[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:53

Paarden die niet eten als ze het koud hebben. Da's niet slim van ze. Maar goed, als dat het was, is het nu verholpen gelukkig.

Naaltje: je inderdaad niet af laten schepen hoor. Heb je nu nog steeds last ook van je benen, dat je veel struikelt enzo? Hoop echt voor je dat je snel vindt wat het is, want is niet leuk zo.

Sonjim: dat klinkt super. Bij hebben alleen maar dressuurles (wel binnen dat is nu wel prettig. Bah, het sneeuwt hier gewoon. Op zich vind ik sneeuw en vorst niet erg, maar wel als er eerst heeeeeeel veel regen is gevallen (denk wel 50 mm afgelopen dagen)) Maar zo'n terrein dat je ook marathon hindernissen kunt oefenen lijkt me geweldig.

VHU: was vergeten over de staart. Was ik met betadineshampoo.

Frensie morgen ook priveles. Ik ook weer. Heb mijn skispullen nog liggen van vanmorgen, hoef ik nog neit op te ruimen geloof ik.

Nou, welterusten en tot morgen.

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:56

@tine; ik hang nu lekker in de bank (hebben een gruwelijke hangbank :)) ) maar moet dan inderdaad mijn rechterbeen eruit doen en me eruit slepen. Want links eruit doen lukt niet :') het is zo'n stom gevoel ook :')

ook al les morgen, brrrrt! Ik wilde wel even kijken wat het weer doet. Als het meevalt wil ik ook even op dids zijn rug klimmen en in de bak proberen te rijden (En als die te slecht is een rondje bos) maar dan moet het niet teveel regenen hoor :') mooiweerruiter _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:02

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:09

O die mutsen Nouvel, ideetje van jou zeker haha, Fief als model /3

@Frensie
Citaat:
VHU Bente was misschien gewoon even een beetje misselijk ofzo, komt bij paarden ook weleens voor
dat wist ik niet, maar dat is dus zo? Klinkt logisch ... zou ze misselijk kunnen zijn van stress net als een mens? Want ze was enorm geschrokken van de enorme hagelbuien die vanochtend over zijn gekomen. Ze stond in de paddock, toen ging het hagelen. Is ze naar binnen gehaald maar was natuurlijk binnen enorme herrie en dat vond ze dus heel eng.
@Sonjim
Citaat:
VHU kou kan wel sonja heeft dat ook gehad die had het koud en stopte met eten

Ik dacht net als Tine dat ze wel uit zichzelf gaan eten als ze het koud krijgen....Snuitje kon het ook echt koud hebben, die ging rillen toen hij vorig jaar maar geen vacht kreeg maar als hij dan hooi kreeg hield het rillen op.
Misschien stresserig, niet willen eten en daardoor dan koud krijgen of zoiets.... nou hoop maar dat ze straks sms'en dat het gewoon normaal is...
Lessen bij fijn terrein klinkt goed allemaal!
@Naaltje dat klinkt toch echt niet goed....wat vervelend dat het zo lang duurt bah. Lijkt me zo irritant je wilt van alles maar dan kan het niet/doet het ook nog pijn ook |o
@Ollie Sint-moe... :+
Hoe huplult haha die is ook grappig.

**edit**
Temp en hartslag normaal en rustig kauwend op stal. Oftewel we kunnen naar bed....pffff

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 07:33

Goedemorgen en gelukkig Bente weer opgeknapt, wat zul je je rotgeschrokken zijn
Nouvel, ga even je plaatje bekijken :D

Hier vandaag een werkdag en drukke week verder. Werken, jaarvergadering regiocompetitie woensdagavond, etentje donderdagavond en vrijdagavond begint verkennen menindoor, dus heel weekend daar aanwezig. Zaterdagavond even Mickey invlechten en goed poetsen/opboenen... ze starten als eerste zondag om 10:00 uur

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:13

Zo even bijgelezen.
Dikke knuffels voor iedereen die het nodig heeft :(:) Ik ga nu snel aan het werk :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:15

Goedemorgen allemaal

PrinsjeH succes met je drukke week!
VHU ik denk dat een paard zich best even niet lekker kan voelen, bijvoorbeeld door stress. Of ze dan letterlijk net zo misselijk zijn als wij kunnen zijn, dat weet ik niet. Maar als een paard stress heeft, is de sympathicus natuurlijk activeren dan de parasympaticus, dus eten gaat dan even wat lastiger en heeft minder prioriteit. De fight - flight - fright reactie staat dan paraat, en dat kan niet met een hele volle buik.
Fijn dat alles weer normaal is.

Nouvel wat een leuke Amerigo mutsen!!!

Nou, ik dronk nog een kopje thee en dan naar stal.
Fijne dag allemaal!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:54

Goedemorgen.

Was als eerste op zoek naar info over Bente, maar dat gaat gelukkig weer goed.

Prinsje: sterkte met je drukke week
Nouvel: wat een geweldige mutsen.
Naaltje: sterkte om de dag weer door te komen.

Ik heb om 9 uur les, maar vraag me af of het doorgaat. Nu weer flinke regen. Heb even geen puf om alles weer op de trailer te gooien om naar de binnenbak te gaan (dan kan ik er ook maar 1 rijden ipv thuis 2). Ik ga natuurljk wel gewoon trainen, maar kan me voorstellen dat instructrice hier geen zin in heeft.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:58

brr, hier ook allemaal vieze regen! De bak zal wel even niet begaanbaar zijn nu geloof ik :')

Maargoed, voor ik mag bewegen moet ik een hoop voor school doen en voor 't huishouden :+ dus ik heb nog even geen recht van spreken :P

Moet ook nog een boodschappenlijst maken. Vind dat zo moeilijk om elke week weer creatief te zijn daarmee?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 08:59

ik wilde een heel verhaal posten, maar hij is gewoon geverdwijnd? :oo :') lekkerdan :P

prinsje gaat zondag lekker starten, *fotos?*

tine heeft ook regen... Hier ook.. vind het maar jakkie.. ( :x doe mij dan maar sneeuw, vind ik leuker :x )

Ik moet vandaag nog een boodschappenlijst zien te maken, vind dat zo'n rotwerk om daar elke keer creatief mee te zijn.. ^)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:02

ojee naalt, een geverdwijnd verhaal... ikke ook vaak last van, volgens mij een of andere combinatie van toetsen die ik per ongeluk vaak gebruik :D
ikke niet starten zondag hoor, Mickmack wel :D Stalgenoot maakt gebruik van peerdje

ik ga douchen, heb net avatar gemaakt, niet helemaal gelukt, maar volgende week als ik weer tijd heb even uitzoeken...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:07

@Frensie bedankt voor de duidelijke uitleg :j kreeg vanochtend een sms'je dat ze lekker staat te knabbelen aan het hooi en haar brok vlot opat dus alles is weer back to normal :D
@PrinsjeH leuk al die voorbereidingen en dan zondag jouw stoere man(nen) in de ring *\o/* *-:)
@Tine :oo wat een rotweer dan -O- hoop dat het net droog is als je les hebt...soms is dat zo :j lief van je dat je eerst op zoek was naar info over Bente ik heb er wel slecht van geslapen maar gelukkig is het allemaal weer goed. Hoop als het een paar keer voorkomt dat het gewoon normaal gaat dat ik dan langzamerhand die vreselijk knoop in m'n maag wel wat kwijtraakt als er weer eens iets is :o
@Naaltje creatief met huishouden, meid die hoop heb ik allang opgegeven vind het zo knap als mensen dus lekker kunnen koken en bakken, het huis netjes hebben, op tijd boodschappen doen en daar ook nog vrolijk mee bezig kunnen zijn +:)+ is beslist niet mijn talent. Weet hier wel alle goede eethuisjes, de beste zaken met traiteurs t/m ophaal e.d. :+ ook een kwaliteit denk ik dan O:)

Nou zo naar de garage fietsen, het is hier nog droog := dan hele dag gesprekken voeren met studenten }:) en dan weer naar huis, zoonlief ophalen, boodschappen doen <<) , eten koken, etc etc oftewel een saaie dag. Morgen weer naar de paardjes :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:12

VanHuisUit schreef:
@Naaltje creatief met huishouden, meid die hoop heb ik allang opgegeven vind het zo knap als mensen dus lekker kunnen koken en bakken, het huis netjes hebben, op tijd boodschappen doen en daar ook nog vrolijk mee bezig kunnen zijn +:)+ is beslist niet mijn talent. Weet hier wel alle goede eethuisjes, de beste zaken met traiteurs t/m ophaal e.d. :+ ook een kwaliteit denk ik dan O:)

:') :))

Nou ik zit nu dus te bedenken, ik wil paella maken, want ik heb een zak met zeebeestjes in de vriezer liggen
wil een keer zelf lasagna maken.
we moeten 2x aardappelen met vlees eten (want ik hamster te goed :') )
vanavond eten we kant en klaar :') (maaltijdsalade ofzo :P )
dus ik moet nog 2 lekkere dingen _O- :P

ik ben ook wel heel erg, ik houd van lekker eten, en vind het leuk als vriendje zit te smullen van iets wat ik heb klaargemaakt :D (djies }:0 Dat klinkt wel erg degelijk _O- )

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:13

Fijn dat Bente weer goed gaat

Ellis, geweldige mutsen hadden jouw kids, echt HEEL leuk !!!

Hee margreet heeft een nieuwe avatar ! Drukke week lees ik, vergeet niet van MickMick te genieten ! :-)
En wat leuk dat die vriend met hem gaat starten ! Dresuuur ?

Veel regen bij Tine, hier vooralsnog droog

Boodschappenlijstje bij Naaltje, hier ook elke week weer bedenken wat nu weer te eten elke avond pfff

Naaltje weet niet of je van zalm houdt, want wat lekker en makkelijk is: pasta koken (lintpasta erg lekker erbij), bosuitjes hakken, 4 tomaten hakken, die 2 dingen in de pan gooien, wat kookroom erbij en dan een bakje gerookte zalmsnippers
Mjammie :-) !

Ik ga vandaag lekker naar de shetjes, eerst wat in huis dingen doen, en naar de kapper etc.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:21

heb 'm opgeslagen IngridM! :9 klinkt goed. Ben zelf niet echt zalmfan, maar vriendje wel visetert :D

deze week wordt het groentetaart met tonijn en een dag diepvriesvoer :') (heb nog zoveel verzameld :P moet ook een keer op :P )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:30

@Nouvel: de mutsten zijn echt geweldig <3 . Ik wist niet dat jij zo'n kleintjes had als juf.

@VHU: gelukkig weer goed met Bente!

@Prinsje: je avatar lijkt wat snel te gaan. Super dat je man gaat starten!

@Sonjim: leuk dat je gaat lessen, ik heb me nog niet opgegeven, de zondag komt hier helaas wel heel erg slecht uit, moet even kijken, want dan heb ik dus geen groom en met de zwarte ga ik niet alleen de weg op (is pas 1 keer enkelspan de weg opgeweest).
Voltigeren doet Connor in Duitsland is geweldig leuk :j .

@Naaltje: vind ik ook altijd lastig, vaak weinig tijd 's ochtends en niet iedereen hier vindt alles even lekker.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:17

Zo dan ben ik vast de eerste en kan ik het ook niet vergeten. Ik ben namelijk kerstkaarten aan het gereed maken voor het bedrijf. Dan ook jullie alvast maar.

Wij wensen jullie allemaal geweldige feestdagen!!
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:25

mooie foto janouk!!

Ik heb een ''een jaar lang in the picture'' gemaakt van dids :) Heb 'm in mijn onderschrift gezet. En nu ga ik ontbijten :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:12

Janouk: mooie foto. Ik moet nog een kaart gaan maken, kijken of ik vanavond nog tijd heb. Heb deze week overvolle agenda.
Ingrid: lekker recept.
VHU: jammer dat je slecht hebt geslapen, maar wel begrijpelijk. Ik probeer wel iedere avond vers te koken. Gisteravond ging het even mis, te weinig tijd, dus blik soep open getrokken. Maar soms is het heel gepuzzel wat er op tafel moet komen. Koken en bakken doe ik wel vrolijk, maar boodschapen en huishouden :7 :n
Naaltje: hier vaak ook geverdwijnd verhaal. Een of andere verkeerde toetsencombi (weet helaas nog steeds niet wat ik dan doe)

Nou, had de les afgezegd, want het was echt niet leuk meer. Ben wel zelf gaan rijden, want ze moeten toch beweging hebben. En ja hoor, was het grotendeels droog. Tenminste vanuit de lucht, de bak stond voor de helft onder water. Maar goed, Rembrand en Thabor zijn niet bang voor natte voetjes en banjeren overal vrolijk doorheen. Eerst Rembrand voor de kar, daarna Thabor ohz. Heb geen galop gedaan. Aan de longe gaat dat met die natte zooi wel goed, maar ik weet niet hoe het gaat als ik hem uit balans breng (ik zit zeker in galop te veel naar voren en naar buiten), maar wel lekker allerlei oefeningen in stap en draf gedaan.

Nou ga ik even bankhangen. Les met de kinderen gaat vanmiddag vast niet door. Als meisje nou niet komt om te spelen, dan gaan we even naar de binnenbak.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:21

Mijn les ging wel door, want ik ging met paard en trailer naar instructrice toe en die heeft een manege en dus een binnenbak :)
Ging goed. Gwin is wel door het mennen wat moeilijk onder het zadel. Niet dat ze nu enorm in verzet komt ofzo, maar voor de wagen kan ze zichzelf heel gemakkelijk te recht maken en lekker lopen. Ohz moet ze toch wel inbuigen en stelling aannemen (wat ze voor de wagen natuurlijk eigenlijk ook moet maar nog niet lukt). Dus nu vindt ze het ohz weer moeilijker en moet ze haar balans opnieuw zien te vinden. Maar ze doet altijd goed haar best... op haar manier.

Hier vanavond aardappels met groente en vlees. Gister zuurkoolstamppot. Toen ik nog 3 avonden in de week werkte, aten we heel slecht. Veel kant-en-klare troep. Eten we nu nooit.

Moet vanmiddag even met mijn moeder naar het ziekenhuis. Die heeft allerlei onderzoeken gehad omdat ze een heel hoog Hb heeft. Vandaag uitslag van alle onderzoeken. We verwachten geen gekke dingen, maar ik denk wel dat ze de rest van haar leven meerdere keren per jaar naar het ziekenhuis moet om bloed af te laten nemen zodat haar Hb weer even daalt.

Ga nu met de honden wandelen. Regent wel een beetje hier, maar trek lekker mijn ski-outfit aan :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:39

Ik leef ook nog....

Daan is afgelopen weekend 24 uur wakker geweest dus was een beetje afgedraaid. Op stage ook ontzettend druk ivm sinterklaas.

Vannacht heeft Daan eigenlijk ook niet geslapen, maar hij heeft vanaf 10 uur even geslapen en ben er toen ook maar even ingegaan dus weer redelijk wakker.

heb wel bijgelezen, maar druk schema dus moet ook weer weg. Zal nog even foto's uploaden.

O ja was ook nog op wedstrijd geweest, had nu 177 punten bij dezelfde jury als de week daarvoor. Alle punten die er toen op stonden waren nu goed. Had een onvoldoende op halsstrekken, een paar 5-en en 6-en, maar aan deze problemen werken we nu met de les.

Had voor vandaag de les afgezegd, mijn ouders konden niet dus geen oppas en geen inspan hulp

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:31

Goedemiddag allemaal..
zooo weer een werkochtend voorbij.
mijn mobiel lijkt te sterven, moet nog naar de vodafone winkel.....niks aan...
Tallechie, wat ziet Alwyn er ontzettend goed uit !!! een kanjer zeg !! en leuke foto's van Daan !!
VHU gelukkig dat bente weer eet,....kan best stress geweest zijn...duim voor je.
Janouk...wat een gave prettige feestdagen wenskaart !!
Naaltje..ik ga zo je topic bekijken..

Verder..hagel en regen hier,...en ik ga zo eerst de puppen wandelen...lekker dan !! maar ja word altijd erg blij van ze, dus wat maakt het uit...
Verder geen nieuws..

Nouvel, ik vind die amerigo mutsen echt GE-WEL-DIG !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:37

@Tallechie: :(:) , dat is zeker druk allemaal. Leuke foto's <3 .

@Tine: toch lekker kunnen werken met ze.

@Frensie: dat komt idd wel goed, straks kun je vanzelf wat meer voor de wagen en dan valt het haar ohz ook niet meer zo tegen.

Hier ook ontzettend blij en trots op mijn Binkje *\o/* .
Romeo was altijd ontzettend heet aan de hand, maar ik wil zo graag werken aan de lange lijnen/lange teugelen.
Nu waren de omstandigheden natuurlijk geweldig, flinke wind :') , maar ging heel lekker.
Al snel geen hackney-stap-passen ;) meer, veel meer ontspannen en ik vond het zelf ook veel gemakkelijker om stelling/buiging e.d. voor elkaar te krijgen. Ik werd nog wel kort wat overmoedig, zijgangen waren nog wat te veel gevraagd :o , maar verder ontzettend fijn met hem kunnen werken *\o/* *\o/* *\o/* . Dag weer helemaal goed :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:12

@ Avaluna: fijn dat het werken met Romeo zo goed ging
@ Biancacoo: mobiel die niet meer wil, oei, erg vervelend
@ Tallechie: 24 uur wakker |( afschuwelijk
@ Frensie: ik vind juist de afwisseling ohz en aangespannen een perfecte combinatie. Het werkt in elkaars voordeel. Sommige dingen lukken me beter ohz, dus die train ik daar, zodat ik er voor de kar dan weer gebruik van kan maken en andersom.

Hier vanavond aardappels, bloemkool en kalkoenfilet.

Zoontje gaat zo toch nog ponyrijden en daarna spelen bij vriendinnetje, heb ik even rust, heb een knallend hoofd.