[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:39

Citaat:
Dribbel is weer thuis. Alles is goed gegaan.
hij is nog wel wat wiebelig
%) -O-

Is morgen vast al stuk beter! Wel verstandig hoor dat je hem hebt laten castreren, als ik ergens een hekel aan heb is het van die rijdende hondjes }>

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 21:03

Vhu haha inderdaad, maar hij gaat ook vaak na min zus toe en die heeft een teefje. En het voorkomt ook weglopen.
Hij is nu aan het snurken. Hij heeft al wel water gehad, eten mag pas morgen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:17

arme dribbel is een stukje kwijt.
Ik lees hier over tuigen, ik heb nu 2 jaar gemend met een Pfiff tuig via Nicky's keet, heb hier ook mijn tweespan van en heb toen een luxe versie enkelspan gekocht. Deze past Chicko niet dus heb ik hem verkocht en ook weer een nieuwe Pfiff besteld de niet luxe versie die valt smaller, is geen duur tuig, maar ik vind ze kwalitatief wel goed, prijs/kwaliteit verhouding.

Mooie dekens gezien.

Moby die verkocht wordt.

Een zieke Marianne en een beterende Romeo en Rivaldo.

En ik zie iemand die haar ruin Wieneke noemt omdat het een tut is, mijn Wieneke is geen tut hoor.

Ik ben vandaag in de kliniek geweest met Wieneke. Allereerst moest de da lachen (mijn zus komt hier vaker, maar dan met haar kwpn-ers van 1,75m) hij had een dressuurcrack verwacht komt er een shet van de trailer.
Ze kreeg wel heel veel complimenten, wat een braaf en dapper dier het was en dat ze een enorme pijngrens heeft. Die geeft dus geen kik bij het uitverdoven of een buigproef, terwijl ze stokkreupel is.
Steeds wanneer hij een stuk verdooft had, startte ze goed om snel slechter te gaan lopen. Om het beeld te compliceren, had ze inmiddels een dikke voor en achterknie, vocht in haar voorbeen vanaf de knie tot in de schouder. Hij zag wel snel dat rechtsvoor de oorzaak is. Na het uitverdoven, bleek het hoog in het been te zitten, schouder of elleboog, vanwege het vocht is er ook een foto van de knie gemaakt.
Conclusie: geen afwijkingen in de botten, maar in de weke delen. Aanhechting van de biceps is kaduuk, hoe kaduuk kunnen ze nu niet vaststellen vanwege al het vocht. Ze moet nu 6 weken strikte boxrust, geen weidegang, geen wandeling, niks. En dan terug voor een echo. Het positieve is dat er geen verkalking of dergelijke te zien is (dat is namelijk de oorzaak dat Jimmy niet meer bij me is, verder dezelfde blessure). De da gaf wel aan dat met strikte rust de prognose redelijk gunstig is, ook om weer te kunnen werken, maar zeker niet op korte termijn.

De da vond haar wel erg leuk, maar overweegt nu spontaan een smeerput, hoef je niet zo te bukken, en tegen een klant met een groot paard zei hij sorry vandaag heb ik geen tijd, ik moet me met de serieuze paarden bezig houden. Al met al zijn ze met 3 artsen bijna 2 uur bezig geweest met Wieneke.

Meteen laten kijken naar haar oren, omdat ze daar rare witte verdikte plekken in heeft, sinds kort. Blijken dat sacroiden te zijn, een goedaardige tumor, in beiden oren. Dus enerzijds blij dat de auw te verhelpen is, heb ik tevens ook een wat minder gevoel. Oren zijn niet behandelbaar, dus in de gaten houden (ze is hier erg jong voor) en de pees is wel een herhaling van de geschiedenis met Jimmy, maar hopenlijk met goede afloop. Gelukkig is wien geen Jimmy, die kon niet op stal zonder door de muur te komen, en rust heeft hij daardoor nooit gehad. Tevens ook de twijfel of ik bij Jimmy niet met verdoving toch boxrust had moeten doorzetten, die twijfel vind ik erg had ik misschien....
Waarom gebeurt het me nu weer, moet ik er iets van leren?? ik denk van wel en ik ga heel braaf als een groot duur paard, iedere controle doen en luisteren naar de proffessor die haar blijft begeleiden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:44

Zou dat nou nog komen van die stoeipartij met het draad?
Jouw Wieneke is zeker geen tut maar een zeer dapper meisje. Sterkte, wat een vervelende diagnose. En wat goed dat je naar de kliniek bent gegaan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:45

Is inderdaad nog schade van het elastieken met de draad.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 21:47

Sonjim wat vervelend zeg. sterkte, gelukkig is er nog hoop

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:52

Vervelend Sonjim! Erg veel sterkte voor jou en Wieneke!

tallechie gelukkig is alles goed gegaan met de castratie! Gister is er bij ons op stal een andalusier hengst gecastreerd :) Is voor zover ik weet ook goed gedaan. Vandaag deed de eigenaresse er karnemelk op, weet iemand waarom? :P

Ik ben vandaag weer eens stapje verder gegaan met sil met fietsen :D
1ste keer alleen op t erf,
2de keer stukje van t erf af,
en nu de 3 de keer nog een stuk verder :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:06

hier nog 1 gecastereerd: tiamo is nu ruin sinds vanmorgen.
castreratie vond ik niet zo erg maar....opstaan na die narcose....zijn achterbenen wilde nog niet en na een half uur nog wiebelig.
hij stuiterde alle kanten op,omvallen enz...vreselijk.
maar hij staat nu op de wei en bruld alweer naar hengstige sun (hij mocht haar dekken,maar hij durft het niet)
ook met de dierenarts over zijn stokmaat gehad, kocht hem met 9maanden oud en hij zou 124 cm worden, helaas komt hij nu als 2 jarige nog minimaal 8 cm te kort! :(
daar gaat mijn 2-span droom....

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:21

en groeit ie misschien niet nog 8cm dan? :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:48

hoop het wel,misschien pokon over zijn voer doen..
sun is langer en hoger(en dikker)
hij is best wel ontwikkeld voor zijn leeftijd,hoop dat hij door de casteratie stiekum toch nog wat gaat groeien, zowel in de hoogte als de lengte(dikte hoeft niet hoor ;) )

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:13

sonjim: wat goed dat je toch gegaan bent!.. boxrust bij rivaldo was opletten.. die liep mij zo omver van de energie ;).. je zou eventueel wilgentakken in stal kunnen hangen of verstoppen.. vinden ze heerlijk en lijd lekker af.. en heeft ook nog een pijnstillende werking ;) Ik ga voor je duimen meis ;)

Happytime wat jammer dat je ruintje nu net iets te klein uitvalt :(

Verder lees ik een hoop castraties :P.. konden jullie geen groepskorting krijgen :P

Vandaag een heerlijk klein rondje bos gedaan jaja met de wagen :D.. voor het eerst met mijn concourswagen.. reed wel lekker echt heel anders :P.. hihi een nadeel ik kom niet zo goed met mijn voeten op de grond,, of ik zit dan niet tegen de rugleuning :P even iets op verzinnen.
Pony was blij dat hij weer lekker aan het werk mocht.

Daarna tum met leidsels en menhoofdstel gelongeerd en overgangen gereden. Hij deed het super goed! Heerlijk beest ik begin hem steed nog meer leuker te vinden :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:27

nou mensen het is allemaal heel erg snel gegaan, maar moby is verkocht naar een supergoed tehuisje, ik ben op dit moment wel heeeeeel erg verdrietig en heb al heel veel gehuild, als ik morgen op stal kom en haar niet hoor hinniken zal ik het wel flink moeilijk hebben, maar ik weet dat ik de juiste keuze gemaakt heb, ze gaat ergens heen waar ze in de ponylesjes mee mag lopen en waar ook shows meegereden worden, ze zal daar met zo'n 25 andere vosbonte shetten komen te staan.
maar oh oh wat zal ik die lieve pony missen zeg Y;( |(

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:31

Aan de ene kant fijn dat ze goed terecht is gekomen aan de andere kant sterkte.

Succes en sterkte Sonjim!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:32

zo dat is snel gegaan zeg.. wel leuk dat ze met 25 andere shetjes komt te staan :D.. ze zal vast een hoop kindjes blij gaan maken :).. sterkte meis (K)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:35

Sterkte Marianne! Ze is gelukkig goed terecht gekomen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:43

ik heb waarschijnlijk een 2 span marathon tuig over genomen via marktplaats :D

kan je disselriemen los kopen er mist er een..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:45

De meeste gaan geloof ik per paar

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:50

Morge komt er een kindje van 2 jaar Sil poetsen :D :P

En ben ook bijna klaar met de website voor Stal Goudkust :P :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:52

een reserve kan nooit kwaad :D heb je perse strengendragers nodig?

Leuk zeg met de paplepel in gegoten?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:54

Leuk zeg!! Kreeg vandaag ook een smsje van een lesklantje: mag ik met een vriendinnetje je ponie komen poetsen? En hoe laat ben je op stal? Ja hoor ga je gang. Heeft iemand mijn kast alvast open gedaan en toen ik aankwam had ik mooi een gepoetste, ingevlochten en opgezadelde ponie klaar staan!! Zo kun jij nu lekker gaan rijden. Kinderen waren zoo blij alleen maar met lekker tutten en weet ik veel wat.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:55

@ Rivaldo ik vind strengophouders wel handig. Mag ik vragen wat voor 2 span tuig je op het oog hebt?? Met omloop??

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:08

wat bedoel je met omloop?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:09

Dat is een broek die aan het borsttuig vastzit. Omdat je normaal de broek in enkelspan om het lamoen kan doen, zit deze aan de borst vast zodat de paarden zo de wagen kunnen remmen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:11

er zitten geen broeken bij helaas

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:12

Het kan ook zonder natuurlijk, maar vind het zelf nog steeds veel handiger en veiliger met broek. Zeker bij heuvels enz.