[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:09

Wat leuk Tine dat het zo goed is gegaan !! Brave knollie !!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:51

Tine wat jammer dat het zo slecht geregeld was, maar super dat Rembrand braaf was, ondanks dat hij het ook wel spannend vond. Had je zoontje in de gaten dat jullie het waren of had hij alleen oog voor sint en piet?

Leuk verhaaltje: toen ik kleuter was, was mijn moeder zwarte piet op school. Ik had echt helemaal niks door. Toen ik 's middags thuis kwam vroeg mijn vader hoe het geweest was. En toen zei ik: Hartstikke leuk, maar er was één piet, en die had een dikke reet joh!
Hahaha, mijn vader lag helemaal blauw van het lachen en zei dat ik dat ook maar aan mijn moeder moest vertellen als ze thuiskwam, hihihi.

Biancacoo hoe is jouw dagje als hulpmoeder geweest op school?

VHU mooi topic, verder geen woorden voor.

Naaltje alles goed gegaan met de afstudeer opdracht?

Avaluna en lacuna :wave:

IM hoe gaat het nu met Gompie?

Ollie is de pigs in the mud al op?

Ik vergeet vast iemand... sorry...

Edit; Janouk en Nouvel vergeten
Janouk hoe gaat het nu tussen Janouk en de Fjord? Vindt ze hem al wat liever? Probeert ze nog het eten te jatten?

Nouvel helaas hier geen tips voor het aan laten komen van Nouvel, dingen die ik bedacht doe je allemaal al.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:34

Citaat:
Janouk hoe gaat het nu tussen Janouk en de Fjord? Vindt ze hem al wat liever? Probeert ze nog het eten te jatten?

Her Royal Badness is nog steeds in opvoed mode op de Fjord. De aanval is dreigend en er wordt gejaagd, maar niet tot klappen aan toe. De Fjord begrijpt nu beter dat hij weg moet wezen als HRB dat aangeeft. Zeker als er voer in de buurt is :Y) Alleen is de Fjord een echte man en denkt: :D die blonde houdt van me, alleen weet ze dat zelf nog niet. Hij blijft het proberen om dicht bij haar te komen. Hoe lelijk zo op kijkt. haha en HRB reageert kribbig; "ik maak zelf wel uit of ik jou leuk vind".
Komisch duo.

Dat duurt totdat mevrouw Image zich er mee gaat bemoeien. Zij is de absolute leider en als ze het zat is, dat moeten ze allebei maken dat ze weg komen. Het gaat echt om de 2e en 3e plaats voor HRB en voor de Fjord is het gewoon "spelen" als een echte puber kijken waar de grenzen liggen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:36

hihi!! Ik herken het stukje ''fjord'' janouk! :j
hier ook zoeen. Een dravert die hem gewoon vol in zijn donder bijt en hij staat te kijken met zo'n kop '' >;) en toch hou je van me >;) ''
van de week zelfs, had draver even als handpaard, en beet ze vol in dids' manenkam, echt gemeen om te bijten (ik was allemaal blij dat ze niet mij pakte zegmaar) en dids stond echt heel easy kalm te kijken met een kop >;) .... :*

duffe beesten :D

gesprek bij de gemeente was intensief..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:45

Die van mij heeft tot haar 6e alleen gestaan, dus is niet zo handig met andere paarden. Gelukkig is ze heel voorzichtig met zichzelf en heel snel en wendbaar, dus ze is altijd snel weg als een paard boos doet. Ze is wel altijd de pineut. Veel te onzeker met andere paarden.
Op de vorige stalling hebben ze een groepshuisvesting met een grote kudde. Ik wilde haar graag daarbij hebben, maar dat lukte echt niet. We hebben het heel rustig geprobeerd, eerst naast de groep met een hek ertussen een paar weken lang en daarna, als er veel paarden en ponies weg waren vanwege de lessen, haar een keer erbij gezet. Maar ze ging als een kip zonder kop wegrennen voor alle booskijkende paarden en tja, dan vinden ze je nog interessanter om op te jagen. Ze is zelfs een keer over een hek gesprongen uit angst om weg te komen.
Nu staat ze met maximaal 3 andere paarden in een grote wei of paddock. Dat gaat goed, zolang er wel voor alle paarden een eigen hoopje kuil is, anders durft ze niet te eten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:47

die fjorden....hier ben ik de baas(indien aanwezig) in de loopstal,als ik hard NEE roep: weten ze niet hoe snel ze door de staldeur naar buiten moeten...wegwezen...... :j en anders is sun degene die mijn taak waarneemt....als ik de loopstal aan het aanvegen ben: sun staat als een pittbul bij de deur....2 mannen moeten buiten blijven _/-\o_
vanmiddag een jas gescoord(gisteren ook al op pad geweest) liet de jas aan mijn moeder zien...begint ze te lachen en loopt naar de gangkast....dezelfde alleen andere kleur... := _O-
nouvel: al geweekte bietenpulp beprobeerd bij fief?
sl: hoe gaat het met je opa? red hij het een beetje?
hoe gaat het met gompie? al beter?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:06

Bente was net op stal niet helemaal toppie -O- . Hooi eet ze soms ook wat minder fanatiek, of laat het even staan. Dus dat ze daar beetje mee zat te miezemuizen, daar maar ik me niet zo'n zorgen om. Maar ze liet ook haar bix laten staan en maakte ook met longeren wat slomere indruk :\ ik weet het niet.
Snuitje nog gemend die liep braaf maar was dus geen fijne middag uitwaaien maar ben gewoon best wel bezorgd en :n

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:07

Toch leuke verhalen Janouk ! Kan er om lachen, ook hoe je het vertelt :-)

Naaltje; nog naar de huisarts geweest ?

Bedankt voor de vragen over Gomp, lief van jullie ! Hij gaat inderdaad toch wel weer beter. Truc is ook een beetje om toch maar niets anders meer dan brok te geven, dat schijt hij gelijk weer uit (letterlijk hihi)
Nu gaat het toch alweer x aantal dagen super goed met hem !
Mijn gomperdje, lekkere knuffel is het <3

Over iets anders ben ik verdrietig maar ja, zo gaat het in het leven he..... ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:31

Ingrid :(:) kun je wel gebruiken als je verdrietig bent....

Ben blij dat het sinterklaas gedoe nu voorbij is....wat een geregel..gelukkig had school niets te klagen, en hadden we overal aan gedacht.

Melody's nieuwe stand van de achterbenen lijkt haar lopen nog meer verslechterd te hebben....dus ik en de hoefsmid's hoop is weer stuk geslagen...bij mij helemaal...word daar toch wel verdrietig van.

Fijn dat Gompie het eten wat beter binnen houd. :j

Janouk, klinkt als een typische fjord...hihi...

VHU wat naar dat bente niet fit toont...kan me voorstellen dat je daar bezorgd om bent...duim voor je dat het niets is !

frensie.....leuk verhaal, vond je moeder het niet erg ??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:36

't Is gewoon K dat ik er niet meer normaal mee om kan gaan als een paard niet fit toont en niet zo lekker is. Kan mezelf dan wel voor me kop slaan maar ja, dat gevoel in je lijf daar doe je niets aan grrr -:(-

@Janouk geweldig zoals je dat beschrijft :+ @IngridM gaat het dan toch weer met Gomp da's toch mooi (klopt je gevoel wel he +:)+ ) Voor het andere sterkte.... @Biancocoo wat ontzettend naar van Melody wat triest toch dat arme paardje @Naaltje pffff paper toch af }:0

Nou ik ga aan de pasta, barst ondertussen van de honger :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:42

@VHU: :(:) :(:) , heh, verdorie :(:)

@Frensie: :')
Wel jammer van je paardje dat ze zo dus nooit goed geleerd heeft hoe ze zich in de kudde moet gedragen.
Hier zorg ik altijd dat er 1 berg hooi meer is dan dat er paarden zijn.
Hier ook een mini-kuddetje en sinds het voorjaar dus 24/7 samen, ontzettend leuk om te zien.

@Ingrid: fijn dat Gompie het toch best goed blijft doen *\o/* . Dikke knuf voor jou :(:)

@Janouk: geweldig, heerlijke persoonlijkheden zijn onze lieverds <3

@Biancao: ik kan me voorstellen dat de grond dan wel onder je voeten vandaan zakt, verwacht je ook niet dat het dan verslechterd :(:) :(:) :(:) :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:45

VHU en IM allebei een :(:)

dat verhaal over die piet met een dikke reet _O- Frensie, hahahahahaha... wat gemeen van je vader!
las verder over de fjordenverhalen, aah, wat schattig zijn ze toch <3

en tot slot nog een :(:) voor VHU en IM !!!

EDIT:
Biancaoo wat erg voor jullie met Melody, wat zegt hoefsmid ervan???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:47

biancacoo; het zit ook écht niet mee he... :\
:(:)

:(:) ook voor VHU

Ik word net gebeld door papa. M'n kippie is dood. Arme Prutje. Ze was vanochtend nog gewoon kwiek, en net ging hij voeren en lag ze onder de stok. Monstertje is 12 of 13 jaar geworden :)
Nou hebben paps en mams geen kipjes meer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:14

Agossie kippie toch :(:)
Ik had vroeger een kippetje bij mij paard in de stal. Heel grappig, dat beestje zat 's avonds altijd op haar rug. Op een dag kippie dood. Peerd is echt een week van slag geweest zo zonder kippetje (wilde niet goed eten en bleef maar in haar stalletje staan, was inloopstal).

Nou Bente eet in ieder geval haar bixjes nu wel op en eet ook weer hooi. Dus lijkt weer normaal. We hebben onderdekentje erbij gedaan. Misschien dat dat het was, misschien ook niet. Ze heeft vrijwel geen wintervacht dat is wel zo. Maar hoop dat ze er straks nog steeds goed bijstaat :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:14

Naaltje: wat jammer van je kip. Is dat oud voor een kip? Heb er echt geen verstand van, vind die snaveltjes altijd beetje eng :o
Avaluna: ik deed ook altijd een bergje meer dan er paarden waren, konden ze mooi stoelendans doen. Nu met hooinet eten ze gewoon van verschillende plaatsen ervan. Dat gaat gelukkig helemaal goed.
VHU: kan me heel goed indenken dat je nu flink in de stress zit. Liijkt me niet meer dan logisch na wat je hebt meegemaakt. Heb je al naar stal gebeld hoe het nu gaat?
Bianca: wat een enorme domper zeg met Melody. Wat heb je nu nog voor opties, wat zegt de smid nog?
Ingrid: wat fijn dat Gomp weer beter gaat. Volhouden dus!!
Frensie: wat jammer dat ze in haar jeugd niet geleerd heeft om met andere paarden om te gaan. Zo zonde als mensen dat met veulens/jonge paarden doen. Daar hebben ze de rest van hun leven last van. Dat verhaal van die piet. Geweldig.
Janouk: wat een heerlijke verhalen heb je toch

Vanavond weer naar dressuurles geweest met Thabor. Laden en lossen ging goed, GELUKKIG!!!!!
Les ging ook goed. Heb voor het eerst sinds de val weer gegaloppeerd in de les. Ik vond het nog wel erg spannend. Als het goed zou gaan, wilde ik komend weekend met de onderlinge op hem meedoen. Maar het gaat nog niet goed genoeg, dan is het naar hem toe niet eerlijk, want er komt ook nog stukje wedstrijdstress bij. Bovendien moet hij ook nog springen met manlief, dus wordt wellicht nog wat te veel. Hopelijk de volgende keer (heb ik ook nog wat tijd om af te vallen, zodat ik weer in rijjas en rijlaarzen pas :o )

En hier 2 foto's van vanmorgen. Ze zijn helaas niet scherp en je ziet de mega foute strikken ook niet, maar toch:

Afbeelding
Direct over de brug staan dus 80 zingende en gillende kinderen. Vandaar enige spanning bij Rembrand.

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:15

Naaltje is dat niet best oud voor kippie? een dikke knuf voor jou.
VHU ik snap dat je hart in je keel schiet, ik hoop op een beetje ziekig wat met liefde en een kusje overgaat.
Biancoo balen van Melody, zou het niet kunnen dat ze erg moet wennen aan de stand.
Frensie jij bent actief voor de verenigingen en je werk klinkt leuk. Je pigs taartje is leuk, maar hoe maak je zoiets eigenlijk.
Avaluna, jou dochter is lekker bezig met de pony's, onze uk wil ook op les, maar ik twijfel nog waar. Voltige lijkt haar ook erg leuk, dus wellicht leuk om die 2 ook te laten meeten.
Veel sint verhalen en mensen die meewerken aan de organisatie of het vervoer, hier kwam sint met een ambulance en op het werk werd ik vanmorgen door piet aangesproken ik heb echt even moeten vragen wie piet eigenlijk was, blijkt het onze oude teamleider te zijn die mij heeft aangenomen.
Op 18 december begint onze menvereniging met menlessen en ik ga dan in de groepslessen meerijden. Ik ben benieuwd.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:24

Goedenavond,
Hier ook :){ <:) de deur uit geschopt ~~}> Ben er ook even klaar mee :o

@Tine, wat een super kanjer is Rembrand toch +:)+ ondanks de hyperende kindertjes en de flinke wind heeft hij de Sint veilig op school gebracht... leuke foto's :D
@VHU, waardeloos is dat als je diertjes niet helemaal fit zijn... ik ken het gevoel... je bent alleen maar aan het piekeren :(:) en deze datum is nogal erg dubbel ...
@IM, fijn dat Gompie zich weer even wat beter in zijn velletje voelt... maar dat kan ook niet anders met zulke +:)+ baasjes... even vwb dat andere :') een dikke knuf vanuit Rockanje....Oh ja Thom heeft van de Sint een scheurkalender gehad voor op de wc van Donald Duck en het eerste wat Thom zei toen hij hem uitpakte; 'Ik weet zeker dat Ingrid deze mopjes/verhaaltjes wel leuk zal vinden' := ;)
@Biancacoo, wat een lastig verhaal is het met Melody zeg... je doet er alles aan en toch heeft het niet het gewenste resultaat...ook een dikke :(:) voor jou en Melody...
@Naaltje, arme kip, wel een mooie leeftijd zeg...
@Janouk, geweldig jouw verhaal van HRB
@Avaluna, wat leuk dat jouw dochter voltige doet +:)+
@Frensie, geweldig dat verhaal van je moeder .... kleine kinderen en dronke mensen.... haha zo moest ik altijd het sinterklaasliedje 'Zie ginds komt de stoomboot zingen' en dan lagen de volwassen helemaal onder tafel van het lachen als ik vervolgde met 'En hij DEKT op en neer' _O- en ik snapte er helemaal niets van :?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:27

Wat een bruggetje zeg Tine, we hebben nu zeker een beeld jeetje! Dapper van jullie. Wat is Rembrand schoon zeg, zijn staart echt spierwit hoe krijg je dat voor elkaar?

Zoals je leest heb ik inmiddels contact gehad, ergens rond 22.30 uur hoor ik weer een update. Ze houden me goed op de hoogte hoor. Ik hoop gewoon dat mijn stalhoudster gewoon weer gelijk heeft gehad, zoals ze dat ook had bij Rizanta trouwens... Ben er helemaal moe van zeg pffff.

Sonjim wat leuk dat je menlessen gaat doen. Groepsles lijkt me erg gezellig (hoe groot is de groep en jullie piste?).

Biancocoo zit hier ook steeds aan jullie te denken...wat een narigheid zeg. Wat zegt je smid ervan en je DA nu? Of heb je het ze maar even niet gevraagd ;(

Hij dekt op en neer _O-
Onze zoon zong altijd enthousiast hoe waaien de wimpers al heen en al weer, :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:33

VHU: hier zijn allemaal dat soort bruggetjes. Ze lopen er alledrie gelukkig zo overheen. Laatst had ik dus een tractor die er midden op stil stond. Tja, dan kun je dus niets. Fijn dat je zo goed op de hoogte gehouden wordt en dat het weer beter gaat. Ik zat hier gewoon in de stress voor jou.
Sonjim: leek verenigingslessen. Inderdaad met hoeveel???

Hoe huplult zijn paardje.... was het hier vorig jaar hihi

Nou, ik ga eens kijken of Thabor zijn gewone jas weer aankan, dan ga ik naar bed. Is wel weer mooi geweest zo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:34

Biancacoo, wat verdrietig van Melody ! Balen zeg........

VHU; proberen niet teveel zorgen te maken he !

Tine, wat een leuke foto's !!

Naaltje, wat sneu van kippie zeg.......

had het grappige verhaaltje van Frensie gemist maar auch....arme moeder haha

Ollie heeft de Sint de deur uitgezet en hahahha die Tom, ja ik wist het natuurlijk al maar ben blij als het 1 januari is, kan ik weer wat lekkerder piesen bij jullie :-)

Leuk Sonjim, groepslessen !

Lekker vroeg naar bed vanavond !

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:35

Mooie samenvatting Ollie!

VHU Bente was misschien gewoon even een beetje misselijk ofzo, komt bij paarden ook weleens voor. Kan me voorstellen dat je je meteen heel erg zorgen maakt, fijn dat ze je op de hoogte houden!!

Sonjim leuk dat je in de menles gaat rijden! Ik had die taart niet gemaakt hoor, die was van Ollie!

Tine geweldige foto's!!

Ik ga zo lekker naar bed.
Morgenochtend privéles afgesproken, instructrice is druk, dus we hebben vroeg afgesproken. Moet 8 uur inladen, half 8 op stal om de paarden te voeren. Valt wel iets mee, maar toch iets eerder dan normaal opstaan.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:40

@Frensie, hij is nog niet op hoor the pigs en de taart zijn gehalveerd :j en veel plezier morgenochtend
@VHU, fijn dat je ze zo goed op de hoogte houden... als er iets aan de hand is , is het wel lastig dat je wat verder weg woont zodat je niet zelf even langs kunt gaan :(:)
@Tine, hij huplult _O-
@Sonjim, fijn groeplessen via de vereniging +:)+ , hebben jullie een overdekte hal ?
@IM, weltrusten :z

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:40

Oeps taart was van Ollie mijn excuses.
Ik geloof dat we met 3 combi's zijn, wellicht 2 daarvan van mij (als verzorgster ook start met de lessen) Het terrein is een ruim buiten terrein met een dressuur gedeelte, en een stuk met marathon hindernissen, dus voor de toekomst ook mogelijkheden te over. Ik heb er wel zin in.
De vereniging organiseert ook binnelessen een keer per maand en dan combi dressuur les en later op de dag vaardigheidsles, ben nog aan het twijfelen of ik daar ook aan mee doe. ik vind vaardigheid erg leuk, maar wil stiekum eerst de dressuur aanpakken en twijfel over de warmte in een binnenbak met ongeschoren pony's

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:42

hoe huplult zijn paardje? :oo
ooooh :P

mooie fotos tine, wat een huge peerd is 't ook zeg! Zeker als ie dan ook nog zo :wow: kijkt!

frensie morgen lekker priveles!

Leeftijd van kippie, volgens mij is het wel behoorlijk oud ja. Die anderen zijn ook 12 jaar geworden (hadden er nog 2 maar die zijn al 2 jaar terug doodgegaan). Wisten wij ook niet toen we leuk kippies wilden :P Niet dat ze in de pad hebben gezeten, maar we dachten dat die ''band'' korter zou duren :)

@ingridM; ik mag woensdag naar de huisarts. Ben benieuwd. Denk dat hij me gewoon wil afschepen hoor. Maar daar ben ik het niet zo mee eens :') slecht he :))

En Bente gelukkig weer wat beter
:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:44

VHU kou kan wel sonja heeft dat ook gehad die had het koud en stopte met eten, begrijpen dat je het ook warm krijgt door te eten deed ze niet blijkbaar.