[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:20

Ze is net 6 nu, gelukkig heb ik zeer huiselijke partner waardoor de hobby's te combineren zijn en kindlief kan kiezen wat ze doet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:16

Hoe fijn het gisteren ging hoe slecht het vandaag ging. Lijkt wel als of hij onder zadel het gewoon niet leuk vindt of zo. Ik had wat gestapt en een beetje gedraafd, kwam een fjord bij de bak in en hij werd druk. Ben er af gestapt en aan de hand wat oefeningen gedaan. Toen hij weer rustig was er weer op gestapt, op een gegeven moment in een rustig drafje op de volte draait hij gewoon om. En galoppeerde aan. Er was iemand aan het longeren en ging recht op het touw af. Heb hem om tijd stil weten te zetten, maar de laatste 3 weken is dit al de 4e keer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:17

Dat is wel lekker Sonjim.
Citaat:
Arme Connor moest van baby af aan al mee in de maxi-cosi door weer en wind
Han ook, hij was zo'n heerlijke baby die lekker ging slapen als mama wilde gaan paardrijden, ideaal. Hij vond het ook altijd erg leuk op de boerderij, toen hij 1,5 / 2 was met schepje helpen met uitmesten op zijn manier :+ En wat je zegt Tine, dan zijn ze wel lekker buiten. Is toch heerlijk zo'n enorme zandbak, weiland en slootjes (gelukkig heeft hij zijn zwemdiploma's ;) ).

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:18

hmmm dat is vervelend tallechie!! Misschien dat hij vast zit in zijn rug??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:21

Zou kunnen, maar hij heeft de laatste tijd weinig gedaan. 1 x per week mennen en af en toe onder het zadel.

Heb ook het idee dat hij het alleen bij mij doet, hij heeft een paar keer van mij gewonnen en nu pak ik hem wat harder aan en moet hij meer aan het werk en heb het idee dat hij het nu probeert zodat ik weer afstap ofzo

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:28

Worden jullie ook zo gek van die regen pffffffffffff

vandaag lekker paardendagje gehad. Geholpen met 1 paard en daarna wezen groomen in de M1. Was weer leuk.

Enne.......de pony is gekocht hoor !! Wordt morgen opgehaald.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:31

Ja ik word er ook gek van!!! Gefeli met je nieuwe ponie!!! En veel plezier natuurlijk!!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:33

He.. wat een rotweer! Zijn we de winter een beetje uit, lijkt het wel weer herfst te worden :(

tallechie: Wat vervelend! Kans is dus groot dat hij nu weet dat jij afstapt als hij raare dinge uithaald, of misschien heeft hij ergens last van (je weet maar nooit) misschien toch maar even laten controleren?

Vandaag zelf eerst andermans paard onder het zadel gereden, sinds ik mijn eigen paard (had een dravertje) niet meer heb mag ik zo nu en dan her en der wat paarden rijden van anderen. Best leuk maar het is niet hetzelfde. Al ging het wel super goed en heb heerlijk gereden.
Daarna rakker weer voor de kar gezet, ondanks dat het al wat begon te regenen. een goede vriend en vriendin van mij reden even mee. Maar en klein rondje gedaan want we waren al doorweekt toen we het pad af reden!(al hebben wij een lange oprijlaan hoor :P)

Dit was ook weer de laatste dag vakantie, morgen weer naar mij opleiding/school.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:39

Ja kan hem natuurlijk even naar de fysio doen, maar heb niet het idee dat het iets lichamelijks is, dat laat hij namelijk altijd weten. En als ik er een ander op zet doet hij het niet. Hij heeft het voordat hij zo lang kreupel werd ook gedaan. Op een gegeven moment begon ik hem aan het werk te zetten en deed hij dit ook.Ik denk dat het dus ook weer uitproberen is, maar zodra hij iets geks doet wordt ik angstig

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:41

@ tallechie misschien weer even een lesje nemen als je erop gaat, dat iemand je dan ff weer de aanwijzingen kan geven van het hoe en wat zegmaar... lekker duidelijk :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:43

jouke_h schreef:
Ja ik word er ook gek van!!! Gefeli met je nieuwe ponie!!! En veel plezier natuurlijk!!

is helaas niet mijn pony......maar van vriendin en ik mag er ook van alles mee doen.

ik ben op zoek naar goedkope shetten/mini pony stalling en als ik dat gevonden heb wat me bevalt wil ik ooit wel een eigen pony (heb eigen paarden gehad)
Vind de stalling hier in de buurt alleen zo schreeuwend duur en zeker voor zo'n shet is de verhouding weg.....

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:47

ingridM: Wel leuk dat je er dan ook vanalles mee mag doen! jammer he dat je zo veel voor een shet moet betalen in de randstad, het is dat Rakker de enige pony is die ik heb en we er best wat voor uit kunnen geven maar leuk is anders.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:49

Er was nu een meisje bij die mij aanwijzingen gaf. Maakt niet uit als ik alleen rijd of als er meerderen in de bak zijn. Als er niemand bij staat of juist wel. Ik krijg hem ook altijd wel weer vrij snel terug, maar durf nu dus niet meer alleen te rijden en bouw ook spanning op. Zat vandaag een liedje te zingen om ontspannen er op te zitten

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:50

ik moet zeggen dat wij het dan aardig gedaan hebben :o maarja dat is gewoon een mooie deal geweest. wij hebben bij een stal onze eigen hoekje met onze spulletjes erbij, onze eigen kleine domeintje, heerlijk!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:52

ja je kan geluk hebben, wie weet loop ik nog eens ergens tegenaan, waar ik hem of haar in de toekomst ook gewoon bij kan zetten waar het niet veel hoeft te kosten.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:03

marrianne, zat net even in jou profiel te kijken, mag ik vragen hoe zwaar je wagen eigenlijk is?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:18

Marrianne: ik heb me ook aangemeld voor week 1 voor de instructieweek

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:21

@ Tallechie: wat een ellende. Ik probeer even met je mee te denken, wellicht heb je er wat aan.

Eerst komende paar keren alleen rijden met instructie erbij?
Fysio langs laten komen, kan heel goed de oorzaak zijn.
Past je zadel wel echt goed? Zeker omdat je vooral ohz problemen lijkt te hebben.
Anders toch (professionele) hulp inschakelen, klinkt ook wel als dominantie probleem (omdat hij het alleen bij jou doet). Als je dat straks ook met de wagen krijgt, is het probleem nog groter.

Ik hoop echt voor je dat het snel beter wordt. Ik weet er alles van als het vertrouwen weg is. Erg moeilijk. Heel veel sterkte.

ps: ik weet een heel goede fysio, maar die zit wel in Heiligerlee. Maar zij heeft Rembrand na zijn verlamming weer aan het lopen gekregen, dus ik heb wel heel veel vertrouwen in haar.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:36

tallechie! gezellig!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:38

Ik rijd alleen met hulp er bij. Kan een stalgenoot zijn, kan mijn vader zijn, die geven telkens tips.

Fysio kan ik laten komen. Volgens mij past het zadel wel, kan de fysio dat ook zien of moet ik daar iemand anders voor laten komen

Voor de wagen doet hij het dus niet. Dan loopt hij braaf aan de teugel, constant de oren naar voren. Heb ook het idee dat hij dit leuker vindt.

Hij loopt aan het touw trouwens ook anders mee bij mij als bij bijvoorbeeld mijn vader. Dan zou je zeggen dat het inderdaad dominantie is.

Kun je me meer gegevens sturen Martine? En wat zijn dekosten

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:45

fysio kan niet perse zien of het zadel wel of niet goed ligt, maar wel of het paard daar gevoelig is, kwam namelijk laatst iemand het paard van mijn vriendin even losmaken en ik was daarbij, ze kon meteen vertellen dat mijn vriendin even haar zadel na moest laten kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:48

Oke. Dan kan er dus alsnog iemand er bij halen. Heb zelf het idee dat het zadel gewoon goed ligt en stal genoten hebben er ook al na gekeken.

Hij begint nu trouwens wel te happen als ik aansingel, tuigsingel maar ook singel van het zadel. Toen ik hem kocht had hij een onsteking op de schoft.
dit zou nou natuurlijk ook kunnen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:55

kijk even na op eventuele singeplekjes, en inderdaad gevoeligheid van en naast de schoft,,, dit zijn namelijk wel de plekken waar zowel het tuig als het zadel op rust.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:56

singelplekjes onder en naast de buik is me niet op gevallen. Wel is me opgevallen dat de manen waar het schoftje ligt constant plat liggen en ik kan daar ook geen manen trekken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:44

Wat vervelend Tallechie. Valt me wel op dat er meer naar het paard wordt gekeken dan naar jezelf, als ik zo vrij mag zijn. Want je zei zelf: als hij ... doet, wordt ik angstig / bang.... vrees dat daar ook een stuk van de knop naar verbetering ligt.
Om maar voorbeeld te geven, ik was nooit echt nooit bang op mijn paarden. Maar na allerlei gedoe / operaties ging bij mij dus de knop om en dat is helaas niet meer goed gekomen. Mijn haflinger merkte dat op een gegeven ogenblik. We verstijfden met zijn tweeen compleet. Ik heb hem verkocht, hij doet het nu super...
Niet dat je Veale moet verkopen natuurlijk maar denk dat je (misschien in combi met fysio voor Veale) ook aan jezelf moet denken / voor jezelf moet zorgen :(:)

Tja, paardenstalling in de Randstad, een regelrechte ramp vind ik dat. Met pony's is het een nog grotere ramp want of je nu met een mini komt of met een paard, ze weten wel wat ze vragen >;) Ik betaalde destijds voor Freddy (ukkie van toen 1 jaar) 200 Euro per maand (want ja, hij stond wel in een grote box, maar at natuurlijk veel minder / gebruikte veel minder van van alles), voor mijn haflinger 250,-. Stond ik wel vlakbij huis, dus middenin Rotterdam maar goed... TOch ook niet normaal. Wat Marrianne heeft geregeld is het beste wat je kunt doen, of plekje voor jezelf zoeken / in combi met iemand anders. Maar goed, vind dat maar eens. Naar ons plekje hebben we 2 jaar gezocht, daarvoor heb ik ook iets van 2 jaar gezocht en had toen een weiland.

Omdat er bij mij ook vaak kinderen komen (vriendjes /vriendinnetjes van Han) ben ik zeer kieskeurig alleen al met mijn eigen pony's, zou altijd toch zelf echt willen weten of ik er een bij houdt of niet... moet er niet aan denken wat er gebeuren kan als een kind tussen de pony's komt (je houdt het in de gaten maar ongeluk zit in klein hoekje). ALs een pony vals dreigt of ik vertrouw het niet is het simpelweg ook einde oefening en gaat hij er direct uit, hebben we nu twee keer meegemaakt. Een shetlander die een megamonster bleek te zijn en een ontzettend lieve welsh cob die gewoon 'door' kinderen heen dreigde te lopen (geen respect). Dan is het toch weer een stuk ingewikkelder als dat je pensionklant is...