[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bora

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:46

@ naaltje: Ik heb bij epple jack gewoon een goedkope deken met hals gekocht.

*kruipt heel vlug weer terug en gaat weer aan het werk voor de baas*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:08

@Lacuna: heel veel sterkte de komende tijd. Wat een prachthond!! Maar jullie hebben het beste voor haar gedaan.
@ Naaltje: succes met je kast
@ Happytime: ik heb hier nog 2 vieze tuigen liggen, dus even geen tijd :D
@ VHU: lief he, als ze je op zo'n manier proberen iets duidelijk te maken. Fijn dat het rijden ook weer zo goed ging.

Vanavond met Thabor naar verenigingsles. Trailerladen ging bijna goed in 1 keer. Helaas dus bijna. ;) Maar goed, 2e keer helemaal goed. Op de vereniging heeft iemand me geholpen met afladen en opladen. De les was wel erg spannend. Voor het eerst in de buitenbak. Man wat is er dan veel te zien. Sowieso natuurlijk al, maar het was mooi weer, dus er gingen veel mensen op buitenrit te paard of aangespannen, de paarden in de wei bij de buren (pensionstalling) waren wel erg interessant, er kwam heel veel verkeer langs (maar daar reageerde hij gelukkig niet op). Hij heeft het super gedaan hoor. Is toch gewoon een jong paard, met nu wel heel veel nieuwe dingen om te zien. Af en toe wel gebrul en groot maken (dat vind ik best wel eng), maar eigenlijk gewoon super braaf, want binnen een minuut liep hij alweer heerlijk nageeflijk. Baal dan zo van mijzelf. Ben dan zo'n bange muts. Zou het paard veel meer vertrouwen moeten geven. Als hij verkeerd wilde doen, had hij dat allang gedaan.

Thuis ging het afladen helemaal perfect. Hij bleef keurig staan, zelfs toen de achterstang al lang op de bodem lag. <3 <3

Echt te gek voor woorden, nog steeds GEEN startlijst. Op hun eigen website ook niets te vinden. Dit kan toch gewoon niet???

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:14

Tine ik heb net ook nog gekeken. Er staat vanaf 30 mei. Maar vind het niet kunnen en ga het zeker ook aankaarten.
Ik moet dingen regelen dus wil het wel van te voren weten hoe laat ik moet starten.

Happytime hier ook geen tijd
vhu wat lief van rizanta
naaltje succes
tine super van thabor

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:20

Waar zou je hierover een klacht kunnen indienen. Het staat in het vraagprogramma, maar kan me niet voorstellen dat de knhs dit goedkeurt. Volgens mij hoort het een week van te voren.

Edit: even gezocht in algemeen wedstrijdreglement
13. In het vraagprogramma dient te worden opgenomen op welke wijze startlijst(en)
en/of tijdschema(‘s) bekend gemaakt worden, hetgeen tenminste drie dagen voor de
wedstrijd dient te gebeuren.

Vandaag is dus de uiterste dag dat ze moeten plaatsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:38

Zo ben weer thuis.
Klinkt goed Tine (van Thabor), dat vertrouwen moet gewoon groeien, komt echt wel goed. Met Rizanta gaan nu na een paar maanden eindelijk de kwartjes in mijn hoofd echt vallen (dus dat je het niet beredeneert, zo van, ze doet toch nooit echt iets raars (wat trouwens niet 100% waar is want ze is er af en toe aardig tussenuit geschoten of is door het bos gestuiterd maar goed, ben er tot nu toe niet vanaf gevallen / alles bleef enigszins onder controle :x ), maar dat je het ook echt zo voelt).

Heeft iemand hier ervaring met die vliegendekens van Ideal trouwens, die mendekens? Wil er anders een aanschaffen voor op de p/a bij de finish van de mendurance.

Lacuna, het verdriet bij het inslapen van een dier is zo begrijpelijk. Is ook niet zomaar weg. Niemand vind dat hier raar hoor |(

Tja, hoe kun je een organisatie duidelijk maken dat de organisatie niet goed is? Niet meer starten / heengaan of klacht indienen, anders zou ik het ook niet weten. Weet wel dat ik zodra ik weet dat wedstrijden goed georganiseerd worden, ik daar ook vaker heenga. Heb er nu met mennen nog niet veel ervaring in natuurlijk, maar de wedstrijd in Rhoon is gewoon goed georganiseerd, dus geef je je daar ook steeds weer voor op. Met mijn vroegere wedstrijden deed ik dat ook altijd zo, had altijd een paar verenigingen waar ik heel graag heen ging, wel zo prettig als je weet waar je aan toe bent. Zeker als je gewoon veel moet regelen (werk, gezin, grooms, vervoer etc).

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:44

@VHU, ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen want wij gaan met de pony's op vakantie naar Ermelo en ik denk dat we ze daar zeker nodig hebben tegen de dazen...Bij Agradi zijn ze momenteel het goedkoopste € 38,... geen verzendkosten en erg belangrijk daar 'op voorraad'

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:57

OK dan.
Maar bij Agradi weet je maar nooit of ze op tijd leveren en heb het wel volgende week nodig, dus denk dat ik naar http://www.tuigonderdelen.nl ga (mijn favoriete web-leverancier naast de paardendrogist :+ ).
Dacht doe het er alleen op bij controles, maar weet eigenljk niet of het dus wel lekker zit zeg maar, onder het rijden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:01

zo ik ben er ook weer

we zijn vanavond nog even met het 4 span hindernissen wezen rijden in assen met onze instrecteur leo kraayenbrink. leo en onze 2de groom stonden achterop dus ik kon lekker alles aanschouwen en hoefde dus ook niks te doen het liep redelijk en H heeft weer een hoop geleert daarna lekker de paardje afgespoten en weer naar huis gegaan.

@ tallechie ik ben donderdag vrij als je je starttijd even doorgeeft (als je die hebt) dan ben ik er ook

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:05

@Lanouska, goed zo (dat je lekker hebt genoten en niets gedaan zeg maar, nou ja, je hebt de paardjes nog afgespoten) :j

Bij tuigonderdelen.nl zijn de men-vliegendekens 39,50. Heb je als je meer dan 100,- Euro besteld ook geen verzendkosten, moet maar even verlanglijstje maken :list:

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:53

Lacuna heel veel sterkte!

Laura heel veel plezier!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:20

Goedemorgen.

Jaja, vannacht zijn de startlijsten erop komen staan (zag het net pas hoor, ben er niet voor wakker gebleven :+ ) Ik moet om 12.50 n 13.00, als laatste. Alleen staat er nu bij de vaardigheid dat je tot half 11 kunt verkennen. Normaal mag je tussendoor ook verkennen. Ik heb juist gevraagd om zo laat mogelijk te starten ivm gezondheid, dan zou ik nog steeds vroeg van huis moeten om te verkennen. Nou ja, dan moet ik maar goed kijken naar hoe anderen het doen. Ga echt niet zo vroeg van huis alleen voor de vh.

Zometeen menles met Rembrand, daarna zelf met pony mennen en Thabor longeren. DRUKDRUKDRUK. En als het neit te hard regent, vanmiddag nog een keer met pony aan de slag.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:00

eindelijk startlijsten.
VHU gaat geld uitgeven :))

hey meiden 't regent ^) en hard ook :+ En dat terwijl je gisteren zowat uit je vel dreef... :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:09

VanHuisUit schreef:
OK dan.
Maar bij Agradi weet je maar nooit of ze op tijd leveren en heb het wel volgende week nodig, dus denk dat ik naar http://www.tuigonderdelen.nl ga (mijn favoriete web-leverancier naast de paardendrogist :+ ).
Dacht doe het er alleen op bij controles, maar weet eigenljk niet of het dus wel lekker zit zeg maar, onder het rijden.

Moet eerlijk zeggen dat sinds Agradi met DPD bezorgd ik liever helemaal niets bij Agradi bestel.
Wat een ramp om je pakketje te krijgen zeg.
Ze komen alleen overdag en laat de normale mens nu overdag werken....
DHL of TNT kun je nog ergens in de buurt ophalen. DPD dus niet.
Vorige keer al gevraagd of er niet voor een paar euro meer met TNT verzonden kon worden.
Ging niet, want daar hadden ze geen contract meer mee....

Paardendrogist vind ik erg fijn. Ook altijd snel.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:33

Jippie, ik hoef eindelijk een keer niet heel vroeg te rijden. Nou ja, ze beginnen ook pas om 10 uur. Ik moet om 11.40 en 11.50. Maar ben er wel tussen half 10 en 10 uur, want moet moeder en zusje moeten natuurlijk wel aangemoedigd worden.
Bah hier regent het ook, en ik heb toch nog wel deze 2 dagen nodig om ff te trainen. Anders had hij woensdag vrij gehad, maar we moesten gisteren plotseling met de hond naar de dierenarts. Die wilde bijna niet meer lopen en heeft nu een verrekte / gescheurde kruisband in zijn achterpootje. Weg dus mogelijkheid om te trainen. Maar goed, dieren met pijn gaan altijd voor. Hondje moet nu rustig aan doen en dat is erg moeilijk voor een kruising jack russel - yorkshire terrier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:49

@Bettepet dat heeft onze husky ook (gehad) maar is nooit meer helemaal 100% geworden, als ze opeens aanzet of wegsprint hinkepinkt ze dus wel een paar passen of als ze lang in een houding heeft gelegen. Ze heeft het opgelopen door van een stapel strobalen af te springen }:0 Een Jack Russel rustig aan doen _-:(

Hier miezert het wat, maar niet veel. Vind het wel lekker! Goed voor de tuin.

Eindelijk startlijsten pfffff. Weer een negatieve ervaring met Agradi/bezorging, ga ik dus niet wagen, heb al vliegendekens besteld, ook maar direct een voor onder het zadel zijn we op alles voorbereid ~~}>

Vandaag saai dagje, moet vooral werken aan hele saaie stukken :O , man is vanochtend vroeg vertrokken naar VS. :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:55

ja, dids zijn weitje is hier ook heel blij mee :D zon heeft het genoeg, nu wat water erop, en dan denkt dat gras *GROEIEN* :D

hier net nieuwe kleren opgeruimd, ik heb een mooi kantoortruus pakje nu :)) _O- nu alleen eigenlijk nog mooie bruine hakken ergens vandaan halen.. Want bruine riem en zwarte schoenen is een beetje no go he...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:59

@ lacuna :(:) het was wel een hele mooie hond.

@ ollie wel mee doen hoor is echt leuk !!! Ik heb robijn op de valreep nog even opgegeven dus ik start
met 2 :D

Geen ervaring met menvliegendekens maar volgens mij zijn die van ideal wel fijn.

Paardendrogist vind ik een super winkel. En idd jammer dat de grotere winkels zoals ej
en hyporama zo weinig pony spul hebben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:09

@Lacuna: wat vreselijk, zo prachtige, jonge hond |( :(:) , heel veel sterkte!

@Bettepet: sterkte met je hondje :(:) .

@Naaltje: wat lief van die mensen, ik denk dat het hen ook veel goed doet dat Didds zo goed terecht gekomen is.

Hier ook ontzettend veel regen *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:11

Goedemorgen, het regent hier lekker door..... nou ja is goed voor het gras en de stuifrijbakken zullen we maar zeggen.
Zit nu toch binnen...

Lanouska, gaaf dat h nog in Assen mocht oefenen, de hindernissen waren echt mooi technisch opgebouwd !!

Tine, super van Thabor, ik ben ook zo'n angstige muts, idd geef hem vertrouwen, maar dat is het moeilijkste wat er is volgens mij...
En wat leuk dat je zoontje nu toch de zin in rijden met A te pakken heeft !!
Eindelijk dan toch startlijsten, maar goed, dat maken van startlijsten kan een hele stress zijn..... :o

VHU een saaie werkdag, :(:) voor je het weet is de dag weer om
Een organisatie laten weten dat het niet goed loopt.... lastig volgens mij.....

Lacuna, wat een schitterende hond was dat, heel normaal dat verdriet hebt, en schrijf het maar van je af. sterkte !! :(:)

VHU Tuigonderdelen.nl dat is van de ruitersportzaak hier bij ons 1 straat verder....jammer dat je zo ver weg zit, anders kon ik het voor je ophalen, heb je helemaal geen verzendkosten. hahaha.
Geen zin in 2 dagen kamperen bij mijn ouders op de nieuwe camping ?? http://vakantie.marktplaats.nl/campings ... hting.html dan kun je het hier zo ophalen, haha :j

Bettepet, sterkte met je hondje !! balen zeg, veel succes op de wedstrijd, dat gaan jullie vast weer goed doen ook zonder die extra training !!

Werkze voor ieder die werken gaat, en veel plezier voor ieder die vrij is..
Groetjes !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:29

HEb even snel bijgelezen, maar mijn ouders komen zo.

Bettepet ik moet om 1220 en 1230 daarna vaardigheid rijden.
Daarna waterpak proberen???

Lanouska ik moet dus om 1220 eerst proberen achter betsie en dan ohz???

Ik zorg dat ik er om 10 uur ben. Kan ik vaardigheid verkennen en dan langzaam op tuigen.
Denk dat ik s ochtends maar ga wassen.

Ik moet sowieso zorgen dat er een auto voor de jury komt

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:30

@tallechie, is prima. Ik zal mijn grooms dan even zeggen dat ze even droge kleren mee moeten nemen. Haha, want weet niet hoe droog ze blijven. Overleg maar ff met lanouska. als ze liever direct ohz gaat dan is mij dat ook prima. Ik hoor het wel.
Zijn de sloten dan wel van de hekken af?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:37

Normaal gesproken met mooi weer wel.
En Oeds is ook op het wedstrijd terrein aanwezig, dan vraag ik hem wel als hij ze open wil maken.

Droge kleren!!! Goed idee!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:53

@ Tallechie: allerlei wilde plannen voor op de wedstrijd :D
@ Biancacoo: hier ook regen. Hele plensbui gehad tijdens mijn les. Heel fijn. Maar voor het gras en de bak wel super.
@ Bettepet: mijn Akita is 2 keer geopereerd aan gescheurde kruisbanden. Ellende, maanden revalidatie. Sterkte ermee

O, help, moet heel snel naar school Sorry, later reageer ik verder

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:31

Ja en de plannen zijn al weer gedeeltelijk veranderd.
We zouden een auto daar neerzetten voor een jury, maar dit is niet meer nodig dus gaan we niet eerder heen. We gaan om half 10 veale inladen e.d. dus zijn dan rond 10 uur aanwezig.
Ik ga wel woensdag avond al wassen enzo.

Hier regent het ook al de hele tijd.

bettepet succes en sterkte

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:44

@Biancao: wat geweldig leuk in zo'n Tipi!

Ik wilde net de paarden buiten zetten, begint het weer te stortregenen.
Straks maar weer even tussendoor naar buiten.