[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:30

Avaluna is naar phantasialand geweest. Hadden jullie een beetje mazzel met het weer?

Aks had een brave dids langs de weg en in het bos. Genieten dus :)

Tine, ik kan het filmpje niet zien helaas.
Is niet beschikbaar ofzo zegt ie ?
Jammer dat Paul vandaag niet kan komen.
Lucht uit de mond, heb ik hier met de jongste ook gehad,en die was idd ook even aan een TA beurt toe ;)
Succes en sterkte met de hond vandaag :(:)

Maaike, wat een lekker bekkie heeft Hero zeg haha :#
Ik ben laatst na de storm ook wezen rijden en ook niet erover nagedacht over de mogelijkheid van vallende bomen :+ ;)

Ips, fijn weekend gehad ? Nog foto's gemaakt? :)

Baudy heeft dr paard laten scheren. Die van ons moeten denk ik ook maar,die zitten er nog dikker in haha.
Ziet er netjes uit hoor :j

Bianca, het is iig de moeite waard om eens te kijken hoe hij het met rust doet toch?
Wel balen hoor.

Ik ga straks eens kijken hoe onze bak erbij ligt,maar E. zei al dat hij vt weekend al goed nat was,dus het zal er niet beter op geworden zijn na vannacht.
Vanavond vergadering op het werk, ben benieuwd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:15

Tandarts is al 2x geweest voor Thabor, dus dat loopt wel lekker in de papieren, want ook nog een behandeling in de kliniek. Maar goed, wat moet, moet.

Nou, even een stukje girlpower hier. Vannacht heeft het blijkbaar hard gewaaid, want een van de geitenhokken (zo'n groen kalverhok) lag in de sloot. Uiteraard aan de andere kant van de sloot. Dus eerst met veel glibberen en glijden een touw vastgeknoopt en het ding naar de goede kant gezeuld. Maar ja, toen moest hij het talud nog op. Oef....Maar goed, met aan de ene kant een touw, en aan de andere kant een sjorband, het ding uiteindelijk, na veel wegglijden in de modder (jawel, letterlijk met de neus er vol in :-)) het ding toch op de kant gekregen. Want ja, je moet wel goed zorgen voor de geiten, die kunnen niet tegen regen. En wat doen de dames als het ding weer op zijn plek staat, gaan pontificaal in de regen staan grazen. Grrrrrr

De paarden zijn ook al zo dom, staan ook in de stromende regen. Heb ik daar een mooie schuilstal voor ze geregeld....

Nu snel met Wodan naar de dierenarts...

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:28

balen van de hond tine..
goed van je dat je het geitenhok hebt gevangen!

Humf.. Ik mag over een half uur naar m'n werk gaan rijden.. Voel me prut :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:35

Hier heel erg verdrietig. Net terug van de dierenarts. In eerste instantie leek er op de foto's niets te zien, maar na intensief kijken, lijkt alles erop te wijzen dat Wodan botkanker heeft. Dit is zeer pijnlijk en zeer progressief. Heb nu zware pijnstillers mee en moet over 2 weken weer foto's laten maken. Als het inderdaad botkanker is, dan moet het dan duidelijk op de foto's te zien zijn.

Oke, Wodan is een oude hond (woensdag wordt hij 12), hij leeft al langer dan verwacht (Boxer en Rottweiler worden gemiddeld 8 jaar), maar wat een pijn doet dit. Het is zo'n geweldige, lieve, enthousiaste hond.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:38

Ach Tine dat is sneu, sterkte met Wodan!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:25

Sterkte tine

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:33

Sterkte met Wodan Tine....is echt niet leuk !!
Mooie foto's van Amerigo !! _/-\o_

hier lichte verbetering te zien bij Eagle..hij lijkt wat soepeler te gaan lopen.
wellicht wat overbelast.... ??....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:41

Wat fijn Bianca!!!

Sorry, nog wat meer spam
Afbeelding

Afbeelding

Ben stiekem wel heel trots op deze plaatjes, wat een rijstijl....

Kan hier niet slapen natuurlijk, dus ga me zo maar weer nat laten regenen denk ik. Even iets doen met Rembrand (met snorkel aan)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:46

Goeiemiddag!

Tine, mooie plaatjes, pony (en zoon ook) heeft er lol in :) . Geiten waren vast bang dat ze met hok en al weggeblazen zouden worden. Hond, tja..... 12 jaar is oud, het houdt een keer op :(:) . Dieren zouden gewoon een mensenleven mee moeten kunnen.

Eagle lijkt weer beter, hopelijk zet het door Biancacoo!

Obelix, hier is de bak al niet beter. Morgen maar eens kijken of ik wat kanalen kan graven zodat we het sneller kwijt zijn.

Baudy's DB is kaal :D . Ik vind ze de eerste week altijd zo'n lelijke kleur hebben, vorig jaar bleek mijn pony ook zo grijs toen ik haar speciaal voor P&K liet scheren. Maar ze ging er wel veel beter (fitter) door lopen, dus volgend jaar overweeg ik dat toch ook bij Moos te doen indien nodig.

Maisie is iig goed in plannen en heeft het werk op tijd af voor de buien!

PeerAppel, van alle ponyrassen zijn er wel geweldige sportpony's, hoewel je de echte koudbloedjes (Fjorden, Fell's e.d.) niet zo heel snel op een WK ziet. Bij de Haf's zie je wel 2 duidelijke stromingen; de moderne sportpony's en de robuuste types. Daar zit toch echt veel verschil in.
Ik heb dit weekend veeeeeeeeel New Foresters gezien op het WK, en dat doet mij uiteraard veeeeeeel deugd *\o/* !

VHU, wat heeft Hero toch een heerlijke kop <3 .

Ik had gisteren willen koetsen, maar er was niemand op stal om met me mee te gaan ^) . Moet dus maar gauw gaan oefenen om alleen in en uit te spannen, het kleine stukje naar het trainingsveld durf ik wel alleen te rijden.
Vandaag een uur buiten gewandeld met Moos. Het was wapperig, maar toch onverwacht droog weer :) . Had ik niet op gerekend, dus geen rijbroek aangetrokken. Wandelen was ook leuk, heb ik met Ster ook veel gedaan :P .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:15

@Tine: oei, hoop dat het toch niet bevestigd wordt... arme Wodan :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) .
Wel weer heel leuke foto's van Amerigo en idd erg mooi je zoon +:)+
Hier de grote dus voor het eerst moeten scheren, die heb ik ook gedeeltelijk gedaan, meneer was meteen topfit ohz, vorige week :') .
Stoer met de "geitenhokreddingsactie".

@Baudyh: ziet er goed uit :j !

@Gem: stoer op pad geweest met Moos! Gelukkig beetje beschut bij jullie.

@Biancao: nog even een knuffel voor jou, voor het gemis :(:) en gelukkig Eagle minder stijf.

Hier nog steeds heuse storm en flink wat buien -O- , besloot een ritje met Liesje te gaan maken, maar nu dus flink wat buien.
Paardjes stonden vanmiddag toen het droog was fijn binnen hooi te eten en nu staan ze op de wei in de regen 8)7 , hahaha, vanmorgen lagen ze alle drie, ach, ja, dan vangen ze minder wind.
Zo dochter halen en dan beginnen met koken; mijn ouders komen straks en blijven eten, dus we kokkerellen maar weer eens extra uitgebreid :D .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:42

sterkte tine :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:03

wat een zeik weer. Al drie keer natgeregend vandaag. Om chaga van te worden.
Maar ik geloof dat het nu droog is. Ga ik db ff naar buiten gooien.

Mooie foto's van veelzijdige Amerigo. Leuk beestje is het toch. Zoals ik op fb al had gezegd sterkte met Wodan.
@ Gem ik vind dat muis grijze na geschoren eigenlijk wel mooi. Komt vast omdat ik erg van schimmels hou. hi hi.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:07

sterkte tine :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:47

Ik vind dat grijze na het scheren dus niet mooi daarom probeer ik om Thabor niet te scheren. Zijn vacht is nu zo mooi. Maar vrees dat het wel moet. Heb alleen geen tijd deze week. Mega druk met de voorbereidingen voor de wedstrijd van zaterdag.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:52

Sterkte met Wodan, Tine! :(:)
Fijn dat Eagle vooruit gaat. Positief! :D
Erg leuke foto's van Amerigo, wat een dotje is dat zeg! Ook leuk zo met (jouw zoontje?). Leuke combinatie!
Gem, aha. Dit zullen dan wel de sporttypes zijn. Vond het wel gaaf om te zien, ben een beetje nieuw in de "menwereld" en word toch telkens zo blij van de variaties bij NK's, EK's en WK's. :D Dat ook Shetjes, Friezen, Fjorden, Haflingers, New Forests, Welsh Ponies etc daar wat te zeggen hebben ipv alleen de KWPN'ers etc. Niet dat ik wat tegen die paarden heb hoor. Zeker niet. Maar gewoon. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:46

PeerAppel, de mensport is idd heel veelzijdig qua rassen. In het buitenland wordt ook veel met Lippizaners, Andalusiërs, Freibergers, Orlovdravers en andere "inheemse" rassen gemend en dat zie je dan in de EK's en WK's weer terug :j . Shetjes mogen alleen met samengestelde menwedstrijden meedoen vanaf 1.10 m als ik het goed onthouden heb. De kleinere pony's mogen wel in de dressuur en vaardigheid meedoen, maar daar zijn geen internationale wedstrijden voor.

Baudy, ik vond Ster 2 weken na het scheren op haar mooist. Kort in de vacht, maar wel weer met kleur :D .

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:56

Dat vind ik ook echt heel leuk daaraan! Ik vergat die rassen inderdaad, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb ook geen Shetjes op het EK of WK gezien hoor, maar wel bij het NK bij de vaardigheid inderdaad.
Ik begin steeds benieuwder te worden hoe "goed" mijn eigen Haflinger nou eigenlijk is. Wat ik wel weet is dat ze ontzettend fanatiek is. Heeeeerlijk te sturen, zeer alert op de persoon op de bok, maar dat is wat ik als uiterste beginner/amateur ervan vind.
Bedankt trouwens voor nog wat uitleg en feitjes over de regels. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:07

Wat ik ook altijd zo leuk vind tijdens de EK's en WK's zijn de traditionele kostuums van de grooms uit het voormalig Oostblok tijdens de dressuur :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:14

:wave:
Zo, om half 11 pas begonnen. Maar ze konden me gelukkig na half 5 nog gebruiken bij de spoedafdeling. Ik de stressbestendige (not :') ) stond daar. Maar wél tot 6u gewerkt :))

Dids niet meer opgezocht. 't was hartstikke donker al..
Morgen vrij helaas, dus dan weer even pony vervelen :))

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:04

sterkte tine Y;(

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:29

Zo, mijn projectje is weer af :)
Afbeelding
Afbeelding

Hij gaat bij m'n broer in de auto hangen :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:40

Waai even snel voor bij :wave:
Tine wat naar.... hond van vriendin van me had botkanker en dat ging toen heel snel bergafwaarts hond had erg veel pijn ze heeft hem vrij vlot laten inslapen. Ik hoop echt dat het dat niet is, dat het gewoon slijtage is en dat hij nog een poosje met pupsel mag ... :(:)

Alles wel gelezen hoor :list: Eagle die weer wat beter lijkt dat is mooi, DB in z'n blootje met mooie deken *D over het WK en diverse rassen, Gem aan de wandel met Moos, vind dat je daarmee je paardje altijd goed leert kennen zelfstandig in/uitspannen is inderdaad erg handig maar ja hij staat nog maar kort voor de wagen natuurlijk..., en wat een leuk ollietje Aks :))

Hier lekker thuis gewerkt en toen had ik vanmiddag laat nog gesprek met directie .... ik dacht eerst oeps, ben benieuwd.... ik bedoel dat traject als manager was toch aardig mislukt :o :+ (iedereen zegt dat ik daar niets aan kon doen maar goed, ik vond het echt een mislukking) maar kreeg te horen dat traject wat ik wil doen bij Universiteit, wat het 1e jaar heel wat centjes kost, helemaal door hogeschool wordt gefinancierd... jeetje stond helemaal paf :oo moet nu wel toegelaten worden := ben hier heel blij mee :#

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:42

Ik had vandaag echt een prut dag maar gelukkig wel afgesloten met een lekkere les. Blij om, hopelijk blijft hij zaterdag ook nog in dat ritme op de wedstrijd de eerste weer sinds bijna 5 maanden.

Morgen komt ook eindelijk de expert van Univé voor ons doorzondak!

Lees morgen ff Bij. Nu slapen truste!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:53

Even ego-post hoor (vanaf mobiel).
Net terug van wedstrijd met Bakira. Die heeft een helehoop geleerd! Was zo'n indoor CH, dus met veel lawaai, spandoeken, strodorp en tribunes. Arme beest liep ook pas dr 2e indoorwedstrijd ever, dus was enorm onder de indruk.
Dat in combinatie met het feit dat wij wat verschillen van mening de laatste tijd was het een mooie test.
Maar glansrijk geslaagd! Met losrijden hele fijne stukken (en geen rodeo, ook fijn :o ), in de baan was ze in de eerste ronde heel bang voor een spandoek aan de bakrand, maar kon haar er in de proef langs drukken.
Alsnog 189 punten in de M1 dus mag niet klagen :D zeer leerzaam rondje!