[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:32

Mijn vriend zou even naar FC Groningen gaan. ze hebben vorige week verloren met 5-1 van Ado Den Haag maar ze staan nu voor met 5-1. Dus komt verlenging.

We zouden vanmiddag nog op visite maar dat wordt hem niet meer :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:44

@ Tallechie: AB kan dat wel roepen over die 60 % (ben dat eigenlijk ook wel met haar eens), maar als dat zo is, moeten ze die info wel tijdig kenbaar maken. Zo niet dan geldt dus gewoon wat er nu over te vinden is. Vervelend dat je vriend niet komt opdagen. (tenzij je liever thuis blijft :D ) Vaardigheid (althans zo staat het op de site) mag iedereen mee doen zonder te kwalificeren.
Ik durf die berichten over die mishandelde paarden in Belgie niet eens meer te lezen. Wat gruwelijk.

@ Naaltje: altijd lastig van die afwijkende modellen paard. Zal ik hier met Thabor straks ook wel problemen mee krijgen. Heeft een flinke hengstenhals, heel rond gebouwd (niet dik, maar ja, dat maakt voor de deken dan verder niet uit), giga boeg
Distels werden hier wel gegeten door Quincy. Nu geen distels in de wei, dus kan er niets van zeggen. Probeer die krengen altijd te vernietigen (samen met zuring en brandnetels)

Balkjes doe ik hier heel weinig. Met Rembrand (die dus been niet goed optilt) durf ik dat niet meer, met pony doe ik het wel af en toe. Met Thabor nog niet gedaan geloof ik (weet het gewoon echt neit meer :o? )

Leek moet het dan wel beter gaan doen dan vorig jaar. Startlijsten zijn heel erg laat (wat volgens mij niet eens mag), ze vragen blijkbaar erg veel inschrijfgeld (wat ze ook nog via de bank willen hebben), op de wedstrijd was het vorig jaar een puinhoop. Maar goed, terrein is wel netjes. En qua afstand: de meeste wedstrijden zijn helaas toch wel op ongeveer een uur rijden.
Ik vind het trouwens wel jammer dat er weinig wedstrijden zijn. Heel veel zijn alleen maar voor de Friezen.

Zoonlief heeft gisteren weer parcourtje gewandeld. Nou, dat wil hij nu eigenlijk ook niet meer. Pony ging namelijk per ongeluk op zijn voet staan, toen ze over een hindernisje heen stapten. :( We gaan het straks toch nog een keer proberen, want het ging vorige keer zo leuk. Hij heeft vandaag wel even op Rembrand gezeten, maar durft dat ineens ook niet lang meer. >;) . We gaan zo met Thabor naar de binnenbak, dus moet weer weg :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:51

Heb laatst een filmpje hier op bokt gezien van een jongetje op een heel stoute pony. Kan het nergens meer vinden. Weet een van jullie welke ik bedoel??

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:54

balen dat zoontje zo bang wordt en niet meer wil tine..
:(:)

ik weet denk ik wel wat je bedoelt, maar kan 't ook niet vinden (filmpje := )

brandnetels zijn goed voor paarden, bloedzuiverend. Dids eet die ook :j soms
beest vreet gewoon alles _O-
Ik ga vanavond naar stal, met dids rondje rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:29

tine ben het met je eens over kampioenschap en over leek.
Vervelend dat A op P zijn voet heeft gestaan, wel leuk dat hij op R heeft gezeten. succes met T.

Ik heb geen idee welk filmpje je bedoelt.

naaltje alvast veel succes.

Vriendlief is ondertussen thuis, ik ben aan de studie. Huis is opgeruimd, 1 was in droger, 1 was in machine, vaatwasser gedraaid. Ook wel handig dat ik thuis ben gebleven :-)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:33

Komt even uit de meeleesmodus om toch nog eens even te vragen...

Gelieve even te lezen a.u.b.
Is er iemand geïnteresseerd in de Foute Party van Q Music op 24 juni in Den Bosch?
Ik heb namelijk 2 kaartjes verkeerd besteld, ik wou kaartjes voor de Foute Party in Hasselt, België...
De organisatie zegt dat ik mijn geld onmogelijk terug kan krijgen, maar dat ik de tickets wel kan verder verkopen.
Bij interesse, pb me aub! De kaartjes kosten 22,5 euro per kaartje.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:28

ik heb ook dat jongetje gezien op de stoute witte pony weet ook alleen niet meer waar

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:53

Zoo, jullie zijn snel gegaan hier...
zie wedstrijden en dilemma's met data en tarieven en ........wat nog meer ??
Zie foto's van didd-je met volle mond, hahaha smikkelkont.
VHU lekker gereden !
Tine sneu van je zoontje en pony die op zijn voet ging staan, tja dat gebeurt....jammergenoeg..
sorry als ik iemand vergeten ben.....

S.L. ik kan je niet helpen heb niks met foute party's ... veel te druk.

Stoute witte pony ???? heb hier thuis nog wel een bont exemplaar }:)

Wij zijn in assen geweest vandaag, marathon, technisch moeilijke hindernissen !! mooooi opgezet allemaal, echt heel mooi !!
af en toe wat regen, maar mocht de pret niet drukken.
pony's waren echt in vorm, supermooi en inspirerend.
gisteren nog een paar dressuur en vaardigheid gezien, heeeel fraaie rijtuigen !! :~ en nog mooiere pony's en paardjes, super.
christiaan provoost reed vaardigheid zooooo strak en zooooo stabiel.......om jaloers op te worden wat ontzettend knap was dat !! een superpaard heeft hij mee. _/-\o_

Vanmiddag nog na afloop thuis met melody op buitenrit geweest, was erg fijne rit, wel winderig, maar super !! ik heb toch een nieuwe route gereden, alles is perfect gegaan, een flink stuk gestapt, ook dat deed ze erg goed ! ben enorm trots !! :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:06

Hier nog 1 die het allemaal niet bij kan houden :o

Ik moet as woensdag bij mijn nieuwe job beginnen en ben écht boos.... Het rooster zou in overleg gemaakt worden en nu ben ik alleen op dinsdag vrij en moet verders ma/wo/do/vrij 7 uur (28 in totaal) werken. Nou lekker overleg. Tsja dan wordt er aangeven dat je onderling mag ruilen ja duh... wil wil er nu op dinsdag vrij zijn O:) Dat betekent dat als mijn man moet werken ik mijn kind maar aan zijn lot moet overlaten op oa woensdagmiddag -:(- . Ik ga morgen maar bellen om een gesprek aan te vragen want hier word ik allesbehalve vrolijk van.....

@Biancoo, mijn juf heeft ook bij jullie in Assen gereden ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:11

en hier nog eentje... -O-

ollie, wat balen zeg, kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt...

probeer hier alles steeds bij te lezen, maar het gaat echt snel... :wow:

hier gaat alles z'n gangetje, wel raar zonder paard, zeker op vrije dagen...

gisteren naar mijn schoonouders in de achterhoek geweest en gelijk even snel bij Ferro gekeken, hij doet 't goed op de wei!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:11

he ollie.. da's gewoon ronduit *** natuurlijk zo!..

Biancacoo lekker bezig geweest vandaag, en een relaxed bosritje, super! :)

Wij hebben net gyros gegeten, zo'n knorr pakket. Was lekker. Even uitbuiken en dan naar dids. Rondje bos

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:34

Veel plezier Naaltje. Gisteren had ik dus door de wind totaal geen vervelende vliegbeesten, was erg fijn.
@Nouvel die Ferro gaat een grote worden, wat heeft hij mooi bot zeg, weet niet hoe je dat anders moet zeggen.
@Tine vervelend van P. Was hij niet gewoon een beetje moe en tegendraads? Soms hebben ze dat kun je er niet links- of rechtsom mee :+
@S_L vroeger hield ik van foute feestjes tegenwoordig kan ik er niet meer tegen :x
@Ollie wat een zjipz zooi. 'Onderling ruilen' moet je alsnog van alles regelen, daar hou ik dus echt niet van, kan ook slecht nee zeggen dus als dat moet ben ik meestal degene die aan het kortste eind trekt, werkt bij mij dus niet ^) . Foute roosters is zo balen, was destijds een van de redenen dat ik voor mezelf was begonnen. Met 28 uur zou je toch zeggen dat je aardig binnen de schooltijden zou moeten kunnen werken, in principe. Maar ja, dat wil iedereen en dan geldt waarschijnlijk wie het laatst komt die het laatst lacht. Nou hoop dat je het een beetje kunt regelen.
Biancocoo geinspireerd terug uit Assen, mijn instructeur had wedstrijd in Prinsenbeek, leek me erg leuk om te gaan kijken maar we hadden verjaardag van mijn broer en neefje dus hebben de middag doorgebracht in Eindhoven.

Die berichten uit Belgie :n . Is ook mijn grote angst altijd geweest met mijn landje, en nu nog als ik ze er straks weer opzet.. met een wei zonder toezicht heb je toch meer risico.
Ik heb een foto gezien maar die was al te afschuwelijk kan er dan niet van slapen en zie het steeds voor me vind het zo erg |( die arme arme dieren. Maar vindt het zo raar je zou toch zeggen dat ze zo'n dier dan moeten vasthouden en zo mishandelen anders krijg je dat toch nooit voor elkaar? Die beentjes helemaal gebroken, zo erg, afschuwelijk |(

Filmpje van kindje met die pony weet ik ook nog, weet even niet meer waar hij stond, zal eens zoeken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:47

nou laten we hopen dat ik ook weinig steekbeesten ontmoet, maar ik vrees ervoor.. Nou moet ik ook zeggen, ga 't kleine bosje in achter stal. Heb even geen zin om over de weg te moeten met een opgefokte blije draak..
Heb m'n GPS op alarm gezet, elke minuut. Dus dan kan ik klokken dat ik zeker m'n drafminuten haal :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:53

Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-05-11 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:55

@ VHU: Ja pff... ik vind het ook verschrikkelijk! Ik woon er op een half uur vandaan, valt nog wel mee dus. Maar de angst blijft er toch.
Ik heb ergens gelezen dat ze de paarden eerst een verdovend poedertje geven, er werd van dat poeder gevonden bij 1 van de slachtoffers. Dus als ze verdoofd zijn, is het al beter te begrijpen dat de dieren zoiets toelaten...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:59

VHU: super bedankt. Ik heb wel gezocht, maar ben daar niet zo handig in :o

Kan ik even laten zien dat hij niet zo snel moet opgeven. Dit kindje gaat iedere keer toch maar weer erop. Amerigo is heel lief, dus hij moet niet zo piepen :D

Thabor op de manege gelongeerd met tuig en man heeft erachter gelopen om druk te geven op de strengen. Ging superbraaf.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:16

Oja over distels en brandnetels, bij mijn poowns sta ik soms ook echt te kijken wat ze naar binnen werken, lijkt mij niet fijn zo'n distel maar ook die worden gewoon opgegeten :Y)

Worden jullie trouwens ook niet triest van die mensen die denken dat ze alles en dus ook paarden/pony's voor niets of vrijwel niets kunnen krijgen/kopen? Het valt me echt op dat de laatste maanden bij te koop gevraagd zo vaak staat gratis of lagere prijsklasse. Denk dan wat wil je nu? Gaat het nu om het goedkope kopen of om een leuke pony/paard? Net alsof de grootste kosten de aanschaf is >;)

Dat moest ik ff kwijt :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:43

@ VHU: nee hoor, je hebt gelijk... Ik vind net hetzelfde!

@ tine: slim van je dat je op die manier je zoontje wilt overtuigen :j Moet wel lukken denk ik!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:48

VanHuisUit schreef:
Oja over distels en brandnetels, bij mijn poowns sta ik soms ook echt te kijken wat ze naar binnen werken, lijkt mij niet fijn zo'n distel maar ook die worden gewoon opgegeten :Y)

Dat heb ik ook bij bijvoorbeeld riet.
Als ik het gewoon wil plukken, snij ik heel mijn handen open, en zo'n paard geeft er even een ruk aan en snijd zijn toch niet.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:48

VHU, ik vind dat ook, ik heb overlaast mijn droom paardje gezien. Een konik merrie 2j, 450 euro. Daar klop ergens wat niet :n

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:53

@ Rhine: VHU bedoelt vooral dat vele mensen een advertentie plaatsen met: "Ik zoek een paardje, liefst niet hoger dan 500 euro". Die mensen denken dus echt dat het kopen van een paard het duurst is in heel het verhaal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:55

Ik hou wel van goedkope paardjes :+ Nee als je iets zoekt dan
vragen ze altijd de hoofdprijs maar soms moet je er wat voor over hebben.

Ligt er ook aan hoe oud en wat ze al kunnen. Ik heb liever 1tje die jong
is en nog niet echt wat gedaan heeft.

Vandaag les gehad met ferro hij wou op links weer niet inbuigen dus er zit
nog wel wat werk aan.

Hier eten ze volgens mij ook gewoon distels mijn vorige paard iig wel. En brrr die berichten
op de voorpagina van die mishandeling. Heb ik echt geen woorden voor.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:58

verbaasd mij idd ook vhu, maar vind ook dat sommige mensen geld durven te vragen voor pony's of paarden, die nog groen zijn of al redelijk oud.
Denk dat het heel moeilijk is om aan je paard of pony een prijskaartje te hangen, maar idd een paard voor weinig of niks, dat slaat nergens op.
Heb ook wel gehad dat ik een paardje te koop had en voor een normale prijs, gaan mensen je gewoon nog niet de helft bieden, dat vond ik absurd...

Ik vind dat jongetje echt dapperrrr !!! zie mezelf er helemaal in terug, vallen en weer opstaan, ik had ook een redelijk lastige pown !! maar goed, wel een goede springpony. en gewoon weer opstappen en doorgaan !
Tine; wat goed dat Thabor het zo goed gedaan heeft !! En een leuk filmpje van Ed, idd een goed voorbeeld voor je zoontje, niet alle kids zijn zo paardengek als dit kereltje, en ook mijn zoontje wil niet altijd iets met zijn pony doen, soms 3 dagen achter elkaar wel, en dan 2 weken helemaal niet, ik ga ook niks vragen aan hem, ik laat hem het zelf aangeven.
Het moet wel in je karakter zitten om iets met paarden of pony's te doen.
Komt het wel ? prima, komt het niet ? ook goed.

Ollie, jeeee balen dat ze zomaar een schema zo gemaakt hebben zonder overleg...
Duim voor je, je kan niet zomaar je kind alleen laten.
Wie is je juf ??? die in Assen gereden heeft ??

Melody staat weer lekker buiten, ze was echt goed buiten, geeft veel vertrouwen !!

Maisie balen dat Ferro niet goed wilde inbuigen.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 29-05-11 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:59

sander_lotte schreef:
@ Rhine: VHU bedoelt vooral dat vele mensen een advertentie plaatsen met: "Ik zoek een paardje, liefst niet hoger dan 500 euro". Die mensen denken dus echt dat het kopen van een paard het duurst is in heel het verhaal.

Ja dat snap ik hoor, maar somige paarden worden te goedkoop verkocht in de zin van, 'daar zijn we snel vanaf'.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:00

eef was dus een beetje aan het etteren vandaag?

VHU, super dat je zo'n lekkere buitenrit hebt gemaakt! en dat dan zonder de slofteugel
je man is vaak in het buitenland he?

tallechie, goed dat je je instructeur even vraagt of hij eens wil proberen op de 2e sleuf

dids met zijn hoody is zoooo schattig :+:

Tine, ik weet welk filmpje je bedoeld, zal eens kijken of ik hem kan vinden

Wij hebben vandaag weer flink geklust.
de hele dag aan het verven geweest etc.
ik was vanochtend al om 9.15uur op stal geweest (toen was ik alweer thuis inmiddels)
wilde de pony's wat laten rennen, maar ze stonden al in de wei dus heb ze lekker laten staan.
We hebben veel gedaan vandaag.
alle muren van de woonkamer zijn geschilderd.
het enigste wat nu nog geschildert moet worden zijn de deur naar het balkon (in de woonkamer) de raamkozijnen in de woonkamer
en het deurkozijn van de voordeur.
oh ja, en nog wat buizen in de badkamer,keuken en hal (leidingen?)
Morgen gaan we alle meubels al halen :):) ik heb er zin in!
alles wat we nog niet neer kunnen zetten doen we 'opslaan' in het kleine kamertje.
en misschien dat we er woensdag al een nachtje kunnen slapen :D
het gaat wel hard zo!