[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:06

Wat een gezellige foto's! Ster gaat voor geen goud het water in :n . Ik zal moeten wachten tot ze meegesleurd wordt het water in, wanneer ze een keer voor de wagen gezet wordt in tweespan :D .

Vanmorgen mijn mooie telescoop-menzweep gebroken ^) . Ik was met mijn tweede zoon een leuk ritje door het bos aan het doen, en nam eens een (voor mij) redelijk onbekende route. Hardstikke leuk stuk, smal pad met rechts schrikdraad voor de Schotse Hooglanders, links struiken en overal mooie varens. Opeens herkende ik het... het was het stuk waar ik tijdens een rondje boscross met het tweespan van lesmees geweest was en een dikke boom dwars over het pad lag :oo . We zijn toen dwars door het kreupelhout, de lage prikkelstruiken heen gegaan en bijna platliggend op de koets om niet in de takken te blijven hangen.
Tja..... er restte me dus weinig anders om nu hetzelfde te doen -O- . Ben zelf afgestapt, leidsels aan zoon gegeven, zweep in elkaar geschoven en Ster aan de hand meegenomen, om de boom heen. Zoon bukken, pony hoofd laag, ik hoofd laag, maar menzweep luisterde niet....... *krak* :( .

Ik merk wel dat ik onzeker word wanneer ik geen zweep in mijn handen heb. Wanneer ik een trekker tegen kom moet ik Ster toch wel met de zweep overtuigen dat het niet de bedoeling is dat ze het prikkeldraad in springt. Vanmiddag dus heel gauw een nieuwe gehaald, helaas geen telescopische, maar wel een superlicht ding van Premiere.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:01

spring hieper onder de steen vandaan.......medicijnen verhoging is aangeslagen.....eindelijk met de kont van de bank af.....en maar meteen geholpen met balen stro lossen.......
weet dat ik dat eigelijk niet mag,maar....als ik vanavond en vannacht geen pijn heb....hoef ik ook niet aan de zware medicatie en doen mijn eigen medicijn super goed zijn werk(jammer dat dat alleen een week moet duren _/-\o_ )
aks te water met dids en crazymel heerlijk meiden
gem breekt een duren zweep
janouk,dennis en maisie gaan een tentenkamp maken met zeilen op de wedstrijd foto'ssssssss!
tine verwacht telefoontje van zoontje...mooi niets ha ha die heeft veel te veel lol daar om mama te missen!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:38

Hoi, hoi... ik ben weer veilig geland en al weer :):) , alle was al weggedraaid (het laatste zit in de droger) alleen nu de strijk nog :oo ;) , even een BBQ-avondje geregeld om onze thuiskomst te vieren en ook nog even met Bruutje gemend toen de visite weg was....nu even snel bijgelezen en dan lekker :z , want vanochtend waren we al om 6.00 uur op ;)

@SL_ gefeliciteerd met je nieuwe baan :j +:)+
@Aks en Crazymel, heerlijke ontspannen waterfoto's en lekker gebbq-ed op de wei :9
@Janouk, ik ben voor... hoelaat willen jullie ongeveer aankomen op het wedstrijdterrein ? ik moet vroeg al de vaardigheid verkennen anders gaat het me niet meer lukken :+
@PrinsjeH, auw ik zag een behoorlijke pijnlijke arm :(:) hoe is het nu met je arm en schouder ?
@Gem, waardeloos van je 'overleden' zweep ;( en weer GEM-rules vwb je oppaskindje ~~}> ;)
@Maisie, super dat je een andere smid kan regelen :j
@Bicci, ook weer genoten van een heerlijke vakantie op de Veluwe :):) , ik zou ook graag nog een weekendje willen nu de heide zo mooi in bloei staat :j
@Tine, geen bericht, goed bericht...jouw zoontje heeft volgens mij de tijd van zijn leven en heeft met al die meiden... geen gebrek aan 'moederlijke' aandacht ben ik bang ;)
@Dingetje, ook terug van vakantie en al weer aan het werk geweest...en druk bezig met de oefenmarathon van volgende week +:)+

En verders laat mijn geheugen me even in de steek :list: :o :O
Y;( voor diegene die ik vergeten ben :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:00

Wat wij nu hadden bij ons in de tuin ? en we wonen niet eens op de Veluwe... (wat ik wel graag zou willen overigens ;) )

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:21

Ahhh wat lief Ollie!
En ik ga natuurlijk gewoon mee met de prachtige samenvattingen :7
Wat een heerlijke zomerfoto's Akshay en Crazymel (kan ik daar ook komen vanuit Rijsbergen / waar is dat?????)

Hier super goed nieuws van schoonvader. Ze zijn er eergisteren achter gekomen dat zijn bloedsuiker niet uit zichzelf goed gaat komen. Hij krijgt daar nu medicijnen voor (plus nog wat andere dingen maar daar wwerd hij nog niet veel pittiger van maar nu..) jawel... hij voelde zich gisteren al een stuk beter en zat ons vandaag aangekleed en uit zijn bed in de patientenruimte op te wachten *\o/* hij wil er echt nog niet mee ophouden en wil nu maar een ding en dat is zsm naar huis :D ongelovelijk hoeveel veerkracht een mens kan hebben, hij was echt zo slecht en nu een week later zit hij er zo bij. Dus we hopen dat dit zo blijft en dat hij binnenkort toch weer naar zijn huisje kan.

Vandaag bij Jack (mijn 'speelpony') voor het eerst tuig opgelegd en rondje mee gewandeld. Hij vond bitje vreemd maar niet eng... oogklepjes maakte hem ook niets uit 8-) maar de culeron en de broek dat was echt brrr :+ halverwege het rondje sprong hij enorm de lucht in ... maar daarna was het klaar geloof ik. Maar natuurlijk is hij nog erg jong dus concentratievermogen van een aardbei (enorm hinniken tijdens rondje lopen van 15 minuten) dus we gaan dit nog maar paar keer doen. Hij luistert al prima naar voorwaarts, stappen en halt :7

Daarna met Bente aan de slag (ik had trouwens totaal niet in de gaten dat het zo warm was, erg he) dus met 30 graden pionnen geoefend en stuk van de hindernissen. Ze deed het super _/-\o_ gaf fijn gevoel, gaan we zaterdag weer doen (in 30 graden hahaha, nou ze is wel tropisch temperaturen bestendig in ieder geval, na die tijd wel lekker afgespoten hoor).

Oja, @Tallechie Alwyn werd er zeker vlotter van , van in tweespan staan :j
@HT ik ga voor je duimen dat die zwaardere medicijnen echt niet nodig zijn!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:38

Goede morgen.

Gisteren weer geen telefoon van zoontje gehad. Nou ja, hij zal het wel te druk hebben :D Maar ben zo nieuwsgierig wat hij allemaal uitspookt, dus telefoontje zou wel fijn zijn. Ga nu snel auto naar garage brengen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:56

VanHuisUit schreef:
Ahhh wat lief Ollie!
En ik ga natuurlijk gewoon mee met de prachtige samenvattingen :7
Wat een heerlijke zomerfoto's Akshay en Crazymel (kan ik daar ook komen vanuit Rijsbergen / waar is dat?????)

Met je trailer!
Ik wil wel gidsen!! :P O:)
Heel leuk bos. En het mooie, je gelooft het niet. Wij hebben dus de hele rit zonder vliegendekens gereden, alleen beetje spray, paar daasjes maar gezien, geweldig! :)

@ollie; heeft beestje de bbq overleefd? :')
@tine; hij gaat je vast morgen honderduit vertellen :D

Ik moet gauw ontbijten en dan richting osteo! :)

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:01

wauw! prachtige foto van bambi (L)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:06

Goedemorgen

Ollie is back *\o/* En wat gaaf zo'n hertje (reetje) in je tuin, prachtig! Gelijk gemend én bbq geregeld én de vakantietroep opgeruimd... wat ben je toch weer een held!

VHU wil naar bos met water van Crazymel en Aks... wil ikke ook !!! Keertje daten??? :)) En verder Bente op Tropentraining deze week :D

Tine wacht vol spanning op telefoontje... dat kan ik me wel echt voorstellen :j Maar denk in dit geval, hoe vervelend ook voor ouders, dat geen bericht goed bericht is... waarschijnlijk heeft het jochie het ongelooflijk naar z'n zin, anders hing hij wel heel vaak aan die telefoon... en als er echt iets mis was, had je al gehoord...

Happytime is heel kwiek vanonder steen gesprongen, wow en gelijk geweldig aan lopen pakken, wel voorzichtig doen natuurlijk!

Gem heeft zweepje gebroken en gelijk naar winkel gesneld om nieuwe te halen. Wat goed dat jouw zoontje dat zo alleen al kan met kar manouvreren door struikgewas.

Mijn arm doet nog aardig pijn en helaas de schouder ook -O-
Eens kijken wat de dag vandaag brengt... in elk geval nieuwe schoentjes voor Mick, want de HS komt straks

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:15

arm en schouder maar beetje ontzien prinsje,
koude natte doek erop leggen is ook wel fijn.

:(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:19

@Bic: ja, balen, durf nu met die schouder ook weer niet te rijden/mennen, kan niet op mijn rechterhand/arm vertrouwen, balen balen balen
Heb zo'n compres die je zowel warm kunt maken als in de vriezer kunt koelen, die gebruik ik inderdaad. Maar na nacht slapen is pijn 's ochtends wel fors, dan lig je kennelijk toch raar ofzo. Zucht.... :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:29

Prinsje: klinkt niet fijn :(:) En inderdaad, als hij zich zou vervelen of het niet leuk had, had hij al wel gebeld.

Alleen die verhalen als hij terug komt..... hij vertelt ook nooit wat hij op school uitspookt, dus vrees dat we het van hem niet zullen horen. Dan maar aan leiding vragen als we hem ophalen

Zo, heb zelfs een heuse bus mee als leenauto :wow:

Ga nu paarden voeren en Thabor mag mee naar huis, mag hij eindelijk weer wat doen na 2 vrije dagen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:30

Mogge,

@PrinsjeH, ik zou inderdaad wel even rustig aan doen met je arm/schouder.. de boel zal wel wat 'ontwricht' zijn... en misschien ook goed om 'blauwe plekken spul' te gaan smeren ... Herudiod of arnicazalf ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:46

@ Ollie (en de andere die naar Maasdijk gaan): ik ben er rond half 10 is de bedoeling. Moet voor 10 uur vaardigheid verkennen, maar pas om 11.50 dressuur starten.
Ik zoek wel nog een voorlezer, de mijne is ziek. Zou een van jullie willen/kunnen?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:50

@Ciska, ik kan je niet voorlezen daar ik zelf na jou moet starten met 1 er tussen, ik heb dus zelf even mijn groom ook nodig voordat ik de ring in moet...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:53

Janouk heeft vast het zelfde probleem ;). Ik ga op het shet forum ook even nog een gil geven.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:22

Ja Janouk heeft hetzelfde probleem. :D Druk bezig met Paul en Janouk op de juiste tijd op de juiste plaats te krijgen en dan de goede kant op te sturen.
Laatst bijgewerkt door janouk op 16-08-12 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:22

Wat een mooie samenvattingen, daar sluit ik me graag bij aan :D .

@Ollie: fijn weer thuis te zijn en altijd mooi een ree in de tuin <3

@Prinsje: vervelend dat het nog zo veel pijn doet :(:) , rustig aan dan maar :(:)

@Tine: Connor vertelde vroeger ook nooit wat en dan begon ik zelf maar, want meestal had ze wel de neiging om me te verbeteren ;) . Pupke gaat morgen op voltigekamp, maar dat is maar 1 nachtje.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:25

:wave: Morgen!!! :wave:

Ollie is back van vakantie en hóe!
VHU lekker met pony bezig geweest en tropentraining met Bente
Prinsje sterkte met je arm!!!
Aks en Crazymel hele leuke waterplaatjes! Dat zou Gwin ook super vinden, die vindt water heerlijk.
Dennis zoekt voorlezer.
Tine heeft een leenbus :)
HT springt onder een steen vandaan, super!

Hier al met de honden het bos in geweest en ookal naar stal geweest. Gwin krijgt lekker dagje vrij. Ik ga zo lekker quilten, ben met leuk project bezig.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:28

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:35

Goedemorgen allemaal :D

Wat een prachtige samenvattingen sluit ik me ook braaf bij aan :o (of toch niet)

@ Gem , heb ook altijd last van zo'n zweep die niet luisterd en breekt, maar dan is het de Lammert Longeerzweep, denk dat ik er al 3 dit jaar heb versleten O:)
@ Frensie, Gwin heeft ook een soort siesta :+ ben benieuwd naar je quiltproject, me moeder is daar ook helemala verslaafd aan....of die heeft meer een soort lapjestik :x
@ Alle wedstrijdgangers, hoop echt voor jullie dat het weer mee gaat vallen en dat het toch maar een graadje of 21 wordt :(:) vrees alleen het ergste!
@ Maisie, pony's al nieuwe nikes?
@ Ollie, lekker weer thuis en al in volle drukte voor het weekend.
@ Aks en Crazymel....leuk foto's van de (blauwalg)meertjes :=
@ PrinsjeH, :(:) hopelijk gaat het snel een beetje beter.
@ VHU fijn dat het weer beter gaat met je schoonvader :D
@ Tine, geen bericht is goed bericht :j

Verder zie ik wel wat de dag me gaat brengen vandaag, rijden of mennen of longeren.....ik laat het wel op me af komen :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:51

@Janouk :+ was ook supergrappig :+
@Dingetje ik zie je pony nu al aan komen lopen met een snorkel :P
@PrinsjeH ik ben erge traumeel- en arnica fan bij dat soort dingen. Kneuzingen kunnen erg lang pijn doen :(:)
@Tine die van ons vertelt ook nooit veel uit zichzelf ik kan er zelf ook niet zo goed tegen als ik een dag niets van koter hoor :o dus kan me goed voorstellen dat je graag wat hoort.
@de Maasdijk gangers veel water mee, koelen en ze wat in de schaduw van de trailer neerzetten is denk ik alles wat je kunt doen. Het is gelukkig nu ook al erg warm dus niet opeens zo'n warme dag en volgens mij waait het wel wat, dan valt het nog wel mee allemaal denk ik. En inderdaad toen met endurance Etten-Leur was het in de trailers op wonderbaarlijke wijze lekker koel. Maar dat was ook wat tussen de bomen? Maasdijk is geloof ik een grote vlakte :7
Ik zou als ik jullie was wel extra parasoltraining doen :P

Vandaag hondjes weer ophalen vanuit pension, gezellig :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:55

mooie samenvatting dingetje !!!

Ollie is weer terug van vakantie !!
VHU lekker aan het rijden in de hitte.
Tine wil dat zoontje belt maar die heeft het vast naar zn zin !!
Aks heerlijk gereden !!!
PrinsjeH heeft nog last van haar arm kan ik wel begrijpen was een flinke plek.

Vandaag weer druk programma. Wil mn proefjes oefenen met robijn op de wei. Robin ook nog even voor de wagen zetten.
Vanavond BBQen en daarna met jeroen naar de binnenbak want dan gaat een vriendin van mij hem onder het zadel proberen.

Afbeelding
Dit is haar eigen paardje bolero waar ze vorige week reserve kampioen mee is geworden in de M2. Paard is 6
en ze heeft m zelf opgeleerd. Vind het wel knap. Haar paard lijkt ook wel op jeroen dus noemen we jeroen altijd
de mini bo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:07

Maisie: druk programma
Dingetje: ook mooie samenvatting

Zo, zit hier helemaal bezweet. Ging Thabor rijden. Stap en draf ging weer heel fijn, maar toen de galop. Kop ging de lucht in en gekanteld en ik had niets meer te vertellen. Eerst dacht ik, laat ik maar wachten tot ik weer les heb, ik doe vast iets verkeerd. Maar ja, maandag ging het super. Dus toch maar weer geprobeerd, en nog een keer en nog een keer, en nog wel 100 keer. Maar ja, toen moest ik natuurlijk door tot het goed zou gaan. Pfffff. Uiteindelijk dus wel gelukt, op beide kanten, maar wat een gevecht. We druipen allebei van zweet nu en mijn hele schema ligt in de war.

Nou ja, ik ga maar snel verder dus. Straks nog priveles met de andere 2, 2 karren en tuigen schoonmaken, alle spullen klaarleggen voor de wedstrijd en nog veeeeeel meer.

Lanouska: heb geen oplossing voor mijn probleem gekregen, ik moet zelf oplossing zien te vinden. Wat dus gaat betekenen (tenzij parcours eerder vrijgegeven wordt) dat ik pas 3,5 uur na mijn dressuur de vh kan rijden.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:08

@ Maisie, wat spannend voor jeroen........misschien heeft die is wat minder babbels :+
Als die dan stout is dan kan Remco hem zo op zijn nek gaan zitten :=
BTW zeg maar tegen Remco dat ik me sombrero heb ingeruild :D