[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 05:44

Gefeliciteerd met de winstpunten _/-\o_ *\o/*

Wij hebben gisteren geen wedstrijd gereden, maar een demonstratie op de Ripse Paardendagen.
Leuk om aan niet paardenmensen en ruiters de mensport uit te leggen en voor hen een kur op muziek te rijden. Vooral vragen over het rijden van een keertwending en de hulpen voor galop.

Helaas was de bak wel heel zwaar om te verzamelen en ook nog 350 kg te trekken :D
Tijdens de kur op muziek sloeg Janouk het stuk verzameling in draf/galop maar over en de galopwissels liet ze ook maar voor wat het was :=
Ik kon het haar niet kwalijk nemen, ze had alles nodig om de koets aan het rollen te houden.

Voorlopig ga ik me focussen op wedstrijden onder het zadel met Janouk tot aan de Districtskampioenschappen; dus ons zie je even niet op de menwedstrijden. Wel jammer, maar Janouk kan niet alles tegelijk.

Maisie

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:42

Ik houd ook niet zo van de sinterklaas jury. Bepaalde onderdelen niet uitvoeren en er nog een 6
voor krijgen. Maar het is ook wel eens omgedraaid dat je wel een fijne proef rijd en de punten niet
krijgt.

Het nadeel is wel dat hier in de hoek veel dezelfde jury's zijn. Wat je dan kan hebben is dat je
'thuis' steeds hele mooie punten rijd en je op een kampioenschap compleet afgebrand word omdat
er dan andere jury's zitten die wel goed opletten.

Verder iedereen gefeliciteerd met de WP!! Mijn 1e wedstrijd is de 29e in Rhoon. Daarvoor
nog les van Peter Bonhof en nog training van mendistrict west dus dat gaat goed komen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 10:26

Voor wat ik gezien heb was de ranking idd correct, maar de punten sloegen gewoon helemaal nergens op. Anke, jij kunt dit "leuk" vinden, maar je schiet er niks mee op. Om voor mezelf te spreken: ik heb genoeg kennis in huis om te weten wanneer ik goed en wanneer ik niet goed heb gereden, maar met dit soort wedstrijden vergaat me echt het plezier van de sport.
Ben blij dat ik deze wedstrijd zelf al zag als een training buitenshuis op "drukke" locatie, dat het weer goed was, er gezellige mensen waren (bedankt o.a. Anke en Bora :D ) en dat Pedro en zijn mensen de wedstrijd uitstekend georganiseerd hebben dit jaar, want de sport zelf kan ik op deze manier niet serieus nemen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:01

Ik meld mij hier ook even stiekem :D Gister heb ik voor het eerst buiten M gestart. Derde keer M op wedstrijd. In de eerste proef had ik 177 punten. En in de 2de precies 180. Ik weet dat het nog niet goed genoeg is voor echt hoge punten, maar ik weet waar ik aan moet werken en dat kost tijd. Dus ik ben wel super blij :D
In de vaardigheid 1ste parcours foutloos en barrage 1 bal. Toen de 2de ronde ging heel raar, ik mikte er 4 ballen vanaf. Snapte er niks van, Det was compleet kapot zeiknat van het zweet. Gauw naar de trailer uitspannen kalkoenen eruit en aan de hand gaan stappen (zo niet handig als je eigenlijk nodig proeven moet gaan tellen) Emmer water over haar heen gemikt en nog meer stappen. Toen ging het weer. Wil mijn man de kar op de trailer gaan zetten, zegt hij joh wat heb je gedaan de voorwielen sturen niet. Molenrem vastgeslagen :( Vandaar dus het gevoel dat ik om kon gaan terwijl ik niet hard reed. Dus.... donderdag kan ik mijn kar brengen om te maken. Hoop dat het lukt want maandag menkamp.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 06:21

@ips balen zeg van je molenrem: hopelijk dat hij snel gemaakt is

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:40

Hij gaat naar Imanse, mocht het niet lukken krijg ik een kar van hun mee, lief toch! (en dan weet ze nog niet dat ik ook naar een nieuwe trailer aan het kijken ben :P )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:53

Zeker lief van de familie Imanse. Toppers

Maar als je volgende week op kamp bent, ben je niet in Midden Beemster bij Pin en Go competitie? of kom je daar heen s avonds?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:12

Nee, ik rijd geen pin en ga deze zomer. Misschien de wedstrijd in Heiloo dat ik die wel rijd. Maar verder niet.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:24

Ipsilonka schreef:
Ik meld mij hier ook even stiekem :D Gister heb ik voor het eerst buiten M gestart. Derde keer M op wedstrijd. In de eerste proef had ik 177 punten. En in de 2de precies 180. Ik weet dat het nog niet goed genoeg is voor echt hoge punten, maar ik weet waar ik aan moet werken en dat kost tijd. Dus ik ben wel super blij :D
In de vaardigheid 1ste parcours foutloos en barrage 1 bal. Toen de 2de ronde ging heel raar, ik mikte er 4 ballen vanaf. Snapte er niks van, Det was compleet kapot zeiknat van het zweet. Gauw naar de trailer uitspannen kalkoenen eruit en aan de hand gaan stappen (zo niet handig als je eigenlijk nodig proeven moet gaan tellen) Emmer water over haar heen gemikt en nog meer stappen. Toen ging het weer. Wil mijn man de kar op de trailer gaan zetten, zegt hij joh wat heb je gedaan de voorwielen sturen niet. Molenrem vastgeslagen :( Vandaar dus het gevoel dat ik om kon gaan terwijl ik niet hard reed. Dus.... donderdag kan ik mijn kar brengen om te maken. Hoop dat het lukt want maandag menkamp.

en?
gelukt met reparatie molemnrem?
zie je maandag

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:03

Ipsilonka, balen van je molenrem, is ie weer heel of kom je met leenwagen?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:59

Mijn molenrem is niks mis mee. Mijn draagkrans ofzo is kapot. Vet balen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:01

Ipsilonka schreef:

Misschien kun je een koetshuren bij voskamp in eerbeek
Ze hebben mij in februari ook geholpen toen ik omhoog zat.
En ze kunnen hem nog naar ermelo brengen ook als je wilt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:09

Ipsilonka schreef:

Dat is echt balen...
Kon je er daar 1 lenen of toch niet?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:16

@Ips balen, de draaikrans is een vervelend (en duur) ding als het kapot gaat.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:40

_Marjola schreef:
@Ips balen, de draaikrans is een vervelend (en duur) ding als het kapot gaat.

Draaikransen kosten gemiddeld 150 euro

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 20:53

Dames, zullen we het bij D+V wedstrijden houden in dit topic?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:35

Gem schreef:

Ik ga zaterdag naar garderen voor 2 dressuurproeven en 2 vaardigheidsparcoursen
Ben blij dat dubbele vaardigheid ook steeds meer georganiseerd gaat worden

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:28

Flurk schreef:
Gem schreef:

Ik start dit weekend thuis, in Oenkerk. Helaas geen vaardigheid uitgeschreven :(

Dubbele vaardigheid probeer ik in het noorden nu ook wat te promoten :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:30

Flurk schreef:
Gem schreef:

Oh, ja, da's waar ook jij ging al eerder lekker op wedstrijd vakantie!
Succes zaterdag!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:00

Wij hebben dit jaar voor de 2e keer 2 vaardigheidsproeven laten rijden. Dat is erg goed bevallen en er zijn al meer verenigingen in het noorden die dit ook gaan doen. Bixies worden ook al wat vaker georganiseerd. Nu nog de kur op muziek.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:04

iedereen gefeliciteerd met hun punten!
Ik heb mij en Romy 29 juni opgegeven voor Rhoon. Na een half jaar weer starten met haar,na haar blessure loopt ze lekkerder voor mijn 4wieler, dus nu maar een keer met die gaan ipv de tweewieler.
Gaan er nog meer naar Rhoon?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:54

2 vaardigheids proeven is wel fijn, maar je punten gaan zo enorm hard. In 3 wedstrijden een klasse uit is geen uitzondering bij mij.

Ik start de 20e in de Middenbeemster weer met Caya. En 2 weken later in Heiloo. Beide voor de pin en ga competitie. Voor de dressuur maken we geen kans, de vaardigheid zijn we nu 2x 1e dus gaat super!

Voor Benno heb ik nog geen plannen voorlopig, ik denk pas augustus weer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:59

Gezellig Ciska, we zijn er ook bij in MiddenBeemster: Paul had zin om een parcourtje te rijden.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:35

Wij zijn er ook bij in Middenbeemster! Dus we zien jullie daar, janouk + Dennis! :)

Mijn vader start met de tuiger en ik mag weer groomen, aangezien ik net terug kom van de instructieweek. Sam heeft dan wel eens zijn rust verdiend. ;)

Leuk dat het 2x vaardigheid starten ook in andere provincies komt. Het kan aan de ene kant hard gaan met je punten, maar ik denk dat het voor een organisatie en een parcoursbouwer ook wel fijn is dat er goed gebruikt wordt gemaakt van de vaardigheidsring. Ook qua kostenplaatje als er wat minder starts zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:18

Patricia, check! Ik ga naar Rhoon met Toobs, zie je daar dan wel weer.