[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:49

doe dan licht én droog tine? Dan is het iets minder een straf om drollen te moeten scheppen ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:08

Mogge,

Ik ga mee met de mooie voorgaande samenvattingen +:)+

@IngridM, mij bewust kwijt willen raken onderweg, me op de koop toenemen :roll: als we je gaan kloonen dan zou ik wel deze slechte eigenschappen zien te skippen :x :=
@Biancacoo, wat heb je dat weer verschrikkelijk mooi ge-airbrushed +:)+ , leuk ook voor later... :D
@Tine, Het kan heel goed zijn dat een gedeelte van je spanning te maken heeft met alle rand dingen eromheen... zoals het trailerladen wat de heenweg al lastig ging, toch merries in de bak dan dat je echt het springen eng vind. Ik vind het super knap dat je toch doorzet en dat Thabor gewoon moet luisteren +:)+
@Naaltje, wanneer mag je weer naar de huisarts ? of ben je al geweest inmiddels en heb ik daar over heen gelezen ? :o Hoe is het met je migraine ? :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:13

migraine is over gelukkig. Alleen nog een soepgevoel in m'n kop :+
ga maandag de huisarts bellen :j

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:19

Tine, hoe rij je zelf met een trailer? Ik moet met Sun echt overdreven rustig rijden, heel kalm optrekken en afremmen en met max 10km/uur over rotondes en door bochten heen, anders laad hij ook absoluut niet meer.
Iemand heeft hem ooit eens voor mij vervoerd en die reed niet zo netjes als ik, gevolg is dat ik hem met 3 man de trailer niet meer inkreeg... Jaar mee bezig geweest om hem terug in vertrouwen de trailer op te laten lopen, en zelfs nu, 5 jaar later, zie je toch nog weleens een twijfeling of even een weigering voor de klep.

:D Een kloon van IngridM... Als dat nou werkt, heb ik nog wel wat mensen die ik graag gekloond wil zien maar dan min een aantal minder fijne eigenschappen... Kan ik ook nog wat eigenschappen toevoegen? :P

Verder nare verhalen gelezen, sterkte allemaal
mooie airbrush gezien
naaltje voelt zich nog steeds niet goed, heb je wel contact opgenomen met je osteo om te vragen wat hij ervan vindt?
Verder een hoop mensen aan de sinterklaas... Ik ben altijd blij als dat weer voorbij is... Mja, dan krijgen we het opzitten en pootjes geven met de kerst weer... *zucht* ik haat december!

En oh, ik ga ermee stoppen, mijn vent roept dattie het ontbijt klaar heeft staan <3 (die eigenschap moet met klonen natuurlijk wel behouden blijven he!!! :P )

Groetjes, lacuna

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:58

<:) goeiemorgen! :){

het regent het regent...

weer aardig bijgelezen...

laadproblemen zijn vervelend...
ik heb met mijn vorige paard nog eens ergens gestaan dat iedereen zich ermee ging bemoeien, waardeloos is dat...

Met Fifi hebben we veel geoefend en die laadt gelukkig makkelijk nu...
dat is wel heel fijn!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:31

@ Nouvel: het is inderdaad vervelend als iedereen zich komt bemoeien als het laden niet onmiddellijk lukt.

@ Lacuna: Wat vervelend dat je er zo lang problemen mee hebt gehad, gewoon door 1 ritje. Ik heb geen rijbewijs voor een trailer, dus ik moet altijd iemand vragen. Ik heb ook al bij mensen gezeten dat ik dacht "Jeetje zo dadelijk zit Romeo op onze schoot!", maar Romeo kan het gelukkig weinig schelen. Hij staat ook niet vaak op een trailer, maar hij gaat er steeds op alsof hij zijn wei in loopt, zonder enige twijfel.

Pff hier regent het ook... -O- Dit kun je zelfs geen hondenweer meer noemen! Zhora doet alsof ze van suiker is, ze kwam zonet haar hok uit (toen ik haar ging los laten), kneep haar ogen dicht tot spleetjes toen ze de regen voelde, rende terug naar binnen en begon met haar poten haar hoofd af te vegen :D

Hopelijk valt het weer morgen beter mee, ik heb om 1 uur weer menles met Romeo...
Volgende week kan ik een ganse week niet op de computer, dan is die uitwisseling met Waalse studenten. Dus ik kan een volledige week Frans gaan praten :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:04

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:09

C'est pas un probleme pour moi, parler francais :-)
J'ai travaille en France, mais il y a 20 ans !

Ik hoop dat het laden snel lukt Tine, heel vervelend. En leuke tips allemaal maar ik weet uit ervaring dat er paarden zijn die daar allemaal dwars doorheen lopen (lijntje ervoor, lijntje erachter etc) :D

SanderLotte; hoe voel je je ? Gaat het een beetje? :(:)

Lacuna baalt van december. Ik vind het op zich best gezellig maar als het er niet zou zijn zou ik het ook helemaal niet erg vinden 8-)

Dennis heeft gekozen welke ponies er weggaan.....

En ik geloof dat ik wat goed te maken heb bij Ollie := Ze weet wie het zegt, dat scheelt :D
Laatst bijgewerkt door IngridM op 03-12-11 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:09

Vannacht zijn <:) & :){ bij ons op stal geweest. Een grote emmer wortels voor mijn paard en voor mij allemaal spulletjes om cupcakes te bakken! <3 Lieve sint!

Ik ben ondanks het natte en winderige weer het bos in gegaan. Bij de vereniging was een ponywedstrijd, dus ik kan niet binnen rijden. Tja, als ik dan nat regen, dan liever terwijl ik in het bos rijd en niet in de bak. Dus lekker het bos ingegaan, was er al een maand niet geweest dus paardje had er zin in. Bos was één zwembad, maar Gwin heeft vele zwemdiploma's en ook een duikdiploma dus die vindt het geen probleem om er doorheen te gaan. Heerlijk gereden dus.

Nu even opwarmen in bad en dan vanmiddag jureren. Ik ben FNRS jury en moet op mijn 'oude' manege de clubkampioenschappen jureren. Zin in!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:10

@ IM: Je ne parle pas Francais, je suis Hollandaise.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:12

ik ook hoor Frensie haha. Maar heb jaren frans gehad (toeristische opleiding) en ook 2 maanden in Frankrijk gewerkt. Is dus al 20 jaar geleden maar als ik weer in Frankrijk ben komt er wel weer het eea boven.
Spaans is makkelijker dat wel :-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:27

@ IngridM: het gaat wel, dank je. Het besef is er wel nog niet dat mijn oma niet meer terug komt.
Mijn opa heeft het ontzettend zwaar. Afgelopen nacht hoorde hij mijn oma roepen, hij stapt uit bed, kleedt zich aan en toen besefte hij pas wat er aan de hand was. :(:)

Frans is voor mij ook helemaal geen probleem, ik heb nu al 12 jaar Frans op school en het is altijd een hoofdvak van me geweest. Wij krijgen geen les meer in het Nederlands, dat is enkel Frans, Engels of Duits.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat zijn, het meisje dat hier komt heeft zelf ook paarden. Als je dezelfde interesses hebt, is het volgens mij toch iets eenvoudiger om het ijs te breken, want we hebben elkaar nog nooit gezien :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:08

ik vind Frans echt een onmogelijke taal, maar ik ben niet zo talig aangelegd, heb met alle buitenlandse talen moeite... :+

hier droog geworden zowaar!
net met staleigenaar mee geweest op de wagen, nu even opwarmen met kopje thee en dan Fifi nog even snel inspannen!

ik lees dat Sint op stal is geweest, wat leuk zeg!
hier helaas geen sint op stal en ook niet thuis... :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:41

wat leuk...sint op stal geweest...hier alleen maar ponys die de boel volgescheten hebben.....das vast mijn kadootje... :j
wel net leuke post gehad, 2 donkerblauwe mendekens (met rood,wit,blauw randje) en idem deken....van marktplaats ben er super blij mee.. :D
gisteren bij mijn broer geweest....sondevoeding nu, hij kan niet meer eten,zijn hele mons is aan de binnenkant 1 blaar, zag er echt pijnlijk uit....
sl: jij nog sterkte met het verlies van je oma,ook voor je opa
ik ga maar eens naar stal....mijn sinterklaas kadootjes op de mesthoop leggen ,dank u <:) -je

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:59

Wat erg voor je broer allemaal Happytime !

Ah Sander Lotte, je opa................. :(:)

Sinterklazen op stal geweest, hier niet hoor....

heb vandaag lekker uitgeslapen (doe ik normaal echt nooit) op het gemak wat in huis gedaan, zeik- en zeikesnat geregend met Luna buiten en net lekker droog bij de shetjes geweest.
Ook met shet Diddle clickertraining gedaan, leuk om zo straks 2 shetties te vergelijken hoe ze het doen :-)

Vanavond lekker uit eten en het wordt betaald das nog het beste :Y) :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:48

SL wat erg voor je opa....maar ja kun je voorstellen , hele leven bij elkaar...zo erg !!
Tine wat balen dat het laden zo slecht gaat ! hij is er wel een ster in aan het worden, maar dat kan ik me goed voorstellen, hij is ook zo groot........ :o
Naaltje...nog steeds niet lekker.. :(:)
franse taal....is aan mij niet besteed, veel te lastig...
sinterklaas...wij vieren gewoon maandag op 5 decemberrrr

verder ..... ik ben vanmorgen mee geweest achter een husky 8-hondenteam !!! op de kar....nou super, helemaal te gek om te doen !!!
manlief..zal wel balen :j :+ .....ikke wil ook wel 4 of 6 husky's ervoor !!! super super super.. *\o/* helaas geen foto's want het was echt prutweer......... en we waren maar met z'n 2-en, dus geen handen over om foto's te maken...we waren lekker blubberig en vies toen we terug kwamen, was blij dat ik een regenoveral mocht lenen. :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:28

Biancocoo gaat nu voor 8 husky's :+ werkt dat trouwens net als met mennen dat hoe meer je ervoor zet hoe ingewikkelder het is zeg maar, of loopt het allemaal gewoon als 'een' hond??? Lijkt me supergaaf hoor op zo'n wagen!
Broer van HT zo ellendig, wat erg voor hem ;( Opa S_L :(:) en Naaltje ik hoop dat je het volgehouden hebt vandaag!
IngridM wordt wellicht gekloond met of zonder bepaalde eigenschappen en de vriend van Lacuna mag ook wel mijn kant opkomen ontbijttechnisch gezien :+
Tine zo dapper met Tabor (vind het heel knap dat je gewoon doorgaat ook al vind je het eng!!) en het is inderdaad helemaal een ramp als andere zich met het laden willen bemoeien, wordt het nooit beter van :x

Deze stond net bij ons in de straat :){ <:) was even een huis in
Afbeelding

Ben met stalgenootje heerlijk het bos ingeweest. Natuurlijk wel een bui op ons hoofd gekregen maar eigenlijk viel het best wel mee. Het waaide wel maar niet vreselijk en de regen miezerde wat af en toe. We zijn 2 uur weggeweest, vooral gestapt, even wat gedraafd als we het koud kregen. Was heerlijk!
Zo gezellig!
Afbeelding
Mijn dappere meisje 8-)
Afbeelding
Stalgenootje en ik zijn totaal verschillend, zowel qua paard als ons eigen postuur zo grappig :D
Na afloop wilden we even een foto'tje van onszelf .... maar het was vrijwel onmogelijk dat alles tegelijk stilstond :+
Afbeelding
Afbeelding
Nou he he :):)
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:41

hihi wat is Bente een ukkie en smalletjes vergeleken met die naast haar :-) Grappig die tegenstellingen en al die soorten en maten paarden en poonies :-)

en sinterklaas in rotterdam, leuk !! zal voor sint niet zo lekker zitten zo'n springzadeltje zo te zien hihi

En Frensie helemaal vies geworden maar een superdag gehad met een 8 span :-) !!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:55

Bente is een soort balletdanseresje...
Afbeelding
Maar goed, ik ben stapelgek op dat dier en ik vind haar zoooooo mooi & fijn om mee te werken :o <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:01

Biancacoo schreef:
verder ..... ik ben vanmorgen mee geweest achter een husky 8-hondenteam !!! op de kar....nou super, helemaal te gek om te doen !!!
+

Ik heb 1 keer achter een span met 10 honden gesleed. Dat was echt geweldig. In de bergen van Noorwegen richting Zweden. Waanzinnige belevenis. Het ging ongelooflijk hard. Ik had alleen verwacht meer controle over het span te hebben/krijgen. Maar ze volgden hun voorganger over de loipe. Wij hebben ons gewoon een paar uur door de besneeuwde bossen laten leiden door de honden.

Weer eens iets heel anders dan een haflinger voor je wagen. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:21

vhu, geweldige foto's !!! supermooie bente, en ik vind die kruising belg ook fantastisch !!!!
heb een zwak voor belgen !!

Janouk....geweldig toch ??? wat leuk dat je gesleed hebt, kan me voorstellen dat ze gewoon de voorste slee volgen !! lekker ongeleide projectielen voor je slee....
Je moet echt wel een goede leaddog voorop hebben wil je dat idd onder controle kunnen houden !! maar het was echt superrr.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:28

Lekker naïef van mij :o maar ik heb zelf met mijn honden getraind bij de Reddingshonden voor speuren en rivieren. Ik dacht echt dat ik wel even zo'n span kon laten gehoorzamen, want honden zijn honden dacht ik. haha nou echt niet. Deze honden leven in iglo's aan kettingen en werden 'uitgelaten' voor de slee.
Wij hadden werkelijk niets te vertellen over de honden. De leider bepaalde het tempo en volgden braaf in de slee.
Maar het was een overweldigende belevenis om zo door de ruige natuur, in de diepe sneeuw, door de bossen voort te razen. :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:36

IngridM schreef:
hihi wat is Bente een ukkie en smalletjes vergeleken met die naast haar :-) Grappig die tegenstellingen en al die soorten en maten paarden en poonies :-)

en sinterklaas in rotterdam, leuk !! zal voor sint niet zo lekker zitten zo'n springzadeltje zo te zien hihi

En Frensie helemaal vies geworden maar een superdag gehad met een 8 span :-) !!!!

It wasn't me :') Lijkt me wel heel gaaf!

Leuke foto's VHU!

HT fijn dat je bij je broer kon komen, wat een ellende, kan me niet voorstellen hoe zeer het doet als je hele mond een blaar is.

Heb alles bijgelezen, maar niet echt onthouden :o

Jureren vanmiddag was leuk! Net pannenkoeken gebakken en gegeten :9
Nu lekker rustig avondje. Hopen dat er wat leuks is op tv.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:37

Hoihoi, even een zwaai vanuit Etten-Leur en een kleine ego melding: we hebben een keurige rit met de wagen gedaan vanmiddag, dwars door het centrum, door het verkeer, door de polder, langs verkeersophopingen, door de woonwijken... We hebben een super-superPaard /3 :j

<3

Ge-wel-dig genoten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:24

prinsje H +:)+ heerlijk zo"n rit.