[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:56

Met Rembrand kan ik eigenlijk alles wat ik wil. Super betrouwbaar, maar toch niet saai. Alleen wil het rijden onder het zadel momenteel niet lukken. Mijn lichaam doet niet wat ik wil. Heb dus mijn wedstrijd voor 12 december maar afgezegd, is alleen maar zonde van tijd, moeite en geld. Ik kan eigenlijk niet blijven zitten in draf, tja, proef bestaat toch voor groot deel uit draf. Laatst ging zelfs een stapbuitenritje niet fijn, dus onder het zadel doe ik nu eigenlijk niets, behalve maandagavond maar naar les gaan. Maar ook daar doe ik niet echt heel veel. Ik hoop wel dat het weer beter gaat, want ik ben in mijn hart toch nog steeds meer ruiter dan menner. :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:59

Citaat:
ben in mijn hart toch nog steeds meer ruiter dan menner.

Mooie uitspraak.

Afgelopen maandag voelde ik me toen ik aan het rommelen was op het veldje met Snuit even een echte menner, was trots op mezelf :D

Als ik niet goed in mijn vel zit kan ik ook absoluut niet doorzitten, helemaal niet in midden/uitgestrekte draf en ook niet goed aangalopperen. Heeft iets met mijn kruis/bekken te maken die heeft een of andere opdonder gehad met vallen / zwangerschap en dat is nooit helemaal goedgekomen :(

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:03

Ik ben meer menner dan ik ooit ruiter ben geweest, ik heb vanaf dat ik paardreed geroepen dat ik mennen wilde, ik heb een verzorgmeisje die er hetzelfde over denkt, en haar mams een echte ruiter snapt er niks van.
Ik wilde ook altijd een shet, nou die heb ik nu en ik men wat wil ik nog meer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:04

Dat is jammer Tine. Ik vermijd nu gewoon het rijden van veale omdat het vertrouwen er niet is. Heb er ook aan zitten denken om een paard er bij te zoeken waar ik het vertrouwen weer kan krijgen.
Veale was vorig jaar zo voorwaarts, ik kon gewoon niet blijven zitten, ook deed hij telkens zijn kop omhoog. Dat doet hij bij stalgenoot nu niet meer en de laatste keer dat ik er op zat ook niet, maar ik ben onzeker als ik hem rijdt en dat merkt hij en maakt hij misbruik van

Dus als iemand nog een paard weet voor mijn vertrouwen ;-)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:06

Ik ben altijd ruiter geweest, maar door gezondheid niet altijd kan rijden.
Daarom ga ik me in het mennen verdiepen, vind het leuk

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:10

Ik kan qua gezondheid wel rijden, gelukkig.
De laatste tijd heb ik wel veel getwijfeld is dit nu wat ik echt wil. Ik heb alle opties bekeken en uiteindelijk denk ik wel dat dit is wat ik wil. Want ik mis niet het rijden, maar wel het rijden met Sonja, ik mis Sonja en Jimmy gewoon iedere dag. Dat maakt dat ik soms twijfel aan mijn keuzes. Maar goed zoals van dikhout al zingt: de keuzes die je maakt zullen de juiste zijn want je hebt ze zelf gemaakt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:16

@tallechie; weet wel iets voor je vertrouwen. Maar dan vooral in recreatief op 'n knol zitten. Dat kan dids nog wel :))
ik ben een zeikmiep 1e klas, weet dat van mezelf, ben een watje, een angsthaas etc. Maar ik heb een paardje wat daar wel bij past, en wil 't een dagje niet, dan hoeft het dat dagje niet :)

leuke fotos patrick :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:30

Ja maar jij woont aan de andere kant van Nederland :-)

Zal waarschijnlijk ook nu wel na mijn zwangerschap worden omdat ik nu al niet meer op veale kom, alhoewel er op wil nog wel,er af niet
Ik merk met opzadelen al hoe veale is, en soms bedenk ik me dan dat ik hem maar gewoon ga longeren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:34

Op mijn paard Nebraska heb ik nog rondgestapt toen ik zo'n 28 weken in verwachting was, maar meer ging echt niet hoor. En ik kwam er bijna niet meer af, want die buik zat zo in de weg. Maar wij waren zo'n koppel, ze deed echt niets 'fout' in die periode, ze wist heel goed wat er aan de hand was. Met een kind in je buik neem je natuurlijk totaal geen risico.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:36

Het zit erin dat ik me toch vooral op het mennen zal moeten gaan richten. Moeten klinkt wat negatief, want ik vind het superleuk om te doen en mijn paard ook. We gaan heel snel met de punten in de dressuur, dus daar ligt het niet aan.

Maar ik zou zo graag onder het zadel verder willen komen. Dat is van kleins af aan al mijn droom. En nu heb ik een paard dat het kan, maar een lichaam dat het niet meer zo goed doet. Maar aan andere kant moet ik helemaal niet zeuren, want het mennen gaat super. Als we in dit tempo doorgaan, kunnen we volgend jaar ZZ gaan starten.

Ik hoop in ieder geval wel, dat ik straks wel weer kan genieten van buitenritten, want als dat ook wegvalt.........

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:36

@tallechie; ohja :+
ik vergeet steeds waar ''nieuw roden'' ergens is :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:40

Toen ik zwanger was heb ik tot en met de 8e maand gereden en gemend. Weliswaar met mijn vorige paard, en aan het eind alleen maar stappen, maar het voelde gewoon nog goed en veilig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:53

Bij groningen in de buurt.

Ik durf nu niet op veale omdat ik onzeker ben, en hij daar gebruik van maakt.
Ik stap hem nu wel uit, maar er af komen gaat al wat lastig.
Het voelt gewoon niet veilig, omdat ik weet dat hij vorig jaar wel eens raar deed.
Hij bokt en steigert absoluut niet, maar is gewoon voorwaarts en snel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:57

Nou doe maar rustig aan Tallechie hoor, groot gelijk.

Mijn droom was ook ooit met een paard in een 20x60 Z dressuurring te rijden net op zo'n manier als toen mijn instructrice dat deed. Zij had haar paarden altijd zo mooi ontspannen en compleet door het lijf voor elkaar, geweldig om te zien. Dat hebben we gelukkig wel gehaald, met Happiness, een van mijn kanjers. Het gevoel op een paard met zoveel swung en wil om te presteren is iets wat je altijd bijblijft <3 geweldig.

Maar.... ik vind eigenlijk alle onderdelen van paardrijden / omgaan met paarden wel mooi als je merkt dat je paard het ook leuk vindt en je hebt echt zo'n...tja hoe zeg je dat, verbinding? Dressuur, springen, freestyle op het paard of naast het paard, mennen, crossen... heb alleen nooit echt western gereden :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 01:13

LEuke winterse foto's zeg :D..

VHU: Mooie kleur deken heeft alwyn staat hem goed :)
Tallechie: jammer dat je onzeker bent en hem dan moeilijk kan rijden
Tine: vervelend dat je lichaam niet helemaal mee wilt werken :(

Heb net lekker gesleet met rivaldo in de bak. Geen gecross maar echt geoefend voor de wedstrijd :)
Uiteindelijk was ik ook als schrikobject te bewonderen, vele gingen met hun paarden in de bak lopen om ze te laten wennen aan de rare pony met slee :P

Morgen gaan we weer met de slee en stalgenoot die laatst die mooie foto's maakte van ons 3jen had aangeboden morgen foto's te komen maken :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 08:00

soms mis ik het rijden ook wel.
Maar als ik wil kan ik ook op de fjord van m'n moeder.

Laura, leuk dat je nog gesleet hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:06

Leuk laura, benbenieuwd. Er ligt in iedergeval wel weer genoeg sneeuw voor de slee.

Goh als weinig ben zowel menner al ruiter, alleen mennen doe ik juist met vreemde paarden in plaats van met mijn eigen paard. Dat moet nog komen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:20

morgen :)
ik moet hard aan stage vandaag.
ben ook ruiter/menner/niksnutter/knuffelaar etc :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 09:21

Goedemorgen,

Heb vandaag vrije dag, maar ja met de bouwvakkers moet je toch vroeg op. Gaap.
Vanmorgen komt de dierenarts om te enten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:30

Ik heb ook vrij en daarna weer dagen achter elkaar aan de bak vanwege de kerstdrukte.
Tallechie: vervelend dat je dan wel vroeg op moet, maar je moet maar denken aan het mooie resultaat :D

Ik ben meer menner, maar soms prikkelt het rijden wel. Maar zo af en toe als ik het wil mag ik rijden op mijn oude leaspony dus zal ook niet snel een rijpony erbij kopen of een verkopen om te rijden.

Succes op je stage naaltje

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:47

ik was ook altijd een echte rijder,maar door mijn ziekte merkte ik,als ik kramp in mijn buik kreeg,de kramp ook naar mijn paard ging...en die gingen erop flippen :(
de enigste die er geen last van had was sunrise,maar ja B pony.....dus beetje dressuren gaat wel,maar is ook niet alles op haar,dus nu aangespannen,en dat gaat wel goed met mijn lijf :D
hoewel ik soms mijn kar zie staan en geen fut heb om in te spannen dan is de longe weer een uitkomst.
leuke winterfoto"s gezien,gaaf
stond zelf ook klaar met mijn camera gisteren, maar de mutsen bleven binnen staan :(

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:27

Ik ben meer menner :).
Ik ga er op zitten als ik geen groom heb. Niet omdat ik er op wil zitten, maar omdat ik iets wil doen. Maar zelfs dag gebeurd bijna nooit meer.

Het sneeuwd hier geweldig :D :D :D.
En ik zit op kantoor..... Ben om 5 uur klaar en dan is het donker...... Misschien de buurman lief aan kijken of ik vanavond op zijn verlichte erf rondjes kan tuffen. En anderd hopen op morgen ochtend. Het zal er dan toch allemaal nog wel liggen?
Ben wel blij dat ik vanmorgen al uitgemest heb in de padock. Er is al 3x zo veel bij gekomen al dat er lag dus nu is de mest niet meer te vinden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:31

:D lekker sleeen dennis :))
morgen houdt ie voor over dag nog onder 0 :)
zal lachen worden, ik moet morgen auto's wassen :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:55

dennis, ik hoop dat je nog kan sleeen vanavond.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:57

Hier geen sneeuw.... wel veel file :)

Gister deed mijn ruitensproeier van mijn auto het niet. Is erg vervelend als je 40 km snelweg moet rijden en je ziet niets :+ Gister van pompstation naar pompstation gereden om daar mijn ruit schoon te maken..... werkt ook neit vloeiend.

Dus vanmorgen even naar een garage gereden. Was uiteraard nog dicht, maar zag binnen licht branden :+ Dus toch maar aangebeld :D
Doet er een meneer open, dus vraag of ie monteur is. Niet officieel zegt ie, maar ben wel autoknutselaar.
Dus ik gevraagd of ie even naar mijn ruitenwissergeval wilde kijken :D
Hij heeft wel wel even voor me opgelost! Echt super!