[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:27

Wat een geweldige sneeuwfoto's <3

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:28

ohhh dan is ie inderdaad nog best jong.
hij ziet er ook nog zo lief en puppyachtig uit op je foto's :+:

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:34

Hij is wel geestelijk toe aan werken, nu pest hij de andere als we niks met hem doen, maar lekker longeren of wandelen doet al wonderen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:50

Ik vind dat je een stel heerlijke bolletjes in de wei hebt lopen. Wat fijn dat Wien er ook weer zo lekker bij kan... en wat een super plek zeg. Freddy is bij tijden ook een monster. Als ik dan wat met hem wandel, poets of achter me aan laat lopen in de tuin kan hij er weer een paar dagen tegen (hij wordt in mei 3). Heb er al wel een tuigje omheen gehangen en oefen wat met hem halthouden en weer doorlopen, maar dat is allemaal spielerei.

Heb gewoon topic aangemaakt [EA-VP] [PG] Rotterdam / Berkel Rodenrijs / Zoetermeer eo
Ga volgende week bij twee paarden kijken...
Als ik mijn hart volg kocht ik een leuk jong ding van 2,5 jaar maar ik weet dat dat niet verstandig is... dus ga kijken bij wat oudere goed beleerde paarden voor lease / evt koop / bijrijden :D Wie weet.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:53

VHU leuk!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:54

ik zou zeggen kom met dids spelen VHU, maar die voldoet niet aan het goed gereden zijn etc
hoop dat je wat kunt vinden :j

pff.. ik heb hoofdpijn.. dat was lang geleden (not...)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:06

Nou ik vind Dids echt geweldig! Alleen denk ik niet dat we de juiste combi zouden zijn :+ Rijtechnisch gezien ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:13

nee :') want rijtechnisch doet dids niks _O-
voor de kar dan weer wel
stinkert :P

ik ga de verwarming weer dichtdraaien, en nog wat proberen doen :)
weet nog niet wat we eten vanavond, dus wordt of pasta, of pizza... vriendje reageerde niet op de ''wat eten we vandaag'' vraag :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:17

Wij eten tostis en champignonnensoep vanavond :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:23

:9
tosties hebben wij vorige week op, lekker met tapenade en salami en kaas :9

heb nu alleen keuze uit pizza of pasta tonijn/spinazie. Voor de rest had vlees uit de vriezer gemoeten :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:03

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:06

Je mag wel wat van hier meenemen genoeg hoor!

Afbeelding
Willen jullie meer zien?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:20

Kom het hier maar halen ik ben het al weer zat hoor.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:36

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:53

VHU: mijn paard staat niet vlak bij jouw pony's en is wellicht wat te breed, maar voldoet verder aan je eisen. ;)

Patrick: geweldige foto's. Ben wel heel erg blij dat hier maar een heel dun laagje ligt. Paarden staan nu nog lekker buiten, zal ze zo binnen gaan halen. Maar als het zo dik had gelegen hier, hadden ze op stal moeten blijven, of in ieder geval Rembrand

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:01

De paddock is schoon die maak sneeuwvrij iedere keer

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:21

Vhu je mag veale wel rijden :-)

Jij doet het net andersom, ik wil er eigenlijk een kleinere bij hebben zodat ik mezelf ook kan redden. In principe kan dat met veale ook wel, maar daar ben ik nog niet ervaren genoeg voor.

Hier is het ook begonnen met sneeuwen.

De muren van de nieuwe kamers zitten er al in.

Vanavond een relaxt avondje. Morgen vrij en 20 weken echo

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:24

Dat is mijn overweging ook geweest, het liefste wil ik mennen, met mijn haf moest altijd een groom mee. Met Jimmy ging ik altijd alleen, met Wieneke ook en met Chicko hopelijk ook, alleen met 2-span moet er iemand mee, maar dat hoeft niet dagelijks te kunnen. Om te rijden is een maatje groter wel handiger natuurlijk, maar goed dan maar niet rijden ik ben toch een schijterd met rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:41

Voor met mennen heb ik ook heel bewust gekozen voor kleiner spul. Ben erg blij dat ik me daar goed mee kan redden, alleen met tweespan heb je wel hulp nodig. Maar je ment toch niet elke dag tweespan. En ik dacht dat ik toch niet meer kon rijden, dat speelde in de keus voor deze maat ook wel mee.

Bij de stalhouderij ben ik toch weer gaan rijden en dat ging goed.... super natuurlijk maar ik kan er niet zo goed tegen dat ik de ene keer op het ene dan op het andere paard rij. Daarbij lijkt het me zo lekker weer wat meer te dressuren, gewoon in een bak, lekker galopjes oefenen enzo en ik bouw ook graag wat op. Hou er ook van gewoon wat te tutten met een paard enzo Bij de stalhouderij gaat het koetsenwerk natuurlijk altijd voor, logisch, alleen ik vind dat wel moeilijk :o

Veale en Rembrand zouden allebei perfect in het plaatje passen, zou ik ze voor jullie bij kunnen rijden, kan ik me lekker uitleven en hebben jullie er ook wat aan....maar goed, moet dan met het vliegtuig op en neer vanaf Rotterdam Airport naar Eelde ofzo wil dat logistiek kunnen...helaas :+ Maar mocht ik gaan verhuizen, sta ik bij jullie op de stoep :D

Ben met rijden ook geen held hoor, heb altijd heel sterk een goed of geen goed gevoel bij paarden. Als ik een goed gevoel heb durf ik eigenlijk alles als ik er geen goed gevoel bij heb en dat is vaak al zo na een paar minuten, dan is het over en uit...erg he.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:46

Ik heb meestal geen goed gevoel. Ik heb ooit eentje gereden die ik helemaal durfde vertrouwen en dat was niet mijn merrie. Sonja kende ik op een gegeven moment waardoor ik durfde te rijden, ze was niet gemeen, maar wel onvoorspelbaar en de rem die was ook wel eens defect. Als ik nu dus op een paard stap stap ik op met dat onvoorspelbare in mijn hoofd, zit ik dan op een die niks doet is het me op een gegeven moment te saai, maar ik blijf alert of die niet ineens kabouters zal zien. Met mennen heb ik dat niet.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:47

Ik ben ook geen held, op vreemde paarden al helemaal niet

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:47

Ik men ook liever dan onder zadel. Maar dat komt ook omdat ik het vertrouwen niet heb. Heb maar 1,5 jaar ind e manege gereden en daarna een eigen gekocht. ik hoop dat het met veale nog wel terug komt, gelukkig rijdt iemand anders hem wel. Maar ik kan dus met veale nooit alleen aan de gang en dat vindt ik ontzettend jammer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:50

Ik heb voor het mennen de ukkies :) straks voor het rijden Lotje :) Die is nu 3,5 en volgend jaar zal ze ingereden worden. Dan is ze 4/4,5 en er aan toe :) Tinkers zijn laat rijp, die moet je niet overhaasten

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:52

Ik heb een mini en maxi in tinkerformaat....al is Hidalgo niet klein voor een Tinker is nu 1.37 ongeveer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:55

Dat kan ik me goed voorstellen Tallechie want lekker aanprutsen met je paard vind ik zelf altijd heerlijk.
Ik rij al heel mijn leven maar dan nog stap ik echt niet zomaar op een vreemd paard hoor. Dat wil zeggen, het liefst loop ik eerst wat met ze rond, poetsen, wat tutten, wat freestyle/longeren, zadeltje erop, wat rondstappen en dan er pas op, als ik denk dat het OK is. Ben helaas ook door veel schade en schande wijzer geworden :7

Maar heb al wat leuke aanbiedingen gehad...ga alles rustig bekijken / overwegen en dan zien we wel. Het moet ook allemaal precies passen, anders doe ik het niet (die tijd heb ik ook gehad }> ).