[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:55

Heb hier de paarden nu ook binnen. Had vanmorgen alles naar huis gehaald, omdat ze alledrie moesten werken. Omdat ik pony alleen kan vangen tijdens voertijd, moest hij dus al smorgens mee. Rembrand had om 9 uur les dus die moest ook bijtijds thuis zijn. Thabor kan ik niet alleen in de wei achterlaten, dus alles mee. Nu staan ze nog binnen, ze waren zo nat geregend. En straks heb ik pony weer nodig *\o/* Dan gaan ze daarna wel weer naar de wei. Is voor mij even makkelijker. Heel slecht van me natuurlijk, maar ze staan genoeg buiten en voor 1 keer overleven ze wel op stal.

Ga nu snel slapen, dan kind op pony, paarden naar wei, zwemles en boodschappen. Vroemvroem

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:00

Momenteel even grote GRRRRR hier... Laten we dat straks maar gaan omzetten in positiviteit ofzo..
Zo eerst even naar stal. En dan vanmiddag hard aan de studie. Wilde nog kijken voor schoenen maar krijg niks gevonden naar m'n zin op internet :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:28

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:19

zon wind regen alles komt hier voorbij !!

Wat heeft die reactie hierboven te betekenen ???? :7 bedoel die van tj-ouch ??

Dat van die vlas is interessant, maar ik heb stro zo van het land !! dus niet nodig hier..

Naaltje, komt vast goed, positief blijven !! hoe ?? geen idee, denk aan je lieve didd's ! *\o/*

Tine, daar kunnen ze vast wel tegen even binnen staan, geeft toch niks !

Goed ik moet zo stal uitmesten, en vanavond hoop ik longeren met melody.
Gisteren heeft ze vrij gehad, morgen vaardigheid.... %) zo erg zie ik dat zitten, maar ik ga wel meedoen !! anders leer ik het nooit, scheitlijster die ik d'r ben !! -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:42

Citaat:
morgen vaardigheid.... zo erg zie ik dat zitten, maar ik ga wel meedoen !! anders leer ik het nooit, scheitlijster die ik d'r ben !!
met vaardigheid kun je desnoods alles ondersteboven rijden is er nog niets aan de hand, die vaste hindernissen zijn veul enger := Ik ga steeds (heb tot nu toe alleen geoefend, geen idee hoe het in het echt gaat hahaha) eerst in stap overal door, dan in pas draf. En pas sinds kort korte wendingen etc. Galop hebben we nog niet gedaan :+ met Rizanta dan, met Snuit wel :D .
http://www.tuigonderdelen.nl werkte niet, moest via http://www.ruitersport.com maar maakt niet uit, het is besteld en als het goed is heb ik alles komende week binnen. Ook nog, eindelijk, echt menhalster besteld, wel zo makkelijk op een open terrein als je aan het op/aftuigen bent e.d. /3

Op het project waar ik aan werk weer vrijwel niets kunnen doen, tot nu toe, maar nu wel eindelijk allerlei inlogcodes gekregen dus ga eens kijken wat ik allemaal kan kraken :7 Op wonderbaarlijke wijze zijn ze wel blij met me maar ik heb idee dat ik tot nu toe niets toevoeg dan soort praatpaal zijn, maar blijkbaar is dat nodig :+

Iedereen van slag van de regen, tja is weer wennen he :+ Ben echt blij dat het een beetje regent, hier is niet zoveel gevallen, het is nog steeds veel en veel te droog. En onze dakgoten zijn gemaakt, dus nu mag het weer regenen. Heb weer al gecheckt voor volgende week zaterdag, kan natuurlijk nog veranderen maar het schijnt in ieder geval niet erg warm te worden, is wel gunstig voor mendurance.

Helemaal top Tine, dat P. weer op de pony wil!
Zoonlief komt net langsrazen met vriendje, wil daar blijven spelen, mag van de moeder, dus ik kan hier even mijn gang gaan. Wordt toch wel steeds makkelijker als ze wat ouder worden.

Duikt in de inlogcodes -:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:09

het zijn niet zozeer de pionnen e.d. maar meer de drukte eromheen, meer menners, meer paarden, vreemde paarden, daar reageerd melody nogal op.
Menners die idd veel galoperen, en melody die daar dan hyper van word, tenminste dat is mijn angst dan !!
Waarschijnlijk stel ik me aan en gaat het hartstikke goed !! :j
Ze willen toch een soort onderling competitie-tje van maken, maar goed ik hobbel mijn rondje en hoop dat ik de volgorde en de weg niet kwijt raak in het parcours, met mijn hoofd als een zeef momenteel, en ga echt niet op tijd rijden ofzo...
gewoon plezier en verder niks. :j

Succes met je inlogcode's vhu, dat is ook niks voor mij dat soort dingen, die raak ik kwijt of het lukt me niet om in te loggen !!!

het is hier nu weer droog, en hoop vanavond nog iets met melody te kunnen doen.
Ben benieuwd.
Ga nu eten koken, nog geen idee wat !! dus...........doei.. :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:38

komt vast goed biancacoo!!! :)

Mijn paard is uit z'n plaat gegaan vandaag...
Wat een ontzettend domme ezel is het ook.. Hij was als een razende aan het rennen door zijn weide.. Naar 't einde, daar op zijn achterbenen omdraaien, gas geven, keihard bokken en dan was hij weer aan de andere kant en ging hij weer terug.. ^)
Soms vraag ik me af of hij wel spoort.. Been was overigens niet warmer niet dikker. Ook een half uur later nog niet.. Goed teken dan maar? 't is ook niet helemaal dun nog, maargoed als het hem maar geen pijn bezorgt :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:37

@ Naaltje: hij heeft duidelijk energie over en voelt zich blijkbaar ook goed genoeg om zo gek te doen.
@ Biancacoo: herken je gevoel heel erg. Ik heb dat met Amerigo. Hij reageert ook heel erg op vreemde paarden bij het losrijden. Hij vindt ze allemaal erg eng. Vooral 2-span. Laat ik nu donderdag na een paar 2 spannen moeten, dus dat wordt fijn losrijden ;(
@ VHU: ben ook blij hoor met de regen. is heel goed voor gras en nieuwe struiken. En zoon heeft de smaak te pakken. Heeft er vandaag weer een kwartier op gezeten (meer tijd was er niet, we moesten naar zwemles) en wil morgen weer. Hij wil iedere dag, aldus zoonlief.
We stappen alleen maar rond, tussen 2 balken door die op gebroken lijn liggen en slalom om pilonnen heen.

Nou, ik ga zo zoon op bed leggen en vast tuig poetsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:29

Diddle 8)7 hij moet blijkbaar toch zijn energie kwijt (wees blij dat je er niet op zat := )
@Biancocoo misschien valt het ontzettend mee en reageert zij of reageer jij op haar? Zorg dat je in the lead blijft, dus jij bepaalt alles, zij mag niet zitten k-ten.
Laat ik het zo zeggen, zo heb ik het begrepen wat beslist niet wil zeggen dat ik ook niet bij tijden in mijn broek scheit en denk, waarom wil ik dit :x
@Tine is het zo'n klein stukje waar je moet losrijden Tine, dat je je er druk over maakt?

Het inloggen is gelukt, wonderbaarlijk genoeg, maar heb nog niet precies alles kunnen vinden waar ik naar op zoek was :o? Vanavond nog maar even weer een poging doen }:0

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:31

als ik erop zit flikt hij zoiets gelukkig niet
of is dat de goden verzoeken als ik dat zo zeg? :')
weet wel dat hij zo ontzettend *$^&$ deed dat ik er toch wel was af gevlogen :P

werk je stiekem bij de HAS nu VHU? ;)
Ik ga zo aan de energydrinks, en dan maar een nachtje doorhalen voor stage..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:14

@ Naaltje: sterkte!
@ VHU: vorig jaar vond ik het een klein stuk. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe medemenners hun paard aansporen. Vorig jaar waren er volgens mij maar 4 dressuurringen, nu 6, dus is nog voller. Maar goed, als het goed is, zijn er als ik ring in moet minstens 2 ringen klaar. Dus dat scheelt weer. Hij gaat waarschijnlijk toch niet zo fijn als thuis, maar zou zo fijn (en vooral motiverend) zijn als ik nu eindelijk weer eens wp zou kunnen scoren in de dressuur. In vh is natuurlijk ook leuk, dan zijn we echt M, maar dat vind ik veel minder belangrijk :o

Zoon slaapt helaas nog niet, dus kan nog niet naar de paarden toe. Moet daar ook nog flink uitmesten, vandaag nog geen tijd voor gehad.

Morgen megadruk. Moet zelf naar tandarts, smiddags met zoon weer naar tandarts (die heeft het al paar dagen over zere tand, maar is nog niet aan het wisselen ofzo. Is vorige week bij schoolreis gevallen, dus toch maar even na laten kijken). Als er nog tijd is naar muziekles, daarna weer met pony aan de slag. Dan moet ik nog tuig en kar schoonmaken, alles inpakken en s avonds nog een bestuursvergadering. Oef. Daar tussenin moet ik nog iets met Rembrand doen, Amerigo longeren. Thabor krijgt maar vrij.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:03

en al weer gewijzigde starttijden. ik hoef nu pas om 13.40 en 13.50 uur.
En met vaardigheid geven ze waarschijnlijk wel de mogelijkheid om eerder te verkennen. Dus hoef verschrikkelijk veel eerder heen om te verkennen.
Hij liep vandaag erg goed, morgen nog even oefenen en dan donderdag sinds maart weer een dressuur en vaardigheidswedstrijd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:44

Tine jij hoeft nu pas om 1450, jij moet na mij. Wij zijn de laatste dus ruimte genoeg.

Bettepet laat jij ze ingespannen staan dan?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:58

Goedenavond :)

Lees alles overdag tussen door steeds mee, ook via de telefoon maar dat reageert zo rot! Nu even snel, want moet ook nog huiswerk maken.

Naaltje succes met nachtje doorhalen :P
Tine, je hebt t maar druk! Lees steeds hoe druk je in de weer bent met je paarden/pony.. maar gelukkig toont je zoontje wat meer interesse!
VHU heeft het nog niet zo heel druk met haar opdracht, maar ze hebben iig je steun nodig haha!

Sil staat lekker op zijn nieuwe plek! Hij is nog beetje schrikachtig maar dat komt wel goed.
En het blijkt dat ik zondag alsnog mee kan doen met de wedstrijd in Hoofddorp :D Eerst mocht het niet omdat ik mijn paspoort niet heb.. maar nu mag het wel met een verklaring van de DA dat hij is ingeënt! Die moet ik dus nog even regelen.. Sil heeft niet veel gedaan afgelopen week, maar als ik hem nu ga longeren en dan vrijdag nog les moet t wel goedkomen denk ik :P Moet waarschijnlijk als eerste starten zondag om 10 uur!
Zit alleen te twijfelen of ik mee ga doen aan vaardigheid? Dit lijkt mij ontzettend leuk! Maar nog nooit ook maar iets gedaan wat erop lijkt... wat denken jullie gewoon proberen of beter van niet?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:19

Zou gewoon meedoen, leuk toch? Heb het zelf ook nog nooit gedaan maar wel geoefend en dat is heel leuk. Als je zelf maar niet te fanatiek wordt en begrijpt dat Sil het ook niet begrijpt als je begrijpt wat ik bedoel B-)

Zo ik denk dat ik naar bed moet zeg ben moe! Maar moet hond nog uitlaten (anders doet manlief dat altijd maar ja, die is er dus niet).

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:05

@tallechie, weet ik nog niet. Je moet maar ff met lanouska overleggen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:48

Goedemorgen.
starttijden die steeds wijzigen, lastig hoor, duim voor jullie dat het nu zo blijft.
Goed geslapen ?? ik wel, niet eens nagedacht over de vaardigheid van vandaag, normaal kan ik daar een hele nacht wakker over liggen.
dus.....er komt meer rust in mijn hoofd.. *\o/*
vhu je hebt gelijk, het is zo'n vizieuze cirkel waar ik inkom, ik reageer op melody, en zij reageerd weer op mijn actie's.
ik ga gewoon lekker mennen !! dat is het plan, als ik de weg kwijt raak jammer dan, als ik maar plezier heb.
Heb nieuwe bril gisteren opgehaald, niet veel verandering qua sterkte, wel iets, dus het kijkt nog een beetje vreemd hoor.....
Tine druk dagje vandaag.
Iedereen die morgen wedstrijd heeft, succes !!!! en vooral veel plezier !!
Tallechie, ik hoop dat je na de wedstrijd nog goed door de waterbak heen komt, idd de aanhouder wint !!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:27

hmmm nieuwe bril altijd even wennen :j
@jenkins; lekker meedoen! :)

geen nachtje doorgehaald hier, er zit weer een goeie koppijn om een hoekje te rommelen.. ^) rothoofd :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:38

Ik heb ook heerlijk geslapen. Daan heeft van 23 tot 5 geslapen en ik ben om 2330 naar bed gegaan.

Net de da al gebeld. Veale blijft schuren ondanks deken dus krijg weer ander spul.

Naaltje sterkte.
Bettepet ik pb haar wel even
Bianca succes

Vanmiddag nog even mennen. Gisteren had ik les en hij was enorm hyper. Helaas waren we met 5 dus kon hem niet even aanpakken.
daarna met daan naar consultatiebureau tuig poetsen en vanavond weer naar veale zijn manen trekken.

IK ga morgenvroeg vaardigheid verkennen en dan pas wassen
En voor de rest veel plezier vandaag.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:27

Sharonne gaat alweer een stuk beter.
Been word dunner en ze loopt ook steeds beter.
Krijgt weer gekke ideeën :P Dus we gaan de goede kant op.

Morgen ga ik met een stalgenoot naar een concour. Zij heeft haar paard voor de concourwagen staan.
Moeten vroeg op alleen *gaap* 7 uur/ half 8 vertrekken. Wie verzint dat op een vrijde dag *LOL*
Maar ben benieuwd word haar eerste officiële KNHS wedstrijd.

Vrijdag gaan we naar Van Rijs. Nieuwe leidsels halen, want die zijn echt een eind versleten. En daarna komt de tandarts voor Sharonne.

Dus drukte alom :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:38

gelukkig dat het weer beter gaat sabbientje!! :)
Ik moet zeggen, na mijn 1e vloeken gisteren toen ik Dids tekeer zag gaan was ik ook wel blij dat hij zich blijkbaar fit genoeg voelt voor zulke acties :D

Ga vanmiddag proberen hem weer eens in te spannen. Blijf wel even op het terrein, als het dan toch niet gaat of het is teveel dan zijn we zo uitgespannen :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:32

goeiemiddag allemaal,

Fijn dat de benen weer beter gaan, zowel van Diddle als van Sharone.
Verder nog steeds getob met de wedstrijd, sterkte voor de starters, hoop dat alles op zn pootjes terechtkomt.
Sil is verhuisd
Biancacoo heeft een nieuwe bril
Naaltje krijgt hoofdpijn, sterkte :(:)
Tine heeft het vandaag superdruk, succes! Ben ook altijd zo'n typ van heel strak plannen, dan kun je heel veel doen op een dag. Vergeet alleen altijd dat ik dan aan het eind van de dag compleet op ben, en mijn koppijn haakt dan vrolijk in waardoor ik weer 3 dagen plat lig. En daarna heeft al het werk zich weer zo'n eind opgestapeld dat ik weer een dag vól er tegenaan moet... :+

Hier heeft mn laptopje het ALWEER begeven... Zucht. Zit nu op de gewone computer, maar kan daar niet echt aan wennen hoor, bah.
Verder mn mp3spelertje weer eens opgezocht en volgegooid met herrie. Ligt nu aan het infuus aan de computer op te laden, lekker handig. Zal nog eens op zoek gaan naar mn oude modelletjes, daar zit gewoon een batterijtje in, veel handiger!

Vanmorgen lekker gaan sporten, het was hartstikke leuk. Daarna vol energie de boodschappen gedaan, de was gedaan, gestofzuigd, gedweild, de was opgehangen en de schone was (dat klinkt zo stom) opgevouwen en weggeborgen. Gister douche, toilet en keuken al gedaan, dus wij kunnen lekker schoon het hemelvaartweekend in.
Straks nog ff aan de bak, de twee friese dames gaan gymnastieken en vanavond ook nog 4 lessen geven, drukdrukdruk. Maar gelukkig vanaf morgen een heerlijk lang weekend!

Groetjes, lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:01

goedemiddag!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:14

ook een hele goede middag

wij hebben helaas geen menles vanavond ;(
maar is wel goed voor me schouder :))

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:57

ik ga weer een beetje proberen mee te lezen, jullie gaan erg snel ;)