[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:01

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:04

@ Maisie: Romeo was ook spotgoedkoop(ontzettend mensenschuw veulen van 6 maanden), het was de beste koop dat ik ooit heb gedaan! Nu is Romeo de nieuwsgierigste pony die je je kan inbeelden! De prijs van het dier maakt in feite niet uit, maar als jij een echt leuke pony ziet voor een hogere prijsklasse, denk ik ook wel dat je hem zou kopen...
Ik vind het, net zoals VHU, zeer triest dat sommige mensen vragen naar een gratis paard omdat ze nog naar school gaan en niet veel geld hebben en blablabla... Maar een paard houden is echt wel meer dan de aankoop ervan en het op een weide droppen. Helaas denken veel mensen hier anders over.

@ Rhine: ja klopt, dat vind ik ook wel zeer vreemd... Zeker als het paard beleerd is en nog niet te oud.

Dat kleintje op die welsh is inderdaad ontzettend dapper! Ik denk dat iedereen wel zo een kind wil :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:07

Voor Dennis heb ik een nette prijs betaald, Roos ook. Voor Whit heb ik wel veel geld betaald, maar of ze duur was zijn de meningen verdeeld (een bange, gemene, hufterige jaarling, die ik wel binnen een week voor het dubbele kon verkopen). Judith was ook niet duur (maar ook geen koopje).
Uk had ik gekregen, dus die was goedkoop. En de rest is hier geboren :).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:18

Wat een doorzetter dat jongetje. Ik had het allang opgegeven :-)

Ollie vervelend van je rooster
Bianca is in Assen geweest
Sl heeft verkeerde kaarten voor foute party
Nouvel leuke foto's van Ferro
Maisie heeft getraind en pony wil links niet inbuigen
VHU ik ben het met je eens over de prijs. Maar sommige vragen ook wel de hoofdprijs hoor. Aanschaf is niet het duurste, maar je moet het allemaal wel kunnen betalen
IT druk aan de klus, wij mogen met 2 weken weer. Muur schilderen.
Ik heb voor veale een leuke prijs betaald, niet te duur, niet te goedkoop. Blijft toch altijd lastig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:42

Soms zitten mensen in geldnood of andere omstandigheden waardoor ze hun paard goedkoop aanbieden, heb voor Rizanta bijvoorbeeld ook echt de hoofdprijs niet betaald, maar om direct in een topic te zetten dat je een pony gratis wil hebben of alleen bereid bent een hele lage prijs te betalen, dat bedoel ik vooral.
En wat je zegt Rhine, er staan er al erg veel te koop voor weinig. Maar ja, soms moeten mensen wat, zeker als je pensionkosten hebt, dat kan elke maand een rib uit je lijf zijn.
En juist daarom denk ik dan, als je amper geld wilt uitgeven voor een dier, hoe kun je dan die maandelijkse kosten of meer bij DA / wat je allemaal niet tegen kunt komen betalen?

En dan hebben ze ook nog eisen.
Maar goed dat bedoelde ik dus inderdaad S_L :+

Voor Snuit heb ik denk ik gewoon betaald wat hij waard is / was en voor ALwyn heb ik ook niet veel betaald, maar dat was toen ook nog niet veel, een bang frutselig pony'tje ^) Freddy heb ik als veulentje/net jaarlingetje gekocht voor een normale prijs denk ik.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-05-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:45

Biancacoo schreef:
Ik vind dat jongetje echt dapperrrr !!! zie mezelf er helemaal in terug, vallen en weer opstaan, ik had ook een redelijk lastige pown !! maar goed, wel een goede springpony. en gewoon weer opstappen en doorgaan !
Tine; wat goed dat Thabor het zo goed gedaan heeft !! En een leuk filmpje van Ed, idd een goed voorbeeld voor je zoontje, niet alle kids zijn zo paardengek als dit kereltje, en ook mijn zoontje wil niet altijd iets met zijn pony doen, soms 3 dagen achter elkaar wel, en dan 2 weken helemaal niet, ik ga ook niks vragen aan hem, ik laat hem het zelf aangeven.
Het moet wel in je karakter zitten om iets met paarden of pony's te doen.
Komt het wel ? prima, komt het niet ? ook goed.

Ben ik op zich met je eens, maar zoonlief heeft de laatste tijd steeds dat als iets de eerste keer niet lukt, hij gelijk opgeeft. Daarom hebben we nu toch even volgehouden. En hij heeft genoten!!! Hij is gek met de dieren, dus het is niet zo dat het tegen zijn zin is. Maar hij is snel bang en geeft nog sneller op. Dat is niet de goede instelling. NIet voor paardrijden, maar voor niks niet. Daarom moet hij leren dat je soms even door moet zetten, dat het dan wel lukt. Hij zit zo ontzettend netjes op zijn pony. En vandaag dus ook weer stralend. Heeft zelfs zelf gestuurd (had de teugels aan bakstukken vastgemaakt, zodat hij niet in zijn mond inkomt) en op en af gestegen. Soms moet je ze ook over een drempel heen halen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:51

Ferro was goedkoop Robijn was duur maar ach als de pony/paard je aanspreekt dan mag het
wat duurder zijn. Robijn gaat steeds beter hoop deze winter M te kunnen starten dus helemaal
een miskoop is het ook niet. Al wil ik stiekem wel dat ze allebei een cm of 10 groter waren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:52

Han zegt ook heel vaak als we dan bij de pony's zijn geweest, terwijl hij er in eerste instantie niet echt zin in had "het was eigenlijk heel leuk mama", dus ik vind het ook best lastig hoor. Alleen moet ik zeggen dat ik vroeger gewoon niet weg te slaan was bij de pony's, had mijn eerste pony rond de leeftijd die Han nu heeft, wilde er echt elke dag heen. Was juist boos als het niet mocht |o was dan echt niet te genieten....dus denk eerlijk gezegd dat Han het nu nog niet echt heeft, wie weet ontwikkelt het zich toch langzamerhand, want hij ment echt wel leuk met Alwyn, maar of het er ooit echt uit gaat komen... ik weet het niet :+ . Dus tja, lastig.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:53

wat knap van je zoontje tine! soms is even doorzetten ook belangrijk en zeker voor kinderen is het goed om dat te leren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:01

Moet eerlijk zeggen dat mijn duurste paard ook echt mijn duurste paard is geweest want die had altijd wat :+

Denk je dat het wel wat beter is geworden bij Ferro Mais? Hij was toch gekraakt of zoiets?

@IT mijn man is van de 2 maanden meestal een week of twee weg. Heeft met het werk te maken, hij is internationaal project manager bij een ingenieursbureau, zit in de olie en gas voornamelijk. Sinds ze twee jaar geleden zijn overgenomen door een Amerikaans bedrijf is het reizen meer geworden, ben bang dat het nog meer gaat worden komende jaren. Komende week naar VS, de twee weken daarna naar Cairo en dan twee weken thuis, dan weer een of twee weken naar India en zo gaat dat maar door. Hij gaat ook wel eens een paar weken (5 of 6) weg en is ook wel eens 2x 3 maanden met dan drie weken thuis tussendoor weggeweest, dat was echt afzien. Daarom heb ik Rizanta ook op volpension, want met zulke weken als de komende 3 weken heb ik er echt hulp bij nodig anders krijg ik het niet geregeld hier met werk, school zoon, sociale verplichtingen, pony's, en o ja, ik wil ook nog wel eens rustig voor me uit staren :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:11

Ja ferro is bij de osteo geweest. Hij moet nog een keer dat is ook wel nodig.
Heb ook het idee dat het echt zn nek is. Wil dit niet helpen dan is er geen
dressuurcariere weggelegd voor ferro. Maar ik houd hoop.

Snap dat je je paarden op vol pension hebt staan is ook niet te doen anders met
zo'n druk leven.

IT lekker bezig geweest makkelijk zo'n leeg huis hierna ga je er tegenop zien om te schilderen
moet je eerst je huis leeg halen :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:14

zo ik ben weer thuis en dan ben je 3 dagen weg geweest en kun je zo 8 pagina's bijlezen

vrijdag eerst aan het werk geweest en daarna meteen door gereden naar coevorden daar de dressuur kar schoongemaakt en en alles ingepakt en dan is de vrachtwagen zo groot en kom je nog ruimte te kort _-:( we konden de fietsen niet kwijt. s'avonds naar les geweest met het voorspan die liepen geweldig. ik had de auto in coevorden laten staan en me moeder was me op de manege komen ophalen want zou bij me moeder logeren we waren om 11 uur thuis

zaterdag om half 6 :( waren we ons bed uit (me moeder was inval groom en ging dus ook mee) en waren we om half 7 in coevorden en daar zijn we met alles bepakt en bezakt om 7 uur vertrokken en om kwart voor 9 hadden we de vrachtwagen en caravan op de plek staan en konden we de paarden vlechten en optuigen voor de dressuur en vaardigheid in de dressuur waren we 2de *\o/* en in de vaardigheid 4de en 2de overol terug bij de vrachtwagen hebben we de paarden verzorgt en een broodje gegeten en inmiddels was onze laatste en belangrijkste groom (catering groom) geariveert en zijn we begonnen met de tent opbouwen daar zijn we een uurtje mee bezig geweest. toen onze mooie (leen) land rover (het was net een politie auto) :)) gepakten zijn we de trajecten en hindernissen gaan verkenen het waren erg mooie hindernissen met redelijk wat mogelijkheden.
om half 11 lag ik in me bed in de vrachtwagen :Z

zondag eerst relaxt begonnen met een heerlijk ontbijt en hebben we nog een x de hindernissen gelopen en wat bekenden van ons in de hindernissen gezien. terug bij de vrachtwagen hebben we de paarden tent en luifel van de caravan opgeruimd en zijn we wat gaan eten en om 1 uur waren we terug bij de vrachtwagen en hebben we de kar uit de vrachtwagen gehaald en zijn we gaan optuigen en inspannen. het span was erg druk bij de vrachtwagen weg (lees dat uzma omhoog kwam) dat was dus een goede leer voor de volgende x ~~}>
bij de vetrinair was alles goed en konden we aan de marathon beginnen na ruim een uur traject konden we eindelijk aan de hindernissen beginnen het span trok erg op het hout aan waardoor we in de eerste 2 hindernissen een paar een miscomminucatie hadden en heeft H het voorspan wat terug gezet in de leidsels de waterbak liepen ze zo in. na afloop hadden we op de kar allemaal een super gevoel de hindernissen hadden super gelopen en we hebben nergens fout gereden uiteindelijk resulteerde dit een 6de plek in de marathon en ook een 6de plek overol van de 8 deelnemers en weer 3 winstpunten *\o/*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:32

Maisie, ik denk dat ik toch voor gladhaar of borstelcavia's ga.
en dan worden het 2 zeugjes.
denk dat ik over een week of 2 á 3 wel kan kijken/ophalen o.i.d.
dus als je nog iemand weet die bijna een nestje verwacht ;)

en hier nog wat foto's van ons huisje

de slaapkamer:

VOOR
Afbeelding
Afbeelding

NA (het blauw is in het echt iets feller)
Afbeelding
Afbeelding

Kleine kamertje:

VOOR
Afbeelding
Afbeelding

NA
Afbeelding
Afbeelding

De muren zijn creme-wit geschilderd.
en de kozijnen wit.
1 muur in de slaapkamer is hemelsblauw :+: (ja ik vind het heel erg mooi, je moet er van houden denk ik)
Ik maak als het nog meer af is nog wel eens nieuwe foto's, dit was even snel met mijn telefoon (de NA foto's)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:34

@ it erg leuk hoor

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:02

askazita schreef:
Ollie1 schreef:
Ik heb vandaag een berichtje gehad van de KNHS dat ik naar de voorpremiere mag van de paardenkinderfilm 'Penny's Shadow'. Dus gaan we met de kinders (vriendin ook met 2 paardendochtertjes) aanstaande zaterdagochtend gezellig film kijken. Ik ben benieuwd ;)

ik heb gister ook een berichtje gahad en ga er zaterdag ook heen,
samen met me vader (die moet rijden) en mijn virendin.
zal wel druk worden denk ik.

En ik was er ook!
Wat een eer hè? Dat we met één zin worden genoemd in de film? 'Ow, dat zijn bokkers ofzo, we hebben ze een lift gegeven...'

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:04

@IT, leuk hoor! Je huisje knapt zienderogen op... wanneer wil je er gaan wonen ?
@Maisie, doe je in Oosterland mee met Ferro of Robijn of beide ?

Ik heb net mijn epistel geschreven en nu maar duimen of ze enigszins meegaand willen zijn :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:06

IT Leuk hoor. Ik had in mijn eerste woning ook heel veel blauw. Heerlijk rustgevende kleur.

Lanouska, druk maar goed weekend gehad. Super hoor. HOe is je arm?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:07

idefix4 schreef:
En ik was er ook!
Wat een eer hè? Dat we met één zin worden genoemd in de film? 'Ow, dat zijn bokkers ofzo, we hebben ze een lift gegeven...'

_O- Om die zin moest ik ook zo lachen.. we worden gewoon genoemd. Nou het waren écht typisch doorsnee Bokkers die meereden :))
Ik vind het wel een erg leuke film en zelfs voor ons (ouders) vond ik het nog leuk om te zien. Alleen hadden we een probleem met het parkeren... we pasten niet in de lift (van de aangegeven) van der parkeergarage en moesten toeren uithalen om er weer uit te komen >;) . We hebben daardoor een stuk verder op moeten parkeren en waren iets meer :$ kwijt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:10

Haha, ja, ik zie mezelf al zitten met mijn hairspray op mijn knol. haha. Die zou denk ik meer op de manier van Shadow reageren... Hij kan zo de hoofdrol overnemen. :') Ik paste met mijn Rav wel in de lift, maar ik heb het heel benauwd gehad in dat ding en het was een hele toer om weer beneden te komen. Met mij wilde de rest ook met de lift en dat heeft bij mekaar wel een uur geduurd voor we weer weg waren. Maar inderdaad. Het is echt een film voor alle leeftijden. In het begin vond ik het wel heftig, toen twijfelde ik toch even. Mijn dochter van 8 zat met haar dinnetjes verstijfd op haar stoel. Die was wel onder de indruk. Gelukkig was de rest van de film minder heftig en de goede afloop maakt natuurlijk alles goed. :+ Het was beter dan Amika.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 29-05-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:10

IvysToeter schreef:
wat knap van je zoontje tine! soms is even doorzetten ook belangrijk en zeker voor kinderen is het goed om dat te leren.

Daarom zit hij ook op judo. Zou (onder andere) goed zijn voor het zelfvertrouwen. Weet niet hoe lang het duurt voor we daar effect van zien, maar goed, hij vindt judo ook gewoon heel leuk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:11

ik neem alleen ferro mee. Is niet te doen 2x 6 hindernissen. Mn zusje doet ook mee dus die
moet ik aanmoedigen is de 1e keer dat ze 6 hindernissen gaat doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:24

Penny belevenissen in parkeergarages :+
Wat voor epistel Ollie? Over de werktijden? Ben niet nieuwsgierig??
Jullie hebben hard gewerkt IT! *D Ik hou ook van blauw & groen achtige dingen in huis :j
@Tine onze zoon vindt judo ook heerlijk.
Waar & wanneer is dat met de hindernissen Maisie?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:28

aankomend weekend in Oosterland. www.menevenementen.nl is een benefiet wedstrijd.
Altijd goed geregeld en gezellig daar.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:30

@VHU inderdaad over werktijden, onderling overleg etc.. ik ga morgen bellen dat ik voor 1 juni een afspraak wil aanvragen om het eea te bespreken :j
@Maisie, je was me voor heb het daarom maar ffies verwijderd :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:32

@Maisie, voor mij is het ook de 1e keer. Wordt het wegtraject ook geklokt ?