[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:30

zo,......de dag weer voorbij....kijkers geweest, wij waren niet thuis, makelaar was er, dus afwachten maar..zijn de eerste..ik hoop natuurlijk op positief nieuws....maar geen idee hoor...
rottig is dat,hahaha....
de hondjes zijn mee op stap geweest met ons, en hebben zich keurig gedragen ! mooie oefening voor het reizen in het najaar.
verder..moet ik nog bijlezen..sorry.... -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:56

Goeiemiddag!

BC: kijkers gehad, altijd spannend! Ben benieuwd of er wat uit voort vloeit.
BI: leuke foto hoor, goed Hollands produkt }:0 .
VHU: Santana!!! <3 *jaloerzzzzz*
Jenkins: sh!t happens... gelukkig worden er tegenwoordig zoveel fotomeetings georganiseerd. Is echt hip.
Tine: slecht geslapen door zoontje dat niet belt. Als die van mij op kamp zijn, vergeten ze de hele wereld en vooral hun ouders. En dat is maar goed ook (ik was vroeger geen haar beter :Y) )

Moos in de paddock gaat al beter. Hij heeft ontdekt dat de oude, één-ogige kwpn'er geen vlieg kwaad doet, dus stond daar samen mee te manen knabbelen. Heeft geen extra bijtwonden opgelopen, dus ik heb de zomerdeken nog maar even achterwege gelaten.
Vanmiddag mee gaan koetsen met stalgenootje V en S, de huidige leider van de ruinenpaddock. Wat kan dat paard toch heerlijk draven! Het is een halve Franse Draver, en vliegt soms zo ongeveer voor de tweewieler! Echt gaaf.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:34

Ht, druk bezig geweest met de paddocks, is alles gelukt.
Tine, hoe is het vandaag gegaan? Zoon al thuis?
Gem, wat mooi dat moos een maatje gevonden heeft.
Bi, fantastisch moooie foto.
Ik las op fb nog goede wedstrijdresultaten, gefeliciteerd maisie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:08

Maisie: goed gedaan
Bianca: om 10 uur zoon op gehaald. Hij was blijkbaar niet moe, want was in de binnenbak allemaal aan het rennen en over balkjes aan het springen. Gek kind. Ben alleen wel heel boos geworden op de leiding. Had netjes per dag 2 zakjes voer voor de pony klaar gemaakt en die heeft hij dus helemaal niet gehad. Over het voer had ik ook poeders gedaan, nu is het in dit geval geen medicijn, maar wel belangrijk in het kader van mijn training voor de kampioenschappen. Er stond met grote letters op zijn box dat hij 2x per dag 1 zakje eigen voer moest hebben en er stond dus een emmer met voerzakjes voor zijn deur. En dan toch ander voer geven, ondanks dat zoonlief er ook wat van zei. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR -:(- Voor het zelfde geld waren het belangrijke medicijnen geweest. Ik geef toch niet voor niets eigen voer mee.
Gem: wat fijn dat Moos al een maatje heeft. Zoonlief belde iedere avond pas rond 11 uur, dus had dat gister ook verwacht, dus braaf opgebleven. Had ik niet hoeven doen :O
Bianca: spannend, al kijkers geweest. Hopelijk gaat alles nu eens meezitten voor je.

Zometeen zoontje naar bed brengen, struiken water geven en mezelf naar bed brengen en lekker uitslapen, althans dat hoop ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:30

Fijn dat zoonlief het leuk heeft gehad en wat ongelovelijk slordig van het voer voor Amerigo :n welterusten alvast :z

Biancocoo dat is toch supersnel de kijkers! Vrienden van ons hebben 3 jaar een huis te koop gehad en zelfs nooit kijkers, er was gewoon niemand geinteresseerd dan word je echt wanhopig (huis is uiteindelijk toch opeens en zomaar voor vraagprijs verkocht na 3 jaar, dus een kijker & koper).

Gem dat klinkt allemaal weer voorspoedig van Moos en ja die paarden met wat draver erin die gaaaaan, zeker gaaf. Heb trouwens foto gemaakt van die prachtige huizen waarvan je zei dat deed je denken aan je ouderlijk huis (de plek), zal zo ff uploaden.

Hier werkelijk weer heerlijke buitenrit gemaakt van dik 2 uur op lekker vlot tempo. De visserstenten goed getrotseerd (ze deed nu echt schijnheilig alsof ze er gewoon niet stonden) dus ook alleen (ze zijn echt heeeeel eng :wow: en staan natuurlijk steeds ergens anders :roll: dus vreselijk spannend <<) ). Het was zulk heerlijk weer en doordat er een fris windje stond vrijwel geen prikbeesten.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-07-13 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:33

lekker VHU! :)

balen tine dat ze dat voer niet hebben gegeven..

Vandaag lekker gewerkt. Alleen vreselijk hoofdpijn.. Maargoed, bergje pilletjes erin, en 't gaat wel weer.

Heb op 't werk nog 3 winterkoning-babies gevonden. Noodstop gemaakt, er zat er eentje in de werkplaats, ik reed er bijna over :oo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:36

Wat lief Aks, die zijn zeker echt heel klein!

Ik heb bijna buiten gegaloppeerd.... durfde op het laatst toch niet door te zetten ... :+ maar het zit eraan te komen :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:38

op facebook staat een foto. Ze zijn vreselijk klein. Collega's keken me ook raar aan omdat ik opeens die auto op de rem gooide. Zij hadden 'm niet gezien :))

En dan is het lachen he, om 't sentimentele vrouwtje wat dan eerst die vogeltjes gaat redden :')
(om dan daarna vertederd over je schouder te kijken als ze eten krijgen :') )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:42

Aks, hier 2 weken geleden op stal een jonge merel gered die samen met haar broer of zus te vroeg uit het nest viel. Een verzorgster heeft het beestje meegenomen en wonder boven wonder doet ze het nu best goed :) . De tweede hebben we overigens niet meer gevonden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:44

Deze doen het ook wonderbaarlijk goed vind ik. Ze zijn levendig en pakken 't eten netjes uit je hand/pincet, met die lekkere opgengesperde snaveltjes :+:

Maar ze zijn zo klein :\

Achja, we blijven op en neer lopen. Ik neem ze volgende week wel gewoon mee naar mijn werk. Loop ik wel elke keer rondje langs m'n kipkes om ze te voeren :))

We hebben ze namen gegeven :j V50, C70 en C30 :P 3 Volvo modellen :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:50

Dat zijn de betere namen :j . Ik wil ooit kippen, namen liggen al klaar *stopt pak Knorr Wereldgerechten gauw terug in de kast* O:) . De lammeren die voorheen, niets ontziend, mijn huurwei opvraten hadden ook prachtige namen :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:56

:)) Wij hebben ook kipjes gehad :j
Pebbles, Calimero en Prutje (:') Die laatste omdat ze die wilden doodmaken omdat ie misvormde pootjes had, maar ze kon prima lopen enzo, alleen niet op stok slapen :)) )

Enneh, als er iets hypocriet is, is het een kip, die eet ook met smaak restjes eten met kipfilet op :9

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:06

Heb je ze thuis Aks de winterkoninkjes? Dat is grappig zeg.
Hier vroeger een keer een kauwtje opgevoed. Was zo'n leuk ding. Wipte je overal achterna. Totdat hij werd opgevreten door een hond }:)

Zag laatst op de snelweg ook een zeemeeuw smakelijk pikken in een ... dode meeuw :r

Huisje voor Gem...
Afbeelding

En eentje voor Aks...
Afbeelding

Op dus 15 fietsminuten van Rotterdam :) ... en veel belangrijker: aan ruiterpad hahaha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:27

VHU: had zó mijn ouderlijk huis kunnen zijn Afbeelding _O- *not*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:49

Je kan bij jullie in de buurt verrassend mooi buiten rijden hoor VHU. Heb er vroeger regelmatig met Viv gereden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:25

@ VHU heb je ook zo'n huis voor mij in de aanbieding.
(met zijn alle in 1 straat is ook veel makkelijker voor een meeting)

Aks vogeltjes gered. Super zou ik ook gedaan hebben. Namen zijn ook geniaal.

Tine wat stom van het voer van de pony. Zou ik idd ook niet vrolijk van worden!!

Jenskins balen van de auto! Die van mij had een lekke band -O-

Gem fijn dat moos een vriendje heeft nu en dat ie niet meer gebeten is.

Biancacoo spannend kijkers !! Zou mooi zijn als je er nog wat van hoort.

Andere Bianca :D lieve foto van zoontje en koe/kalf.

Volgens mij ben ik nu weer redelijk bij !

Vandaag dagje wedstrijd gehad. Omdat robin niet goed is ferro meegenomen en had 172 en 177
in de dressuur. Het is nog steeds geen dressuurpony :o in de vaardigheid 1 bal dus wel 1 wp mee.

Ook met robijn gereden en hij liep fijn. Wel nog wat slordige dingen in de proef maar ook nette dingen en
213 en 206 punten. en de vaardigheid foutloos en 3 1e prijzen!! Geslaagde dag dus !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:28

Oh VHU, wat leuk, had je niet hoeven doen
Wanneer krijg ik de sleutel? ;) :))

Gave huizen. Maar het ''15 fietsminuten vanaf rotterdam'' doet mij denken ''ja laat maar, daar kun je ook een heel eiland voor kopen'' :)) ;)

De vogeltjes zitten nu hier thuis ja :) Hoop dat ma er morgen paar keer eten in wil stoppen. Ik wil met dids gaan wandelen namelijk. En volgende week gaan ze wel gewoon mee naar m'n werk :+ Daar komen ze vandaan ook, dus ik mag vast wel om 't uur een minuutje spenderen aan kipjes voeren :))

fijn van de geslaagde dag maisie! :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:01

:wave: Komt ook weer een keer voorbij gezwaaid!

Maisie mooie samenvatting en hele mooie punten met Robijn! Toppertjes!
Tine slordig van de leiding dat ze jouw voer niet gegeven hebben.
VHU op zich wel mooie huizen, alleen wel een enorm oppervlak om schoon te moeten maken...
Kwam een hele mooie foto voorbij van BI
Biancacoo al kijkers gehad!
Aks pleegmoeder spelen.
Gem fijn dat Moos een maatje gevonden heeft in de paddock!

Gister is manlief goed bezig geweest! We hebben 's ochtends een hekwerk gekocht en 's middags is hij bezig geweest met hekwerk neerzetten. Nu hebben onze kippen 45 m2 speelplezier, zonder dat de honden er achteraan kunnen. We moesten altijd de honden binnen houden als de kippen losliepen, maar dat hoeft nu niet meer! En de honden houden nog genoeg tuin over om lekker te ravotten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:12

Goedemorgen

Ik sluit me even aan bij de mooie samenvatting van Frensie.

Hier heerlijk uitgeslapen tot kwart voor 9. Zo lang slaap ik nooit.

Zometeen alle paardjes even aan het werk, geiten verhuizen naar weer een nieuwe wei en nog wat kleine klussen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:12

kleine vogeltjes hebben 't niet gehaald ;(

Fijn voor zowel kippies als hondjes frensie! :j En voor jullie, scheelt vast ''zijn de kippen al vast!?'' momenten :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:16

Aks wat jammer dat de vogeltjes het niet gehaald hebben!

Ben inderdaad 1x vergeten de kippen op te sluiten... Toen kon ik ze op de camping ophalen (we wonen naast een camping). Gelukkig was het buiten het seizoen, dus camping gesloten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:20

de kippen kozen het hazenpad :=

Hier zat er 1 tussen die pikte de hond op zijn neus :') gewoon ''ram'' erin.
Was meteen klaar met opdringerig doen :') En die kip stond trots en scheel voor z'n hekje te kijken joh _O- (kip pikte door een gaas-hek, die zaten ook gescheiden)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:27

ahhh wat sneu van de vogeltjes .... misschien waren ze al behoorlijk achter toen je ze oppikte Aks, dat mamslief ze al een paar uur geen eten had kunnen geven.... jammer.

Frensie heerlijk nuchtere opmerking over die kasten van huizen :') denk dat mensen die in dergelijke huizen wonen wel een interieurverzorgster hebben :7

Ips klopt je kunt aan die kant van Rotterdam ontzettend lekker buitenrijden.
Zie hier klein topicje over ritje van vanochtend :D ik heb toch zo'n toppony. Weet niet of het ons gaat lukken ooit echt wedstijden te gaan rijden maar hier kan ik zo van genieten...
[AR-ITP] Voor als je vandaag je zondagritje niet kunt maken....

Geniet ervan vandaag, het is prachtig weer. Wij zitten rest van de dag bij schoonma, verjaardag :evaw:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:27

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet en het is......................

Afbeelding

Geen idee, maar volgens Janouk zit er toch echt iets in de bosjes. :D :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:53

knappe janouk !! <3 <3 ging het goed vandaag ?? vordert ze al wat met buigen e.d. ?
Frensie, mooi die afrastering voor de kippen !
Aks, sneu dat de vogeltjes het niet gered hebben...
vhu, super gereden !! _/-\o_
Tine, weer drukke dag gehad ?

hier rustig dagje...hondjes lekker buiten en ijsje gehaald ! :j