[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:30

Haha die Tine, ik moet altijd lachen om jouw stiptheid qua trainen. Ik wou dat ik dat wat meer had! Ik heb mijn paarden mooi voor een paar uurtjes op de wei gegooid, de bak lag nog met sneeuw. Mijn man zijn kids hadden op 12/13 al de schoenmaat die ze nu nog hebben (43/44) 43 is ook Jack zijn maat dus volgens mij groeien voeten gewoon wat eerder als het lijf.

Biancaoo echt gave foto's. Jij hebt een stoere sport :D

Gem heeft groot gelijk dag paard, morgen weer een dag. Ik had Det gister nog gelongeerd vind het wel prima. Morgen weer een dag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:59

Ips: ik vind dat als ik prestaties van ponys/paard verwacht, ik daar dan ook voor moet trainen. Bovendien merk ik, zeker bij Amerigo dat het belangrijk is om heel regelmatig te trainen. Hij is inmiddels 21 en dat ga je toch merken. Rembrand wil zelf heel graag en is altijd een beetje beledigd als hij wordt overgeslagen ;-) (het is niet voor niets dat ik de afgelopen maanden toch iedere dag met hem op pad ben gegaan he?!_
Nou, dan hoop ik maar dat zoonlief hier ook op tijd stopt met zijn voetengroei. Ik vind het wel erg groot voor z'n klein ventje. Vorige keer moesten we zelfs een stuk van de schacht van de laars afsnijden, want zijn benen waren niet zo lang haha
Laatst bijgewerkt door tine10 op 05-02-15 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:05

Meneer leeft op grote voet :D _O- !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:33

Goedemorgen Frisjes hier, -3. Buiten dan he ;-).

Vanavond clinic over kur op muziek. Ben heel benieuwd. Hoop op veel goede tips, kan ik aan de slag met nieuwe kur. Niet dat ik nu perse een nieuwe wil maken. Heb deze pas 2 keer gereden, maar goed, het kan altijd beter ;-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:15

Interessant Tine. Ik ben benieuwd. Als je nog goede tips hoort..........ik houd me aanbevolen.

Het voelt hier als - 8 (volgens buienradar) echt een dun windje. Wel heel blauw. Zo de waterbakken maar eerst door breken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:49

goedemorgen.
idd -8 gevoelstemp....maar t'is maar -2...mijn bus wilde niet goed starten....accu is goed geladen, heb m 3x laten voorgloeien,...en alles lijkt in orde..maar moet m 3x proberen te starten voordat hij echt aangaat....blegh..tja..wat zal ik zeggen..oude auto...maar goed...ik hoop dat ik daar nog een oplossing voor kan vinden..niet fijn !! -O-

leuk tine, veel succes.
Ips, bak met sneeuw..en paarden lekker op de wei !

tot later..fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:58

Hier nu -3 met voelswaarde -11. Heerlijk zonnetje erbij. Zo maar eens een staprondje maken met mijn teddybeer. Heb het huishouden klaar, dus dat hebben we wel verdiend ;-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:42

Wij hebben voor het eerst dit jaar de stalluiken gesloten om bevriezing van de drinkbakken tegen te gaan. Tot dus ver niet nodig geweest.

Ik zit er ook over te denken om een 3-daagse clinic, zonder paard, te volgen (3 aparte dagen), maar vraag me af of ik wel in de doelgroep zit :o . Eén dag daarvan is speciaal voor enkelspan klasse 4; weet dat ik qua dressuur-theorie wel mee kan komen, maar ik zit daar wrs wel voor l*l als klasse 0 rijder.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:48

Gem, dan zal je vast heel veel leren. Juist. Leuk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:55

Het zwaartepunt zal vermoed ik wel liggen op het wijken, laat dat nou hetgene zijn waar ik al eens mee heb mogen experimenteren met het leerpaard van LvG. ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:10

Gem: gewoon doen. Is toch hardstikke leuk en leerzaam?!

Net lekker gestapt op het asfalt. De ponys en Rembrand lijken geen last te hebben van de kou. Nu was het vannacht ongetwijfeld kouder, en die zon maakt veel goed ;-).

Hopelijk kan ik vanmiddag nog even mennen met Amerigo. De bak is nog wel hard, maar ook goed vlak, dus kan in ieder geval wel in stap wat doen. Vanavond heeft Sam springles, dus die krijgt sowieso haar beweging wel weer.

Nou, weer even naar mijn pannetje, nieuw recept aan het uitproberen. Hoop dat de mannen het lekker vinden.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:55

Tine wat voor een recept?
Hier ook koud. Pony s vinden het wel lekker

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:53

Sonjim: gemarineerde kipfilet met mie, roergebakken sperziebonen, paprika en cashewnoten. Was erg lekker. Had alleen geen mie, dus dat is rijst geworden.

Clinic was erg interessant, maar betekent wel heel veel werk. Beide kuren (mocht ik met R ook nog willen meedoen ooit weer) moeten opnieuw. Zondag 8 maart hebben we weer clinic, deel 2, dan moeten we de kur rijden en krijgen we daar dan nog op en aanmerkingen op.

Maar eens heel diep gaan nadenken.... Maar goed, eerst morgen weer met zoonlief op dressuurwedstrijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 08:19

goedemorgen...
:brr: koud buiten..hondjes hebben soepje al op..straks trainen....dikke kleren aan....(nog) geen ijzel hier....gelukkig..ik hoop dat het wegblijft..

klinkt lekker tine..jammer dat je geen mie had.
sonjim, die pony's van jou zijn ook goed bestand met een dik pak haar zeker ? vind dat altijd zo'n gaaf gezicht !
Gem, ik zou het zeker doen, leerzaam is het zeker, en altijd leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten die ook passie voor de sport hebben !
Tine..gewoon gaan rijden, is leuk en leerzaam zo'n clinic, waarom zouden de kuren opnieuw moeten ?....als jij er nu voor het eerste begin tevreden over bent, je kunt de tip's en op/aanmerkingen mooi in je achterhoofd houden voor een nieuwe kur in de toekomst toch ? hoeft toch niet meteen nu alles om te gooien....??

Fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:13

Bianca gaat lekker trainen. Aan de ene kant heb je gelijk vwb de kur, maar we hebben 8 maart deel 2 van de kurclinic. Dan kijkt de instructrice naar wat je met haar tips hebt gedaan. Je rijdt dan je kur en na afloop wordt alles dan doorgesproken.
Zou wel een beetje banketstaaf zijn als ik dan iets laat zien, wat niet past. Maar heb even met manlief overlegd en ik hoef maar een paar dingen aan te passen, kan ik ook dezelfde muziek houden. Alleen mijn uittro moet eraf (stond in handleiding voor ohz, maar blijkt in praktijk not done te zijn)

Nou, zo paard/ponys op stal om te voeren en dan wassen en vlechten.

Edit: zoonlief voelt zich niet lekker, dus maar even zien of we wel gaan. Hij wil wel perse, maar goed, maar even kijken of dat wel verstandig is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:38

wij hebben een intro en ook een afscheid uit de ring. :D Dat vind ik namelijk wel leuk, als je afgroet, dat dan de muziek nog even doorgaat, tot je uit de ring bent.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:49

wat apart dat dat not done is..tine, dat is toch juist heel persoonlijk....en daar gaat het toch om..dat het een kur is wat bij je past....fijn dat je niet veel hoeft te veranderen.

Heerlijk getraind !!hier en daar nog sneeuw ! mooi gezicht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:54

Tja, ik heb het ook altijd met uittro gedaan, maar als dat niet is wat ze willen horen.....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:05

Precies een jaar geleden startte zoonlief met Amerigo in het officiele wedstrijdgebeuren. Nu een jaar later rijdt hij inmiddels in de L2. Vandaag zijn 2e winstpunt gescoord en 2x een 1e prijs.

Met Samoerai vandaag ook 2x 1e prijs gewonnen met 2 heel dikke winstpunten. Ze gaan als een speer. Na 6 wedstrijden staat de teller nu op 17 winstpunten.

Eigenlijk was zoonlief ziek (hoofdpijn, ellendig en beste verhoging) maar hij wilde perse toch op wedstrijd. Bikkeltje. Als je ziek bent en dan toch zo weet te rijden, dan kan je het toch best aardig lijkt me ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:31

Topper jullie zoon _/-\o_ *\o/* 8-) echt!

Ik heb geen ervaring met kur op muziek, niet met mennen maar ook niet onder het zadel :) vind het een erg leuk onderdeel :j en persoonlijk vind ik dus zo'n intro-outtro of hoe het ook heet altijd erg mooi :)ddd maar meningen verschillen en dat is ook altijd weer mooi.

Ben hier best wel trots op mezelf :o Vanmiddag heerlijk met Hero bezig geweest. Hij begint het / mij steeds beter te begrijpen. Blijft keurig stilstaan met opzadelen, opstijgen, afstijgen, gaat nu redelijk goed voorwaarts op hulp, links af, rechts af. Zo braaf en zo gehoorzaam. Echt gaaf hoor. Krijg langzamerhand ook steeds meer 'gevoel' met hem, dat je samen bezig bent en dat hij het leuk vindt om met me aan 'het werk' te zijn. Die basis van dat gevoel vind ik zelf altijd heel belangrijk. Daar doe ik het om, wat ik ook met een paard of pony onderneem. Eindelijk <3 :D :)F

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:34

Vhu, wat mooi om zo met Hero bezig te kunnen zijn !!
Dat mis ik wel !! Geniet ervan !!

Tine knap van je zoontje en fijn dat de pony's het zo goed doen !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:52

Ja dat heerlijke rommelen met je pony. Je snapt 'em :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:49

goedemorgen..
fijn met de honden getraind vanmorgen, zoontje ging gezellig mee..mooie route gedaan, mooi rustig aan..
Gedachten in noorwegen..grote race daar is vannacht vanwege zeer heftige sneeuwstormen stop gezet..alle mushers en honden worden terug gehaald ze waren al 200 or 300 km op weg.....schijnt heel heftig te zijn..ik volg dat altijd daar er een ook iemand meedoet die ik ken.
junior mushers waren er 5 vermist..inmiddels allemaal gezond en wel terug gevonden !!

Voor jullie niet echt interessant..haha...voor mij...wat me momenteel bezighoud..of ze weer veilig terug komen... :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:19

Jeetje, Bianca, wat heftig. Vooral die juniors die dan vermist waren. Gelukkig allemaal gezond teruggevonden.

VHU lekker bezig geweest met Hero. Heerlijke pony lijkt me dat toch <3

Vanmorgen lekker gemend met Rembrand en Amerigo en met Amerigo ook even met de kur bezig geweest. Ik moet nog wel een paar keer oefenen zeg maar hahaha

Straks gaat manlief kijken naar tuig voor Sam en ik ga kijken voor een dressuurzadel voor Sam. Eigenlijk zouden we met Sam en al op pad gaan voor het tuig, maar zoonlief is niet helemaal fit, dus manlief gaat alleen. Dan kunnen we niet zien of het past, maar goed, dat zal wel goed zitten met maat pony. Hij kan wel beoordelen of het leer goed is.

Zadel is van een clubgenoot en mogen we even proberen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:18

dat si mooi tine van clubgenoot,kan die altijd terug als het niet past.
junior hussen kwijt. ^) maar weer terug
vanmorgen weer lesje gement met sun, mezelf weer goed gecorrigeerd en dan gaat sun bijna vanzelf lopen....janoukie was voor me aan het werk,deed het ook weer super goed. :))