[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:17

Zo hier ook even in de relax stand hoor :)

Denk dat ze wel soort van levend verbranden op Maasdijk maar er staat wel een lekker briesje. Ben heel benieuwd hoe iedereen het eraf brengt.

Hier vanochtend ook al vroeg richting stal en om 8.30 uur zat ik erop, toen was het volgens mijn telefoon 22 graden, toen ik terugkwam om 11.00 uur en zo'n 23 km gereden was het al 29 graden :oo
Heb erg leuke route gereden, voor de 'kenners' van het Brabantse: Pannenhoef, Kievitsmoeren, De Moeren en Lange Maten. Was prachtig. En zowaar ook stukjes hei gezien :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In het bos was het prima uit te houden.

Na afloop lekker onder de douche... daarna had ik haar in de wei gezet maar deze dame wilde na het rollen erg graag weer naar binnen, tuttekop :*

Afbeelding

En hier is het op te vreten koppie van Jack <3
Afbeelding

Zo en nu zwem ik zo'n beetje weg in mijn stoel :oo

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:25

Ik vind dit ook echt te erg... zit ook al de hele dag gewoon binnen... veel te warm om wat te doen.
Moet nog booschappen doen, krijgen vanavond visite, maar heb nog niet veel puf

leuke foto's vhu

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:48

gaaf zo'n rit vhu, en leuke plaatjes!
genieten hoor! :j

net in de auto zagen we dat het zelfs hier al 34 graden is aan de kust... :wow:
in het zonnetje uit de wind ook echt niet te doen, paar buiten zit pogingen gedaan, nu toch maar weer binnen...

Fifi eind van de ochtend op een stukje van 'r kleine strookje gras gezet, heeft ze even wat anders te zien en is ze even uit het hete zand en wat meer in de wind...
zo maar even kijken hoe ze erbij staat en of ze nog water heeft...

Ferro loopt gewoon lekker in de wei...
gisteravond waren ze helemaal dol , zaten er overal kleine muggetjes ineens!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:55

mick net toch maar op stal gezet, had het nu wel warm en in stal was het aangenaam koel, terwijl het daar de rest vd week zo benauwd was juist... it's all relative ;-)

@VHU: leuke foto's
@Nouvel: hoe gaat 't met Fief?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:57

vhu wat een gave fotos!! had je nog een keer zin om in ulvenhout te komen trainen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:59

ja 't is zoeken nu he met dit weer...
met fifi denk ik altijd maar 'het is nu pas het weer dat jij altijd gewend was in portugal'... 8-)
die heeft er ook geen moeite mee, en ze is wit natuurlijk...

ferro zal er meer last van krijgen met zijn zwarte huidje, zie nu ook al dat die veel eerder onder de (steek)vliegen zit dan fifi... :(:)

Fifi wordt het alleen maar stil staan in de paddock een beetje zat, vandaar even verhuisd naar haar andere buitensta plekje, voor de afwisseling...
Ze staat nog volledig op de metacam, dus ik durf nog niet goed te zeggen hoe het gaat eigenlijk, maar het beeld is op zich wel positief, ze staat er vaker op en ze stapt ook beter naar mijn idee.

Wel grappig trouwens, ik moet de metacam elke dag in haar mond spuiten en die is blijkbaar zo lekker dat ze daarna de spuit aflikt en bijna op eet! :D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:03

Die metacam staat erom bekend dat de meeste paarden het zo lekker vinden :D
Zelfs veulentjes die dat nodig hebben komen na een dag de DA al tegemoet rennen om te smullen...

Har vond 't niet bijzonder, maar die was denk ik te slecht om nog iets met smaak te eten ;(

Fijn dat 't in elk geval zo een iets positief beeld geeft, maar natuurlijk afwachten wat er gebeurt als metacam wordt afgebouwd. Arme Fief :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:07

zal wel veel zoete troep in zitten... :+

ik heb ook nog bute liggen , maar daar schijnen ze weer sneller maagzweren van te krijgen, dus dat houd ik maar even als reserve...
en dan wachten we verder maar gewoon even af...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:11

ja, als je langerdurend pijnstilling nodig hebt, schijnt metacam beter te zijn, iets zachter voor de maagwand, hoewel als 't echt langer gebruikt wordt, kun je geloof ik ook weer iets medicatie toevoegen als beschermlaagje op maagwand. Bij bute heb je eerder perforaties, zal wel iets agressiever zijn :?

en afwachten is het nu maar idd, we duimen voor jullie hoor!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:14

ja ik had bute meegekregen van de mensen waar we op vakantie waren, dus voorgelegd aan de veearts en die gaf dat inderdaad aan, nou ja, dan toch maar metacam, heb niks aan ook nog een maagzweer... :+

ga 't nu heel rustig aan afbouwen, ben benieuwd...
maandag maar even bellen of ze weer een beetje mag stappen, hier is ook zo weinig aan voor 'r...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:23

duim voor fifi!
mooie fotos van VHU (bente) en een gruwelijk geinig koppie van die pown! :D

Zo, al lekker thuis! :) Het was niet zo heel druk, heerlijk op het gemakje gedaan, na elke auto een halve liter water gedronken, want ik verdampte spontaan :+
En nu voelt het stom, heb m'n auto niet hier :oo En dat vind ik héél raar :oo

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:55

Zo, hier ook weer thuis. Zat er vanochtend al voor 8 uur op, samen met stalgenootje klein rondje bos gedaan. Daarna nog even stalletje gemest. Vanmiddag met kennis die jury is geschreven bij pony dressuur wedstrijd. We hadden super geluk! Hadden de enige ring met een plek in de schaduw voor de auto, was goed te doen!!!

Morgen overdag en 's avonds werken, hopelijk laten ze me een beetje met rust ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:48

Vhu gave foto's,
Fifi sterkte, en dikke knuf
Wedstrijdgangers, warm......duim dat alles goed is gegaan !
Mijn rug gaat beter, moet van arts afvallen, maar ze had geen tip's voor goede hulp, vind ik niet netjes.
Heb jonge hus met 15 hechtingen in 1 voorpoot.....hij dacht dat het slim was om de alfa reu.te grijpen.....dus nu gelden er erg strenge regels voor de jonge hus...
Verder geen nieuws

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:49

Jeetje Frensie dan had je echt gelukt volgens mij is elke auto nu een magnetron....we wilden gaan BBQ'en op ons dakterras maar denk ook als ik de sateh daar neerleg het spontaan ontvlamd wat een hitte!
Arme Fief. Ook arme Aks, zo hard werken met dit mooie weer.

En ja, ik zou heel graag eens komen trainen in Ulvenhout maar werkelijk geen idee waar ik die extra tijd vandaan zou moeten halen ben echt al heel blij als het me allemaal lukt zoals ik het nu doe. Zit stampvol verplichtingen (ook ivm schoonvader en dat gaat nog wel even duren, hij moet volgende maand worden geopereerd...) dus sorry... de wil is er echt wel maar ik zou niet weten hoe Y;( Ben echt blij dat het me zo'n beetje lukt boel in training te houden...

En net zoonlief opgehaald bij vriendje vandaan, begint mijn auto erg merkwaardige geluiden te maken >;) ik baal hier zo van. Ik wilde geen Alfa, maar ze rijden wel geweldig en manlief heeft hem voor mij gekocht maar het zijn zulke K-auto's qua betrouwbaarheid... hier heb ik dus helemaal geen zin in }:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:10

:=
kun je per pb meer uitleg geven VHU? Misschien dat mijn vent daar vanavond een helder antwoord op kan geven? (wbt auto?)

Mocht je 's komen trainen in Ulvenhout van de winter ;) dan wil ik mee uitstappen he, dat weet je :)

Hier net lekker spaghetti gegeten, nu een was ophangen en verder tas inpakken.
Zometeen toetje, pannekoekje met chocola. Lekker foei :')

@biancacoo; stomme hus := :(:)
En afvallen beter voor je rug, k hoop het! Hier is het met verliezen van kilo's alleen maar erger geworden >;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:34

Ik stuur je even pb'tje Aks ... maar vriendlief voelt zich erg schuldig en Wiske heeft al wraak genomen door in zijn hobbykamer te scheiten hahaha }:)
Auto wordt gerepareerd en verder probeer ik me zo op te stellen dat het me niet boeit maar tjongjonge...

Citaat:
Heb jonge hus met 15 hechtingen in 1 voorpoot.....hij dacht dat het slim was om de alfa reu.te grijpen.....dus nu gelden er erg strenge regels voor de jonge hus...

Oeps... we hadden gelijk gepost Biancocoo vandaar dat ik nu pas reageer. Ja bij husky's is het of pais en vree of echt oorlog. Wat dat betreft zijn het niet zulke fijne honden of eigenlijk ook wel weer want het is wel gewoon erg duidelijk :\ maar jeetje zeg, niets kapot / gescheurd / gebroken?

Wis is gelukkig erg nederig naar Mies maar die is gewoon 2 x heel flink in haar neus gegrepen (echt zaten echte gaten in :oo met flink wat bloed aan de paal...) toen ze een maand of 3 was dus die kijkt wel uit :=

Zo hier kippenpootjes in de oven en verder rijst en sla, lekker simpel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 18:37

lol... Wis neemt wraak _O- :')

pffft. net even op het balkon geweest om m'n droogrek neer te zetten, je gaat echt kapot daar! :\
gok dat ik over een uurtje m'n was kan opvouwen :') Dan issie gestoomd...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:04

Ik was eerder vertrokken uit Maasdijk, de rit terug voor mij was weer 2 uur en dat met die warmte. Ik vond dat Roos genoeg op de trailer gestaan had.

Kreeg net mijn punten door van Janouk, bij alle 4 de jury's winst (punten van 204 tm 218). En een 3e plaats. 1e reserve voor de hippiade.
In de vaardigheid had ik wat tijd overschrijding, dus geen barrage. Uitslagen daarvan zie ik later wel.

Hoe de andere het gedaan hebben mogen ze zelf zeggen (plaatsing weet ik wel, punten niet).

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:22

Gefeliciteerd Dennis!!! Hopen voor jou dat er iemand uitvalt waardoor je naar de Hippiade mag!

Biancacoo kan de huisarts je niet doorverwijzen naar een dietist? Sterkte met de hus!

VHU mijn ouders hebben ook een alfa gehad, veeeeel problemen mee gehad... is Wis nog niet 100% zindelijk...?

Aks lekker toetje zeg!!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:33

@Biancacoo: :(:) voor rug en arme Hus :(:)
@Dennis: gefeliciteerd

en nu hartstikke benieuwd naar de resultaten van Ollie, Janouk en de andere wedstrijdgangers :))

Hier buiten heerlijk nu, heb net hele tuintje vol gezet met windlichten en waxinelichthoudertjes, als vriendlief straks terugkomt uit stadion heerlijk chillen in de tuin bij kaarslicht... wijntje staat koud en ik heb heel fout zo maar lekker kaasplankje gehaald bij de traiteur :9 Lekker vakantiestemming. Avondeten hebben we maar overgeslagen, met die hitte toch echt geen honger.

Net Mick nog even in de douche gezet, die geniet daar zo van dat hij ging flemen <3 En daarna saampies naar buitenbak gerend, toen ik z'n halstertouw nog niet eens los had geklikt, lag meneer al heerlijk briesend te rollen... vind dat altijd zo'n heerlijk en schattig gezicht met die maaiende pootjes... Daarna ging hij rondje rennen en liet zich heel spontaan nog een keertje vallen om te rollen. Ik heb nu dus een lekker moddermannetje op stal gezet, zo heeft hij minder last van de vliegen en hoeft hij niet zo'n zwetende vliegendeken om ;-)

Morgen dus maar half zes uit bed om hem beetje gepoetst te krijgen voordat we aan de buitenrit beginnen om 7 uur (moet natuurlijk wel paar bakjes koffie voor vertrek hier ;-) )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:41

Niks geen arme hus hoor, LOL hij is gewoon een beetje een etterbakje momenteel..hormoontjes he ?!
er is een teefje in de kennel...die is natuurlijk van de alfa reu...maar daar denkt de jonge heer soms anders over..
VHU flinke lap over zijn kootgewricht een lange snee, die is dus gehecht...teen aan de binnenkant..die wat hoger zit..is eromheen helemaal volledig gescheurd..dus ook gehecht rondom..en boven aan nog een paar nietjes, maar daar had hij aan gegeten, dus heb ik vanmorgen eruit gehaald, nu blijft hij van de andere goed af..dus...duimen voor goede genezing..
Wat balen van je auto zeg !!! duim voor je dat het meevalt !
Bicci, wil je nog even melden dat ik je foto's met breezer op vakantie zo vreselijk vrolijk vind ! genieten zeg !
Aks.....rug is gewoon prut....volgens huisarts spit..maar ik loop er al jaren mee, word wakker van pijn, en kan soms helemaal niet lopen, uitval van benen af en toe, de rontgen in 2008 liet geen afwijkingen zien, maar dat doen een rontgen nooit van een rug...CT wel, maar die krijg ik niet..
Huisartsen zijn gewoon lapdoktors, je krijgt pijnstillers en hup..volgende patient...balen.
ik wil nu meer gaan fietsen, en minder eten....verder...nog geen idee. ga eens zelf onderzoeken wat hier in de buurt is qua voedingsdeskundigen...die dan echt deskundig zijn..en gewoon streng zijn en nooit meer snoepen....... ~~}>
zie nog leuke buitenrit foto's en wat een gaaf paardje die jack !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:49

jeemig biancacoo, lastige hussen soms,
maar andere kant,..mannen he, of het nou mensen of dieren mannen zijn, hahahaha

edit, dankjewel :D
we hebben ook heel erg genoten :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:59

Super gedaan Dennis! En dat in die warmte!

Tja Wis is bij mij (als ik thuis ben) dus wel 100% zindelijk. Maar ik let ook op... als ze stiekem naar boven loopt weet je dat ze iets van plan is (varierend dus van een hoop doen tot en met een greep in de wasmand). Manlief heeft gewoon niet opgelet ~~}> . Mijn ervaring met onze honden is dat ze de eerste paar dagen nadat ze op pension zijn geweest (='vrij' alles doen wat je wilt) je ze extra in de gaten moet houden. Mies trouwens net zo goed hoor, maar die eet niet zoveel als Wis dus die hoeft ook minder }:0

Schatje he die Jack, is dapper mannetje. Hij keek me vandaag ook zeer hoopvol aan maar moest weer naar huis dus helaas vandaag geen wandeling voor Jack. Ben blij dat ik wat met de pony's van Peter mag doen want anders vrees ik dat er toch weer een pony van mezelf kwam :o

Voor mensen die in de buurt van Meppel zitten, mijn zus is voedingsdeskundige en vitaliteitscoach www.livelight.nl ik vind haar echt niet duur en ze doet het 'erbij' want helaas moet ze voor de zekerheid (huis, alleenstaande moeder) echt wel een vaste baan hebben. Maar ze is vind ik dan, gewoon hartstikke goed. En ze kan vreuselijk lekker koken :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:07

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:26

hey, VHU goede tip ik ga daar eens naar kijken..word helemaal gek van mezelf..en mijn ge-eet..dus wellicht dat zij kan helpen..je weet nooit..