[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:33

Nou inderdaad, mijn ouders zijn nu mijn grooms maar het werd hun te zwaar en ze wilden/kunnen alleen de wedstrijden doen en als het mooi weer is een keer een buitenrit.

Dit meisje bood het aan en wil dolgraag. Heeft al wedstrijdkleding gekocht. Ze is zo enthousiast en haar man gelukkig ook.

Door de weeks is het sowieso lastig momenteel omdat ik rekening moet houden met de andere pensionklanten, kan moeilijk alle avonden mennen, dan kan er verder niemand rijden. Zodra ik de wei op kan wil ik wat meer gaan mennen. Men nu maar 1 a 2 x in de week

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:50

super toch! ik heb gewoon mijn ponypartner das gewoon super, vaste groom is echt belangrijk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:53

Veel shetten staan wat koehakkig :) die van mij ook :)
Hoefsmid zou het een klein beetje kunnen aanpassen, maar veel last zul je er niet van hebben
Tenzij het echt extreem is uiteraard.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:57

Ja inderdaad. Wij hebben ook gezegd dat we de eerste paar wedstrijden bekijken hoe het gaat. Voor mij is dit het eerste wedstrijdseizoen en ook de 1e marathon. Qua groom maakt het niet uit, mijn ouders kennen het ook niet en moeten ook alles nog leren en dit meisje ook.

Ik hoop dat dit mijn vaste groom blijft en dat het blijft klikken en dat het vertrouwen steeds groter wordt en dat we echt een team worden. Heb er een goed gevoel bij in ieder geval.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:19

Shetten staan vaak koehakkig (helaas ingefokt) maar een lichte vorm is vaak niet zo heel erg, gewoon even vragen aan je smid of hij het een klein beetje op kan lossen met eventueel beslag. Mijn shetlander staat achter ook niet erg mooi, puur omdat hij de eerste jaren van zijn leven wat versleten was en te vroeg mee (onder het zadel) gereden was.

Zo net even heerlijk met de wagen op stap geweest. Rakker was weer erg braaf, lekker een rondje kunnen maken en tussendoor nog wat oefeningentjes gedaan. Kijken of we het probleempje naar rechts vallen kunnen verbeteren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:20

Lees allemaal van mensen dat ze fijn hebben gereden. Ligt aan de dag denk ik haha. Lekker hoor.
Afwijkende beenstand zou ik ook niet snel aan beginnen. Daarom vind ik de vraag van Sjaakie ook een beetje eng. Als de hoeven scheef staan, wat is er dan nog meer mis.

Vanavond heel erg gelachen om mijn zoontje. We hadden een feestje op de vereniging om mijn instructrice te huldigen (2x gronings kampioen ohz). Ze kreeg heel veel kadootjes en natuurlijk ook chocola. Zoonlief wilde ook wel graag chocola en wilde dat zelfs al gaan vragen, maar dat mocht van ons als ouders natuurlijk niet (hij krijgt van ons sowieso geen snoep, ach zielig...) Zitten we op de terugweg in de auto. Zegt hij dat hij met Amerigo in het zadel wedstrijden wil gaan rijden, dan gaat hij winnen en krijgt hij allemaal prijzen. Bloemen, kadootjes en..... chocola. Dus afgesproken dat we dan maar flink moeten gaan oefenen en morgen dus al gaan beginnen. Eens kijken of we hem zo weer het zadel in kunnen krijgen hahahahaha

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:23

Martine: dat is chantage :-)
Leuk hoor dat hij er zo op reageert :-)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:24

haha, nu weet jij hoe jij je zoontje om kan kopen om dan toch maar op zijn eigen pony te gaan rijden :P

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:26

tine10, haha zo kan het ook! Vind hij het rijden anders niet zo leuk dan?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:30

sasika schreef:
tine10, haha zo kan het ook! Vind hij het rijden anders niet zo leuk dan?

De laatste tijd wil hij alleen maar mee rennen (naast helpen met poetsen) bij het longeren of mennen. Of op mijn paard zitten. Maar dat ziet hij natuurlijk vaak en hij ziet ons niet op zijn pony zitten, is dus ook een soort van gewenning. En pony zit misschien minder comfi als paard (Rembrand heeft natuurlijk veel ruimere beweging en is rustiger van karakter)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:34

Oke, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen! nou misschien komt er nu verandering in haha :) Heb even in je profiel gespiekt maar prachtige pony is die amerigo zeg!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:36

2 spanners!! ik heb een vraag: Hoe hoog moet een langboom ongeveer hangen??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:40

Zo wat is er weer veel gepost :+ Ga maar niet overal op antwoorden anders wordt die post van mij wel heel lang...

Volgens mij laten we ons door Sjakie in de maling nemen hoor, heb zwaar het idee dat hij/zij een volwassene is die een fake naam heeft. De ene keer schrijft ze heel kinderlijk, de andere keer hele goede zinnen, ik heb mijn twijfels :+

Sim is zelfs goedgekeurd met koehakjes :? mijn beste paard ooit werd geen stermerrie omdat ze licht koehakkig was (stond zo op het lineaire scoringsformulier dat ze toen hadden bij KWPN (weet niet of ze dat nog hebben?). Maar ze is nu 20, nog steeds kerngezond, niet versleten en altijd gebruikt in sport (Z/ ZZ). Dus ik laat geen paard / pony staan op lichte koehakkigheid. Vind het belangrijker dat ze niet draaien in hun hakken en goede hoeven hebben. En nog veel meer natuurlijk :list:

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:28

@ jouke, ik ga eens even voor je kijken, heb eigenlijk geen idee. hij moet sowieso mee kunnen veren, niet te veel. bij ons loop hij sowieso iets schuin omhoog.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:38

@Tine, jouw zoontje wil tenminste op een paard. Die van mij is toen hij 4 was van een oliebol afgevallen |( en sindsdien heeft hij er nog een paar keer opgezeten maar dat deed hij alleen omdat ik het zo leuk vond, niet omdat het uit hemzelf kwam. Gelukkig vindt hij met het karretje op stap wel erg leuk. En hij vindt de pony's wel heel leuk en lief hoor, maar goed kind weet ook niet anders is er zo'n beetje tussen geboren :+ Toen onze haflinger Stan werd verkocht, werkelijk tranen met tuiten zo erg. En ik me maar goed houden ;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 02:31

@Sander-Lotte: gefeliciteerd met je eerste plaats! Sterkte met je rug :(:)

@Tallechie: super een nieuwe groom!

@Tine: hahaha, echt genieten je kind met de pony!

Ik heb flink bijgelezen, maar gezien het tijdstip is niet alles blijven hangen :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:10

Vanmorgen werd zoon wakker en wilde gelijk op zijn pony. Dus na het voeren en ontbijten pony gezadeld en naar de bak. Eerst even gelongeerd en toen erop. Maar dat was het dan ook. Hij wilde niet gaan stappen. Maar van dat lange stilstaan werd pony wat onrustig (weer is nu ook niet echt heel fijn om lang stil te staan ;( ). Dus maar naar stal gelopen, daar bedacht ik dat ik nog een chocolaatje achter de hand had, dus (jaja chantage) gezegd dat als hij 1 rondje ging rijden, hij 1 chocolaatje kreeg. En zo geschiedde.

Daarna met Rembrand een buitenritje van krap een uur gemaakt. Ben nu helemaal verkleumd en tot het bot nat. Brr wat koud. En het vriest niet eens meer.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:38

zo mensen ik ben ook weer terug, vanochtend om 10 uur zat ik er al op! eerst echt heerlijk gedressuurd, merrie deed echt super haar best, startkaart is aangevraagd! daarna met een vriendin samen nog buitenrit gemaakt, denk je even rustig een heuvel op te draven, maar daar dachten de mannen anders over haha.. als een malle die berg op!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:44

Citaat:
Vanmorgen werd zoon wakker en wilde gelijk op zijn pony. Dus na het voeren en ontbijten pony gezadeld en naar de bak. Eerst even gelongeerd en toen erop. Maar dat was het dan ook. Hij wilde niet gaan stappen. Maar van dat lange stilstaan werd pony wat onrustig (weer is nu ook niet echt heel fijn om lang stil te staan ). Dus maar naar stal gelopen, daar bedacht ik dat ik nog een chocolaatje achter de hand had, dus (jaja chantage) gezegd dat als hij 1 rondje ging rijden, hij 1 chocolaatje kreeg. En zo geschiedde.
_O- _O- ik zie het zo voor me...hoe herkenbaar..
Fijn dat je weer lekker heb gereden Marianne, en heerlijk zo denderend zo'n heuvel op 8-)
Han wilde vandaag mennen...maar we kwamen aan en het regende dat het goot. Dus eerst maar eens alles gepoetst op stal. Toen regende het iets minder... spullen klaargezet...begon het weer te gieten }> spullen weer weggezet...was het weer droog :+
Toen maar even nog wat spelletjes gedaan. Sim doet nu ook bij Han een mooi been naar voren op aangeven van de zweep en weigert ook voedsel (vind ik toch zo'n briljante oefening, krijg je ook geen bijtende pony's). Daarna soort bokje gemaakt met tegels (2 rijtjes). En Sim erop laten staan met zijn voorbeentjes. Ging uiteindelijk ook goed, op commando 'op' en wijzen , stapt hij erop. Met back up en wijzen gaat hij keurig terug.
En toen ging het weer regenen ....

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:47

lekker he die regen;) hihi
wij gingen niet alleen denderend die berg op, maar met bokkesprongen en al haha, de mannen hadden even zin in een grapje.

ik wil dat het stopt met regenen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:55

@Marianne: lekker gereden!

@Tine: C. reed heel veel in de tijd dat de pony in pension stond, omdat andere kinderen daar ook reden.
Nu af en toe eens, verder wat helpen op stal of eens een ritje maken op de bok.
Ach ja, misschien komt het en misschien ook niet.

@VHU: lekker met de pony's bezig geweest.

Hier in Limburg is echt een stevige storm.
Binnen dus maar spelletjes spelen bij de kachel en straks door het noodweer naar stal.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:11

We hebben vanochtend een wandeling van ruim een uur gemaakt met de pony's. De kleine erbovenop, vond ze wel spannend met de storm, maar goed pony's zijn super braaf dus dat scheelt. Daarna op weg naar de andere wei om de stallen uit te doen, zie ik dat mijn noodvoorziening (tuinhuisje) om ligt, dus dat in de storm gedemonteerd en aan de kant gelegd. Paarden staan nu in de zomerwei zonder schuilstal, en dat zit me niet lekker, maar goed de wei met schuilstal is ook geen optie aangezien het tuinhuisje door het hek gewaaid is. Het is gelukkig niet heel koud, dus straks nog even langs en kijken hoe ze erbij staan, vanmorgen stonden ze er erg tevreden bij.

Sjaakie, hooi moet je echt genoeg van voeren en de smid wanneer komt die.

Kleine bij ons rijd als ze zin heeft en anders blijft ze thuis, tot nu toe wisselt dat mooi af, bij heel koud of nat weer blijft ze thuis en bij mooi weer wil ze het liefste de hele dag naar de pony's. Gisteren heeft ze de jongste 2 (bijna 1 en 2 jaar oud) gepoetst en gevlochten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:10

Ik wil het verder ook niet afdwingen hoor, dat mijn zoontje op de pony zit. Hij moet het leuk vinden. Mennen vindt hij erg leuk, en momenteel vindt hij het helemaal geweldig om mee te rennen als we longeren of mennen. En poetsen en knuffelen doet hij ook graag. Dat is nu nog het belangrijkste.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:16

@Sonjim: hoe oud is jullie pleegkindje?

Arme Connor moest van baby af aan al mee in de maxi-cosi door weer en wind, nog een wonder dat ze geen gruwelijke hekel aan de beesten heeft :o . Gaan toch flink wat uren in de verzorging zitten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:19

Hier gaat Patrick ook al vanaf 6 weken oud mee hoor. Hij weet niet beter. Iedere dag buiten spelen als mama uitmest, buiten spelen als mama rijdt/les heeft. Lekker gezond buiten leven toch? Hij komt zo gemiddeld toch wel 2 uur per dag buiten.