[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:54

Lekker bezig HT, leuk! En Janouk dus ook aan het werk ~~}>
Nou kan me voorstellen dat dat in het musher wereldje wel speelt dan zo'n heftige wedstrijd, gelukkig iedereen weer terug :j
Sam krijgt haar outfitjes bij elkaar, stoer!

Hier heerlijke rit gedaan door het duingebied rond Meijendel/Wassenaar. Eindelijk eens op het strand gedraafd. Galop lukte nog niet Ollie vindt het zoooooo spannend op het strand. De golven waren ook wel heel woest en het zand waaide alle kanten op, dat het zo over de grond gaat. Gaat ze dan enorm naar kijken :wow: . Ze stond bovenaan de afslag helemaal te trillen zo eng vond ze het, de ruimte, de golven, het geluid van de branding :(:) Voor de rest door de duinen. Super zware paden maar ideale krachttraining. Ben er nergens vanaf gegaan ook niet bij de afslagen op/af, de duinen vindt ze altijd geweldig :D echt gaaf, stapt ze zo dapper en sterk omhoog <3 Was plm 18/20 km is qua zwaarte aardig vergelijkbaar met een 35/40 km over vlak terrein.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:24

Goedemorgen,
Mooie training Vhu, wel wat anders als je vlakke paden idd, ik hoop dat ollie daar goed aan went ! zal wel goedkomen met wat ervaring opdoen, is ook niet te vergelijken met een gewoon buitenritje..haha..
Tine, past het tuig ?
Ht lekker getraind, fijn dat Sun zo lekker liep !

fijne dag allemaal !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:35

Goedemorgen

Bianca, ik weet het niet helemaal zeker, dus donderdag gaat een instructrice even met me meekijken. Het zou een Idealtuig moeten zijn, maar dat betwijfel ik. Misschien is het een miskoop (weet ook niet of ik het wel had meegenomen als ik erbij was geweest), heb ook niets aan de lichtogen. Dit zijn van die "ouderwetse" dichte. Daar heb je met moderne wagens niets aan, dus dat moet sowieso vervangen. Bovendien is het schoftje (wat verder wel heel mooi ligt) te ruim, moet even kijken of ik nog gaten in singelstoten kan maken.

Nou ja, stel dat het helemaal niets is, kan ik altijd nog proberen het te verkopen. De leidsels (2 stuks) zijn wel goed, die kosten nieuw ook iets van 60 euro pst. dus financieel valt de buil wel mee ;-)

Maar die instructrice is altijd heel vindingrijk, dus misschien is alles wel heel eenvoudig op te lossen. Ik wacht het gewoon af.

Het zadel lijkt heel goed te passen, dus die gaat vanavond mee naar les, mag die juf er nog even naar kijken. De zadelpasser kan pas volgende week, maar dat was voor verkoper gelukkig geen probleem mag het tot die tijd gewoon bij me houden.

Net Amerigo en Rembrand weer lekker gemend en met Amerigo kur geoefend. Ging al beter.
Nu even naar garage, want een koplamp doet het niet meer. Dat vind ik toch wel zo'n tijdverspilling, vroeger kon je dat gewoon even zelf doen, zo gebeurd, nu kost het me minstens 3 kwartier...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:02

er is altijd nog een boel te verstellen aan het tuig, ik hoop dat het passend te maken is, en gelukkig kun je die lichtogen makkelijk vervangen !
brr...koude handen kennels grote schoonmaakbeurt gegeven.....alles weer netjes schoon en lekker veel stro in de hokken...maar goed...t'word al weer warmer s'nachts..dus niet echt nodig voor de kou..maar ligt lekker comfortabel voor de honden..haha..

mijn bus moet morgen naar garage...ze kijken even na waarom hij met vorst slecht start... ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:57

Had ik ook Bianca, slecht starten. Hij is helemaal nagelopen, ze konden niets vinden. Nou ja, gelukkig is het weer warmer

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:12

Goedemorgen. Ik ben ook weer even boven water.
Hebben jullie de wereldbeker finale nog gevolgd? Echt balen voor de nederlanders. Hoor het vanavond wel allemaal van marie.
Biancaoo dat lijkt me echt spannend en 300 km onderweg dat is echt ver!
Tine lekker aan t shoppen voor Sam. Leuk!

Vhu lekker op t strand gereden. Daarvoor wil ik er nog een rijbeest bij hihi.

Gister had ik weer wedstrijd vaardigheid met moeite 1 wp. Dressuur 2 hele mooie winstpunten (191 & 192) nu doortrainen voor de dk.

En ik heb net de Da gebeld. Woensdag gaat ons oudste huisdier hemelen. Niet tof maar 17 jaar en 8 maanden is best oud.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:23

Tine, dat is niet fijn....maar we gaan naar de sneeuw toe binnenkort..en dan wil ik toch wel dat hij voorgloeit..haha....hoop dat het gewoon gloeispiraaltje is ofzoiets doms.....-20°C momenteel daar in de nacht..duszzz......sleeën maar !!

Ips..dat is altijd een moeilijke knoop om door te hakken om definitief afscheid te moeten nemen van een huisdier....alvast veel sterkte voor woensdag....heftig hoor...pfffff :(:) :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:42

ips.sterkte....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:22

Ips heel veel sterkte.
Bianca naar -20 in de nacht.

Mijn vader is momenteel in het vliegtuig op weg naar Canada, naar zijn broer. Daar is het nu -24 - -30 in de nacht. Brrrrrrrrrrrrrrr

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:36

Ach ... heel veel sterkte Ips. Prachtige leeftijd maar die keuze is altijd zo vreselijk om te maken ... ;(

Hoop dat het meevalt Biancacoo ... mijn auto (heeft 350.000 gelopen onderhand :7 ) moet binnenkort ook weer voor de APK en kleine beurt. Laatste 2x was het de claxon en iets met een rubber. Beurten ook vrijwel niets extra's ... dus ik vrees dat we binnenkort ook weer eens flink aan de beurt zijn. Vind dat altijd zo lastig bij een oudere auto, wat je doet, nog wel een flinke reparatie of toch een ander. Maar goed, het is nog niet zover.

Jullie krijgen het vast wel goed Tine. Als het wel Ideal is kun je er toch alles bijkopen. Mijn ervaring is tenminste dat het nooit direct allemaal goed zit. Net als met wagens. Andere singel en onderleggertje bij het schoftje wil vaak ook al goed helpen. Sam zal toch best nog wat uit elkaar gaan als je gaat mennen. Daar worden ze toch vaak breder van. Als ik zie hoeveel breder Ollie is geworden en die was toch ook al 6 toen ze wat ging doen (ze wordt nu 8). Ollie had eerst ponytuig is daar zelfs uitgegroeid, heeft nu alles cobmaat behalve singel en hoofdstelletje. Beter iets te ruim dan te smal in ieder geval.

Hier vanochtend voorraden vlas, voer enz aangevuld, stalletjes grote beurt, Ber gelongeerd en Hero gewandeld. Weer eindje verder gelopen. Hij vindt het erg gezellig :)ddd . Schrikt ook nergens van (brommers, fietsers, auto's, auto met aanhanger). Ben nog geen vrachtwagen tegengekomen die flink doorrijdt (maar goed, hoop dat ook niet tegen te komen eigenlijk :P ). Ollie even gefreestyled, dat ze even wat galoppeert en flink draaft na gisteren. Zag er lekker soepeltjes gelukkig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:27

wauw 350.000 km...dat is veeul....die van ons is van 2012 en heeft pas 120.000 km gelopen....echte km-ers !! aan de ene kant supermooi...aan de andere kant..een dieselmotor moet werken...haha..
maar...t'is alleen het starten..verder zijn we onwijs tevreden over de bus..ook al is t geen turbodiesel..maar slakdiesel...je moet geen haast hebben zeg maar..super !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:32

Ha ha hier ook een slakdiesel. Fijne bus maar als je een landrover gewend bent is dit ff wennen. Zeker met de trailer erachter. Deze is 13 jaar oud maar 75000 op de teller.

Zo weekendje naar het westen geweest. Vanmiddag weer terug gekomen. Was weer even gezellig bij mam. En ik was blij verrast dat al de stallen schoon waren toen ik thuis kwam. Ha ha.
Vanavond weer naar de les, lekker. zin in.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:16

Mijn bus heeft nog maar 25000 gelopen, bijna een jaar oud. Maar geen slakdiesel, 180 pk :D Mijn man zijn auto is van eh 2008 ofzo die staat nu over de 160.000. En we hebben nog een MB cabrio die is van 1994 geloof ik haha weet niet. Maar ik vind m niet fijn rijden.
Fijn baudyh dat de stallen al klaar waren!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:57

Da's een meevaller Baudyh! Straks lekker lessen, leuk.
Biancacoo slakdiesel en Ips turbo. Met trailer mag je toch maar 90 dus ... :P als je er maar komt :D
Allemaal nog diesels met weinig km's hoor. Die auto van mij is ook een diesel.

Vandaag erg sloom geweest :+ ook wel eens lekker :O :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:22

Hier ook een diesel met weinig kms, mijn bus. Maar de auto van manlief compenseert dat ruimschoots ;-) Die heeft sinds kort een diesel met ook een accu. Bevalt heel goed. Helaas kan hij op de accu maar zo'n 50 km rijden, maar goed, het idee is leuk

Vanavond met zoonlief naar verenigingsles geweest. Sam mee ivm zadel. Juf vond het niet geweldig liggen. Hopelijk kan de zadelmevrouw er nog iets mee, want het is verder een fijn zadel. Lastig model pony... Maar wat liepen ze vanavond weer ontzettend goed. Ze horen eigenlijk echt niet in deze les, Zoon is de enige die pony hele les aan de teugel heeft lopen (zonder hulpmiddelen). Hij vroeg of hij een stukje schouderbinnen mocht oefenen. Juf helemaal verbaasd dat hij dat al kan hahah. Trots!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:14

Zelfs de 90 halen is soms lastig VHU. Laatst met windkracht 6 flauw omhoog haalde ik net de 80 in z'n 4. Dusssss

Vanavond op een uitspatting na heerlijk gereden. Goede tip gekregen voor achterwaarts gaan, iets waar db nog weinig kaas van gegeten heeft.
Hij schrok zich één keer rot van een nieuwe witte plaat op de witte bakrand. Terwijl hij er al tig keer langs was gekomen. Hij lag zowat languit voor de wagen. Maf beest.

Hopelijk kan er nog wat met het zadel Tine.

Zaterdag wedstrijd, zo een fijne startlijst zonder tijden. Het begint om half 10 met de vaardigheid, aansluiten 6 twee spannen dressuur en dan de volgende groep waar ik als 19e moet. RaRa hoe laat moet ik. Maar ff bellen denk ik.

Onze overburen zijn 3. Jaar geleden verhuist naar putten en sindsdien staat dat huis leeg ( die van de wiet van laatst) 3 jaar geleden stond het huis te koop voor 950.000 euro na een half jaar ging hij Naar 795.000 euro. Nu inmiddels 589.000 euro en wat schetst mijn verbazing vandaag op funda. Wegens onstandigheden scherpe prijs...,,435.000 euro. Ik heb het niet ,maar jeetje dat is een verschil. Echt een mooi huis voor het geld.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:41

Goedemorgen

Baudy: zo, dan moet het blijkbaar dringend weg, als het nu voor ongeveer de helft te koop staat. En fijn gelest.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:11

goedemorgen..
Baudyh, heeft plat schrikkende DB voor de kar...maf hoe ze soms kunnen reageren van de dingen waar ze al vaker langs gelopen zijn...gelukkig niets gebeurd !
tja....dat huis...zal lastig zijn om te verkopen..? helemaal als er zoiets als wiet in is geplant..hahaha..

Tine, jammer van het zadel..ik hoop dat het wellicht met opvullen op te lossen is oid..
maar ik vind het schrikbarend hoeveel paarden er een niet passend zadel hebben..er is een wildgroei onder de zadelpassers....poos terug is er bij een vriendin van mij een zadel aangesmeerd..als passend..gaat mijn man kijken...dragen de kussens in het midden niet eens op de rug van het paard...fijn zo'n zogenaamde zadelmaker/passer die geen verstand van zaken heeft....soms..wil mijn man wel weer terug het beroep in..om duidelijk te maken aan ruiters hoe zadels echt horen te liggen... ^)
de paarden zijn uiteindelijk de dupe...
ik hoop dat je een passend zadel vind !

verder...geen nieuws..fijne dag allemaal...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:34

Ik heb begrepen van de zadelpasser dat de meeste ponys met slecht passende zadels rondhobbelen. Ze zei ook dat de kans heel klein is om voor Sam iets echt goed passends te vinden, ook bij de heel dure merken, omdat ze gewoon een moeilijk model heeft. Maar het gros van de mensen lijkt er dus helemaal niet op te letten of iets (proberen) aan te doen. Bij Rembrand was het ook een zoektocht, heeft ook apart model (heel rondgeribd, hoge schoft en overbouwd). Daar ligt nu een Frysio zadel op (Friese paarden schijnen ook zo'n raar model te hebben ;-))

Net heerlijk een buitenrit door het veld gemaakt van een uur met Rembrand, nu even droogmennen met Sam en dan komt de hoefsmid voor Rembrand

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:52

een Barnsby springzadeltje voor pony's, die hebben een heel goede pasvorm voor Sam's model......maar die vind je niet veel....wij hebben heel lang zo'n zadeltje gehad..uiteindelijk op een heel klein arabiertje terecht gekomen.
Paarden is wat makkelijker...maar t'is er zeker voor Sam....we hebben zelf ook heel goede ervaringen met Thorowgood..niet het duurste merk, maar zit wel een mooie boom in qua pasvorm !!

ik moet aan de slag.. ~~}>

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:29

Ik had vroeger ook een barnsby zadel op Ted. Heerlijk zadel, later een kn. ik heb toch het idee dat er bij paarden meer naar een goed zadel gekeken word dan bij de pony's.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:09

Hier jaren terug (heb ik het wel over 30 jaar terug denk ik :P ) ook een Barnsby gehad (fabriek is overigens vorig jaar failliet gegaan?) Voordat ik overstapte op Euroriding (via klein uitstapje naar Kieffer). Nu zeer zeer tevreden over mijn Massimo. Zou trouwens ook wat voor Sam kunnen zijn. Zit ook nog in een prijsklasse die enigszins betaalbaar is.
Heb overigens ook erg fijn gereden op een thorowgood maxam, reed ik endurance mee. Super simpel zadeltje maar lag heel goed op mijn dravertje destijds.
Euroriding rij ik zelf jammergenoeg sinds mijn val van Bente niet meer goed in. Erg jammer heb daar jaren uitstekend op gereden, zat zo fijn en past op veel paarden. Maar sinds die val heb ik net wat meer steun nodig achter mijn bekken, de Massimo geeft dat heel licht maar net voldoende zodat mijn SI gewrichten wat worden ontlast. De Massimo die ik heb heeft ook nog een gel-zitting, dat is zalig. Heb voor het eerst van mijn leven geen last van mijn zitbeenknobbels als ik een paar uur op de pony zit. Heb niet zoveel zitvlees zeg maar, dus had altijd last.

Zoektocht naar goed zadel bij Ollie was ook erg lastig. Ook omdat ik niet nieuw wilde / kan :$ kopen ... Ik heb zelf toch echt wel 17 inch, liefst 17.5 en pony heeft maar korte rug, is ook maar zo'n ukkie natuurlijk. Daarbij ook nog behoorlijk rond voor zo'n kleintje. Ze heeft zelfde boommaat als Bente (32/33). Zadel is te breed voor Ber helaas. Bij Hero past het met bontje eronder redelijk, maar ik ga ervan uit dat hij nog wat breder wordt. Zoek voor Ber eigenlijk een maat 29/30. Maar momenteel geen centjes beschikbaar dus we doen 't nog ff zonder :7

Hier zoonlief ziek thuis ... hij zag erg wit en was beroerd piepte zelfs niet toen ik zei dat hij dan niet op zijn telefoon of achter de computer mocht en hij ging naar bed. Dan is het serieus :(:) griep heerst ook wel erg. Gisteren voelde ik mezelf ook wel erg wiebelig.

Zo naar de poowns, het is wel lekker weer hier, rustig en niet koud. Maar mag niet rijden, Ollie moet nog een dagje rust, morgen hoop ik weer ritje te doen samen met Ber.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:17

Ja, Barnsby ging idd failliet vorig jaar..daar heeft mijn man zijn opleiding tot zadelmaker gedaan....eeuwig zonde....maar onvermijdelijk met de zadelfabrieken in india...niet tegen te concurreren...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:43

Zeg dat wel eeuwig zonde...

Alles gelongeerd, ze waren alle drie erg vrolijk. Ollie ook maar gelongeerd want ze stond te stuiteren in de paddock :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:10

Ahhhh hier slapeloze nacht, vrijwel slapeloos. We zijn bezig met een huis en het is zooooo vreselijk spannend.