Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
vanochtend eind met de honden gelopen maar was half bevroren zeg maar
wordt het lekker aangenaam van.
Lastigste zijn de lammetjes en de schapen die nog moeten lammeren... niet iedereen kan dat en soms ligt een lam gewoon niet goed. Ik kan dat ook niet hoor, weet wel wat ik moet doen als de pootjes goed liggen, of een pootje en de ander moet je erbij pakken en het gaat niet zo vlot maar als ze in een stuit liggen durf ik dat toch ook niet... of als er een lam nog in zit of zoiets...
. Dan moet de buurman gebeld worden. Vrouw van stalbaas kan dat ook niet altijd en ze zal toch ook gewoon naar haar werk moeten, kinderen naar school brengen etc. dus die is er ook niets steeds. Dus ik hoop gewoon dat al die schapen aflammeren als zij er wel is of dat we ze snel genoeg in de gaten hebben er er niets scheef ligt...
brrrr... maar ik geniet ervan zolang t nog duurt...
vandaag ook weer trouwens.
. Ik woon vlakbij het lauwersmeergebied en hier vliegt ook zóóóveel rond. Tot vorige week zaten er nog heel veel wilde zwanen op de akker naast mijn huis. Dat zijn Scandinavische wintergasten. Maar ik denk dat ze terug naar huis zijn, want ze zijn weg. 
Spaikey schreef:@tine hoe doen jullie het qua kunstmest? Ik kan ook geen weilanden injecteren ivm Minas boekhouding van ons bedrijf. En mag dus ook met kunstmest aan de slag. Maar vind het lastig om genoeg groei op het gras te krijgen.