[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:03

Goedemorgen!!!

Tine een hoop werk verzet!
VHU heeft hondjes weer terug.
LS wat vervelend dat Lizzy zo ziek was, volgende keer een andere entstof proberen, ligt vaak aan het merk.
Gem kijkt niet met enten :D Dan was mijn vorige baan echt niks voor jou geweest, hihi, werkte bij de bloedbank!
Lanouska druk schoonmaak programma.

Ben benieuwd hoe de eerste werkdag van SL was!

Hier nachtdienst gehad, paar telefoontjes. Niet echt super geslapen maar ga vandaag weer siesta houden, dus kan het inhalen ;) Straks eerst even boodschappen halen en eind van de dag menles.

Fijne dag allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:23

Ster gaat straks vast stralen op de wedstrijd met zo'n goede voorbereiding :D
Snap niets van in de hals enten want volgens mij is dat juist etra gevaarlijk, als het daar gaat opzetten is het veel pijnlijker voor een paard. Heb ook zo'n overgevoelig type gehad, die werd inderdaad eerst geent in de boeg, toen ze daar zwelling kreeg (die dan trouwens afzakt naar onderen) in de kont. Maar bassi van ellende was entstof, ander merk geen last meer. Zou voor volgend jaar dus echt ander merk vragen want die van mij werd steeds gevoeliger en is een keer in een soort van shock beland (echt doodeng, dier was bijna dood geweest plus dat het drie maanden kostte om haar weer in conditie te krijgen).
Wat gaaf PSM je eerste 'volle' rit +:)+
Citaat:
Iemand wel eens een cavaletti achter een A pony gehad ??

Yep de 1e tweewieler bij Alwyn van mij was een Cavaletti. Had er een met verlengd lamoen genomen. Ik vond mezelf erg (te dus) laag zitten en het bord voor je dus te laag. Nu bokte Alwyn nooit maar vond het niet veilig voelen. Ook vond ik door de lange lamoenstokken het geheel toch wat wiebelig. Toen snel een Cavalier tweewieler op de kop getikt, top kar was dat.
Jeetje Lanous jij bent vandaag wel ff bezig!

Weet nog niet goed wat wij / ik ga doen. Zoonlief heeft een golf clinic vanmiddag ... ik kan zelf ook een beetje een balletje slaan, manlief is best goed, dus mocht Han het een beetje leuk vinden is dat iets wat we wel leuk met z'n drieen zouden kunnen doen. Ik heb het alleen jaaaaren niet gedaan en heb ook geen GVB. 't Is alleen wel ultra kak en hockey en paardrijden en golf :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:31

wbt enten. Die van mij wordt altijd in de hals geent, nooit ergens last van gehad!
Tot ik vorig jaar eens info vroeg daarover aan de dierenarts, en hij als gevolg in de boeg geent is.. Toen had hij toch een huge ei en heeft hij een paar dagen heel zielig gekeken als je aan z'n cup D kwam :+
Nee voor mij komend jaar gewoon weer in de hals!
Entstof was hetzelfde als het jaar ervoor overigens!

Nou, heb net een reisverzekering afgesloten, nu een was in het machien. Telefoonnummerlijst gemaakt voor op stal. Nu lijstjes maken wat in te pakken, wat nog te doen, wat nog te halen bij de supermarkt
AAAAAAAAAAAAAAAAAHR!! Ohja, en ik moet nog altijd plannen wát we gaan doen :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:41

Goedemorgen
Aks: druk met vakantievoorbereidingen
VHU: op de "kak"toer; ach als je maar lol hebt toch?
Frensie: heeft nachtwerk gehad
Gem: laatste les voor kampioenschap. Zo te lezen ging het bij jou beter dan bij mij.
Lanouska: vandaag een drukke dag
PSM: eerste rit gemaakt

Hier vandaag ook weer een drukke dag. Ga zo eerst alle paarden beweging geven, daarna tuig van Amerigo poetsen. Alle zooi in de auto zien te krijgen, karren op trailer en aanhangwagen vastzetten. Nog boodschappen halen en dan begin van de avond 2 zwarte paarden weer wit zien te krijgen en in de vlechten.

Gister weer geen telefoon van zoon, dus hij heeft het erg naar zijn zin. Vanavond kunnen we hem om 7 uur ophalen. Manlief haalt hem op, die moet vandaag ook werken, dus op de terugreis rijdt hij er soort van langs. Ben benieuwd of de heren samen alles gecontroleerd krijgen of alle spullen weer mee naar huis komen. Maar goed, morgen is het kampioenschap bij die manege, dus ik moet vanavond koffer even goed nalopen. Als ik dan iets mis, kan ik morgen nog langs gaan om het op te halen.

Nu ga ik maar snel aan de slag met de paarden, heb een strak schema.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:02

Hier ook al met de hond naar het bos geweest, 2 stuks gelongeerd en wat klusjes gedaan, nu dochterlief naar voltigekamp brengen.
O ja, golf lijkt me superleuk, maar manlief vindt er helaas niks aan, ik ben echt een überkakker *D

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:33

haha... hier ook wel eens op de golfbaan te vinden, maar vind het niet leuk, dan hang ik liever bij de tennisclub ;-) En dan de mensen die echt in zo'n geruite kniebroek komen om met een stokje tegen zo'n balletje te meppen :x (ik maar denken dat dat echt iets is uit komediefilms... maar nee hoor)

Ook veel gezeild, maar dan hing ik 't liefste met mijn benen overboord te bungelen in zonnetje ;-)

Ach ja, kakker... ik weet niet hoor, soms wel, soms niet, maar ik hou in elk geval van mooie dingen...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:40

oeh golf

laten we zo zeggen... Als ik door 't bos langs de golfbaan rijd met paard heb ik vaak heel veel lol :+
mannen in roze geruite broeken met zo'n roze geruit petje op.. Hoe fout wil je 't hebben :+

Nee verder ben ik gewoon een boerin hoor! :P doe mij maar boerendart _O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:45

Mogge,

Nou ik ben ook niet zo van het golfen.. veel 'oud' collega's deden het om te 'netwerken' ... en ik geloof dat ik allesbehalve 'een kakker' ben... maar ja... het ligt er maar net aan wat daar de exacte betekenis van is _O-

@Avaluna, al druk bezig geweest :):) en veel plezier voor Connor op voltigekamp :j
@Frensie, ook al lekker in het bos gewandeld en vanmiddag menles... :)
@Tine, ben benieuwd hoe zoonlief het heeft gehad ;)
@Aks, druk bezig met de voorbereidingen voor jullie vakantie... lekker vooruitzicht... alleen heb ik even gemist waar de reis naartoe gaat :o
@LS, waardeloos dat Lizzy zo ziek is van de enting...hier wordt ook altijd in de hals geënt en gelukkig nergens geen last van...
@Gem, super dat je les goed ging... en voor jou ook heel veel succes morgen :j
@Lanouska, heel veel poetsplezier...ik mag ook vanmiddag aan de poets maar gelukkig 1 menwagen en 1 tuig _/-\o_

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:13

Akshay schreef:
oeh golf

laten we zo zeggen... Als ik door 't bos langs de golfbaan rijd met paard heb ik vaak heel veel lol :+
mannen in roze geruite broeken met zo'n roze geruit petje op.. Hoe fout wil je 't hebben :+

Nee verder ben ik gewoon een boerin hoor! :P doe mij maar boerendart _O-

_O-

echt he... van die desperado's in roze geruite burberry broeken _O-
en als kers op het toetje zo'n petje idd :)) :r :r

:))

of dames aan de prosecco of de pinot grigio ... brrr... doe mij maar lekker zoet wit wijntje ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:27

haha, ik voel me ook meer een boerentrien dan een kakker. Golf vind ik helemaal niets. Tennis lijkt me wel leuk, nooit echt gedaan.

Ik ga snel weer verder

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:41

Nou, net weer op Thabor gereden, en ging weer heel fijn. Galop vindt hij gewoon nog heel moeilijk, maar hij deed wel wat ik van hem vroeg. Dus ik moet maar eens gaan kijken wat een B proefje ohz inhoudt, kan ik straks indoor eens met een onderlinge mee gaan doen. De andere 2 licht werk gegeven en ze staan nu weer in de wei. Ik ga weer verder hier. :wave:

(zonde dat ik met dat mooie weer zo druk ben ipv lekker op de bank in de tuin te gaan zitten lezen. Maar dan ga ik het niet klaar krijgen. Normaal doet manlief ook altijd de karren, maar omdat hij vandaag op kantoor moet werken ipv thuis, is hij pas laat thuis. Anders deed hij dat wel even tussendoor)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:05

Hier giga aan de poets namelijk ramen zemen -O-
En we hebben zo'n oud huis uit 1910 met enorme ramen dus dat is nogal een gedoe.

Citaat:
ik ben echt een überkakker
:')
Ik val nooit echt in groepjes, wat voor groepjes dan ook :7
Maar ik heb tijdens de vakantie dus wel mooi een goede kleur jasje gescoord en kousen voor bij endurance :D
Weet niet of dat kak is maar het is wel 'setjes'niveau :+

**geeft zichzelf trap onder achterwerk**

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:12

goedzoooo VHU!! :P _O-
geen blauwe sokken meer dus? :')

Hier nog een film kijken terwijl ik wat vakantiedingen op een rijtje wil krijgen, en dan ga ik via het winkelplein naar stal. Moet nog wat rommeltjes hebben voor de vakantie >;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:03

Ollie: thanxx voor de gelukwensen, district zuid heeft overigens pas zondag de kampioenschappen ;) .

VHU: en wederom merk ik dat we op elkaar lijken :D . Ik ben ook niet in hokjes te stoppen. Het mooiste vind ik mensen die iets kakkerigs heel erg goed kunnen, maar er vooral zo niet uitzien :D . Ik hoorde over een klasse 4 menner, die nog altijd met een eenvoudig trailertje met koetsframe rijdt, pick-upje ervoor, maar wel naar het WK in Portugal mag :D . En een aannemer uit mijn geboortedorp, die in de lunch zijn noren onderbond en in spijkerbroek met gipsvlekken een pelotonnetje goed gekleedde marathonrijders voorbij reed. Die lieten dat zich niet op zich zitten, zetten de achtervolging in, maar Jaap ging steeds harder :P . En nog dichter bij huis: mijn eigen hubby die zo goed kan surfen dat hij met kleren aan op de plank stapte. Hij viel toch niet <3 .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:10

Hahaha, ik vind mezelf wel kak, maar men zegt van niet, hahaha, ik kan ook heel boers zijn, maar houd ook wel van wat kakkie kleding e.d., wss gewoon uit gemakzucht, want die kleding is altijd goed en altijd hetzelfde, kun je jaren aan :')

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:21

*weet niet in welk hokje ik hoor*

als iemand een idee heeft, hoor ik het graag, :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:57

In het kikkerkarhokje natuurlijk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:53

waait even binnen..ingestort en niet voor iets vatbaar, dus afwezig..
Bicci....in het : jij doet alles voor je medemens hokje....daar hoor jij !

verder....niets te melden geloof ik...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:58

Ik ben boers dat is wel duidelijk. Dochter van een varkensboer. Ga rustig op mn klompen boodschappen
doen haha :+

Ik houd ook wel van mooie kleren hoor en setjes bij de paarden het is maar goed dat ik niet onder het
zadel rijd haha.

Ook wel eens op de golfbaan geweest maar dat was voor het gras en het onderhoud van de golfbaan ivm
groenvoorziening op school. Maar VHU alles jullie dat leuk vinden is het prima toch !!!

Vanmorgen om half 9 is de hoefsmid geweest voor robijn en om 1 uur weer terug voor ferro. Die staan
er weer super bij nu gelukkig. Kar is ook gewassen tuig is gepoetst en de nodige boodschappen
voor morgen zijn gedaan. Nu vanavond nog even robijn wassen en vlechten en dan zijn we hopelijk
klaar voor morgen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:49

Zoonlief vond het leuk :+

Tjongejonge wat is het warm zeg, ik heb mijn menles afgezegd, ga morgen heel vroeg lekkere buitenrit maken :D
Heerlijk toetje gemaakt/gegeten bessen, aardbeitjes, frambozen met ijs en slagroom :9 zit nu helemaal propje-vol :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:06

pffffff

bloody hot in town... and I like it =:)

paardje net koude voetjes gegeven, lekker lang gekoeld, hij keek er erg dankbaar bij hahahaha (dat was ws vanwege het stukje wortel :+ )

morgen heel vroeg lekker rondje gaan mennen, voor de warmte en zondag heel vroeg lekker buitenritje ohz met stalgenootje en verder komende dagen naar zee :))

=:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:11

Wij zouden zondag een buitenrit maken, maar gaan dit een andere keer toen. Ik kan niet voor half 10 bij mijn ouders zijn en dan zijn er al behoorlijk wat dazen.

Volgend weekend weer marathon, dan staat veale op 400 m van mijn ouders huis, dus gaan hem dan vrijdagavond nog even inspannen. Lekker in het drents friese woud rijden.

Wedstrijdgangers morgen allemaal veel succes.

Ik ga avondje bankhangen, ben bekaf.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:16

Zo, ik geloof dat ik alles klaar heb voor morgen. Paardjes staan gevlochten en ingepakt weer op de wei.

Zoonlief is weer thuis, hij heeft het echt superleuk gehad. En hij vertelde ook nog eens veel. Wordt nog wel wat, haha
Wat ze onder anderen gedaan hebben: buitenrit, springles, dressuurwedstrijd (3e geworden), zwemmen met de paarden, zelf zwemmen, kano varen, surfen, kampvuur, wedstrijd paard versieren (1e geworden). Hij wil volgend jaar weer, had absoluut geen heimwee gehad en had een kamer voor zichzelf (ze hadden de jongsten apart gelegd, zodat ze rust zouden hebben). Hij was iedere morgen als eerste bij het ontbijt, en heeft 1 dag zelfs 11 boterhammen weggestouwd (en ogenschijnlijk geen grammetje aangekomen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:30

Geweldig jouw zoon +:)+ 8-) en wat super dat ze een eigen kamertje hadden die kleintjes!

Iedereen heel veel succes (over)morgen!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:39

wauw tine....je zoon heeft jullie echt niet gemist ha ha
voor de menners die wedstrijd hebben: hou jullie hoofd "cool" en succes in de strijd.....
ik ga braaf werken.........