[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:00

Nee wat ik weet zit meer mijn kant op. Dat is niet heel handig als je bij Elise moet wezen (heb je het aan haar gevraagd of zij wat weet? )

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:18

Hier zijn de honden lekker binnen. Mechelse herder vind ik persoonlijk wat groot voor ons inimini huisje maar ja ze weet niet beter. Billy THE Jack Russel is nu ook heerlijk binnen.

Dit zijn ook gewone pionnen. De echte zijn veelste duur. Hoor vanavond of het doorgaat. Ik dacht ik kan er ook letters op maken heb ik gelijk bakletters. 2 in 1 zeg maar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:31

Ik heb 16 echte pionnen. Door sponsoren ala ouders en schoonouders mogelijk gemaakt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:55

Ja dat valt niet mee Ips, afscheid van een huisgenootje :(:) ;(
De boef in huis ... is het een huishond (van oorsprong dan)? Anders lekker buiten laten, scheelt een hoop zooi, en kan hij het erf mooi bewaken, of ruimt manlief de zooi op :P
Die echte pionnen zijn idd knetterduur ... wel mooi :j

Pony's vandaag lekker op de wei een dagje. Hoop dat het morgen ook weer kan. Het is mooi droog. Ze waren zo blij *\%/* kunnen ze vanavond lekker slapen :z

Hier van de huizenstress flink aan de poets in ons eigen huis }:0 manlief en ik hebben allerlei ideeen over inrichting/indeling/concept etc. Ook al wordt het niets, hebben we toch leuk kunnen dromen over :)) het geeft wel energie in ieder geval.

Vanochtend tekenles is altijd erg ontspannend, heb een prachtige groene kool geschilderd (hoe is het mogelijk he) met plakkaatverf :P had ik vorig jaar toch ook niet gedacht dat ik me bezig zou houden met B&B en plakkaat verf :)) en een facebookpagina. Bevalt allemaal prima overigens.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:26

Ben ik net begin van de week begonnen met op de calorieën te letten. Niet meer dan 1460 per dag. Dan zou je ongeveer 1 kg per week afvallen. Win ik net 4 chocolade repen met de postcode loterij. Zucht i love choco.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:50

Als je ze nu gewoon allemaal achter elkaar opeet :P :9 %) :=
Jeetje dat zijn wel heel weinig calorieen... denk dat ik dan van mijn stokje zou gaan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:53

Nou het gaat eigenlijk best goed. Vanavond nog lekker lasagne gegeten ( niet zo een berg als anders,maar goed). Heb wel steeds honger, maar daar moet ik even door heen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:22

Nou ik vind het vreselijk knap _/-\o_

Vandaag is Ber weer over het hek heengesprongen (1.40 hoog), 1e keer dat ze dat heeft gedaan ging ze er maar net overheen volgens de toeschouwers. Nu zweefde ze er met ruimte over. Blijkbaar zit 't lijf-technisch wel goed. Er liepen zwanen in de wei dat was blijkbaar heel eng :wow:
Ollie en Hero vonden het gelukkig niet nodig er achteraan te gaan.
Ze was gelukkig makkelijk te vangen en ze hebben haar weer in de wei gezet met extra hoog schrikdraadje ervoor, die had ik er niet voorgedaan.... dacht dat het niet nodig was omdat ze met z'n drietjes staan, doe dat draadje er altijd voor als ik met een van het spul apart iets ga doen.
Maar je verwacht niet dat ze zomaar over het hek springen ...
Maar niet meer zonder extra draadje in de wei zetten dus :roll:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:03

Goedemorgen..
Wauw..Ber over het hek gesprongen....malloot !! mankeert niets aan springvermogen zeg maar....
Extra draadje..geen overbodige luxe..
Baudyh...succes met het caloriearme dieet.... _/-\o_
Ava zoek vakantieplekje..
Ips wil Bouv niet in huis..
Tine gepijnigd bij fysio..ik hoop dat je er dan nu meer baat bij hebt als last....

Hier van alles te doen......dus....tot later..... :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:39

Ava ik weet helemaal niet in NoordHolland waar dat ligt waar je moet zijn maar rond Nieuwe Niedorp is heel veel B&B en dat is zo'n leuk plaatsje.

Nou :( we zijn overboden en niet zo'n beetje ook dus we hebben het niet gekocht... -O- wel beetje jammer... aan de andere kant hadden we niet in de gaten dat de woning zoveel op zou brengen en zo snel... dat betekent ook wel weer dat mochten wij ons huis willen gaan verkopen, de prijs ook wel uitermate prettig kan zijn :D
We hadden gewoon een budget en dan zijn we ook heel nuchter: dat is de grens en niet verder. Jammer maar helaas.

Maar 't was wel erg leuk om over na te denken :D

Nu weer snel verder met werk, wil vanmiddag even rondje doen met Ollie. Het is heerlijk weer *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:51

Jammer VHU dat het niet door gaat. Maar wat je zegt het geeft wel weer perspectief voor jullie huis. Misschien toch meer mogelijk.

Zo mijn pionnen aankoop is gelukt op
MP. 10 pionnen gekocht. Blij mee.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:11

vhu: dan had het zo moeten wezen....en wie weet wat er nog eens op je pad komt...misschien wel dat lieve huisje met een stukje grond erbij?
baudyh: aan de dieet,succes straks strak de zomer in
zo hup schop onder mijn kont en naar het werk.... _/-\o_

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:19

Ha ha strak de zomer in gaat niet lukken hoor. Al ben ik maar weer onder de 100 kg dan ben ik al weer blij. Ha ha. Mijn eerste streef gewicht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:04

Hier ook al heel lang bezig met dieeten, maar het schiet niet echt op. Vind het ook heel erg moeilijk. Ik was sinds de kerstdagen 4 kg kwijt, sta ik van de week op de weegschaal, zitten er ineens weer 2 bij. Ik snap er niets van -O-

Ik lag gisteren al om kwart voor 7 op bed, totaal gesloopt. Maar op de een of andere vreemde manier tot half 12 wakker gelegen. Gelukkig kan ik zo na de lunch weer gaan liggen.

Vanmorgen even Amerigo gelongeerd, ging heel fijn en daarna met Rembrand gemend. Ging weer heel fijn. Ben bezig met zijn kur!!! Het wijken en schouderbinnen moet eruit, mag niet, dus heb allerlei andere dingen bedacht, zo dat ik wel dezelfde muziek kan blijven gebruiken. We moeten nog even een paar keer oefenen zeg maar. haha. Hij vindt de galop zo leuk, dat hij moeilijk weer terug komt. De rem van mijn wagen blijkt niet meer te werken. Manlief heeft er even naar gekeken, dus komende week even proberen anders maar even wegbrengen, want die rem moet wel werken! Komt misschien door het lange stilstaan van de wagen.

Hier schijnt eindelijk weer eens het zonnetje. Heerlijk. Het is wel heel erg koud door de wind, maar alles ziet er dan zo vrolijk uit.

Vanavond mag Sammie nog even naar springles, nog even oefenen voor morgen. Ben heel benieuwd hoe ze het morgen samen doen.

Fijne dag verder!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:04

We hebben hier erg veel last van mollen, dus toch maar een paar klemmen geplaatst. Had ik net toch wel een heel vreemde mol gevangen. Een wit met grijze met krulstaart. Gekke Lika had de klemmen uitgegraven en 1 klem zat aan haar poot. Gelukkig niets gebroken of verwond, ze was flink aan het gillen volgens manlief (ik lag op bed). Hopelijk laat ze ze vanaf nu in de grond zitten. Gek beest

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:22

Ach arme hond. Hier ook last van mollen.

Vanavond op verjaardag, altijd lastig met dieeten. Heb wel calorieën gespaard vandaag ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:41

@Baudyh: succes! Idd rustig aan ter compensatie dan kun je wat extra's op de verjaardag; anders is het sowieso niet vol te houden op termijn.

@VHU: :(:) . Hier echt jaren gezocht naar een stekkie en heel wat teleurstellingen mee moeten maken om uiteindelijk hier op onze plek uit te komen.

@Tine: oei, gelukkig nog goed afgelopen.

Idd veel mollen; moeten zo'n nieuwe dingen op zonnecellen halen; ik heb de andere overreden met gras maaien.

We hebben een plekje gevonden; aardige mensen daar allemaal in de buurt.

Ben het verder ff kwijt, allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:48

Mooi zo Ava :) zie je er zo overheen rijden :P
Da's apart Tine ... foto nemen en laten zien aan een kenner? Erg sneu van Lika :(:) Onze Mies was een redelijke mollenvanger. Die had er zo af en toe een te pakken, ze groef ze gewoon uit, vond ze heerlijk om te doen. Wel een enorme bende dan in je groententuin of op je weiland :Y)
Wiske heeft het graven wel geleerd van Mies maar die bijt niet, die is daar veel te zacht voor.
Op mijn weiland valt het erg mee. Maar heb een trouwe mollenvanger in een reiger die soort van huisgast is. En de buizerd, denk dat die ook wel wat pakt, die zit ook regelmatig op het hek/op een van de palen.

Sterkte Baudyh!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:34

Hier "helpen"de honden ook fanatiek mee met mollenjagen (vangen lukt ze helaas niet echt). De tuin is echt een slagveld ;), je ziet hele gangen open liggen. }:0

Waarvan foto laten maken? Van het rempedaal? Daar valt weinig aan te zien. Een buurman verderop is automonteur die ook onderhoudsbeurt van mijn wagens doet, dus als het nog niet goed is mag hij er even naar kijken. Denk dat het komt van het lange stilstaan, hij deed het voorheen wel gewoon goed.

Lika heeft er niets aan overgehouden hoor, liep na bevrijding al gelijk weer te rennen in de tuin. Hoop alleen wel dat ze er nu niet meer aankomt. Je zult maar niet thuis zijn....

Nou, ik ben klaarwakker nu, niet handig. Maar goed, gelukkig kunnen we morgen ochtend uitslapen. Zoonlief hoeft pas smiddags op wedstrijd. Vanavond in de les ging hij heel erg goed. Instructeur had een strobaal in de bak gelegd, waar ze overheen moeten. Erg leuk, soort van crosstraining ;-).

Nu ga ik nog maar even bank hangen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:41

mollen....word er gek van dit jaar, zo'n mollenpieper heb ik ook gehad,gaan ze ver op verder graven -:(- ook las ik over een bamboe-stokje in de grond steken en er zo'n klein leeg cola-flesje op zetten, de wind schijnt een naar geluid te maken voor die beesten....nou....eromheen 1 mollenveld(die mol vind het een leuk geluid _O- )
korrels mollengif in de hopen gedaan.....gaan ze verop weer verder....hoorde van een klant dat ze er carbietkorrels in gooien,gaat door het vocht onwijs roken....als het uitgewerkt is...is de mol ook weer terug!
waar happytime stond ,die man zetten mollenklemmen erg diep met bloempot op de kop eroverheen(voor de paarden en wist hij ook waar de klem zat) binnen halve dag had hij wel een mol te pakken... :))

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 01:27

Ha ha maar 300 calorieën overschreden. Hier ook pas morgen middag op wedstrijd. Morgen ochtend alles klaar zetten enzo. Uitgevogeld dat ik rond 15 uur moet. Erg lastig zo een lijst zonder tijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:01

Goedemorgen
Baudy: erg lastig zo'n lijst zonder tijden. Onnodig vind ik.
Ht: ik zet een prikker bij de klem in de grond. Bloempot zou nog minder op zijn plek blijven dan een prikker, door mijn "behulpzame" honden hahah. Normaal heb ik binnen een dag wel de boosdoener gevangen. Maar door de vorst/sneeuw heb ik een poosje geen klem kunnen zetten. Ik hou niet van klemmen, maar het is de enige oplossing.

Nou, zoonlief en ik gaan zo lekker een buitenritje maken met Rembrand en Amerigo. Daarna mag Sammie in bad.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:39

Hier heerlijk dagje gehad. Hadden afspraak met makelaar maar die ging natuurlijk niet meer door. Pony's lekker op het land vandaag, zo fijn dat dat kan :) En op verjaardagsvisite. Mijn zus speelt dwarsfluit, haar zoon gitaar en Han dus ook gitaar, hebben samengespeeld voor het eerst zo geweldig <3 Samen muziek maken is zo mooi.

En net nog lekker eten bij plaatselijk restaurantje hier :Y)
Nu bijkomen met nog wijntje erbij :O :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:49

En pony's lekker op het land, Ber was er nu niet uitgesprongen :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 00:08

Vanmiddag op wedstrijd. Ook wel eens fijn om niet s'morgens vroeg weg te moeten. Is het top weer en geen sneeuw sta ik nog na 50 meter over het gras vast. Zucht. Maar ze hebben me er weer uit getrokken. Ook hier stond ik weer tussen de vrachtauto's. Ha ha. Die bus van ons kan echt niks hebben. Maar goed. Ik heb lekker gereden , ging niet heel top vond ik zelf ( maar ik ben vaak te streng voor me zelf) jury vond het prima. 198 punten. Vorig jaar maart gestart in de L nu na 7 wedstrijden L + 11. Mag dus tevreden zijn.

Echt super blij met onze 1e prijs. Mooi snertpakket gehad. Met 2 preien,2 uien, knolselderij,2 wortels( heeft db al op) spliterwten en een vlees pakket erbij met worst en een heuse varkenspoot. Volgende week lekker pannetje maken. Ik zei al ik ben aan het diëten en win alleen maar eten. Ha ha.