[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:43

Wat een gedoe hè dames met onze dieren.
Ik ga volgende week Det laten opvoelen, omdat 2 andere dierenartsen pijn voelen in de regio van de baarmoeder/eierstokken. Dus weer een mooi ritje naar middenmeer. Woensdag worden de gebitten gedaan, hoefsmid is al geweest dus wordt weer een lekkere maand qua kosten....
En dan morgen bellen voor een dierenarts om volgende week een paard te laten keuren. En voor mijn Catey lijkt uit mijn directe omgeving voorzichtig wat interesse. 1 adres zou ik haar direct heen brengen (mijn smid). Nu zo 2 paarden en de shetlander thuis is wel erg prettig hoor.

Mooi gereden Tine! En met zo weinig training!
Baudyh lekker bezig met de veulens.

Wij hebben het hier druk gehad met de minimarathon, maar ik denk dat we zo voor de eerste keer een goede wedstrijd hebben laten zien. HT deed ook nog mee en eindigde mooi in de middenmoot met Sun. Ik mocht bij mijn buurmeisje van 14 groomen, super schattig ze reed echt heel netjes 2 x foutloos, tijd komt wel. Ik was super trots als groom (en juf hihi)
Woensdagavond organiseer ik nog een lastminute bijscholing, kunnen nog wel meer mensen bij maar voor de korte tijd dat het bekend is toch wel een leuk aantal deelnemers.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:14

Ik hoorde van de week dat Ber drachtig is :7 wellicht dat ze daarom zo hanteerbaar is }:0
Wat fijn Ips dat de minimarathon zo goed liep, top gedaan dus!

Net ff langs Fred, die ging weer helemaal los met zijn tinker maatje zo grappig :):) :))
En straks naar mijn werk, heb slaapdienst, hoopt dat iedereen gaat slapen :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:31

VHU: Ber drachtig, oeps.... dat verklaart wel wat hihi en Fred lekker bezig met zijn maatje
Ips nog bezig met Det en paard keuren. En ook nog minimarathon.
Baudy geweldig veulen

Zo, eerste ouderavond zit erop. Nu de verslagen uit gaan werken, anders blijft het toch maar in mijn hoofd rondzeuren en kan ik niet slapen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:55

ips, goed bezig met de minimarathon, wat leuk zo'n jeugdmenner begeleiden !
HT goed en leuk dat je ook hebt meegedaan !! super.
Fred gaat los met z'n tinkermaatje, super
Ber drachtig... is dat bewust of per ongelijk ? wel gaaf hoor, hoop dat alles goed gaat met de dracht en straks bevalling.

fijne avond nog allemaal..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:34

We hadden ook RTV noord Holland gister en dat werd vanavond uitgezonden, super leuk!

Tine succes met doorwerken!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:21

Tine jammer dat het niets werd met Fabels. Maar mooie foto's van Sam.
Sterkte met het werk van de week.

Ips is tv ster.

Baudyh graag veulen spam.

Vhu slapend oppassen. En een blijde Fred met zijn maatje.

Hier gaat alles gewoon zijn gangetje weinig te melden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:44

Heb mijn verslagen klaar, alle vragen naar betreffende mensen doorgestuurd, dus ik ga naar mijn bedje. :z :z :z :z

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:08

Goed gedaan Tine, ik hoop dat je een fijne nacht vol slaap hebt!
Ik was niet op tv hoor, onze jonge gup van 18 was t slachtoffer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:29

Afbeelding

Afbeelding

Onze Novastar G.W. Afgelopen vrijdagavond geboren. Hengstveulen bruin , 4 x wit en een mooie bles. Blij mee. Moet nog uit de kreukels maar ik denk een mooi veulen. Blij mee. Kreeg dezelfde dag al potentiële koper op messenger uit Italië. Komt dus wel goed denk ik.

Balen Tine. Ik kan je echt adviseren om naar de kliniek in Wolvega te gaan. Die kunnen echt heel veel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:50

<3 <3 <3 <3 <3 <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:00

Schitterend Baudyh <3 heel gaaf ! En nu al kopers.... :oo

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:30

Gaaf Baudyh, gefeliciteerd <3 <3
Leuk dat er al een potentiele koper is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:14

Prachtig veulen Baudyh <3 weer zo'n schitterend fokproduct van jullie _/-\o_

Tja of het bewust of onbewust, is van nu ruin, toen nog net gecastreerde hengst en ik heb het idee dat die er gewoon te vroeg weer bij is gezet. Maar goed, denk dat het voor Ber wel goed is want die was altijd drama van maart tot zeg maar september zo ongeveer ivm hormonen. En ik vond haar al steeds zoooooo braaf :+ en zo tevreden uitkijken op de foto's. En mooi gevuld. Ja dus geen wonder. Ze wilden SGW gaan starten en bij check hoorde vet twee hartslagen. Dus opvoelen en jawel. Veulen wordt over maand of 2 verwacht }:0

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:31

@baudyh hij heeft zo'n lekker bekkie. Blijft voor mij toch een nozem 8-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:35

Haha...vhu...ik dacht al zoiets..mensen weten vaak niet dat ze de nieuwe ruinen echt nog een poos apart moeten houden..hahaha... hoop dat alles gezond is en blijft met Berreber..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:57

Nou dat hoop ik ook Biancacoo vader is een Fell pony. Zijn toch brede pony's en Ber is maar zo'n friemel. Dus naja. It's out of my hands. En hoe dan ook die mensen zijn wel gewoon echt goed voor haar :)
Spoiler:
maar persoonlijk vind ik het maar niets van die kruisingen op niets af maar goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:56

Duszzz...
Fred wordt niet meer verkocht :)) manlief vond het volkomen belachelijk dat ik hem verkoop want 'jij hebt anders toch gewoon weer een paard over een jaar of zo en dan zul je zien kun je nooit meer zo'n fijn dier vinden', dus hij heeft besloten dat Fred blijft.
Eigenlijk bemoeit hij zich nooit met de paarden maar denk dat hij hier wel gelijk heeft :+
Dus Fred blijft en van manlief moet ik me er maar bij neerleggen dat dat rijden dan gewoon prut is en mijn ideeen bijstellen of zoiets.

Stiekum denk ik dat hij wel gelijk heeft maar ik weet het gewoon soms niet meer :\ maar goed met de zomer in aantocht komt het misschien toch weer goed / wordt het allemaal weer wat beter.

Dus tig mensen afge-appt en gemaild :o }:0

En ik blijf dus gewoon verslaafd aan bokt en vooral dit topic :P en helemaal aan 'de paarden'...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-03-18 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:59

Vhu..heeeel verstandig van je man.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ want dit is een volkomen veilig en betrouwbaar paard !! waar je gewoon lekker mee kunt rondsturen heeel vertrouwd, en daar heb je zo vreselijk veel geluk mee !! Genieten hoor !! ik mis m'n paarden nog elke dag....maar de honden maken dat gelukkig meeeeer dan goed !! Geniet ervan elke keer dat het kan !! <3

ik vind dat toetje van jullie veulen zooo gaaf Baudyh <3 <3 <3 <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:05

Dat zei hij dus ook... dat betrouwbare van Fred is gewoon uniek die heb je niet veel. Fred is soort 2e Ollie maar dan groter :+ eigenlijk is hij liever, want Ollie kon soms behoorlijk bokken of draken in de wei, kon ik haar niet te pakken krijgen, Fred dat doet hij echt nooit.

Daarbij is hij gewoon gezond, staat zonder deken, kan met gewoon voer, loopt makkelijk blootvoets naja hij is feitelijk ideaal maar goed ik vind het zo zielig dat ik niet meer met hem doe maar volgens manlief moet ik niet zeuren, paard ziet er goed en gezond uit kijkt vrolijk dus dat ik dat denk is volgens mij iets van mij maar hij denkt dat Fred het prima naar zijn zin heeft.

En manlief sponsort vanaf nu de extra uitmest beurten :') zodat ik energie overhoud voor leuke dingen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:42

Wat een heerlijk nieuws VHU en ik ben het volledig met je man eens!!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:43

Ach VHU en anders zoek je een bijrijder. Gewoon iemand die net zo van hem geniet als jij. Dan krijgt hij aandacht en beweging en hoef je je minder schuldig te voelen.

Hoewel, je je dan waarschijnlijk weer over andere dingen schuldig voelt, dat doe ik dan weer.....

Goed besluit om Fred te houden. Al kijk je dagelijks naar hem, als het kan, kan het en is het genieten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:16

*\o/* *\%/* jaaaaa Fred blijft

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:27

vhu,..Fred word echt niet ongelukkiger omdat hij wat minder bereden word....hahaha....dat komt echt wel goed.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:20

Wat een top man heb je Maaike. Ben het helemaal met hem eens. Dat was het eerste wat ik dacht toen je zei dat je hem wilde verkopen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:33

Baudyh wat een mooi veulen <3

Tine lekker geslapen :Z ?

VHU heeft een reuze man *\o/* Fred blijft *\o/* Je moet niet, maar mag rijden en hij heeft toch een fijn maatje aan dat tinkertje.

Zelf rij ik tussen de 1 á 3 maal per week op mijn haf (streef ik naar maar lukt niet) en soms heeft hij een week vrij, heb ook vaak gedacht ik verkoop hem omdat het lijf niet wilde maar toch besloten dat ik hem niet missen kon en hij is zo braaf altijd . En wie past er anders op mijn shetten en houd ze onder de duim ~~}>