@Tine: oeh, mijn eerste merrie "Avaluna " die ging heel snel de trailer op..., maar die kwam er nog sneller weer af. Pfff, was echt een ramp en idd ook een kanon van een paard. Fijn dat het al stukken beter ging!
@Prinsje: , super, lekker genieten.
Verder sterkte voor iedereen die het kan gebruiken en de pigs in de mud
Hier wedstrijd gehad met dochterlief en voltige-opvoering gehad en gisteren Sinterklaas, pff, druk weekend, gelukkig begint de werkweek weer
Nouvel
Geplaatst: 04-12-11 23:20
hagel is hier weer verdwenen, hopen dat het zo blijft...
ik ga lekker naar bedje, truste allemaal!
Biancacoo
Geplaatst: 05-12-11 08:33
goedemorgen allemaal. vandaag lekker druk, ben hulpmoeder op school, is helemaal leuk met sinterklaas natuurlijk !! zoontje van 4,5 die kijkt er helemaal met plezier naar uit. Erg spannend allemaal voor die kleintjes. Nouvel hagel....brrr, hier gisterenavond ook nog een klein beetje met uitlaten van de honden. Nu niet gelukkig. Tine veel succes vandaag, duim voor je dat het droog is voorlopig. ollie, de pig's in the mud !!!! lijkt me superrrr...maar niks voor mij...al zwaar genoeg... Avaluna, wat leuk dat je dochter op voltige zit, vind ik erg kunstig !!! en mooi om te zien. Naaltje nog druk aan het werk met essay...en rugpijn van het rijden op Didd's wat dan wel goed is gegaan zo te horen !! super.. vast mensen vergeten...maar zoon van 4,5 wil graag nog snel even sinterklaasjournaal kijken voor hij naar school gaat... Nou...aan de voorbereiding dan maar voor en tot straks...
groetjes.
tine10
Geplaatst: 05-12-11 08:36
Even heel kort: buienradar lijkt goed. Net wel kleine regenbui, maar dat is minder erg, dan aanhoudende regen. Ga nu dus snel verder met de voorbereidingen
Hulpmoeders, hulppieten, hulpsinten en harde werkers allemaal fijne dag gewenst!
Morgen is het een jaar geleden dat ik mijn eigen Sinterklaas cadeau in de vorm van Rizanta kocht...we moesten er gisteren toch weer aan denken en ik wilde iedereen bedanken die me afgelopen jaar zo enorm geholpen heeft. Jullie hier in het topic horen daar ook stuk voor stuk op je eigen manier bij .... zowel met de hoogtepunten als met het enorme dieptepunt van afgelopen jaar. [EJL-ITP] Not just another year...
Ik ga zo met auto naar garage, komt 'de vlo' nog even aan de computer om te kijken of alles goed is of niet, daarna vooral werkstukken nakijken en vanmiddag als het goed is naar het paard/poown. Zoonlief zit hier ijverig zijn LEGO modelletjes in elkaar te zetten die hij gisteren heeft gekregen. Hij viert voor het eerst Sinterklaas op school met surprises, ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-12-11 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Nu zie ik vooral heel grijze wolken hangen, maar ik zie ook wat van de lucht. Valt mee dus 't is ongeveer 4 graden. *tot dusver uw persoonlijke bredase weerbericht *
Nouvel
Geplaatst: 05-12-11 09:09
tine succes!
hier giet het...
ik ga me ook in de sint drukte storten... nog even en dan is het weer klaar voor dit jaar!
Las iets over voltige, gaaf! Mooie kerstshowfilmpjes! Hoop mensen aan de sinterklaas vandaag SL, sterkte voor jou en je opa En HT, voor jullie ook sterkte Naaltje moet nog beginnen aan het essay... wanneer moest het af zijn? VHU lekker met Bente en stalgenootje op pad geweest Mickey in de wedstrijdring te bewonderen en Thabor loopt nu wel netjes de trailer op...
Verder nog even een tipje voor Nouvel, heb je er ook over gedacht om Fifi emotioneel gezien te ondersteunen. Bijvoorbeeld een bach rescue of star of betlehem? Wellicht dat ze heel veel energie nodig heeft om zich tussen de oren op de been te houden en dan niet meer voldoende overhoudt om zelf aan te zetten. Stress en onverwerkt trauma is bij mij ook altijd erg handig in mijn lijn-periode
essay moet vandaag af zijn en vandaag duurt tot 23:59
janouk
Geplaatst: 05-12-11 09:30
Hilarische kerstshowfilmpjes
Succes met Sint vandaag!
Net mijn puber naar school gebracht met de auto. Het hagelde zo hard hier en dan kan hij zo sieluggggg kijken Nu is het droog, dus ga ik eerst de paarden naar buiten doen; honden uitlaten, stofzuigen, 2 notulen uitwerken, agenda's samenstellen en dan zie ik wel weer verder.
@Janouk: hier ook zo'n dag, hahaha, maar jij werkt ook aan huis, toch? Ik moet wel altijd even opstarten op de maandag
@Naaltje: oeh, dat ken ik, heel veel succes met je essay!
Leuke Sintactiviteiten allemaal
mirror666
Geplaatst: 05-12-11 10:14
Naaltje schreef:
essay moet vandaag af zijn en vandaag duurt tot 23:59
kak school vindt dat vandaag maar tot 17:00 duurt.. Wat inhoudt dat ik dus nú af moet maken, want om 12uur moet ik weg, voor afstudeeropdracht..
grrrrrrrrrrrrrrr En onze flatjankhond staat ook weer aan.... woeoeoeheooeoeoe
tine10
Geplaatst: 05-12-11 11:07
Naaltje: moet essay maken met muzikale achtergrond begeleiding Janouk: heeft ook een leuke planning voor vandaag en zielig kijkende puber Bianca: hulpje op school VHU: Frensie: gaat weer revalideren vandaag
Nou, volgens mij was het ritje een succes. Het was wel erg slecht georganiseerd. Ik moest om half 9 bij dorpshuis zijn, niemand te zien. Dus maar een stukje verder gestapt, want bij slecht weer zouden we eventueel bij iemand anders (dichter bij school) afspreken. Daar was ook niemand, ja de bewoners en die wisten nergens van. Om bijna 10 voor kwamen ze eindelijk aan. Toen moesten we nog wachten op strooigoed, want dat was niet georganiseerd. Arm paard en dat in die . Maar hij deed het super . Toen eindelijk op pad.
De school ligt aan de andere kant van het kanaal waar de "hoofdweg" is (school ligt zeg maar op soort eilandje, is het niet, maar goed even voor het beeld). Dus toen wij op de "hoofdweg" reden stonden de kinderen aan de andere kant van het water te joelen. Dat vond Rembrand toch wel erg spannend. Hij deed geen stap verkeerd hoor, maar zijn lichaam verstrakte wel. Vlak voor we de brug overgingen is manlief bij hem gaan lopen. Net over de brug stil gaan staan, zodat en konden afstappen. Dat ging helaas niet erg snel, terwijl de kinderen wel heel snel al joelend van achteren op de kar afkwamen. Dat vond Rembrand natuurlijk wel erg spannend. Hij stond wat onrustig te "trappelen", verder niets aan de hand hoor, kar bleef op zijn plaats, maar echt ontspannen was het ook weer niet. Toen om het schoolplein (langs kanaal) heen gestapt en achter op grasveld om gedraaid. Nog even staan wachten tot en binnen waren. Er was ons gevraagd nog te blijven, maar ja, dat wordt toch wat lastig met een paard in de kou. Ben wel even blijven staan, maar er gebeurde verder niets, dus toen weer snel naar huis gedraafd. Zo, we gingen in uitgestrekte draf langs het kanaal, paardje moest even wat stress kwijt
Nu staat hij weer lekker in de wei en ben ik even aan het opwarmen, had bevroren tenen en handen. Rest was wel warm, had allerlei lagen thermoondergoed aan. Was wel nauwelijks in staat om te bewegen door al die lagen, maar had het niet koud!!
Zo pony maar weer eens aan het werk zetten en uitmesten. Ik ga dus maar weer snel aan de slag
ps: kon zelf natuurlijk geen foto's maken, hoop dat ik van andere ouders wat foto's kan krijgen, dan plaats ik ze hier
jammer dat het niet zo vloeiend georganiseerd was tine!! succes met opwarmen!
hier komt echt een hele grote hagelmuur aan klasgenootje net op msn ''zooo hier hagelt het'' dus ik wist opeens wat er uit die grote grijze muur ging komen die hierheen dreef zij woont iets meer westelijk, een aantal dorpen (20 km ofzo)
VanHuisUit
Geplaatst: 05-12-11 12:01
Hagelmuur kwam hier ook over....toen ik net op de fiets zat terug van de garage (krijg gratis een leenfiets voor leenauto moet je betalen). Dus nu maar even aan de met heerlijk perentaartje van de appie hein
@Tine scholen blinken niet uit in organisatie (dit is een understatement ) maar wat heeft hij het knap gedaan (en jij plus manlief ook natuurlijk) die kinderen zullen het fantastisch hebben gevonden. Sint kwam hier bij de ene school ook aan in een koetsje (knap paardje ervoor en het was een jachtwagentje, mooi om te zien, dit was de Montesorrischool), de andere school op een kameel (de kak-school, de Kralingsche met sch jawel 't zag er wel heel bijzonder uit) en bij onze school (de Vrije School ) gewoon op de fiets (we hebben drie scholen in de wijk die dus niet samenwerken ).
@Avaluna dappere dochter heb jij toch, ze vindt het pony/paardgedoe echt leuk he. @Naaltje ik zet in mijn opdrachten voor mijn studenten het tijdstip er altijd bij en ik zeg het in de laatste les voordat ze de opdracht inleveren ook altijd nog Maar ze krijgen bij mij altijd de kans eerst een concept in te leveren. Als ze slim zijn, doen ze dat. Krijgen ze goede feedback en weten ze vrijwel zeker dat als ze die feedback verwerken dat ze een voldoende hebben. Het scheelt mij veel nakijktijd, want degenen die al feedback hebben gehad hoef ik alleen de stukken nog van te scannen. Ik ben meestal de beroerdste niet hoor met inleveren. Ik zeg wel 13.00 uur bijv. Maar ach...
Nu snel aan het werk, ik wil vanmiddag echt even naar 't peerd.
avaluna
Geplaatst: 05-12-11 12:19
@VHU: niet paardrijden is geen zakgeld bij ons
@Tine: oeh, dat is wel vervelend als het zo slecht georganiseerd is. Gelukkig wel allemaal goed gegaan met Rembrand. Hier een paar jaar geleden de Sint en z'n Pieten gereden en toen regende het pijpenstelen.
@Naaltje: , succes!
VanHuisUit
Geplaatst: 05-12-11 12:27
@Avaluna echt waar haha dus. Onze zoon interesseert zakgeld op het moment echt niet, het boeit hem gewoon niet, blijkbaar heeft hij het niet nodig ofzo. Hij krijgt zakgeld als hij er op zaterdag om vraagt, maar hij vergeet het altijd en hij krijgt 50 Eurocent als hij de hond uitlaat. Moet zeggen dat hij daar al wel een flink spaarpotje van heeft gemaakt.
Geeft zichzelf nu echt een opdonder en gaat aan de slag
Biancacoo
Geplaatst: 05-12-11 13:29
Tine wat gaaf en fijn dat het allemaal goed gegaan is. VHU wat een speciaal topic heb je weer gemaakt, petje af voor jou en afgelopen jaar....veel meegemaakt. naaltje, succes, ik hoop dat je essay af is ! Hier ook weer thuis !! Superleuk was het wel. loeiende brandweersirene's en .....sint die dus aankwam een piet die door de brandweer gered werd, en de kids helemaal blij !!
Ga nu verder met thuis voorbereidingen, want ook pakjesavond moet thuis nog gevierd worden !!
Naaltje: dat is dus ruim op tijd bianca: leuk dat het zo geslaagd was. En loeiende brandweersirene doet het altijd goed bij kinderen. VHU: haha, geen zakgeld bij niet paardrijden, die kende ik nog niet Hier is maar 1 school, dorpje is ook maar superklein. Wel 80 leerlingen gelukkig, dus hoeft niet gesloten. Is namelijk wel heel goede school (Dalton) Vorig jaar is Sint met de tractor gekomen, hilarisch.
Ben echt zo trots op mijn knotsie. Hij doet toch echt alles voor me. En hij vindt het dan best wel spannend, was voor hem ook 1e keer, maar doet niets verkeerd. Daarom heb ik hem later ook echt even lekker laten uitdraven.
Nou, ik duik zo mijn bedje in. Heb inmiddels klappende koppijn (al paar dagen vroeg wakker door zoonlief, korte nachten en nog steeds ziekig)