[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:22

Vertel vertel! Ben dol op huizenverhalen :D .
Ook goedemorgen trouwens. Heb gisteren het wijken voor de koets eens gefilmd bij LvG. Haar paard natuurlijk, niet de mijne.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:30

Gem. Gaaf ben benieuwd naar het filmpje.
Vhu..rete spannend. .weet er alles van. Ik duim voir jullie !! Ben heeeel benieuwd en nieuwsgierig !!

Fijne dag allemaal !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:31

Wijken voor de koets, is dat voor een dier niet heel lastig, krijgt het geen 'zijdelingse druk' of zoiets van het lamoen? Of valt dat heel erg mee?
**zover zijn wij nooit gekomen :+ **

Wij hebben bovenhuis (enorm groot hoor 240 m2, in Rotterdam heb je van die oude grote huizen). Onze benedenburen hebben hun huis te koop. Wij willen het hele pand kopen. Zou kunnen ... mits zij op een bepaalde prijs gaan zitten en onze financier meedenkt uiteraard. Narigheid is dat de huizenmarkt hier in onze wijk enorm aan het aantrekken is (heeft net als overal jaren op zijn gat gelegen), huizen staan gemiddeld hooguit 3 maanden te koop en worden verkocht tegen de (niet misselijke) vraagprijzen aan. Voordeel is dat de buurtjes een huis laten bouwen en als wij het zouden kopen kunnen ze er gewoon blijven zitten totdat hun nieuwe huis klaar is (mei volgend jaar), scheelt erg veel gedoe en kosten. Duszzzzz.
Het is een geweldig mooi huis, nog zeer origineel (jaren '20) met glas in lood, mooie plafonds, vloeren etc :~ echt een droomhuis.
Ons eigen huis is ook een droomhuis maar dan zonder tuin, mooie vloeren en glas in lood (wel mooi dakterras en bewerkt glas, prachtige plafonds en een mega mooi vrij uitzicht.... dus we hoeven niet weg maar het zou zo uniek zijn ... ). Wij zouden dan een B&B willen beginnen :)* :oo ^) :9k :Y) =:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-02-15 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:34

Spannend VHU

Wijken voor de kar kan heel prima. Ik doe het met Rembrand al 2 jaar en met Amerigo ben ik er ook mee bezig. Ze moeten natuurlijk wel een voldoende ruim lamoen hebben, maar ja, dat moeten ze eigenlijk altijd willen ze de wendingen prettig kunnen maken ;-)

Gisteren ALV gehad van onze vereniging, daarna nog even gezellig gekletst.

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:35

Oeps ik moet zoonlief wakker maken, zou hem zo vergeten :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:37

Moest hier zoonlief ook al wakker maken. Slaapkop.
Hij doet zondag mee met de springkampioenschappen, maar we hebben nog steeds geen startlijst. Niet handig, want bij onze vereniging is die dag onderlinge en dan moeten we daar eigenlijk ook helpen. Zou wel handig zijn als we een beetje weten waar we aan toe zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:50

Goedemorge.
dit weekend met Prins mini marathon, stapje verder met de opleiding.
Janouk mag lekker thuis blijven.
volgende week gaan ze allebei mee naar districtskampioenschappen dressuur

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:26

Wat leuk Janouk!!

Krijg net heel lief pb-tje van Patrick zijn prive-instructrice. Wat bestaan er toch ontzettend lieve mensen die zich belangenloos voor anderen inzetten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:32

Dat doet een mens goed he Tine :j
Prins moet echt aan de bak :7

Ga zo lekker rijden met Ollie, hoop ik, hoop dat mijn stress niet te veel doorschiet naar haar, maar meestal kan ze me aardig aan :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:43

Wat gaaf VHU! Mijn broer was ook ooit met zoiets bezig. Hij woonde boven in een groot pand in Utrecht aan de Maliebaan. Onder hem woonde de "Oude Rechter" zoals hij hem altijd respectvol noemde, met een parkachtige tuin. Maar ondertussen hoopte hij dat de Rechter een niet Heel Erg Oude Rechter zou gaan worden, dan kon hij het pand overnemen. De Rechter blijkt echter een Kerngezonde Oude Rechter en omdat er kinderen op komst waren is mijn broer toch maar verhuisd :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:10

Hahaha. Geweldig Gem.
We waren dit al eerder een keer van plan. Was ook aardig uitgewerkt. Met pand naast ons. Hebben we toen niet door laten gaan daar het toen toch wel heel ambitieus leek. Nu lijkt het (in onze ogen :P ) eigenlijk best realistisch ...

Nou ik ga de hort op :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:33

@ips: heel veel sterkte :(:) :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:35

Wat spannend, vhu.

Iemand trouwens nog een idee voor een b&b oid in de buurt van Wijdewormer? We zouden graag onze honden mee nemen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:13

Ava...kan ik je helaas niet mee helpen...
Ips..vandaag moeilijke dag..sterkte.
Vhu, spannend zo met het huis.
Vhu, beterschap voor Han !

zo...ik heb de klusjes en het geklus er weer op zitten..nu even bijkomen... :9k
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 11-02-15 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:28

Wat ga je doen in Wijdewormer?? Ik woon er 20 minuutjes vandaan dus ik ga ff voor je denken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:53

Sterkte Ips .... jij bent bekend in de regio idd je weet vast wel adresjes.

Lekker rondje gedaan met Ollie :D het was erg lekker rij-weer, paden mooi, wat wil een mens nog meer :D
Biancacoo ben je in te huren?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:58

Haha vhu..als ik dichterbij zou wonen..hmmm is verhuren niet zo'n gek idee hahahaha.
Moet een ondiepe kast in de keuken maken. Achterwand is nu wit gemaakt en houten planken op maat gemaakt. .nu de planken nog schilderen..en rondom afwerken...en wil er eigenlijk spotjes in maken....maar goed. .dat komt later wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:59

Rustig hier

Bianca lekker aan het klussen
Ips, ik hoop dat het allemaal rustig is gegaan.
VHU: lekker met Ol gereden

Hier vanmorgen weer drooggemend met Sam en buitenritje ohz met Rembrand. Nu nog even snel uitmesten voordat ik naar osteopaat mag. Ben benieuwd hoeveel pijn we nu weer gaan krijgen ;-) Maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:44

Goedemorgen.. ^)
Wat bestaan er toch verschrikkelijk bekrompen mensen op de wereld.....

succes bij osteo Tine.

wel met de honden getraind..maar was erg afgeleid door stomme zaken in mijn hoofd..dus niet echt geholpen..jammer is dat dan..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:58

@Biancao: :(:) :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:18

Ja dat is erg jammer Bianca. Laat je niet gekmaken hoor.

Tine op de pijnbank.

Ben bezig om 10 pionnen aan te schaffen via marktplaats. Hopelijk gaat dat door kan ik thuis ook eens vaardigheid oefenen.

Ik had vanmorgen al om 7.20 uur Havens op de stoep staan. PPPPFFF erg vroeg. Voorraad weer binnen. Dat is fijn.

Spannend VHU met het huis, duim voor je.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:30

Baudy gaat thuis met pilonnen oefenen. Ik heb jaren terug een keer goedkope (nou ja, goedkoop, die waren al flink duur, maar de echte zijn onbetaalbaar) gekocht, die zijn nu aan het vergaan ;-) Heb ze eigenlijk nooit gebruikt om vh te oefenen. Gebruik ze nu om een 20x60 of 20x40 bak in de 30x60 bak uit te kunnen zetten haha
Biana: :(:) En je mag altijd via pb je hart luchten hoor.

Ben echt vreselijk gepijnigd bij fysio. Blijkbaar zat alles vast in mijn lijf (niet zo heel gek gezien alle stress die we momenteel hebben natuurlijk). Hopelijk gaat het vanaf nu weer een beetje beter.

Straks mag zoonlief nog even spelen met Amerigo (als zoon tenminste fit genoeg is) en dan vanavond even met instructie naar het tuig kijken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:44

@Baudyh: wat leuk pionnen *\o/* . Heb hier ook een heel parcours; erg leuk vooral voor dochter om lekker wat te oefenen. Ze zijn idd loeiduur.

@Tine: :(:) . Hier zie ik altijd weer tegen therapie op :\ , maar goed we hopen maar dat het nut heeft.

Heerlijk zonnig, hier, honden liggen heerlijk buiten in de zon en de paarden natuurlijk ook.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:45

Hier gaat alles goed hoor. De lieverd was er aan toe en heeft er weinig van meegekregen. Op dat moment wel erg verdrietig, maar nu is het wel ok. Nu komt thuis de discussie dat mijn man de bouvier in huis wil en ik niet....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:49

@Ips: :(:) ; fijn dat het "goed" is!

Hier zijn de honden nog maar weinig in huis en dat bevalt me heel erg goed; is toch altijd en zooi zo op een boerderij. We zijn veel buiten en doen dan veel met hen.
Al missen ze nu wel ff flinke wandelingen en uitstapjes naar de rivier, want dat kan ik nog steeds niet en daar heeft mijn man echt geen tijd voor (en ook niet zoveel zin in, in de winter :o ).

Had je misschien nog een ideetje? Eventueel ook zonder honden, want is nog niet zeker dat manlief vrij gaat hebben; dus dan brengt hij mij en onze dochter.