[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:06

Met enige hulp van Rembrand heb ik pony kunnen vangen voordat ik zoontje van school ging halen. Uit school eerst even wat gedronken en toen wilde hij zelf zijn pony poetsen. Helemaal goed natuurlijk. Hij heeft ruim een kwartier gereden. Bijna zelf opgestegen, zelf afgestegen, "zelf" gestuurd, en zelf overgangen halt-stap gemaakt. Hij wil morgen weer. Poe, krijg het zo wel druk. Pony ook hihi.

Nou, ik ga eten en straks met Thabor naar verenigingsles. Zal waarschijnlijk buitenbak worden, dus weer iets nieuws en spannends.

Trouwens, er staan NOG STEEDS GEEN startlijsten voor donderdag op. Echt te idioot voor woorden.

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:07

Tine wat goed :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:47

Tine wat fijn dat zoonlief er weer zin in heeft! Stom van die startlijsten, ze geef je wel heel weinig mogelijkheid wat van te voren te plannen..

Lanouska en VHU, dat ziet er fijn/gaaf/leuk uit zeg!

It dr huisje is al voor een groot deel klaar en de meubels zijn onderweg..

Tallechie, balen dat Daan zich niet fit voelt en jij daar gelijk ook onder lijd. Hopen dan je vanavond even naar Veale kan, dat is toch weer even lekker om met iets anders bezig te zijn.

Hier ook een stress weekje. Woensdag intern sollicitatie gesprek wat heel spannend is. Ik wil heeeeel graag maar ben niet de enige.

Donderdag krijg ik te horen of het hondje dat ik graag erbij wil al weg is of niet. Is een asiel hondje en mn ouders wilde er een nachtje over slapen.. toen ik de volgende dag wilde reageren was het beestje gereserveerd. Mensen gaan donderdag dus kijken, maar ik hoop zoo dat ze dr niet willen of mee nemen! Ik wil dr! Ze past perfect bij die van mij. Het is eigenlijk die van mij maar dan zwart met een beetje wit. net 2 jaar dus nog fijn te kneden.. en ze zou een leuke opvolger zijn voor de Flyball wedstrijden. Voor degene die vroeg wat het is zie onderstaand filmpje, Belle komt op 2.99 min voorbij( witte hondje in de achterste baan met zwart tuigje).
http://www.youtube.com/watch?v=HRNV0TZi ... q4f3sV9occ

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:16

Hahah die lab op het einde van het filmpje stoute hond. Leuke sport vind ik wel.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:32

Het is ook een hele leuke sport.. dit is smorgens. dan maakt het niet uit of je wint of niet, loop je alleen om tijden.. smiddags is het een afvalrace en ga je voor de dagprijzen... dan is het vaak super spannend! Iedereen is dan echt als een gek aan het schreeuwen en aanmoedigen! En altijd erg gezellig met de teams de hele dag optrekken..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:47

Tine wat goed van je zoontje!

nou alle meubels staan in dozen in ons huisje.
we hebben 2x gereden.
dus dat valt mee.
het waren wel zware spullen, maar het is goed gekomen.
morgen gaan schoonvader & vriend al een gedeelte in elkaar zetten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:01

lekker tine, zoontje toch weer zin in zo :j
it lekker aan het verhuizen :D
Lanouska leuke filmpjes en braaf rustig aan gedaan, goedzo ;)

Heb geshopt met mams. Moest kleren voor paps z'n verjaardag. Die man wordt 50 volgende week :P
Dus nette broek, stel shirtjes. En toen mam naar huis gebracht. Zag ik de ouders van dids zijn vorige eigenaar. Dus heb net heerlijk 2u bij die mensen zitten kletsen, en op een of andere manier kletsen die mensen op zo'n manier dat je weer helemaal weet wat een rijk mens je bent, zo lief :)
Ben helemaal '' :) '' en nu regent het hier :) gelukkig al bij dids geweest, lekker hinnikje :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:22

Even een ego-berichtje. Heb wel alles bijgelezen, maar heb vandaag even een hele nare dag.

Vanmorgen rond half 12 is onze lieve Curly "Fern" op de veel te jonge leeftijd van 5 jaar ingeslapen. Ze had ernstig nierfalen en uit de bloedtest van vorige week bleek dat ze ondanks medicatie en speciaal dieet heel hard achteruit ging. Zelf wilde ze ook al nauwelijks meer iets eten (hoewel ze nog heel enthousiast aan kwam rennen als de koelkastdeur open ging) en ze ging zichtbaar achteruit.
Om haar verder lijden te besparen hebben we besloten haar vanmorgen te laten gaan.
Afbeelding
Dag lieve meid, bedankt voor alles.
Ze is vanmiddag naar het huisdierencrematorium gebracht en zal gecremeerd worden en haar as wordt uitgestrooid over zee; zo komt ze ook nog een beetje "thuis" bij haar Engelse fokker en tevens eerste eigenaar.

Bah, ben er toch meer kapot van dan ik had gedacht. Ik ga ff in de uithuilhoek |(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:50

Komt even uit de meeleeshoek om te reageren...

@ Lacuna: sterkte, moet erg moeilijk voor je zijn, 5 jaar is nog veel te jong... :(:) Hopelijk raak je er weer snel bovenop! Ze heeft nu geen pijn meer en ze zal je zeer dankbaar zijn! Zeer dapper van je om zo goed op tijd deze zware beslissing te nemen.

Kruipt terug in de meeleeshoek :evaw:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:56

komt ook even tevoorschijn...

lacuna, wat naar, heel veel sterkte...
wat een prachtige hond!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:37

Lacuna: Heel veel sterkte met alles, wat een pracht hond zeg leek me een heel lieve enthousiaste hond.
Maar ik vind dat jullie een heel moedig besluit hebben genomen. Gelukkig kunnen wij dit voor onze dieren beslissen zonder dat ze lijden. Sterkte meis :(:)

Vreemd dat de startlijsten er nog niet opstaan zeg, mag nu best wel is komen :j

Ga zo even bijlezen, ben hier erg druk met de voorbereidingen van onze vakantie.
We vertrekken donderdagochtend naar Epe en gaan meedoen aan de vierdaagse (ik kom alleen eerder en blijf ook langer om nog even na te genieten van de mooie omgeving.)
Ook kreeg ik te horen van de organisatie dat alle deelnemers gratis naar de sauna mogen bij veluwe bron, niet verkeerd leek me :P Nog nooit geweest :P
Gaan jullie niet al teveel kletsen in die 1,5 week :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:38

:(:) lacuuntje :(:)

ben vandaag trouwens bij de epplejeck geweest, mooie ruime winkel :j Heb m'n tuigophangset. Moet van de week even regelen dat ik in m'n nieuwe kast kan (moet een lamp van 't plafond anders kan m'n deur niet open _O- ) en dan ophangen. Helemaal trots erop :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:42

Heb je je kunnen inhouden naaltje :D? hihi

VHU: Dat filmpje van vorige week wouw meid wat heb je haar lekker lopen en dat in nog een redelijke korte tijd, klasse!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:45

ja heb daar eigenlijk altijd bar weinig last van in zo'n ruitershop :D
Ga daar alleen heen als ik echt wat nodig heb, moet alleen nog eens een keertje gaan zoeken voor een vliegendeken voor 't mennen.. Dan kan ik m'n huidige deken verbouwen voor m'n zadel (lees, gat groter maken) maar ik vermoed dat ik zoiets bij de epplejeck niet vind :)) Is meer voor rijden, naja, westernzadel, bitloos hoofdstel en dan ben je klaar in een reguliere ruitershop ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:46

@Lacuna, heel veel sterkte voor jou en je familie :(:) Wat een prachtige hond en wat moesten jullie veels te jong afscheid van haar nemen ;(
@Naaltje, ik heb nog een cadeaubon liggen van EJ( 50 euries), echter ik kom er nooit . Vind het ook jammer als ik op de site kijk dat ze alleen maar een penny pony hoekje hebben met oa beenbeschermers van oa Amika en andere vrolijke kinderkleurtjes... jammer dat niet gewoon Eskadron etc. in maat S verkopen en alleen maar in cob en paard. Hiermee slaan ze naar mijn inziens de plank een beetje mis, ondanks dat ik het wel een mooie winkel vind.

Hier ook een dilemma of ik wel zal starten as zaterdag >;) Ik heb er zo'n zin in..... :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:51

Lacuna heel veel sterkte!!!!
Moedige beslissing.

Laura veel plezier

Startlijsten staan er nog steeds niet op

Hoezo dilemma ollie? heb ik wat gemist?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:53

Ik heb er ook niet zoveel last van heb al zoveel gespaard de afgelopen jaren dat ik ook niet echt veel meer nodig heb :P.. EJ heeft soms wel leuke pony dingen maar inderdaad niet heel veel.

Ollie: Wat houd je tegen?

Tallechie: Dankjewel :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:56

;( Lacuna, wat een mooie hond was ze, zo zonde op zo'n jonge leeftijd :(:)

@Rivaldo heel veel plezier bij de paardenvierdaagse, harststikke leuk dat je mee gaat doen en dat je het voor elkaar hebt gekregen +:)+

@Ollie, waarom zou je niet starten, is er iets tussengekomen?

Toen ik zelf het filmpje van Rizanta zag kreeg ik spontaan een brok van in mijn keel, ze vindt voor de wagen gewoon zo fijn. Heb ook prachtige foto's van haar gezien, krijg zaterdag de CD, misschien maak ik nog wel topicje, bedankt voor jullie reacties.

Vandaag liep ze ook heerlijk te sjouwen, we hebben gedressuurd tussen de pionnetjes/ hindernissen en door de waterbak, spetter de spetter :D was natuurlijk wel lekker voor haar met dit weer :j Had rijtje pionnen achter elkaar gezet om tussendoor te slalommen en dan goede stelling nemen steeds, tussendoor door andere pionnetjes in midden/uitgestrekte draf, ze kreeg er helemaal zin in :):)

Ook zo lief van haar, met uitstappen zat er een daas op haar bil. Haar oren fladderden heen en weer, ze wilde zwiepen met haar staart, maar hield zich dus in, deed ze een heel heel heel klein bokje (echt maar 5 cm) 2x omhoog zo van baas, baas echt ze prikken in mijn bil help dus echt niet gemeen. Snel natuurlijk met zweep die daas van haar kont gehaald. Volgens mij wilde ze het me echt vertellen.

Nou zit nu nog op mijn werk, stap snel in de auto naar huis, ben er wel klaar mee :O

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:02

Lacuna, erg veel sterkte!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:04

Lacuna, verschrikkelijk. Heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van deze jonge mooie hond! :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:10

lacuna: heel veel sterkte
verveeld iemand zich hier?????
ligt een brokkie tuig hier te wachten om ingevet te worden.....bleh

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:12

Bedankt allemaal,
tis ook allemaal zo hard gegaan. een kleine maand terug hoorden we het nieuws, en dachten we nog met dieetvoer en medicijnen haar in elk geval nog een hele bijzondere laatste zomer te kunnen geven, en nu is ze er gewoon niet meer. Twas ook echt een prachtbeest ook en het was ook echt de bedoeling om nog een nestje met haar te fokken en daar dan een pupje van aan te houden, maar t mocht niet zo zijn. (wij fokken af en toe nestjes met dit ras)
Tis verdorie niet eens "mijn" hond, en ook echt niet de eerste waar we afscheid van moeten nemen, maar mán wat is het elke keer weer moeilijk. Voor haar was het het beste, maar waarom vóelt het dan zo rot...
sorry, fijn dat jullie met me meevoelen. Ik zal morgen mn 'happy face' weer opzetten.

groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:21

lacuna je moet je niet groter voor dan dat je bent. Daarvoor is dit ook zo fijn. Je kent elkaar niet maar leeft toch met elkaar mee. Als jij morgen, volgende week of volgend jaar niet happy bent dan zal iedereen dat snappen.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:23

*kom ook even uit de meeleeshoek*
jullie gaan veel te snel om overal op te reageren. :o

@ Lacuna: heel veel sterkte.

@ Naaltje: Ik heb gewoon een vliegendeken gekocht (1 of 2 maten groter) en daar op de plaats waar alle ringen e.d. liggen gaten gemaakt en deze afgebiest met een lintje.

@VHU: het filmpje zag er netjes uit.

*kruipt weer terug in de hoek*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:29

@bora; zoiets wil ik ook inderdaad :j maar mét hals :) Heb er nu 1 met zadeluitsparing en hals. Ook gaatjes gemaakt dus hij kan op m'n tuig (dan trek ik de zadeluitsparing om het schoftje dicht en zijn alleen zijn billen bloot, maar daar kan ik vegen met de zweep.
Maar om m'n zadel past dat kreng dan weer niet goed (western) *zucht* :+
Eerst m'n kast in orde :j kan m'n tuig netjes hangen ipv liggen in een kruiwagen :D