[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:34

Iedereen gefeliciteerd. Dat er geen prijzen per ring zijn, vind ik bij kampioenschap wel logisch. maar die prijzen voor de kampioenen..... dat is niet zoals was afgesproken. Erg jammer want je wilt toch een aandenken. En om nu een suikerbrood in de prijzenkast te leggen. .

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:59

Dit was onze prijs als reserve de kampioen kreeg een ander lintje bij onze rubriek en verder kregen ze allemaal dit.

Afbeelding

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:13

Voor mij was het de eerste keer dat ik een districtskampioenschap meemaakte, geen vergelijk dus of het goed was georganiseerd of niet.
Heel blij dat ik met beide paardjes naar de Hippiade mag. Dressuur ging niet geweldig, vooral de eerste proef veel stomme foutjes gemaakt, tweede proef ging wel beter. Maar had de paardjes door omstandigheden al weken niet meer getraind... :o , en gisteren dus gewoon maar weer voor de kar geknoopt en gaan. Best trots op mijn ventjes dus :) . Nu het trainen maar weer oppakken met de Hippiade in zicht :j .
Laatst bijgewerkt door Sharani op 24-07-16 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:13

Vaasje en bloem zijn wel allemaal verschillend, ik heb een andere, ze komen trouwens ook nog van een sponsor en je vergeet het suikerbrood.
Ben ik toch nog blij met mijn vaasje met bloemetje, als die uitgebloeid is kan het vaasje in de prijzenkast, geeft vast niet zoveel rotzooi als dat suikerbrood.
Het miste allemaal net even dat beetje wat een kampioenschap een kampioenschap maakt, ook wat betreft aankleding, hoorde er veel meer mensen over.
Op zich natuurlijk jammer, ze worden tenslotte ook gesponsord door het mendistrict, dan heb je wat meer te besteden en kun je net dat beetje extra doen, zou je denken.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:24

Grainey schreef:
Vaasje en bloem zijn wel allemaal verschillend, ik heb een andere, ze komen trouwens ook nog van een sponsor en je vergeet het suikerbrood.
Ben ik toch nog blij met mijn vaasje met bloemetje, als die uitgebloeid is kan het vaasje in de prijzenkast, geeft vast niet zoveel rotzooi als dat suikerbrood.
Het miste allemaal net even dat beetje wat een kampioenschap een kampioenschap maakt, ook wat betreft aankleding, hoorde er veel meer mensen over.
Op zich natuurlijk jammer, ze worden tenslotte ook gesponsord door het mendistrict, dan heb je wat meer te besteden en kun je net dat beetje extra doen, zou je denken.

Ik deed geen vaardigheid dus heb het suikerbrood niet gezien :+

maar bij ons kreeg iedereen gewoon de zelfde soort vaasjes uit een doos er zat weinig verschil in dat was gewoon wat ze op dat moment pakte.
ja ik vond het ook heel jammer in de winter kregen we nog een mooi lint voor een 3de plek en een leuke bon van de welkoop.
deze keer leek wel een normale wedstrijd ook kwa sfeer en aankleding vond ik.

Grainey

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:57

Inderdaad waren die vaasjes random, ik heb toevallig een met blauwe streepjes, maar er waren ook kampioenen bij de dressuur met een suikerbrood, was dus blijkbaar ook een beetje random.
Wij hebben hier nog hele mooie kampioens trofeeën in de kast staan, met vermelding erop van het jaartal, plaats en waar je kampioen van geworden bent, kun je ook nog eens aan iemand laten zien als bewijs dat het toch echt wel zo is, wordt nu een beetje moeilijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:08

its_laraa schreef:
Baal ervan dat die verplaatst is naar 3-8.. Ben dan op vakantie.. :(

Mijn eerstvolgende staat gepland op 14 augustus pas weer. Maar ga nog even kijken of er nog iets leuks is in de buurt..

En dan staat mijn auto bij de garage... durf het niet te gokken of ik hem dan al terug heb of niet.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:30

Bij Oost hadden ze per rubriek wel prijzen zowel lint als beker, bij 1,2 &3 of bij hele kleine klasse alleen de 1 en 2. Verder ook iedereen een envalop. En alle kampioenen een gratis Paard & Koets kaartje. :)
Hier werd ook van iedereen foto's gemaakt die prijs had, en het wilhelmus werd erna gedraaid met alle kampioenen.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:59

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 18:49

In west krijgen de prijswinnaars een standaard en een mooi lint. Kampioenen dit jaar kaartje voor paard en koets en een wind jack die op de vergadering uitgereikt word.
Geen envelop, kadobon of andere prijzen.

Prijswinnaars werden naar voor geroepen. En mensen met een hippiade ticket.

Pony's hebben nu 2 weekjes kalm aan gedaan, komende week maar weer eens oppakken.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:41

LS_fotos schreef:
Bij Oost hadden ze per rubriek wel prijzen zowel lint als beker, bij 1,2 &3 of bij hele kleine klasse alleen de 1 en 2. Verder ook iedereen een envalop. En alle kampioenen een gratis Paard & Koets kaartje. :)
Hier werd ook van iedereen foto's gemaakt die prijs had, en het wilhelmus werd erna gedraaid met alle kampioenen.

Bij oost, maar dan de paarden kreeg je inderdaad lint en beker. Ook kreeg iedereen een bos bloemen en de kampioenen een paard en koets kaartje. In de envelop zat alleen de uitnodiging voor de hippiade. Geen prijzen per ring, alleen voor het kampioenschap en ook geen wilhelmus

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:04

Ik vond het ook zeer matig, prijsuitreiking Noord. Wedstrijd op zich was prima qua organisatie. Maar als je kampioen of reserve kampioen wordt, en dan een lint en een vaasje of suikerbrood krijgt vind ik echt treurig! Kom op zeg, het is een kampioenschap!! Een reguliere wedstrijd heeft dat beter voor elkaar. Ik vind dat er ook best een geldprijs in de envelop had mogen zitten. Dan heb je in ieder geval je inschrijfgeld nog terug verdiend. En ook het stukje aandacht voor de kampioenen, bijv. een foto maken zodat er een stukje op de website komt of in het Paard & Sport blad van de KNHS. Dit is echt een punt van aandacht waarvan ik denk dat de KNHS daar best bepaalde voorschriften aan mag verbinden voor de organisatie die het kampioenschap op zich neemt. Je hebt ook alle inschrijvingen (inschrijfgeld) van een goed vertegenwoordigt deelnemersveld op zo'n wedstrijd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:59

Mee eens. Het is niet voor niks een kampioenschap!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:49

Ze krijgen ook nog geld van het mendistrict voor het organiseren van het kampioenschap, volgens mij 1000 euro, omdat je voor een kampioenschap toch meer jury's, wat aankleding, prijzen, enz. nodig hebt.
Vind dat het mendistrict dan ook wel eens mag kijken wat er met dat geld gebeurd en dus toezicht houden dat de organisatie dat geld ook echt aan die wedstrijd besteed, en dan ook bepaalde voorwaarden aan de prijzen stelt.
Ik weet toevallig dat bij het indoorkampioenschap in Assen het mendistrict gezorgd heeft voor de (kampioens) linten en overal bovenop zat, blijkbaar vonden ze dat nu niet nodig, heel erg jammer, een gemiste kans.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:52

Volgens mij komt dat laatste doordat de club die het in Assen regelde vanuit het district ermee is gestopt.
Minder mensen =minder controle/hulp.
Jammer dat het zo niet als kampioenschap voelde. Wel een pluspunt: geen ellenlange parade zoals vorig jaar ;)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:13

Er was een commissie voor het regelen van de kampioenschappen aangesteld door het mendistrict, dat waren drie mensen, twee zijn gestopt, dit speelde al voor het kampioenschap in Assen.
Volgens het bestuur hoefde de commissie niet te worden aangevuld, dus nu is er nog een, die was ook in Koudum, heeft de envelopjes voor de selectie geregeld.
Lijkt mij dat een gedeelte van de controle dan uit het bestuur moet komen, waar maar een iemand van aanwezig was en dat was grotendeels omdat hij zelf meedeed.

Er zijn maar 2 organisaties die van parades houden, dus zo vaak zal het niet voorkomen, neem aan dat je dat trauma nu alweer een beetje te boven bent :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:18

Ik zei ook 'volgens mij' he ;) . Ik weet ook niet al het laatste nieuws e.d.. Is lastig bijhouden vanaf de bank op het moment ;)

En wat de parade betreft; geen trauma hier hoor. Ik reed er niet in mee. Ik vond het alleen te lang duren.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:34

Wat jammer dat Noord er niet wat meer een kampioenschapsfeestje van maakte... Bedoel die 2 keer per jaar...
Op z'n minst iig nette linten voor kampioen en reserve moet er toch vanaf kunnen.
Hier in Oost bij de pony's wel netjes bekers met mooie linten. En allemaal dezelfde vervolglinten.
Ze hadden de vdh ook heel leuk en netjes aangekleed.

Gefeliciteerd met de hippiade tickets, bokkers op de hippiade *\o/*

Hier ook 4 tickets te pakken.
Jimmy reservekampioen in de L dressuur ondanks nog voldoende verbeterpuntjes voor hippiade om aan te werken, 203&202 en 195&194. Ook nog mooi compliment van de jury gehad dat het voor hem genieten was, dat is toch wel erg leuk!
Noran na 3 jaar geen vdh enkelspan meer gereden was helemaal happy om weer te mogen en met 1 balletje in M vdh een 4e plek, al was het een beetje mazzelrijden want door zijn blijheid gingen we echt alle kanten op, lol hadden we wel.
Sylvester foutloos in de Z vdh na 2 jaar niet meer gestart in enkelspan vdh maar in de barrage uitgesloten want kon mn blaadje niet meer lezen, een cijfer was vervaagd en niet meer te lezen haha, dus al tevreden met foutloos basis parcours maar random poort gepakt en de bel tegoed genomen haha.
Maar alsnog door onze enige dubbel 0 basisronde in de Z vdh Districtskampioen! Was een mooi uitdagend parcours, mogen wel meerdere van zulke komen. Veel schakelen en uitdagend neergezette poorten waarbij je werd verleid om binnendoor te vallen. Zeker kampioenschapswaardig.

Tweespan debuut in Z dressuur; 210en220 punten en 198en203 punten; dat is dus 5 winst erbij en Districtskampioen Tweespan pony's alle klassen!
2e proef was Noran wel echt op halverwege mede door de bloedhete zon er vol op, wel mooi van alle 4 de jury's 8en op uitgestrekte draf en vrije stap 7ens, het oefenen heeft resultaat gehad. Maar 5x uitgestrekte draf en andere proef 6x is mij ook wel echt te gek... In de ZZ is het gewoon 3x. We zijn iig al op de helft.. :Y)

Wel erg jammer dat er in totaal dus maar 4 M-Z-ZZ 2span pony's zich hebben geselecteerd voor de hippiade. 3 uit Oost (1x ZZ span en 2x Z span) en 1 uit West in de M.
Gok dus wel dat ze alles bij elkaar gaan gooien om kampioensrubriek 2span pony te hebben, zal afwachten worden..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:43

Wat ik al eerder schreef, er waren duidelijke afspraken gemaakt in het bestuur mbt de prijzen. Bestuur zou linten en bekers/aandenken regelen, organiserende vereniging de aankleding, startlijsten en dergelijke. Maar blijkbaar wordt dat niet meer nageleefd. Ook belachelijk dat er maar 1 bestuurslid aanwezig was.

Meer zeg ik er niet meer over.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:30

Dat heeft ook heel geen zin om te blijven opwinden erover Tine, het is nu toch al gebeurd.
Maar wat dat betreft vind ik het echt super knap dat Oost in 3 weken tijd alles toch wel heel netjes voor elkaar had. Alles strak op tijd.

Mooie foto's hierboven, Noran zag ik nog tijdens de VDH die was idd flink enthousiast.

Iedereen gefeliciteerd.

Ondanks dat het hier niet helemaal top ging, toch weer een ervaring rijker.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:00

Hier ook 2 tickets te pakken! Zaterdag voor het eerst een dk dressuur vaardigheid gereden. Pony was in de dressuur te braaf maar heerlijk ontspannen dat ik iets teveel zat te genieten en eigenlijk net netjes genoeg meer reed. Mooie 6e plaats helaas 1 plaats buiten de prijzen. Wel door naar de hippiade klasse L enkelspan pony. Vaardigheid had ik besloten om een oefenrondje te rijden aangezien ze sinds april geen kegel meer gezien heeft. Ze staat ook eindelijk sinds 3 weken weer voor de kar ivm een hals abces dat 3 maanden heeft geduurt. Al met al moest ze inkomen in de vaardigheid en hadden we 2 ballen door hele enge kabouters. Ik dacht nooit meer dat ik geselecteerd was maar zelfs nog 6e geworden dus hierin ook een ticket te pakken.

Word onze eerste hippiade ooit dus ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. Eerst beesd volgende week eerste wedstrijd in de klasse 3.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:19

Leuke foto's

Gefeliciteerd met jouw Hippadeticket(s)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 22:31

Dit was mijn eerste DK, maar ik vond het erg goed georganiseerd (Oost) :j

Ik heb B dressuur gereden en M vaardigheid met mijn ruintje waarmee ik nu ongeveer een jaar wedstrijden rijd. Ik was tevreden over de proeven (ondanks impulsverlies, wat voornamelijk ons probleem is en wat slordige figuren), maar we kregen ontzettend lage punten. De vaardigheid ging wel heel goed, foutloos en binnen de tijd en ook een foutloze barrage, terwijl dit pas onze tweede wedstrijd in de M was. Ik stond tot 5 uur tweede, toen werden er wat resultaten bijgewerkt waardoor ik derde stond, geen hippiade ticket dus.. wel eerste reserve. Maar, vanavond ben ik gebeld dat ik alsnog naar de Hippiade mag voor de vdh :D

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:10

Gefeliciteerd allemaal

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:17

Ik ben nu al in ieder geval twee menners tegen gekomen die beweren, na een gesprek met de voorzitter van het menforum, dat iedereen met een onervaren paard mag starten in de B, ook als je meerdere malen Z en/of ZZ bent geweest.
Eentje doet dat ook, driemaal ZZ geweest. Het mag blijkbaar ook, want hij heeft ondertussen zo'n 20 winstpunten in de B en heeft, via het DK, nu ook een ticket voor de hippiade in de B.
Ik heb ondertussen de hele KNHS site doorgespit naar een reglementswijziging, maar ik kan niets vinden, nu is dat op zich niet zo raar, want het blijkt dat de FNRS menners ook opeens op de KNHS kampioenschappen mogen starten, terwijl in het reglement staat van niet en daar is ook geen wijziging op gekomen, maar dat mag blijkbaar ook opeens zonder reglementswijzing.
Heeft iemand van jullie ook gehoord van deze nieuwe regel voor het starten in de B, of speelt dat alleen hier in noord?