[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:03

Ht gefeliciteerd.
Aks leuke foto's
Crazymel zonde van het geld
Tine succes met de drukke dag

Ik wilde vandaag naar stal, maar krijg geen oppas geregeld voor Daan en ik vind hem nog te klein om te laten spelen in de bak terwijl ik aan het rijden ben. Over het algemeen blijft hij prima in het hoekje spelen, maar blijft wel een kind en levende dieren. Dus misschien vanavond nog als ik fit genoeg ben.

Donderdag komt dat meisje weer rijden op Veale.

Daan was om half 4 wakker, fles gegeven en bij ons in bed gelegd, tot half 8 geslapen dus wel een oke nacht.

Vandaag nog wat regeldingen en wil eigenlijk aan de studie

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 09:58

voor Happytime:

Afbeelding

hele fijne verjaardag!!!

En goedemorgen allemaal!

Frensie: hoe gaat het nu met Gwinnie en heb je volgende week scan???
Nouvel: hoe gaat het met Fiefke???

Hier een rustig dagje in de planning. Ik was gesloopt na de paar dagen weg en nu gelukkig ietsje fitter wakker geworden. Tine, ben jij nog beetje warm geworden of nog steeds bibberig?

Weinig nieuws eigenlijk :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:01

HT: gefeliciteerd met je verjaardag!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:43

@ HT: gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:20

Goedemorgen..
HT, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !

verder mooie samenvatting gelezen.
lanouska..kan zomaar door de verstandskiezen komen...ik duim voor je dat het makkelijk op te lossen is...

verder...geen puf..ben druk met sintviering voor school, en moet zo de hondjes lekker gaan doen.

succes aan jullie allen vandaag...

dus heel saai...maar ik ga weer.. :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:24

Hier net Rembrand "afgebeuld". Het loopt er in straaltjes vanaf, arm dier. Maar hij ging wel fijn. Nu nog uitmesten en straks weer brigadieren.

En hier nog steeds wat rillerig. Zoonlief is ook snotverkouden, hoop dat hij niet ziek wordt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:41

@HT: een heel fijne verjaardag *\o/* :*

Verder een knuf voor alle "zieken" hier en alle paardjes die in de lappenmand zitten :(:) :(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:41

Voor de mensen die ook onder zadel rijden en wel wat ervaring hebben, ik zit met een probleempje met Romeo/mijn ruitertje...
Als je tijd en zin hebt, mag je altijd eens even lezen en misschien je tips geven: [RT-P] Bokken na tik van de zweep

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:25

bedankt voor de felicitaties,dag begon al goed bij internist,stond op dosier:ik ben jarig....(assistente en ik hebben dezelfde geboortedatum, heel toevallig) en alle onstekingen waren weg *\o/*
daarna naar Cavalier (maurits) toe,heeft weer een mooi lamoen gemaakt voor de marathonwagen,maar nu waren mijn strengen te lang,netjes ingekort,top service bij hem +:)+ en wat word zijn showroom al mooi :wow:

hoe gaat het eigelijk met fief? en met de zwarte?
en arme rembrand.......moe gemaakt door baasje Y;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:30

Rembrand begint eindelijk op te drogen. Werd ook wel tijd.

Zometeen springles. Eerst zoon met Amerigo, dan ik met Thabor. Ben benieuwd.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:59

Gelukkig rustig in het topic, want heb het weer druk met school... Vanaf 5december examens dus vanaf nu heel veel toetsen en taken :(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:05

Er is een jarig hoera hoera :)ddd gefeliciteerd HT en wat fijn dat het goed met je was bij de internist :j

Bente had gelukkig nergens last van, stond stralend op stal, denderde door de paddock samen met Blondie (kwam groep nordic walkers langs de bosrand gelopen dat is zooooo spannend :wow: ). Flinke buitenrit gedaan van 1.5 uur en halverwege begon ze opeens enorm te bokken/springen :? ze knalde zo dat mijn cap helemaal scheef op mijn hoofd stond, naja zeg. Ik was zo verbaasd dat ik eerst niet wist wat te doen toen dacht ik ja hallo en heb haar op de rem gezet naar halt en rustig stappen. Was ze het niet mee eens :roll: probeerde ze het nog een keer. Toen flink op haar donder gegeven _-:( zo zijn we niet getrouwd.... toen gedroeg ze zich weer :roll:
Dus ze was niet ziek :+

Zo de wagen ophalen, als het meezit heb ik vrijdag een groom, kunnen we gaan mennen :D

:evaw:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:08

goedemiddag.

ik moet ook morgen naar tandarts.. heb al tijden een stukje van me kies af aan de binnenkant.. kies loopt scheef af naar buiten zeg maar.. van de week is daar nog een stukje af gegaan en nu doet het echt heel erg zeer kan eigenlijk net niks eten of drinken dat doet zeer.. dus dat mogen ze morgen gaan oplossen

@ ht gefeliciteerd met je verjaardag..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:33

auw lanouska beterschap met je kies.....

Bente zomaar zonder jas buiten,ik zou een rolberoerte krijgen.Dat ze niet even gebeld hebben als ze het niet zeker wisten...Ik moet er niet aan denken.Maar ja db staat ook al met een dikkere deken op.Hij had een regendeken op toen ik op vakantie ging( een paar weken terug alweer) tijdens mijn vakantie was het in ene een stuk kouder geworden en toen ik terug kwam had ik een ander paard.Hij had in ene wintervacht.Ik wil eigenlijk niet scheren dus hem maar wat dikker aangekleed in de hoop dat ik niet hoef te scheren.

Ik heb ook nog foto's gezien van mooie vogels!!

Oh ja en happytime is jarig,gefeliciteerd.

Leuk bente gaat weer voor de kar.Bij mij komt het er slecht van.Ik heb nooit een groom alleen in het weekend en maandag met de les lukt het.Dus door de weeks maar longeren.

Vanmorgen was hij weer vervelend met naar de wei gaan.Hij wil harder lopen dan dat hij van mij mag.Wordt ie boos en peert hij hem weer.Kon hem gelukkig wel weer pakken. maar gggrrr soms hé.....

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:58

ik moet nog teruglezen, even tussendoor, happy proficiat met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/*

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:30

Ht, proficiat met je verjaardag!! *\o/* :):)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:57

Gem schreef:
Hoor net dat Ster het volgende week zondag voor de eerste keer mag proberen in het tweespan *\o/* !!
Maar... zit me nu te bedenken dat dan de Paardenzegening + puzzelrit van onze vereniging is -O- .
* Dilemma *

Dit even gequote van 2 weken geleden.... het werd dus Paardenzegening, omdat de menner zijn hulp niet kon komen, maar vanmorgen ben ik gebeld dat ik zondag 10.30 uur langs mag komen met Ster.
Mijn eigen koets gaat ook mee, want de man wil graag even zien hoe ze het in enkelspan doet voor hij haar naast zijn eigen pony wil zetten. Prima, dan is ze de meeste spanning ook meteen kwijt :) . Heb er zin in!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:10

@Tine: veel plezier bij de springles, stoer!

@HT: nieuw lamoen dus als cadeautje *\o/* .

@VHU: Bente dus zo fit als een springend hoentje, hahaha.

@Gem: ik ben wel benieuwd waar Ster mee in het tweespan gaat.

Hier weer een drukke woensdag met pianoles, kantoorwerk, huishouden (nog even van genieten dat het nu nog zo netjes is :') ) en voltigetraining van dochterlief. Helaas geen tijd voor de paardjes, hoop morgen iig de grote even ohz te kunnen rijden.
De priores en 369 doen volgens mij goed werk, hij krijgt 3,5 kg per dag (zijn twee emmers vol) met extra vitamientjes en de 369 en wat kruidenmuesi en hij ziet er weer mooi uit *\o/* .

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:17

*\o/* *\o/* ht gefeliciteerd *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:41

Nou, ik heb vanmiddag toch Rembrand maar geschoren. Ik was om 10 uur vanmorgen klaar met trainen en om 4 uur was hij nog niet droog. Ik heb zijn hals, buik en benen geschoren. Hopelijk kan hij nu genoeg warmte kwijt, zodat hij niet meer doorweekt raakt. Thabor zal er ook nog aan moeten geloven (benen hoeven bij hem niet. Heb ik bij Rembrand uit eigen belang gedaan, want al dat wit in de blubber zorgt voor veel extra wasbeurten en dus nog meer vocht aan de benen), maar die kan ik niet in mijn eentje scheren. Dat moet dus in ieder geval tot het weekend wachten (en dan is het nog afhankelijk van hoe mobiel manlief inmiddels is)

Springles ging heel goed. Eerst zoonlief op Amerigo. Pony was superbraaf en ze hebben echt heel leuke dingen laten zien. Als ze dit nu toch weten vast te houden ... :z
Daarna mocht ik op Thabor. Voor mij was het alweer 6 weken geleden, dus dan begin ik weer soort van opnieuw. Voor Thabor was de landing in de hindernis het laatste wat hij van het springen had meegemaakt, maar daar heeft hij dus gelukkig niets aan overgehouden. Wel was hij erg sterk (hij vindt springen echt heel erg leuk), dus we zijn vooral bezig geweest met gehoorzaamheid, maar dat ging volgens instructrice erg goed. Nu staat hij dus ook nog nat op stal, hopelijk is hij sneller droog dan Rembrand, anders wordt het midden in de nacht.

De extra instructrice die me momenteel helpt met mennen met Thabor kan morgen helaas niet komen. Maar mijn groom van de marathon kan me gelukkig helpen, dus ik kan morgen toch naar menles met Thabor (groom moet normaal gesproken altijd werken op donderdagavond).

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:55

@tine, toch maar gaan scheren en aan het springen geweest na periode
@ava, druk druk druk geweest
@gem, veel plezier zondag
@lan, auch met kies, oooo ik zou echt tandarts bellen voor dezelfde dag, ben echt daar in een au zeur, kan ik geen extra dag mee lopen
@vhu, stout paardje, rodeo met baasje mag niet
@lot, school heel belangrijk

nog meer over scheren gelezen, hier gewoon teddyvacht zonder deken, nu nog 24 zeven buiten in de wei

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:57

zo net even bed weer opgemaakt, anders vanaaf net nog voor het slapen nog te doen. Denk nu maar even doen. Sophie had vannacht beetje gespookt, lag tussen ons in, gaat ze midden in de nacht ineens spugen en niet een klein beetje, gelukkig sliep ze wel meteen verder, maar dacht, dat wordt morgen het complete bed verschonen.....fijn een bed van 1,80, 2,20 nadeel groot bed -O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:58

o, ja ivm stemactie zoeken en spammen, ik sta nu op 150, dus allemaal nog even stemmen voor degene die nog niet gestemd hebben.
Zie mijn onderschrift, met 40 stemmen verder sta ik in de verlangde top 75.
Helpen jullie mee _/-\o_ :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:18

@Biancailona jakkie zo'n overgeefpartij in je bed .... arme Sophie :(:) maar ook arme jullie! Kan helaas maar een keer stemmen....heb net nog tweede keer geprobeerd maar dat lukt niet :P

@Baudy ik kreeg ook soort rolberoerte toen ik haar zo op stal zag staan :oo in d'r nakie (ze is half geschoren ook nog := ) en opgetrokken. Weet je wat het is, ik sta net bij die stal, die meiden zijn hartstikke lief dat ze ze buiten willen en binnen willen zetten maar ze hebben er totaal niet bij nagedacht, zijn geen sportpaardjes gewend, ik heb het nu op de box staan (dat ze haar jurk aan mag houden :+ ).
Jammer dat je niet zo veel kunt mennen. Jij rijdt hem niet? Bij mij moet ik nu ook weer even nieuw 'evenwicht' vinden hoor. Ik hoop weer 2x per week in te kunnen gaan spannen, 1x met groom en 1x in de bak (mag ik reserveren, das dus super fijn, alleen ben ik een veel grotere bak gewend .... dus moet ff aan wennen :o ).

@Tine kan me goed voorstellen dat je Rembrand hebt geschoren en stoer van je hoor, zo springen met Thabor, wat leuk dat hij dat zo leuk vindt! Bente vindt het ook vreselijk leuk, maar ik durf niet hoger dan simpel kruisje/balkje op 60 cm of zoiets :=

@Avaluna wat fijn dat de 3-6-9 en de sp hun werk goed doen :Y) druk dagje voor jou!

@Gem super leuk Ster in tweespan *\o/* ga je foto's voor ons maken?

@HT heb je nog leuke dingen gedaan vandaag?

Nou wagen is opgehaald dus alles is nu verhuisd hehe.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:27

ja klopt, kan maar 1 keer stemmen, ligt denk aan het ipadres. Want dacht ook, pak ander mailadres en stem nog eens, maar helaas.
voor de facebookers, de link delen optie :') zag dat mijn collega en lieve ngtje dat ook deden, thanx voor jullie :j +:)+ :*