[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:32

Prinsjeh..wat gaaf !!
fijn dat je nieuwe paard het zo goed doet..
hier waaide het nog flink hoor, bij jullie niet ??

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:35

@HT: dankjewel, het was zo gaaf, voor de eerste keer ingespannen en dan gelijk zo'n machtig gevoel, ben er helemaal hyper van :o

Tine, las over je tobben met laden, wat balen!
IM hoe doet Gomp t?
Nouvel was ook langs geweest en had ook nog geluk met weertje, toch nog lekker ritje gemaakt.
VHU leuke foto's en wat een verschil in grootte met de tinker
Naalt hoe gaat t met rug en hoofdje??? Geen hoofdpijn meer???
Biancacoo: was gave airbrush :j
Bic: heb je secretariaat wel gemaild dan? Gek, de inschrijving van vriendlief verliep vlekkeloos :?
SL: gaat t een beetje???
Frensie wordt in t Frans aangesproken hahahaa

Heb gisteren wat kindjes op stal voor de gek gehouden door tegen eentje te fluisteren dat ik een zwarte piet achter in de stallen had zien lopen... Haha, dat was gelijk volop gestuiter in de stal _O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:37

@Biancacoo: ja, wel wind hoor, allemaal flapperende zeilen en plastic tasjes die voorvbij waaiden, hij was heel kijkerig maar loopt tenminste wel door, heerlijk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:34

prinsje wat super zeg! *\o/*

leuke foto's van vhu! *D

foei prinsje, geen kinderen misleiden in deze tijd, dat mag niet... :D

ik had al bedankt om tegen mijn kids in de klas te zeggen dat Sinterklaas Fifi had uitgekozen als reservepaard en dan de foto's te laten zien, maar ik heb het toch nog maar niet gedaan... :D
kwam al een moeder van een kind dat ik 2 jaar terug in de klas had naar me toe om te vertellen dat haar dochter had bedacht dat Sinterklaas misschien het paard van de juf wel kon lenen, die was ook mooi en wit... 8-)

Eind van middag nog gauw Fifi even ingespannen, was krap voor 't donker, maar het weer was nog prima en ze begint weer echt fijn te lopen!
Ben zo blij dat ik haar los heb laten maken door de osteopaat, nu merken we pas hoe stijf ze achter was en hoe vast ze zat...
Ze begint nu gewoon weer echt te stappen en draven en door haar lijf te bewegen, Fifi zoals ze hoort te zijn! <3

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:50

Nouvel, wat super dat Fief weer zo fit wordt/is en lekker door het lijf beweegt! Heb je na de behandeling van de Ostheo een heel trainingsschema/oefeningen meegekregen?

Haha, jij hebt idd een mooi reserve-exemplaar voor Sint :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:51

Goedenavond,

<:) en :){ hebben ons erg verwend :j

Nouvel: wat heerlijk dat ze zo snel weer terug is.
Prinsje: toppertje die Micky. Erg fijn voor je
Frensie: lekker gejureerd. Ik zit erover te denken om jurycursus te gaan volgen. Geen idee of ik dat aankan, maar wil me er wel in verdiepen hoe en wat.
Janouk: gaaf hoor zo'n rit met honden. Maa rik neem toch aan dat de musher wel de baas was over de honden, anders is het toch levensgevaarlijk, als honden zelf bepalen hoe hard en waarheen ze gaan?
Bianco: heerlijke rit gemaakt met honden
VHU: wat een lekkere dribbels is Bente. Ben zo blij voor je dat je haar gevonden hebt. En lekkere rit gemaakt. Ik was gisteren wel blij dat ze zich ermee bemoeiden, want ik zag het echt even niet meer zitten. Was emotioneel ook helemaal af (door alle spanningen voor en tijdens de les)
HT: wat ellendig voor je broer!
Tallechie: hoe ging je wedstrijd?
SL: dit soort momenten gaat je opa helaas nog wel vaker krijgen. Eerste jaar is gewoon erg zwaar.

Sinterklazen en Pieten op stal, erg leuk
Franse taal: prachtig, sprak het best aardig, maar is al wat jaartjes geleden, dan zakt het toch erg snel weg helaas.

Vanmorgen voor we op pad gingen, trailer in de bak gezet en Thabor geladen. Liep hij er zo in 1 keer op (wel nog even met hoofdstel in) We gaan het zo nog een keer doen, nu is het donker, misschien is dat het probleem?

Fijne avond verder

edit: de weersverwachtingen voor maandag worden steeds beter (lees droger en minder wind, wel kouder helaas) dus ik heb goede hoop dat het gewoon doorgaat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:54

tine wat fijn zeg dat het nu zo lukte, dat geeft weer moed!

prinsje/tine, ja ben echt heel blij dat ik nu vooruitgang merk, maakte me toch best een beetje zorgen om het feit dat ik haar gewoon niet actiever kreeg en meer door 't lijf, dacht steeds dat ze gewoon nog te slap was, durfde daarom ook niet echt aan te pakken...
maar blijkbaar naast conditie- en spiergebrek zat ze dus ook muurvast in de achterhand, arm dier...

er zal nog wel een hoop moeten gebeuren, maar het voelt gewoon fijn als je merkt dat ze zelf weer aan wil pakken en lekkerder gaat bewegen! :j

ik moet inderdaad elke dag oefeningen doen nadat ze bewogen heeft en de eerste week heb ik haar alleen aan het halster gelongeerd, onder het zadel moet ik proberen veel schouderbinnenwaarts te gaan oefenen, zodat ze achter sterker en losser wordt...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:08

@Tine zou echt fijn zijn als jouw Sint rit wel door kan gaan :j kan me ook goed voorstellen dat als je het paard alleen moet laden en je hebt al zoveel gedoe gehad je blij bent als ze even helpen (op fatsoenlijke manier ;) Dat hij er dan zomaar oploopt als je het weer probeert he. Zou het het lichtje zijn in de trailer met het donker? Dat hij schrikt van zijn schaduw achter zich ofzo?
@PrinsjeH gemend met nieuw paardje +:)+ stoere route zo te horen 8-) Gaat vriendlief starten met Mick?
@Nouvel dus grote sprongen voorwaarts qua gevoel en rijden/mennen met Fief pfff meid, dat is echt superfijn!

Moet nog paar gedichten maar heb hoofd als een %) :O

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:50

succes met dichten!

ben blij dat ik buiten school niks sinterklazigs te vieren heb... :D
wij gaan gewoon morgen lekker uit eten voor sinterklaas! :9

het enige met Fifi wat minder gaat op 't moment is dat ik haar gewoon maar niet op haar oude gewicht krijg...
en dat vind ik echt waardeloos... -O-
de ene dag denk ik dat ze eindelijk iets meer begint te vullen en de volgende dag lijkt ze weer het dubbele terug gevallen... :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:55

Tine heeft Sint al op bezoek gehad... nu maar hopen dat je tegenprestatie maandag doorgaat met beetje lekker weer :D
VHU heeft hoofdpijnhoofdje :(:) Een stalgenoot start met Mickey, zijn paard staat paar weken op rust. Wij hebben geen enkele wedstrijdambitie, ik denk dat ik rustig het woord 'nooit' durf te gebruiken in dat kader... :D
Nouvel wat balen van het terug invallen steeds... heb je fief onder dekentje staan???

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:07

ja baal er echt van, ze was altijd al moeilijk op gewicht te krijgen en ze was van 't voorjaar juist zo mooi, eindelijk mooi rond...
en nu krijg ik 'r gewoon niet meer terug...
veearts vond haar ook te schraal, zei meer hooi voeren, maar ze eet gewoon niet meer hooi... :+
trekt alles door de paddock heen en eet het vervolgens niet meer op...
dus dan kun je wel meer voeren, maar dat is een beetje zonde geld...

ga nu overdags maar weer volledig over op compactgras, dat eet ze wel goed en blijft in ieder geval in de bak zitten als ze het niet op eet, maar dat is ook een stuk prijziger...

ze is eind okt geschoren en staat onder een 300 grams deken, vacht is inmiddels alweer zo flink aangegroeid dat ik denk over een week of 2 maar weer ga scheren...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:12

Zooo, even tijd gevonden om bij te lezen :o

@Biancacoo, wat fijn dat je zo heerlijk mee hebt kunnen rijden met de sledehonden...dit smaakt naar meer +:)+
@Tine, super verwend door <:) en :){ :):)
@VHU, moet nog dichten maar heeft last van %) :(:) en leuke *-:)
@Nouvel, wat super dat je Fifi weer zo lekker 'op de rit' krijgt... ze heeft het maar getroffen met zo'n super baas +:)+
@Prinsjeh, wat een topper die Micky... en wat leuk dat hij ook weer in de wedstrijdring gaat verschijnen :j
@Frensie, lekker gereden en gejureerd...je doet super veel voor de vereniging .... mijn complimenten... er zitten nog een paar fanatiekelingen hier in het topic maar over het algemeen wordt het bij ons steeds lastiger om vrijwilligers te krijgen voor de vereniging...
@Sl, wat verschrikkelijk voor je broer die bijwerkingen van de chemo :(:)

Pff wat een ramp vandaag... eerst mocht ik mijn bril op halen...was al een ramp om te parkeren... zet ik mijn B-) op ontbreekt er gewoon een stuk glas dus die moest weer terug....daarna de ramp die boodschappen doen heet... mensen zijn compleet gek geworden met zulke dagen :? maar goed ik heb het overleeft en vanavond had ik alle mannen te eten (4 stuks) dus ben een beetje afgedraaid... ik had mezelf echter opgelegd een taartje te maken.. helaas te weining stokjes dus moest wat improviseren :o

Het heeft niets met sinterklaas te maken maar hier is een geïmproviseerde Pig in de Mude.... :=
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:16

@PrinsjeH leuk als dat zo kan :j
@Nouvel misschien dat ze toch gewoon nog heel veel energie in haar eigen lijf stopt en natuurlijk heeft gestopt, dus toch nog iets van trauma verwerking. Naar voor jullie....doe je zo je best en zie je maar niet dat je paardje wat voller wordt.

Hoofd is iets bijgekomen na 2 paracetamols dus ik ga weer aan de :list:

@Ollie nou ja zeg stuk glas dat mist niet te geloven }:0
PRachtige taart :j :9

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:29

ollie wat stom van dat glas zeg...
maar wat een geweldige taart!!!

vhu, ja waarschijnlijk kost het haar allemaal toch nog veel energie, maar het is wel waardeloos inderdaad, vooral omdat je er zo je best voor doet en ze zo ong. het dubbele aan voer krijgt van de andere paarden op stal die er prima uit zien... :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:46

Ollie, Wow wat een gave taart zeg! Had eerst niet door dat t een taart was en snapte de stokjes met de taart al niet :? Haha, super hoor! Bril-beproeving weer gehad ;-)
Vhu weer hoofdpijnloos na paracetamolletjes
Nouvel: Getsie, dat is wel balen, heb je maisvlokken al geprobeerd???

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:57

Zo ben lekker uit eten geweest.

Alles bijgelezen, Margreet die superrit heeft gehad, leuk zeg!
Ollie heeft mooie taart gemaakt, zooo leuk zijn die!
VHU hoofdpijn,
Tine heeft goed thabor kunnen laden, fijn!
Biancacoo super rit gehad

Sorry voor wie ik vergeten ben.

Lig nu lekker in bedje, zo nog ff tv kijken en dan morgen weer op tijd op om te gaan helpen bij Ollie. Hopen dat we het droger houden dan donderdag hihi

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:21

lekker ingrid!
en truste vast!

prinsje, nee nog geen mais geprobeerd, al eens eerder gedaan en toen werd ze er heel druk van... :+

ga zo ook bedje maar eens opzoeken... :z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:29

Ingrid: laat je Ollie morgen wel op de kar???
Nouvel: wat VHU schrijft, klinkt wel logisch. En compactgras is misschien duurder, maar als het wel wordt gegeten en beter aanzet... Hooi dat door de bak wordt gesleept en niet wordt gegeten is ook geld weggooien in feite. Ik hoop dat je een oplossing vindt. Ik neem aan dat je slobber en dergelijke ook al hebt geprobeerd, en supersportbrok/muesli en zo.
VHU: succes met je lijsten
Ollie: stuk glas dat mist. Ze hebben zelf dus ook nieuwe glazen nodig als ze dat niet zien |o En die TAART *\o/* *\o/* *\o/* Die ga je toch zeker niet opeten, eeuwig zonde.

Nou, vanavond Thabor in het donker weer trailerladen geoefend, weer in de bak uiteraard (tuin is echt genoeg mishandeld). Had verlichting in trailer en bak aan. Hij liep er weer zo op, paar keer achter elkaar. Dus ook weer geprobeerd om zelf de stang vast te maken, maar dat lukt dus alleen als ik touw loslaat, want zodra ik touw vast blijf houden, gaat hij er weer uit (ook al staat er geen druk op, gek beest). Wel rustig deze keer en geen uitbraakpogingen. Manlief gaat morgen de pinnen waarmee je de stang vastzet iets slijpen, zodat ze makkelijker in en uit het gat gaan. Want ik kreeg hem er niet meer uit, of in ieder geval niet snel genoeg. Met Rembrand en Amerigo geen probleem, maar met Thabor erg lastig, want die wil dan graag eraf en gaat tegen de stang leunen, waardoor ik hem er helemaal niet meer uitkrijg.
Morgen nog 2x oefenen, en dan mag hij maandagavond toch maar weer mee naar dressuurles. Thuis laat ik hem dan gewoon in de bak, is wel wat meer werk, maar goed, is veiliger. En op de vereniging vind ik vast wel iemand die even wil helpen.

Morgenochtend krijgen beide mannen hier les met hun eigen pony :D , daarna vast alles voorbereiden voor de rit van maandag (tuig en kar schoon, alles vast klaarzetten) en dan <:) vieren met andere helft van de familie.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 06:49

@nouvel
Ik vind het niet vreemd, dat Spook vast zit hier en daar. Haar buikspieren hebben bij het ongeluk natuurlijk behoorlijk op hun donder gehad. Ze zal van de pijn haar lijf heel anders daarna hebben belast. Naar mijn idee hoort dit bij de revalidatie.
Je zou kunnen proberen extra olie bij te geven; daar worden ze niet 'gek' van in het hoofd, maar krijgen wel meer energie, zodat ze de rest van het voer kan gebruiken om aan te 'dikken'.

Citaat:
@tine10
Janouk: gaaf hoor zo'n rit met honden. Maa rik neem toch aan dat de musher wel de baas was over de honden, anders is het toch levensgevaarlijk, als honden zelf bepalen hoe hard en waarheen ze gaan?

De eigenaar had een span voorop lopen in de loipe. Naar zijn commando's luisterden ze goed. Maar je rijdt er toch een flink stuk achter, meer dan de rem indrukken en loslaten konden wij niet doen.
Er lag zoveel poedersneeuw, dat de honden het wel uit hun hoofd lieten om naast de loipe te gaan. Wij hadden stoer zelf even geprobeerd naast de loipe te staan, maar wij zakten zelf weg tot aan de schouders. :D
Super dat het laden zo goed ging met Thabor. Niets zo fijn als een paard dat goed laadt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 09:12

Goedemorgen,

Zie een typfout in mijn vorige stukje (vind ik altijd erg irritant), maar kan het niet meer wijzigen.

Zo, ben echt erg moe, maar zoonlief wilde zo graag met zijn nieuwe legotrein spelen dat hij al om 6.15 uur naast mijn bed stond. Toen ben ik natuurlijk nog niet opgestaan, maar om 8 uur hield hij het echt niet. Het lukte hem zelf niet, dus maar opgestaan. Spoor ligt nu, dus zo maar treinen gaan bouwen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:10

Mogge, %) :O :9k :9k :9k :9k
Hier meldt zich een blaffende zeehond... wat een waardeloze nacht zeg... en dan krijg ik vanavond en morgenavond ook nog eters....
@Tine, wat super dat Thabor zich liet laden ook in het donker +:)+
@Ingrid :9 lekker uit eten geweest... ik hoor zo wel wat je voor lekkers gegeten hebt...

Zo even de pony's doen en dan vanmiddag huis aan kant maken en voorbereidingen treffen voor Sinterklaasdiner met de ene kant van de familie... morgen gezellig met mijn mannen steengrillen :9

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:40

Goeiemorgen!

sterkte voor wie het nodig heeft!
of in ieder geval goed kan gebruiken... :(:)

bedankt voor jullie meedenken en tips!
Ik kan haar ook niet te hoogwaardig krachtvoer geven, omdat ze daarvan juist weer snel hyper wordt, dat is zo lastig...
Ze krijgt nu 3/4 schep equine sensitive van D&H, met weinig suikers en hoog vetgehalte.
Daarnaast 1/2 kg omega 369 mix van Subli en 1 kg senioren priores van Subli en dan wil ik nog wat gaan verhogen.
Door het compactgras doe ik ook nog was zonnebloemolie...
Verder krijgt ze dan nog 2,5 schep lucerne en 's avonds flink hooi...
(en een spiersupplement en force als totaalsupplement)

Ik hoop dat met met meer compactgras en meer SP ik weer een stapje in de goede richting kan doen, hooi dat door de bak getrokken wordt schiet inderdaad ook niet op, dat vult niet is en zonde geld... :+

veel plezier voor wie vandaag gaat sinterklazen!
ik ga zo even verder hier en dan stallen doen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:43

bliksembezoek... ik moet nog een essay schrijven. Niet over of voor sint en piet. Maar 5 kantjes over exoten in het nederlandse mariene ecosysteem :z

net hier met z'n 2tjes heel 't huis aan kant gemaakt. Na het schrijven ga ik even naar stal, met dids wat spelen en hooinet bouwen. en dan als ik terugkom gaan we lekker gourmetten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 12:36

goedemorgen

@ nouvel kun je fief niet in plaats van hooi half hooi en half kuil geven ?
dit werkte bij mijn paard erg goed, nou gaf ik mijn paard ook schrikbarend veel voor een volbloed arabier.

vrijdag hebben we met het 4 span geoefend voor de kerstshow hierdoor is het helaas niet gelukt om een filmpje te maken van het 'race' nummer, omdat 1 van onze vaste paarden kreupel is moet het jonge paard mee voor de kerstshow. en omdat hij nog niet heel veel gewend is moest xander mee om even met muziek te lopen, gelukkig hebben wij uber coole paarden en gaf xander er niks om *\o/*

we hebben wel het race nummer geoefend en het ging best hard, moest ook goed mijn best doen om op het tapijtje te blijven zitten ~~}>
inmiddels is bijna alles klaar en geregeld voor de kerstshow en hebben we vrijdag nog generale en dan zaterdag om 7 uur begint de show *\o/*

zaterdag middag ben ik met betepet nog even een buitenritje wezen maken, het was s'middags droog bij ons en ongeveer 9 graden dus helemaal niet verkeerd dus. alleen gingen we over een zandpad terug naar huis wat een beetje onder water stond dus ik was een heel klein beetje smerig O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:57

Lijkt me zo prachtig zo'n 4-span in kerstsfeer <3
Ik had gisteren de spetters zelfs op mijn bril staan en we hadden alleen maar gestapt en gedraafd plus dat we er dus op zaten en niet achter, kun je nagaan. Bente schrok ook een paar keer enorm van de spetters tegen haar buik als we door een plas heen denderden. Ze geeft natuurlijk ook wat hoog op van zichzelf en dan ook nog in een plas water trekt ze haar benen helemaal op tot aan haar buik zo ongeveer :+
Naaltje sterkte met je paper. Volgens mij is de eerste exoot in de zee toch de paalworm geweest, die kwam mee met de Oost Indie schepen en heeft zo'n beetje half Amsterdam en omgeving toch de palen opgegeten? Maar weet niet of dat basis kan zijn voor 5 A4 paper op HBO niveau <<)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paalworm

Nou hoofd is nog steeds erg %) en ik hoop dat ik niet :r ga -O- Vanacht ook slecht geslapen. Gedroomd van Fief, kun je nagaan, en zwarte pieten 8)7 erg vermoeiend allemaal :O

Oftewel we gaan zo in topconditie :x naar het <:) :){ feest met bergen cadeautjes inclusief alle :list: want dat is gelukkig wel gelukt.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-12-11 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt