[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:50

Nou, wat ik vandaag toch heb meegemaakt... Ik wilde met Rembrand gaan mennen, dus alles klaargezet. Haal ik dat zwijn uit de wei, is hij zo vreselijk vies dat ik er echt geen tuig op kon doen. Dus alle tuig opgeruimd en longeerspullen gepakt. Ben ik een tijdje aan het longeren, gaat dat gekke paard toch soort van bokken. Dat heb ik hem in al die jaren echt nog nooit zien doen. Zag er ook niet uit hahaha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:58

Biancacoo superrrrr prestaties *\o/*
Grappig Tine :+
Hadden jullie alleen lichtogen vast bij Samoerai? Zodat ze snel loskon als het fout ging denk ik? Heb het nooit zo gezien vandaar dat ik het even vraag. Wat een brave pony, super hoor. Ook zoals ze door het parcours gaat aan de lange lijnen <3
Misschien als je het lamoen omdraait, of aan laat passen voor Sam? Dan kun je met dezelfde wagen mennen. Zou daar eens naar kijken of dat kan. Of constructie zoals Baudyh heeft? Is zo zonde als je een 3e wagen moet kopen nu al (komt er vast wel :P ).

Hier kwam er van alles uit de hemel vanochtend toen ik bij de pony's was, dus de stallen grote beurt gegeven en Hero flink gelongeerd en met hem gewandeld. Vanmiddag flink opgeschoten met stuk voor universiteit. Was wel helemaal %) op een gegeven moment. Toen maar gestopt. Doe ik toch weer veel te veel in te korte tijd. Maar dat is zo moeilijk om niet te doen want dan zit ik er helemaal in en vergeet ik de tijd.

Idee was morgen te gaan trainen bij mijn vorige stal, bij de Pannehoef / Rijsbergen. Even ergens anders rijden, altijd leuk. Maar vrees dat het weer niet meewerkt.

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:04

Ik had geen vraag maar reageerde op de vraag die gesteld werd, over een wagen voor de ukken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:44

VHU: alleen het lamoen in de lichtogen inderdaad. Ten eerste omdat die er zo weer uit konden (was ouderwetse boom zeg maar, geen oog vooraan), maar belangrijkste om het zo te doen was dat het het tuig van Amerigo was. Dat past niet op Sam, hangt er alleen maar omheen, zodat ze aan al dat leer went. Maar ze kan er niet mee trekken, dan zouden er kneuzingen kunnen ontstaan. En dat moet natuurlijk niet.

Ik wil morgen even om te oefenen (gewoon als ze stil staat, vast) de kar van Amerigo achter haar rijden en bomen naar beneden doen. Als dat goed en rustig gaat, zal ik wel even een foto maken, dan kun je zien dat die wagen te klein is.

Net terug van verenigingsles van zoonlief, voor het eerst sinds ruim een jaar weer. Hij gaat meedoen met een viertal. Maar man, wat was ik verkleumd, gewoon geen gevoel meer in duimen en onderkant voeten. Nog niet.....

Nou, ik ga heel even bank hangen en dan maar snel naar bed. Morgenochtend ga ik naar binnenbak, want met al die vorst snachts kan ik niets thuis. Vanmiddag was de bak hier nog steeds glad.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:29

Goedemorgen :)
Tine geloof je zo hoor geen risico omdat je foto wil nemen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:32

Goedemorgen
VHU: ik neem geen risico's hoor!!! Maar als ze braaf is, wat ik uiteraard wel verwacht, dan maak ik even een foto.

Heeft weer lekker gevroren hier, dus heb niet voor niets alles voor het mennen in de binnenbak klaar staan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:16

Goeiemorgen!

Biancacoo: hier in de Limburger van gisteren staat een foto van een sledehondenspan :) . Ik was er van overtuigd dat jij het was, maar even het spannummer gecontroleerd en helaas... jij was niet nummer 85 :D .

Tine's Sam voor het eerst voor de wagen gestaan, leuk hoor!

VHU dreigt in de valkuil te stappen van burn-outs...... te lang doorwerken. Je kunt voortaan beter een wekker instellen :)* .

Baudy's DB houdt niet van ballonnen en reclamevlaggen :D . Dat wordt trainen :j .

Maisie gaat naar Kelders..... ik dacht dat jij vorig jaar of het jaar daarvoor juist een nieuwe koets had? Zal me wel vergissen :o .

Sonjim, ik heb nu ook pas door dat jij geen vraag stelde maar een antwoord op Jolandje 8)7 . Vroeg me ook al af of ik je vraag nou miste.

Zondag naar de Strijd der Districten geweest om te filmen. Gisteren alle filmpjes gesorteerd op rubriek, mag zoon een stel mooie compilaties van maken en dan komen ze online :) .
Gisteren ook voor het eerst in 3,5 maanden weer gelest met Moos. Hij deed het goed, ik ben de handigheid en het begrip weer een beetje kwijt. Moet weer aan de bak om Moos niet sterk te laten worden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:45

Haha, grappig Gem, dat is dan Lonneke die in de krant staat, die werd 1e in mijn klasse, ik werd 2e met nr 98. Lonneke is ook nederlands kampioen geworden vorige maand ! *\o/* *\o/*
Leuk dat zij in de krant staat !! Zij is ook de dochter van de organisator van het evenement.
En moos weer voor de kar gehad, super !!

Gem, is daar digitaal ook een stukje van te vinden ?..ik kan het niet vinden... ^)

zonnetje schijnt..zoon met de fiets naar school gebracht.. {:} {:}

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:15

Bianca, nee ik denk het niet. Het was alleen een foto met onderschrift, geen artikel. Helaas gewoon een losse "flodder" in de krant zonder een inhoudelijk stuk. Maar wel een flinke foto! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:29

Zoooo hier lekker ritje gemaakt met zeer frisse en ondeugende Ollie. Laten we het er maar op houden dat ze goed in conditie begint te komen *\%/*
Afbeelding
Laatste kilometers was ze wel weer braaf :')

Wat heerlijk dat je weer lekker aan het mennen bent Gem +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:28

Afbeelding

Wat is de natuur toch mooi.

VHU: met een frisse Ollebol op pad geweest.
Gem: weer lekker aan het mennen.
Bianca: lekker gefietst. Ook nog met honden getraind?

Vanmiddag weer naar binnenbak gegaan, nu met beide ponys. Amerigo ging niet heel fijn, maar Samoerai ging heel erg goed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:26

tine had bokkende R..tja..fris weer frisse buitjes...wel grappig.
Vhu, frisse Ollie !! haha..herkenbaar.
Nee niet getraind, de honden hebben vrij, hersteltijd ....ik heb daar een hele eigen mening over,..een wedstrijd is altijd veel zwaarder dan een gewone training, ze hebben zoveel gegeven, zoveel energie gebruikt, dus krijgen ze extra hersteltijd ivm de spierherstel, voeding, en stressherstel, weer lekker thuis in dagelijkse ritme komen.
misschien donderdag, anders zaterdag trainen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:55

Beter een dagje langer dan tekort vwb herstel, zo denk ik er ook altijd over hoor.

Zo eens ff kijken wat ik kan doen bij de poowns. 't Heeft aardig hard gevroren en was behoorlijk glad vanochtend. Hoop toch dat ik ze even kan longeren anders is er morgen explosiegevaar vrees ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:11

Rustig hier :z

Het was heerlijk weer {:} toen ik bij de poowns was. Ze hebben lekker buiten kunnen rondracen en heb nog gewandeld met Hero. Vindt hij zo gezellig :)ddd

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:47

Afbeelding

Mooie db!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:00

Goedemorgen allemaal.
Mooie ijsfoto's van Tine, grappig is dat he ?! dat dat zo opvriest..
Vhu, lekker gewandeld met Hero, gezellig, en leerzaam !
Baudyh, DB ziet er mooi uit ! en erg gave foto's !!

en idd..rustig hier..ik moest even bijkomen..haha...heb wel gave foto's gevonden van de wedstrijd en vanmorgen heerlijk hier thuis met mooi laagje sneeuw getraind met de hondjes, ze hebben genoten !
Ze staan ook op fb..maar voor avaluna :

Er waren droge stukken op de route..
Afbeelding
maar ook natte stukken bij de wedstrijd..
Afbeelding

Had ik gisterenavond nog weinig zin om te gaan trainen..vanmorgen was het zo mooi buiten...
En thuis..vandaag mooi wit.
Afbeelding

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:12

Haha die blubber foto......geweldig.

Hier is het gelukkig nog groen, zonnetje erbij nu. Hopelijk is de paddock weer dooi vanmiddag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:42

Nog net goedemorgen ;-)
Rustig hier inderdaad. Ik ben afgelopen dagen erg druk geweest, wel meegelezen, maar even niet gepost.
Baudy: mooie foto's. In het echie zag het er nog beter uit
Bianca: weer heerlijke hondenfoto's. Zal nog best zwaar zijn voor ze denk ik ,zo door de blub. Ziet er wel erg stoer uit zo.

Vanmorgen maar weer naar de binnenbak gegaan, want alles was weer wit en glad.
Gisteravond had zoonlief springwedstrijd. Eerst in BB, foutloos rondgekomen met 73 stijlpunten. Was goed voor 1e prijs. Daarna in de B. Helaas een weigering op hindernis 6. Zoonlief dacht dat 5 en 6 samen een dubbel waren, dus sprong 5 nog een keer. Tja, dat is dan fout parcours, want het was wel een lijntje maar geen dubbel. Uiteraard was hij even flink teleurgesteld, maar goed, hij heeft weer veel geleerd en verder ging het heel erg netjes. Jury vond het ook echt sneu voor hem. Volgende keer weer beter.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:58

Tine idd zwaar voor de honden, maar dan werk ik ook de hele weg mee...al steppend door de zware stukken om het tempo erin te houden, t'is wel een echte teamsport waar je zelf ook veel voor moet doen, haha..dan is het goed te doen.

Balen van de dubbele hindernis....maar wel fijn gereden en toch een 1e prijs !! knap hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:15

Ben je niet bang dat als je aan het steppen bent en ze komen weer op een goed stuk, ze vooruit schieten en jij eraf valt? Zou mij denk ik zo maar kunnen overkomen hahah

Ja, ik was heel tevreden over het rijden van zoonlief. Maar ik kan me van zijn kant wel goed voorstellen dat hij baalde. Het ging zo lekker en dan zoiets. Maar goed, hoeveel wedstrijdervaring heeft hij nu helemaal. Met Amerigo is hij niet verder gekomen dan de bixie. Dit was pas de 3e keer in de B (en de 5e keer in de BB)

NOu, zo naar fysio en dan shoppen met zoonlief. Zijn rijlaarzen maat 37 zijn alweer veel te klein, vrees dat we inmiddels op maat 39 gaan uitkomen. Pffff waar moet dat heen, hij is pas 8.......

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:58

nee Tine..je valt niet zomaar van de kar..altijd met 1 been op de kar...dus sta je er ook zo weer met 2 benen op, geen probleem.
ik was bij scapino geweest voor schoenen voor zoontje...maar..wat een rotzooi...niets fatsoenlijks..bah !! -:(-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:16

Da's een flinke voet Tine :) super goed gedaan toch, vind het al zowiezo geweldig dat hij het parcours nooit kwijtraakt _/-\o_ hij is nog zo jong!

Vandaag maar weer eens naar de pony's gefietst, was alweer lang geleden, steeds zulk rotweer. Maar goed voor mijn eigen conditie .... vond het hier en daar nog wel eng, het heeft hier ook gesneeuwd en soms was het beetje glad.
Pony's alle drie 20 minuutjes gelongeerd :O :+ gelukkig dooit het goed elke keer / wordt alles goed gestrooid. Dus met beetje geluk kan ik zaterdag wel weer ritje doen, desnoods vooral over het fietspad. Heb ook training staan in Leersum zondag maar vrees dat het niet doorgaat ivm bevroren bodem, daar vriest het toch wel harder dan hier.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:01

Nou, Amerigo heeft vrij vanmiddag. De bodem is nog steeds bevroren, en heb echt geen zin om nog een keer naar de binnenbak te gaan. Heel slecht van mij.

VHU: is inderdaad onvoorstelbaar. Als hij parcours (of dat nu springen of marathon is) 1 keer loopt, dan weet hij hem al. De ideale groom eigenlijk, maar nog veel te jong om te mogen groomen ;-)

Hier durf ik de weg niet op, te veel gladde stukken. Hopelijk kan het morgen wel, want smorgens is de binnenbak niet bruikbaar en de buitenbak ook niet neem ik aan. Dus hopelijk morgen even wat stappen over de weg.

Nou, ik ga maar even stukje wandelen met de honden. Tot later.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:29

Biancacoo, Ik vroeg me ook al af of je niet mee moet steppen wanneer er geen sneeuw ligt, ja dus :j .

Tine, zoonlief weer veel geleerd, wat hebben jullie daar toch veel wedstrijden...... en over laarzen, ik had hier een heel rijtje maten staan. Allemaal tweedehands gekocht en daarna weer voor hetzelfde geld verkopen :) .

Baudy's BD ook weer mooi op de foto!

VHU heeft gelongeerd en gefietst. Heb vanmorgen in Venlo iemand knalhard onderuit zien schuiven :oo . Kon echter niet stoppen, zat op een drukke rotonde. Jongen stond wel weer snel op.

Heb Moos vandaag ook moeten laten staan.... dun laagje sneeuw / gladdigheid bij de pensionstal. Tel daar dat vieze koude windje bij op en Gem had het wel gezien voor vandaag. Heb geen zin in glijpartijen, enkelspan gaat sneller onderuit dan tweespan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:46

Gem. Het meesteppen moet niet..de honden zijn zo sterk, Die sleuren de kar wel door de modder..maar bij een wedstrijd kun je er minuten mee winnen door wel te helpen..dit was een snelheids korte afstand wedstrijd...dan help ik de honden...toch ook leuk om dan in de top 3 te eindigen. .thuis step ik nauwelijks of nooit mee...puur om ze sterker te maken..en dat heeft geholpen...