadel en mijn gewicht.
Zodra de koets erachter hangt is het over,
Het is geen pollenallergie, want dan zou ze het ook voof de koets moeten doen.
Het moet een spierhouding zijn? Of misschien bitallergie?
De liverpool heeft zeemleer. Trensje niet. Vandaag proberen met trens in latex gerold.
Morgen eens rijden met menhoofdstel.
De tong zit vast aan de hals en borstspier,die geblesseerd is geweest, misschien geeft die een reflex?
Als ze begint te knikken, maakt het niet meer uit wat je eruit haalt of in stopt. Dan blijft ze het doen tot ze op stal is, dus ik kan maar 1 ding per dag veranderen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 06:54

@tine, als je teveel twijfelt , zou bij mij "nee" voorgaan.

kan zijn dat je het voor niets afblaast, maar als het niet lekker aanvoelt,
hou je zeer wss dat onderbuik bevoel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:33

Naar aanleiding van het topic over Bob de Bouwer kreeg ik deze foto van Janouk toegestuurd

:D :D :D
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:01

Nou ja zeg, ik had die mevrouw teruggeschreven dat ik het toch niet zo'n goed idee vond als ze haar kind meenam op gesprek. Dat vond ze maar raar, want het was toch geen echt sollicitatiegesprek en ook geen echt werk. Huh? Wat dacht ze hier dan te gaan doen voor dat enorme bedrag dat ze vroeg.

Nou, ik ga het voorlopig maar weer zelf doen. -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:09

:(:) tine
gelukkig dat je het nu al weet, hoef je je niet verder aan haar te ergeren. Wat een mafkees

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:30

AKS: TOPPERRRRRRRRRRRRRR

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:06

*\o/* {:} goed gedaan aks, gefeliciteerd !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:17

Gekke Aks, super gedaan. Voor niets zo druk gemaakt haha je kan het dus prima

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:13

janouk schreef:
Gekke Aks, super gedaan. Voor niets zo druk gemaakt haha je kan het dus prima

??? zie gn post van aks :z maaaaaaaaaaaar wss erg gefeliciteerd *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:17

Aks had gepost op facebook super cijfer Aks *\o/*
Janouk als ze niet eerder allergie heeft gehad kan dat nu ook niet opeens van de ene op andere week er zijn volgens mij .... denk dan inderdaad eerder iets met tongspier/borstspier of toch nog iets anders wat ergens niet lekker zit maar waar ze met mennen minder / geen triggers voor krijgt... lastig .... kopstuk ligt bij menhoofdstel ook weer anders dan bij gewone hoofdstel, drukt meestal harder, kan ook zijn doordat het juist zachter drukt dat ze er meer last van heeft..... **denk ook maar mee ofzo** maar je zegt dat als ze begint met schudden dat ze niet meer ophoudt, dan lijkt het geen trigger in de vorm van zenuw want dan zou het moeten stoppen. Stopt het wel als je hele hoofdstel eraf haalt en haar dan loslaat in de bak? Dan lijkt het me dat het in het hoofdstel zit namelijk.

Hier echt blij :D dacht altijd dat ik toen ik parttime ging werken ik een managementfunctie wel op mijn buik kon schrijven en ik heb het ook heel lang niet meer gewild (wel veel projecten gedaan en gecoordineerd). Maar het bleef toch wel kriebelen ergens.... had het wel goed weggestopt want dacht dat kan toch niet .... heb afgelopen tijd gewerkt als plv/wnd bij de opleiding toen begon het helemaal te kriebelen ... en nu per nieuwe studiejaar ben ik dus opleidingsmanager (team krijgt het pas 19 augustus te horen maar hier kan ik het wel plaatsen, heb geen meelezende teamlezers, kan ik het toch ergens kwijt :) ).

Ollie wilde ik eerder binnenzetten ivm warme weer maar ze dacht er zelf totaal anders over want ze rende keihard weg toen ze me zag hahaha.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:22

Bedankt voor het meedenken, daar ben ik erg blij mee, want ik puzzel me gek. Net met menhoofdstel gestapt onder het zadel. Toen bleef ze echt knikken. Wij denken ook steeds meer dat het bij de plek van het kopstuk zit. Toen het hoofdstel uit was, bleef ze het nog zo'n 5 minuten doen en daarna stopte het weer.
|(

Vanavond span ik haar eens thuis in. Wij rijden met de koets eigenlijk nooit thuis; de bak is te zwaar. Maar ik zal de wei openzetten en eens kijken of mennen thuis verschil maakt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:30

Menhoofdstel dus ook .... meer nog begrijp ik? Misschien drukpunt van hoofd naar atlas / draaier? Is moeilijk punt bij paarden ... (bij mensen ook trouwens).
Dan is het nog de vraag of het aan druk ligt op dat punt of aan buiging in dat punt.... als het dat punt is natuurlijk....
Kan me zo goed voorstellen dat je je helemaal suf denkt -O- :(:)
Deze ken je denk ik ? http://www.headshaking.com/
Heb pony gehad, toevallig ook een haflinger, die het deed als hij last had van dat zijn holtes volliepen. Was niet helemaal voorspelbaar MAAR bedenk ik mij nu hij heeft het toen voor het eerst gehad toen hij op dieet stond met oud hooi. Daar werd hij dan hoesterig / grommerig van in zijn ademhaling zeg maar en wij maar hoestdingen geven, niets hielp behalve dus de hoestcure van de paardendrogist, dat werkt namelijk ook op de holtes.
Hij schudde dan in die periodes ook enorm met zijn hoofd ....
Janouk heeft ook op dat halfdode hooi gestaan ....
Link?

@Tine nou duidelijk dan lijkt me bij die mevrouw.... waardeloos hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:51

Citaat:
@Tine nou duidelijk dan lijkt me bij die mevrouw.... waardeloos hoor.

Ja. Volgens haar dus geen echte sollicitatie en geen echt werk en ik sta niet in de werkelijkheid als ik denk dat dit anders is :?

Nu bezig met avond eten koken, straks nog naar verenigingsles met Rembrand. Vanmorgen lekker gemend met Thabor. Niet meer bang, maar dressuurmatig is het helaas ook niet wat. Maar goed, daar gaan we nu flink mee aan de slag, komt vast wel goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:09

Eerst zonder angst en gewoon op twee leidsels links/rechts stappen en draven dan komt de rest vanzelf lijkt me (hoop ik tenminste met Ollie hahaha)

En met zo'n kanjer als Rembrand voor de wagen is het natuurlijk ook wel ff wennen aan een groentje als Thabor....

Tjongejonge zoonlief heeft donderdag een toneelstuk en er moeten baarden worden gemaakt, wat een p*&(^%$kkewerk met dit weer :roll:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:21

Tine...hahaha..geen echt werk..owkee.....ik wil niet weten hoe zij haar eigen huis netjes houd geloof ik..whahahahaha...
Janouk...vreselijk balen, en ik kan je helaas niet helpen met janouk...ik hoop en duim dat ze toch weer hersteld en niet meer shake'd met haar hoofd e.d..naar hoor..bah !
Vhu...wauw...een stap hogerop in de ladder...knap hoor dat je dat aandurft !! gefeliciteerd.

verder..vandaag weer een tandemasser vol met rotzooi gegooid..van de week naar de stort..en het is nog lang niet alles..hahaha..troeppie !! schuur vol met oud plastic..bouwafval,...isolatie..nog een koelkast van 20 jaar oud..bah..van vorige bewoners hier nog vloerkleden...we willen de schuren leeg en schoon nu...
maar wat een troep...het is inmiddels de 3e aanhanger vol.

hondjes hebben het warm....maar zijn best nog druk, en vermaken zich prima..
manlief is nog steeds gestressed...niet fijn... :7

en..zoontje is gewoon blij en wil overal mee helpen..grootste vriend ! =:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:27

@Biancao: tja, huis in de verkoop zorgt voor grote opruiming en zeker als je veel plaats hebt, bewaar je veel. Wij hebben toen ook flink wat afgevoerd, nu hadden wij wel de boerderij al gekocht, dus een gedeelte ging hier de kelder in (en een deel daarvan staat hier nog... :o , dat kan eigenlijk ook wel weg als je het 2 jaar niet nodig blijkt te hebben := ). Knuffel voor je man en fijn dat je zoon zo goed helpt!

Hier wordt ik langzaam iig wat fitter *\o/* , erg fijn.
Nu flink het onkruid te lijf aan het gaan, nou ja, gisteren, vandaag in huis, rustig wat gedaan, zo meteen komen ze persen, ik ben benieuwd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:59

goed bezig avaluna, wat heerlijk dat je je voorzichtig aan wat beter begint te voelen !!
en het hooi persen..altijd spannend !!