[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 13:00

@ vhu het dressuur nummer (waar we met het 2span aan mee doen) heet winterse rijtoer en daarbij krijgen de paarden een pluim op het hoord en op het schoft stuk en moeten de paarden in de witte bandages en voor het kampioenen nummer (met het 4 span) moeten de paarden weer rode bandages om en de rode mutsjes op

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:21

gaaf lanouska!

bedankt voor het meedenken allemaal!
Kuil eet ze slecht, daarom ben ik weer op nat hooi en compactgras over gegaan...
Op stal wordt ook verder geen kuil gevoerd, dus het is ook lastig om uit te proberen of ze het nu wel eet...

Vanmorgen fijn gemend!
Voor 't eerst weer even op een veldje gereden en buiten dat ze rechts nog erg veel moeite heeft met buigen pakte ze super aan!
Alleen opeens schrokken we ons helemaal dood zeg! :oo
Ze trapte met haar ene achtervoet in een smal diep gat, denk konijnenhol wat we allemaal niet hadden gezien, en ze zakte helemaal weg achter...
pffff wat schrik je dan zeg!
gelukkig zagen we niks aan haar verder, dus even gestapt en toch nog even verder gereden, maar wat is dat eng zeg...

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:39

Citaat:
vhu, geweldige foto's !!! supermooie bente, en ik vind die kruising belg ook fantastisch !!!!
heb een zwak voor belgen !!

het is geen belg hoor, maar een zwaar model tinker :D. . En het is idd grappig hoe verschillend VHU met Bente, en ik met Tom de tanker, oh nee tinker zijn. VHU met haar lange benen op ballerina bente, en ik met mijn 1.58 op Tom van 1.62 hoog en net zo breed als hoog :):) ........gezellig is het in ieder geval wel! En nu Bente Tom niet meer zo eng vindt ( het is toch wat zo'n geslof door de bladeren en die harde ploffen van die hoeven door het water) hebben de paardjes het ook naar de zin. leuke afwisseling van het mennen zo!!!!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 14:42

@ nouvel en voor droog kuil dus net niet zo nat als kuil maar ook niet helemaal hooi? eet ze dat wel
mijn paard kreeg: 3 kilo sportbrok, 2 kilo merrie brok, 1 emmer lucerne, 1 schep koeien snijmais, 1 kilo muesli een beste bult kuil en nog 5 x op een dag gewoon hooi. :wow: oeps best wel veel voor een volbloed arabier maar hij kwam langzaam maar gestaagt aan

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:50

ja volgens mij lust ze dat wel, maar voor 1 paard goed voordroog vinden in betaalbare kleinere baaltjes valt niet mee...

die van jou krijgt ook aardig wat inderdaad! :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 14:57

wij hebben voor mijn oude pony die allergie's voor hooi was kleine baaltje ingesielt voor droog hooi gehad is ongeveer 1 baaltje groot maar zitten 2 tot 3 baaltjes in deden wij ongeveer 5 dagen mee

mijn paard kreeg dit ongeveer een half jaar lang tot hij overleed |( in 2008

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:10

En helaas is deze mooie dag alweer half voorbij... Mick heeft weer voor de kar gestaan, buitenrit van ruim 2 uur gelopen met vriendlief en stalgenoot, ik ondertussen stalletjes gedaan en koffie gedronken (lekker warm :+ )
Bij terugkomst nog net zo fit als daarvoor, heeft wel dikke wintervacht dus even met zweetdekentje opgezet en pluk hooi op stal. Daarna dekentjes weer verwisseld en de wei in, hij had er zo'n zin in, echt schattig. Morgen les ohz...

:evaw: *druk druk druk*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:39

Lianne, in ieder geval een look a like belg kruising...errug gaaf is hij/zij wel !!

Heb alles gelezen. maar even geen puf meer om overal op te reageren, sorry...

Nouvel. wat vervelend dat je fifi niet op gewicht kan houden....balen...lucerne ook geen effect van hartog ??
Lanouska...gaaf zo 2 demo's met verschillende kleuren versierde paarden ! jullie maken er wel werk van.

verder...lees morgen weer bij.
Groetjes..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 16:53

@ bianca het zijn geen demo's van ons uit.

op de manege in bronneger hebben we elk jaar de kerstshow met alle leden van de manege en dan ook van alle dicipline's dus dressuur, springen, voltige, mennen, dans en een sketch altijd erg leuk en een avond vullend programma. het begint om 7 uur en is meestal rond half 11 afgelopen wij doen dus met het 2 span aan het dressuur nummer van de menclub mee dus dan alles in het wit en ongeveer anderhalf uur later doen we aan het 'kampioenen' nummer mee het woordt zegt het al daarin doen alle kamioenen van het jaar 2011 aan mee en dan moeten we natuurlijk in het rood

enkele voorbeelden: voor de goede kijker

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:01

Is toch super om daar aan mee te werken lanouska !! super hoor !! gaaf als je dan paarden hebt die dat allemaal zo goed mee doen, dat is toch knap !! :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 17:04

is inderdaad leuk om te doen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:20

Tine, fijn dat het laden gisterenavond in het donker ook goed ging !

Nouvel, iemand anders had het ook al gezegd (margreet ?) maar maismeel ? papje van maken, dat zet goed aan !
Wel super fijn dat ze verbeterd is na de ostheo !

Naaltje; gourmet ze ! :Y)

Lanouka, volgende keer wel filmpje maken hoor !
Leuke filmpjes van verleden jaar !

VHU naar sinterklaasfeest

Margreet, lekker zelf meegaan joh volgende keer ! :-) Leuk dat Mick het zo goed doet !

Zo weer een heerlijk dagje met en bij Ollie gehad, was weer super gezellig en alle ponies incl. shet hebben beweging gehad, zijn gepoetst en veel knuffels gehad <3
Was niet al te laat thuis, lekker lang in douche gestaan en soepie gewarmd en broodje op en nu lekker vroeg gezellig met mannetje op de bank, kaarsjes aan etc. ;)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 19:27

we hebben vrijdag weer generale en als het goed is zijn dan allebei de grooms mee (vrijdag was ( <:) ) klaas er niet) en harm was bij het 4 span nodig. dus zal vrijdag klaas het *-:) in de handen duwen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:28

Goedenavond allemaal.
Heb vandaag wel paar keer gezellig bijgelezen hier, maar nog niet gereageerd, had zelf weinig mee te delen ;)
IM heeft een mooie samenvatting boven me gemaakt :)

Ollie wat een leuke taart!! Ik heb nog nooit een pigs in the mud gemaakt, lijkt me echt grappig en machtig. Je zei gister nog dat het zo moeilijk is om vrijwilligers te vinden, nou dat klopt! Ik ben van 2 verenigingen lid, van de Burght, daar zit ik in het bestuur en doe de KNHS wedstrijden en jureer soms FNRS en ben lid van de Veluweruiters, daar moet elk lid 5 diensten per jaar doen. Ik doe er meer, omdat er teveel diensten zijn dus aan het eind van het jaar komen ze altijd hulp te kort. En ik vind het omroepen erg leuk. A.s. zaterdag op het secretariaat helpen, week erop weer omroepen. Tja, ik ben zo'n gek die dat gewoon leuk vind.

Lanouska wat leuk om samen zo'n show voor te bereiden!

IM weer een lekker paardendagje gehad, genieten zeg.

PrinsjeH heerlijk dat je zo blij bent met Mickey! En dat vriendlief er ook lekker mee op stap gaat. Manlief en ik hebben elkaar leren kennen tussen de paarden, maar nu doet hij er niks meer mee en hij wil niet mee mennen. Drukdrukdruk vindt ie.

Ik had vandaag overdag dienst. Het begint wat drukker te worden. Heb 2 opdrachten binnen gekregen en ben daar wat voor aan het rondbellen en mailen geweest. Ook genoeg tijd gehad om tussendoor een film te kijken en te quilten ;)

Nu gaan we even naar de kerk, zijn we al veel te lang niet geweest.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:46

@IM: mooie samenvatting :j Op zondag doen die mannen al bijna 2jr samen, ik was zaterdag wel meegeweest en zelf femend, maar gunde het ze vanmorgen zo saampies. Het paard van stalgenoot staat kreupel, zodra die weer 'heel' is, gaan we met de 2 aanspanningen samen op zondag, met de picknickmand mee :j

@Frensie: wat jammer dat je man nou niks meer met de paarden doet, geeft hij er niks meer om? Ik vind het heerlijk samen, was in begin wel eens ruzieen hoor, met Har, dan was alles spannend en Har steeds steigeren enzo, maar toen dat over was en we konden gaan genieten ipv stressen, was het super. Nu is het ook leuk dat we Mickmack samen hebben uitgekozen :j

Net op stal enge dingen, met uit de wei halen raakte een jonger paard (net 5) in paniek en brak los, ging 2 keer flink onderuit op de betonnen platen en begon om zich heen te trappen, 16jarig meisje werd gewoon door de lucht gelanceerd, heel eng, maar zelf was ze niet onder de indruk, ik zit thuis nog te trillen :+
Mick bleef keurig stil staan, wel kijken maar geen stap verzet, was ik heel blij mee.

Nu ovenfrietjes smnikkelen, Aviko supercrunch jumjum :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:53

lekker dat het zo goed gaat prinsje! :)

@frensie; toch nog een redelijk ontspannen werkdagje dan?
VHU lekker op pad geweest met een héule grote paard :P

Ik heb vandaag nieuw hooinet gebouwd op stal. DAarna met dids de bak gesleept, en er toen nog even op geklommen met zadel :)
Heb zonder teugels gereden, ik merk dat ik, zogauw ik die erbij pak in draf/galop op een of andere manier spanning in mijn lijf werk. Dus dan maar zonder he ;) Zelfs een galopje gemaakt waarbij zijn snuffert lekker bijna over de grond ging! :)
Wel nu weer flink last van m'n rug.. ^)

Zijn aan het gourmetten, maar hebben 'm even uitgezet :')
Ding gaat eigenlijk te hard, je moet echt dooreten zegmaar... Dus nu even uit, even de luchtkwaliteit weer wat verbeteren hier :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:41

:D Lianne is stalgenootje met Tom de tinker en tegenwoordig eigenaresse van onze Freddy :D Bente vond Tom errrrug eng in het begin....zo nu en dan nu ook nog.... ^)
@Ollie en Ingrid fijn zo'n lekkere middag het was ook best lekker weer :j
@PrinsjeH fijn zeg de mannen zo met elkaar op pad. Wat een toestand zeg met dat paard op stal/betonplaat...en wat heerlijk als je dan een paard hebt dat rustig blijft 8-)
@Naaltje ik heb ook wel met zo'n ring gereden om de hals dat je verder niets had, vond het altijd maar eng als dat hoofd zo helemaal naar beneden ging, had altijd het gevoel dat ik er dan zo van voren af kon floepen :o

:){ <:) zijn enorm bezig geweest vanmiddag, stapels zinnige en vooral onzinnige cadeautjes :))
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-12-11 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:44

@vhu; dat heb ik dus in de bak helemaal niet eigenlijk.. In het bos heb ik wel vliegvrees nu :'), maar ik merk gewoon dat ik netter rijd zonder teugels.. te stom voor woorden eigenlijk
Heb vandaag wel redelijk netjes gezeten. Stapte af en merkte dat ik mijn zadel nog 2 gaatjes had moeten aansingelen :') dusseh.. tja :P

hier net gegourmet. alle rommel al opgeruimd. Nu aan het luchten (bleh!) Ga zo maar gauw in de douche, gourmethaar is jakkie :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:19

Sluit me even aan bij alle samenvattingen, ben helemaal af. Was vanmorgen al erg vroeg wakker en drukke dag gehad.
Nou, allemaal duimen dat het morgenochtend droog is, want Rembrand staat gewassen en gevlochten in zijn stalletje. Zou jammer zijn als dat allemaal voor niets is geweest.

Vanavond nog weer trailerladen geoefend, weer in 1 keer erop. Dus morgen zet ik voor vertrek de trailer ook weer in de bak, laden en dan weer naar les. Daar vraag ik voor de zekerheid wel hulp met af- en opladen, waarom zou ik het risico nemen.

Nu ga ik kopje thee drinken en naar bed.

Tot morgen en slaap lekker voor straks.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:25

Heel veel plezier Tine we verwachten een uitgebreide reportage natuurlijk *-:)
Is je paper nog gelukt Naaltje?

Hoor ik nou net toch een weerbericht er verderop in de week natte sneeuw komt en storm }:) vrijdag heb ik afgesproken met mijn groom....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:29

vandaag ook al natte sneeuw toch? dat zeiden ze iig..
naja, ik vond het eigenlijk wel heerlijk weer vandaag :')

m'n essay... mwaaaaaaa ben nog druk aan het verzinnen _O- ik weet het, ik ben echt zo'n studentje waaraan jij je stuk ergert VHU :o :P

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:30

Even een snel berichtje... visite is net weg en ik moet nog het eea doen voor de komende werkweek...
:list:
@Tine, de duimen draaien voor jou voor droog weer morgenochtend ... en ook voor niet al teveel wind anders waait de Sint zijn mijter af......Heel veel plezier morgenochtend en natuurlijk willen we *-:) zien....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:32

tine ik duim voor je mee hoor! :j

bah slechte voorspellingen voor de hele week, hoop dat het mee gaat vallen...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:35

nee jongens het blijft bij ons in drenthe en de hoek waar tine woont droog tot 11 uur. en voor de rest mag het best regenen zolang en donderdag avond maar niet gestrooid hoeft te worden want dan gaan we naar de menavond in hengelo en als er gestrooid moet worden kan harm niet mee

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:37

nou begint het net ineens enorm te hagelen! :wow: