[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:53

@Poeltje: ook gecondoleerd en heel veel sterkte :(:) :(:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:04

Net terug van de vereniging. Geholpen met ringen uitzetten voor de Groninger Dressuur kampioenschappen die bij ons worden verreden. Nu even lui op de bank en wachten op telefoontje van zoonlief.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:26

Ips en poeltje sterkte !!!

Net een osteo ingeschakeld voor Robin. Hij is zo krom. Loopt rechtsom enorm met linkse stelling wil niet
buigen en laat zich constant omvallen. Ook probeert hij dan weg te rennen.

Met een snoepje links en rechts laten inbuigen gaat wel gewoon goed. Dus heb het idee dat het probleem
ergens anders in zijn lichaam zit.

Aks laatste loodjes voor school nog even je best doen je kan het !!!

Tine ook druk bezig. Hooi overschot ook wel apart nou ja beter als tekort.
HT in de strijd met het onkruid.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:47

succes met osteo voor robin!

Ik ben lekker naar stal geweest vanavond. Gemend in de wei met dids. Was even heel spannend.. We hebben buren namelijk. 3 ruinen volgens mij. Dids is echt vreselijk beschermend en irritant.. Kon in het begin even niet sturen. Hij ging gewoon op de loop...
Daarna ging hij wel luisteren qua tempo, en qua bochtjes. Maar hij liep echt heel erg -:(-
Stalhouder bleef zelfs kijken, omdat Dids zo liep te showen :')

Maargoed, toen hij luisterde nog even 't bos in gegaan :) Beetje discussie gehad onderweg, maar hij was braaf :) :+:

Afbeelding
:)) Kijk 'm staan, stoere midget :P

Afbeelding
Meppende midget :')

Afbeelding
En de longeersingel!! :):) Maatje full :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:15

Allereerst Poeltje en Ips gecondoleerd.... ook al is het 'tijd' zeg maar dan nog is het verdrietig dat ze er niet meer zijn.... :(:)

Verder ben ik beetje uitgekakt na weliswaar zeer gezellige dag / avond op het werk, dus reageer niet overal op Y;(

Dacht nog wel Aks, als de buurman waarover Lianne het heeft zo flink vergif gebruikt, kan het zijn dat Diddle zo duf was na een spuitactie waar hij misschien net staartje van heeft meegekregen?

De dag voordat Rizanta destijds overleed (met als start vage klachten a la Det, schrok me rot, hou haar maar goed in de gaten, wat cyclo zegt is zo waar) was op perceel naast stal enorm gespoten. We blijven altijd het idee houden dat alles daarmee begonnen is (maar is nooit bewezen via sectie / was volgens DA niet meer na te gaan).....

Balen Tine dat het regent bij je voor het hooi op de wagen... maar hoop dat het maar beetje mottert en dat je zeil alles goed tegenhoudt.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:22

Stalhouder spuit zelf. Heb het gevraagd, was een middel tegen trips geloof ik. Hij mag het zelfs op aardbeien spuiten, na 3 dagen mogen ze weer gegeten worden. Dus ik denk niet dat dat het geweest is :)

Dids is weer helemaal zijn blije happy bouncy zelf :) Terwijl stalhouder nogsteeds dagelijks spuit :) snap wel dat je 't bedenkt hoor. Vandaar dat ik ook even heb nagevraagd over het hoe en wat :)

Ik denk dat hij gewoon beroerd is geweest van de plotselinge hitte..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:28

Tja you never know. We hebben toen ook nagevraagd bij het perceel, was ook niet gevaarlijk (direct) voor paarden van die grootte maar goed...

@Lianne K hoor dat hij daar zo van slag van raakte .... maar kan het me voorstellen dat een paard daar gevoelig voor kan zijn. Ollie is echt een koele kikker maar ze was in de buurt van die enorme bereklauwen steeds wat 'loperig' en dat schijnt de lucht te zijn (wees stalgenootje me op), want toen ze gemaaid waren liep ze er gewoon langs.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:29

overigens gaf mijn stalhouder meteen toe dat dat spul waarmee hij spoot wel echt een vreemd indringend luchtje had..

En toen ging hij zijn trekker met spuitdinges uit de loods rijden
>;) Euh, ga je dat weer doen nu? >;)
:')
Maar vanavond was het iets anders :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:38

Wat een mannetje trouwens zeg die Diddle :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:43

Hij stond door de draden heen te meppen naar die groten.. :')

En die stonden echt zo te kijken :roll:

Ik heb me suf gelachen :)) Carli ging ook elke keer als Dids niet oplette gauw naar die groten toe _O- Dids weer in de stress :+

Overigens, ik heb hem vandaag nog 2x getempt!
1x direct na arbeid (38,2) en 1 keer een half uur na arbeid (38,0)

Hebben 8,5 km gemend, op gemiddeld 8,9 km/h :) Dus redelijk actief voor onze doen :))

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 06:56

Det heeft dus 37.7 37.7 37.7 37.6 hihi. Constant dus. Vanmorgen leek ik wel een warme plek aan de linkerkant halverwege haar buik te voelen. Misschien is mijn lompie tegen een staldeur aangelopen dat het beurs is ofzo. We zien t wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:42

Goedemorgen

Dids zal wel lekker afvallen als hij zo druk is met die ruinen :D Maar wel eng dat hij door de draden heen gaat meppen. Je moet er niet aan denken als hij blijft hangen achter het lint/koord.

Zoonlief belde gisteren pas om 11 uur. Oeps, die zal zaterdag en zondag wel de hele dag slapen als hij weer thuis is.

Nou, ik ga Rembrand maar weer pesten, en straks nog springles met Thabor.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:44

Van 't weekend zat dids op 37,3 maar dat was zonder arbeid. Nu had ie nog best een beetje gewerkt. Zeker voor zijn doen :)

Wil 't maar vaker gaan doen, weet ik straks ook wat ik moet hebben :))

Det nog gewoon heel? Misschien gestoken door 'n beest?

Een van de buurpaarden was wel onwijs mooi trouwens zeg.. Heb even met ze geknuffeld (ze kropen nog net niet op schoot..) maar wel heel gaaf, van die lieve zachtaardige gróóte paarden

En dat heeft dan zelf een opgefokt egotripperig c ponytje :') :)) (nee hoor, Dids is een schat :D )

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:03

Als ze gestoken word heeft ze altijd wel echt bulten. Deze plek was groter. Ik heb Det bij dreiging van droes een aantal weken getemperd een 2 jaar geleden ofzo. Dus ik wist wel ongeveer de waardes.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:09

gecondoleerd poeltje en ips met jullie oma's.

Ik geloof nooit dat dids beroerd is geworden van de warmte. Zo warm was het nou ook weer niet. Dat gif klinkt aannemelijker. Als het nou 35 graden is ala maar zo warm was het helemaal niet. En als hij echt door de warmte gepakt zou zijn zou zijn temp veel hoger zijn geweest. Maar ja hij kan ook iets anders onder zijn leden hebben wat de aanleiding is geweest. Dan zou je eventueel een bloedonderzoek moeten laten doen. Maar dat gif klinkt aannemelijker.

Mijn pony ted kon ook van die mega bulten krijgen als hij was gestoken zo een mollenveld.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:13

Er is zaterdag volgens mij helemaal niet gespoten..
Of hij moet Jomanda-vaardigheden hebben?... Dat ie zaterdag vast rottig wordt omdat er na 3 dagen gespoten gaat worden? :+

Vergeet ook niet dat hij niet doodziek was.. Hij stond wankel op zijn benen, temperatuur was 38,2. Als je hem in de wei zag staan was er niks wat je deed vermoeden dat het niet goed was. Keek naar bewegende dingen en stond gewoon.
En 1,5 uur later was er niks meer te zien wat mij alarmbellen gaf op zijn wankelheid..

3 weken terug vroor het snachts nog aan de grond...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:24

Oh ik begreep dat er voor die tijd al was gespoten. Maar goed het is mee gevallen gelukkig. 38.2 is niks aan de hand.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:32

zo..die did's !! mafferd is het toch !!!!
Det nog niet helemaal fit...bah.

verder rustig hier..

ik ben op een of andere manier gewoon even moe...op...dipje... 8)7
ga zo naar buiten, hondjes doen.......zoonlief heeft vakantie dat is wel supergezellig !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:40

baudyh schreef:
Oh ik begreep dat er voor die tijd al was gespoten. Maar goed het is mee gevallen gelukkig. 38.2 is niks aan de hand.

Hoofdreden voor mijn shock was dat ik 2 dagen eerder zijn graaskorf had afgedaan.
Bij mij gingen hoefbevangenheidsbellen rinkelen.. (door dat wankele) maar hij draafde wel gewoon vlot etc.

@biancacoo; geniet ervan!! Lekker met zoonlief en de hondjes :)
Hier ook dipje..

Ben voor zondag een oplaad-wandeling van plan :))
Lekker wandelen met Dids. Alleen de afstand.. :P (dik 20 km :') beide lopen)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:13

Zit er hier even helemaal doorheen. Zooo moe...Dat hooi gaat me nu nekken vrees ik. Maar kan niet slapen tussendoor, want moet zo alweer naar de fysio. Moet eerst nog paarden naar de wei brengen en douchen. Dan nog boodschappen halen en de wedstrijd van morgen voorbereiden. Hopelijk belt zoonlief niet weer zo laat, dat trekt mama niet :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:08

Sterkte Tine :(:) kan me voorstellen dat het niet handig is als je om 23.00 uur wordt gebeld :O 't is toch wat zijn ze nog maar 8 jaar maar dan houden ze je al wakker als ze van huis zijn :+

Hopenlijk trekt Det snel weer bij en Diddle verdedigt zijn harem gek ding 8)7 zou zelf de neiging hebben er een extra lijntje tussen te trekken trouwens, zo direct naast elkaar lijkt me niet handig maar goed, ik zie altijd spoken hoor bij lijntjes :o

Frensie doe maar voorzichtig met je bekken, zul je ook wel doen maar je lijf reageert anders dan anders met een zwangerschap....

Hier heerlijke pony ochtend gehad, was ik ernstig aan toe :) Ol loopt duidelijk beter links-rechtsom na tandartsbehandeling. Zat ook al te denken aan osteo of zoiets als ik na tandarts geen verbetering zou merken maar ze is nu eigenlijk vrijwel gelijk links/rechts met buiging dus denk dat het echt aan haar mond heeft gelegen. Hoop dat osteo gaat helpen Maisie... is hij krommer gaan lopen in de loop van de tijd of was hij steeds al zo krom en is het gewoon niet beter gaan worden? Kun je hem wel met longeren buigen? Dat lukte mij bij Ol namelijk ook nauwelijks.

Graaskorf/greenguard problemen zijn trouwens opgelost. Heb gg heel flink uitgebogen gekregen, uiteindelijk, en nu heeft ze geen kapotte plekken meer aan neus of kin. Moet nog wel verder dichtgaan, zit nu nog lichter velletje op. Dus lijkt alsof ze daar een heel klein snebje heeft (en dus wittig vlekje aan de kin) := Ze is gelukkig niet zo inventief dat ze probeert tussen gg en halster in te gaan met neusje, want denk dat als ze echt gaat wringen dat het haar wel lukt, maar ze is braaf O:)

Zo ouder-kind-gesprek bij school, dan met zoonlief naar hockey-iets-gedoetje ikzelf door naar school voor het voeren van 5 sollicitatiegesprekken in 4 uur tijd 8)7 en dan ben ik vanavond heel laat weer thuis :roll:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:13

@vhu; paarden hier staan altijd zo in de zomer, snap je wel hoor, ik zou het zelf anders aanpakken, met of een hogere bovenste draad, dat ze er niet overheen kunnen leunen, of een tussenstrook. Maar ik snap deze methode ook :).
En er staat zulk flinke stroom op, dus ze kijken wel uit :j

Succes met de drukte..
En fijn dat de graaskorf met ol beter gaat nu!
Dids zijn neus is eindelijk ook dicht, maar daar zit nu zwarte leer-huid op.. Geen porum.. Probeer de korf zo lang mogelijk af te houden (tot ik de ribben weer kwijt ben :') )

@tine; sterkte met nachtbrakerzoontje en de drukte..

Ik heb al 2 weken hoofdpijn.. Hoop dat die morgenavond spontaan verdwijnt.. :')

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:57

Hahha die ego dids !!

@ VHU rechtsom loopt ie eigenlijk gewoon niet. Ja met extreme linkse stelling en laat zich door
de bochten vallen. Gaat dan ook vluchten. Linksom kan hij wel naar rechts kijken en loopt ie ook
normaler. Maar daardoor krijg ik ook problemen met het rechtdoor rijden.

Aan de hand links en rechts inbuigen gaat eigenlijk prima.
Met longeren op de volte gaat het gewoon goed alleen met dubbele lijnen als
ik er dan achter loop laat hij zich ook omvallen in een rechtse wending.

Nou ja ik heb iig de wedstrijd voor zaterdag maar afgezegd (lees robin omgeruild voor ferro :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:59

Vhu lekker bezig met ollie..
Aks..nog hoofdpijn...bah !! ik was dat zat, heb maar weer ibuprofen genomen...helpt iets de scherpe kant eraf halen..haha..
verder....zeef..
Tine, doe rustig aan.... :j
vanmiddag even hier vlakblij met zoontje en Tchica naar watertje geweest..zo leuk lekker spetteren..genieten voor alle 3.
zo mooi hoe die 2 samen spelen..
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:08

Dat kan ik me voorstellen Bianca. Mooie hond hoor.

Ik was net aan het grasmaaien op de zitmaaier maar hij maait niet. GGRR achteruit wel maar daar wordt je erg draaierig van. Vanavond maar ff met vriendlief kijken wat er aan de hand is. zo een half gemaaid gazon is ook niks. Nu nog maar ff een paar rekeningen maken en dan weer eten koken. Vnavond nog weer ff met een merrie scannen. Wil niet echt lukken met drachtig worden dit jaar. 2 van de 5 zijn er pas drachtig. Te weinig zon gehad is denk ik het probleem.