[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelinee_

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:16

Heey hallo!

Hier gaat ook alles weer goed! Nog niet veel gedaan met mn shetties, maar ga ze snel weer oppakken na mn vakantie! Ik ga morgen met school skien in Oostenrijk! Wordt 1 groot feest daar!=)

Gelukkig gaan de plekken van Tina al veel beter en weten we inmiddels wat het is, en zijn we het steeds aan het behandelen en moet het binnen 2 weken weg zijn!

Sjaakie welkom! Uhm, kromme hoeven is niet heel goed nee, misschien even een hoefsmid laten komen? Veel plezier hier verder op het topic!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:53

VanHuisUit schreef:
Gaat supergoed, tenminste vind ikzelf hoor.... we moeten 27 maart op voor het koetsiersbewijs := nu weet ik ook wie jij bent, want je vertelde zaterdag over je wagen! Grappig.

;)

aah wat grappig! maar dat was toch maandag? toen lesde je met Uniek? maar gaat vast goed komen met het koetsiersbewijs!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:30

@Tine, waarom kun je de beugels niet gebruiken?
@Tallechie, fijn dat het weer wat beter gaat met je rug.
@Sjakie hoe krom is krom ?
@Eveline: dat wordt dikke lol! Veel plezier!

Nou morgen komt manlief gelukkig weer thuis....tssss raak nog verslaafd aan bokt / internet als hij niet thuis is, vind het echt ongezellig. Meestal gaat het de 1e 2, 3 dagen wel maar daarna vind ik er niets meer aan }>

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:51

vandaag maar weer eens sun voor de kar gezet, deed ze best wel goed op een rondje van 18x18 meter(had geen tijd om naar de rijbak in het bos te gaan)
mijn stalgenootje heeft 2 shetlanders (1 van in de 90cm en 1 van 105cm ofzo)nu heeft ze een sulky gezien(die je ook kunt ombouwen als slee)
maar ze weet niet hoeveel gewicht een shetlander kan trekken met een 2-wieler?
(zelf heeft ze nu een 4-wieler op autobandjes)
kan iemand mij dat vertellen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:06

Ben toch niet naar stal geweest, ben bekaf, heb slecht geslapen dus kruip zo mijn bed in.

Morgen weer een poging

happytime: heb geen idee, staat wel in mijn menboek maar dat moet ik opzoeken

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:34

ha lieve mensen, ben ik weer.

vandaag lekker met een vriendin naar de stad geweest, en waar kom ik weer mee terug, ondergoed :o
te erg, maarja, daarna gelest, heb weer een hoop geleerd.
jammer genoeg loop ik op het moment een beetje moeilijk, heb namelijk echt flink mijn tenen gestoten, heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de boel zwaargekneusd is :+

@ evelinee heel veel plezier!
@ talechie slaap lekker zo!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:42

VHU: heb je je opdracht gekregen?

Heb vanmiddag een liverpooltje met tongboog gehaald. Ik hoor er veel goede verhalen over en wilde het ook eens gaan proberen. Mocht het niet goed zijn dan mag ik hem terug brengen, vond ik erg netjes!

Zo, bijna alle boeltjes bij elkaar gepakt. Marathonwagen is schoon, tuig is schoon (3x gepoets van de week.. Zenuwachtig? ach... :D).. Alles ligt al in de auto.
Na het eten de pony op stal en de koets op de aanhanger en parcours verkennen. Morgen half 6 op om te voeren, mentaal voorbereiden (als ik dat vannacht al niet doe) en om 7 uur weer richting stal. Moet al om 8.39 en 8.51 uur! Lekker vroeg! Daarna om 3 uur nog met het vierspan en 's avonds met iemand mee met tandem paarden.
Heb er zin in!!!! Zit nu al te trillen... :D Wat duurt zo'n dag dan lang he... :D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:54

lienepien610 schreef:
VHU: heb je je opdracht gekregen?

Heb vanmiddag een liverpooltje met tongboog gehaald. Ik hoor er veel goede verhalen over en wilde het ook eens gaan proberen. Mocht het niet goed zijn dan mag ik hem terug brengen, vond ik erg netjes!

dat rijd echt veel fijner, heb dus nu ook in plaats van zo'n standaard stang, die van mij ging er lekker door schuimen en lopen :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:56

Wil het ook, maar nog niet in de maat van mijn merrie kunnen vinden
maar goed, die komen later wel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:03

@Sasika: was maandag, klopt sorry. Reed inderdaad met Uniek, heerlijk paard zeg. 't Is dat we geen stal hebben voor een groot paard, zou hem zo mee willen nemen.
@Lienepien thanks for asking. Weet dinsdag of ik de opdracht heb. Zou met twee mensen gesprek hebben, een was er ziek. Was wel een prettig gesprek...maar goed weet het dus nog niet. Succes morgen, lang dagje!

Vandaag alleen stallen opgeruimd en even gevoerd. Wat een regen zeg. Wel nog stuk tuin gespit plus paar aardbeienplanten verzet :Y) :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:11

@vhu: vwb beugeltjes: het is maar een heel klein zadeltje, ben bang dat dat niet sterk genoeg is om mijn gewicht te dragen bij het opstijgen, is maar van kunststof. Voor kinderen prima, maar voor een flinke volwassene toch wat teveel van het goede denk ik.

Vanmiddag heerlijk met Rembrand ohz gereden. Morgen onderlinge, dus nog even geoefend. Hij liep heel fijn, maar in de stromende regen, brrrrr. Toen ik weer op stal kwam, bleek hij zo vies, dat ik hem toch maar helemaal heb gewassen ipv alleen staart en benen. Zoonlief heeft heerlijk geholpen. Heb hem ook al gevlochten.

Moet nu alleen nog moed verzamelen om nog iets met Amerigo te doen. Maar het is zulk naar weer, dat ik niet weet of het nog gaat lukken. Slecht he?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:02

Ik heb wel heel dapper gereden. Door het bos. 17 km kunnen maken met 12 km/u. Dat ging wel prima. Nu nog wat de afstand kunnen opvoeren. Over drie weken de eerste mendurance, mijn inschrijving voor de 38 km ligt in de bus

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:07

Fijn Napie! Lijkt me heerlijk vooruitzicht!
@Tine, ... vind je al zo ontzettend fanatiek zonder dat je vandaag met Amerigo hebt getraind :o Ik begrijp je nu wel met die beugels. Maar kun je dan wel in het zadeltje zitten met je achterwerk? Niet dat ik denk dat je zo'n dik achterwerk hebt hoor ;) maar ik heb zelf gewoon maat 38/40 en zo'n echt pony zadel (16 inch?) daar gaat mijn achterste in ieder geval niet prettig op zeg maar :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:25

ik heb ook gereden ben net niet van de kar gewaaid. Jemig wat een wind zeg !! Heb wel lekker 2-span gereden er ging een vriendin mee.

16 inch heb ik ook mee gereden op cindy. Past mijn kont nog wel in maar is niet ideaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:09

VanHuisUit schreef:
Fijn Napie! Lijkt me heerlijk vooruitzicht!
@Tine, ... vind je al zo ontzettend fanatiek zonder dat je vandaag met Amerigo hebt getraind :o Ik begrijp je nu wel met die beugels. Maar kun je dan wel in het zadeltje zitten met je achterwerk? Niet dat ik denk dat je zo'n dik achterwerk hebt hoor ;) maar ik heb zelf gewoon maat 38/40 en zo'n echt pony zadel (16 inch?) daar gaat mijn achterste in ieder geval niet prettig op zeg maar :+

haha, nou past net zeg maar. Het is ook niet om hem echt te rijden, kan ik die arme pony niet aan doen, kan bijna meelopen. Maar als mijn zoontje ons erop ziet, wil hij er ook weer op. Anders niet, dan wil hij dus alleen maar op mijn paard, want ja, daar zit ik bijna iedere dag op. Daar hoor je blijkbaar op te zitten. Nu is Rembrand ook superbraaf en voorzichtig en zijn beweging is natuurlijk veel rustiger dan die kleine ponypasjes, dus misschien scheelt dat ook nog.

Maar we hebben wel die pony voor hem gekocht. Dus het zou wel leuk zijn als hij er wel weer op wil rijden. Maar misschien komt dat van de zomer wel weer. In ieder geval heb ik er nu een leuke menpony aan :)) :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:11

Amerigo krijgt lekker een vrije dag. Of eigenlijk, ik heb echt geen zin meer om weer die natte buitenboel in te gaan. Hoop dat ik het morgen wel kan opbrengen, want zondag schijnt het heel slecht weer te worden en dan wordt het weer een vrije dag ben ik bang. Had zo graag weer eens een buitenritje gemaakt, maar mijn man gaat echt niet mee als het zulk weer is. ;( Gek hoor, snap ik niets van hahahaha. Nou ja, denk ook niet dat het voor mijn zoontje zo leuk is om dan achterop te zitten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:39

Citaat:
maar mijn man gaat echt niet mee als het zulk weer is. Gek hoor, snap ik niets van hahahaha. Nou ja, denk ook niet dat het voor mijn zoontje zo leuk is om dan achterop te zitten
_O- denk het ook niet Tine!
Hoop ook dat we morgen iets kunnen doen want bij ons schiet het op onze manier niet echt op met dat weer zeg. Was van plan elke dag te longeren, wandelen of mennen, nou heb het nog geen week achter elkaar kunnen doen :o Maar goed, als het weer straks iets beter is, dus niet alleen minder koud maar ook nog wat minder nat (we hebben geen eisen :+ )... wie weet.
HEb met mezelf afsgesproken dat ik pas een officieel wagentje (lees 4-wieler) mag kopen als ik vaker echt men. Dus zo heb ik voor mezelf een stok achter de deur ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:11

Ja het weer moet echt beter worden. Wilde zondag dan eindelijk weer een buitenrit gaan maken, maar zoals het er nu uit ziet, gebeurt er zondag niet zoveel. Wil een beetje gaan trainen voor endurance. Ik wil graag eens een kennismakingsrit gaan meedoen en daar moet wel eerst voor getraind worden. Heb een schema gevonden en wil aan de slag..... maar ben bang dat het nog even uitgesteld gaat worden. |o

Jij hebt zo inderdaad een heel goede stok achter de deur. Ach, met het voorjaar in het vooruitzicht en de zomer, moet het toch wel goed gaan komen?? Toch??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:38

Dat denk ik ook hoor! Het is alleen af en toe zo'n gezoek naar de tijd en anders naar het geld }> . Als ik veel opdrachten heb, heb ik veel geld en vind ik ook wel dat ik zo'n wagentje 'verdien' ook al zou ik niet zoveel rijden. Als ik weinig werk, heb ik kans meer te rijden maar heb ik weer geen geld...
je kent het gezegd he, mensen met paarden hebben een hemel op aarde maar als ze sterven valt er niets te erven :+ ik ben nog lang niet van plan de pijp uit te gaan maar mijn financien zijn meestal wel nogal eueueuue.... miniem

Sjaakie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 10:39

Evelinee_ schreef:
Heey hallo!
Sjaakie welkom! Uhm, kromme hoeven is niet heel goed nee, misschien even een hoefsmid laten komen? Veel plezier hier verder op het topic!

Eveline bedankt, heb je advies opgevolgd. er komt een hoefsmid voor sjaakie die zijn hoeven er af knipt zo zij hij dat aan de telefoon. hoop dat het geen pijn doet dat zou ik zielig vinden.ik heb veel zitten lezen de laatste dagen en vind jullie verhalen erg leerzaam, ik zou willen dat ik zoveel al wist over pony's. komende tijd maar weer veel lezen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:42

Je pony moet toch om de 6 tot 8 weken naar de hoefsmid hoor. Anders krijgt ie veel te lange voeten. Is net als nagels knippen.

Maar de hoefsmid kan je daar vast meer over vertellen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:45

zo heb elke keer bijgelezen hoor maar niet altijd puf om te reageren. Ik begin langzaam maar zeker een beetje in te storten. We zijn namelijk al lange tijd aan het klussen in ons nieuwe huis en we gaan nu over 2 weken verhuizen. Vreselijk druk hebben we het dus. Ik leef in 2 huizen in de rotzooi, heb het erg druk buiten de huizen om dus het emmertje begint een beetje vol te lopen merk ik........

Vanmiddag gaan een vriendin en ik naar een leuke shet kijken ! Die is dan bedoeld als gezelschap voor haar grote paard die met pensioen is en voor neefjes/nichtjes om rondje op te hobbelen en evt. voor mij om mee te gaan mennen. Later als hij groot is haha. Op de foto's ziet hij er erg leuk uit, ben dus benieuwd in het echt !

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:33

@ ingrid, spannend is dat altijd of de pony een beetje lijkt op de foto's

vanochtend was ik al aardig actief, heb al een clinic bijgewoond van frenk jespers, als toeschouwer, maar toch. volgens mij is het heerlijk om van die man les te krijgen, heel rustid, duidelijk en concequent!

vanmiddag ga ik maar weer eens de 2 dames in het span zetten, heb er zin in!
magic heb ik gister gereden, pff er was geen houden aan, hij was heel erg sterk, zal fijn zijn als ik hem weer even door kan pakken :)

morgen ga ik met het ene paard eerst lekker dressuren daarna samen met een vriendin op het andere paard weer een lekkere zondagse buitenrit maken!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:12

Klinkt goed Marrianne! Het is lekker weer dus je bent nu vast lekker aan het mennen.
@IngridM .... verhuizen is vreselijk vermoeiend. In twee huizen wonen minstens zo erg! Nog even en dan zit je lekker in je nieuwe huis, wordt het lekker voorjaar en ziet de hele wereld er weer wat gezelliger uit :(:)

Vandaag met Freddy even lekker gewandeld. Heenweg was hij heel braaf, terugweg af en toe een soort bijtmonstertje... }> Ook halthouden geoefend ging op de heen weg werg netjes, op de terugweg dus pas toen hij moe begon te worden :P
Sim uitgebreid gepoetst, gewandeld en wat kunstjes laten doen :+
Alwyn kwartiertje aan de lange lijnen gezet met menhoofdstelletje aan. Ging echt veel beter dan de vorige keer. Keerde zich maar een keer om, bleef een keer verbaasd stilstaan maar voor de rest lekker voorwaarts, redelijk recht halthouden en zowaar ook redelijk te sturen (zonder dat ik hem eerst vrijwel stil moet zetten, hoofd helemaal naar links en rechts en dan verder, het was nu een vloeiendere lijn :D ). Ben weer trots op het mannetje.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:45

Wat gaan jullie toch snel!!!

@ Napie: leuke vooruitzichten! Zo een mendurance lijkt me ook wel leuk om mee te doen, maar ik denk dat Romeo daar eerst wat meer in vorm voor moet zijn...

@ tine: waar vind je zo een schema voor de training?(voor een kennismakingsrit)

Ik heb vannacht maar 4 uurtjes geslapen, pff ik ben zoo moe nu! Deze morgen moest ik om 7 uur opstaan omdat ik dressuurwedstrijd had (ohz). Ik had wel al meer dan een maand niet meer paardgereden (met mijn rug), maar ik wou de wedstrijd toch meerijden. De reden hiervan is dat ik anders geen kans meer maak om clubkampioen te worden op het einde van het jaar. Na mijn mexicaanse griep (waardoor ik niet clubkampioen werd), heb ik gezegd: zolang ik niet in het ziekenhuis lig, zal ik die wedstrijden meerijden! En ik ben een vrouw van mijn woord :+
Ik ging wel kapot van de rugpijn, maar ik heb het overleefd! Na mijn proef sprongen de tranen in mijn ogen van de pijn, echt verschrikkelijk. Tijdens de proef bedacht ik me dat ik sowieso tijdelijk ga stoppen met paardrijden, de pijn is gewoon te erg, ookal rij ik maar 5 minuutjes.
Maar... Mijn afzien werd beloond! Ik ben eerste geworden met 10 punten meer dan de 2e!! :Y)

Ik ben zo ongelofelijk blij dat Romeo geen rijpaard is! Dan zat ik met een enorm probleem nu... Nu ben ik blij dat ik Romeo nog heb om met de koets te rijden..(dat is toch veeeel minder pijnlijk dan ohz rijden) En wat geweldig dat ik zo een lieve vader heb, hij mest de stal nu voor me uit :Y)