[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:36

Leuke foto's gezien.

Ik ben met de foto's van vakantie bezig. Ik wilde ze af laten drukken en in een boek plakken, maar zus kwam met het idee om het via de Hema te doen. Daar ben ik nu dus mee bezig. Kan ik gelijk een boek van de dieren maken en een boek van de vorige vakanties. Ben nog wel even bezig dus

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:41

daar ben je even zoet mee inderdaad :D
wel leuk hoor :) heb ik ook gedaan van onze vakantie :j wil het van dids ook nog doen... maar dat duurt nog wel ff :+

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:41

Dat zijn leuke karweitjes Tallechie, veel plezier!

Leuke foto's Buckje, hij heeft ook een mooie deken op! Leker warm met deze kou.

brr wat is het toch koud buiten mensen :brr: , petje af voor diegene die toch hebben ingespannen. Hier is het spekglad overal en de ponies zijn helemaal door het dolle ondanks dat ze de hele dag buiten staan. Je zou toch denken dat ze daar de energie wel kwijt kunnen, maar het lijken wel blije veulens die voor het eerst in de hand komen. En mijn 2 jonkies lieten zich niet meer vangen 8)7 , dat heb ik nog nooit meegemaakt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:47

Hier staat alles gewoon op de wei overdag en s'nachts in het paddock. Ze lijken het weer wel lekker te vinden, hoewel het wel uitgelaten honden lijken als de s'morgens de wei op mogen.
Napie vervelend dat de mannen zo drammen.
Babs sterkte.
Knap dat mensen inderdaad nu gewoon gaan mennen, hoewel als mijne er al voorliep ging ik wellicht ook, maar nu conditie opbouwen vind ik een beetje raar. Zelf heb ik de griep te pakken dus vandaag even pony vrij, mijn moeder heeft ze vandaag verzorgd.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:49

Hier van 10 tot half 5 op de wei, rest op stal.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:38

Citaat:
Napie: wat vervelend zeg jouw mannen. Staan ze op de dag wel gewoon buiten zodat ze hun energie kwijt kunnen? Zou het niet helpen om het krachtvoer te minderen, hooi hoeveelheid op te schroeven en ze voor ze voor de wagen gaan even te longeren?

Ze staan de hele dag buiten, krijgen twee keer een handje basisbrok, onbeperkt hooi (land heeft nauwelijks nog gras) en bij het longeren zijn ze niet vooruit te branden.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:57

:wave:

Heb even bijgelezen, maar ben moe dus ga zo m'n bedje in.

Truste alvast

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:03

Goedenavond!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:04

gisteren konden ze hier niet naar buiten vanwege de ijsbaan. Vandaag gelukkig weer wel mn pa
had gestrooid. Nu maar hopen dat die pokke sneeuw snel weg is dan kan ik weer gaan rijden.
Wil nog tandem oefenen dit weekend.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:10

misschien even stoppen met de basisbrok? kon mij herinderen dat riv daar ook best pittig van werd.
Leuke foto''s buck en naaltje :D

Even snel berichtje voor ik ga slapen.
Mannen half uur in de bak laten stappen en draven, bak was mooi vlak maar wel hard.
Mennen was er even niet van gekomen vond de wind zo koud :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:48

:wave: net terug van mijn werk .... niet alles bijgelezen :o

Napie, als ik mijn pony's elke dag maar een handje ponybrok of basisbrok geef knallen ze de paddock / wei uit / kan ik ze echt niet meer houden :# Heeeeeeel soms krijgen ze een paar brokjes, als ik geen oud brood of wortels heb en ze toch iets wil geven. Zou daar in ieder geval accuut mee stoppen. Oud hooi (2e snee vorig jaar) zit bijna niets in, kan ook nog helpen. Snuit krijgt als extraatje tegenwoordig trouwens luzerne, gewoon wat handjes als hij wat heeft gedaan. Wordt hij niet heet van maar zitten wel goede vitamines in. Hij vindt het erg lekker.

En ze krijgen tegenwoordig elke dag een voederbiet, die ik had gekweekt in de tuin :Y) , vindt vooral Snuit heeeeerlijk (en merk niet aan hem dat hij er heter van wordt).

Vanmiddag nog even bij poowns langsgeweest, Snuit gedraagt zich normaal, Alwyn is met dit weer echt helemaal hyper, wat een kip is hij dan toch 8)7

Citaat:
Nu maar hopen dat die pokke sneeuw snel weg is dan kan ik weer gaan rijden.
_/-\o_ ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:32

hier is weer meer gevallen, wilde nou net met mijn scooter naar mijn werk.. toch maar proberen :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:37

Goedemorgen!

Napie: ik zou ook een proberen de brok weg te laten of als je toch graag voert iets te geven waar minder in zit. Hier krijgt Amerigo een handje nature's best van pavo (is voor paarden die weinig of niets doen) en hier geen gestuiter (zou soms best wat meer mogen ;) )

Rivaldo: fijn dat je je bak nog kunt gebruiken. Is hier helaas even geen optie. Heb wel de sneeuw eruit gekregen, maar de bodem is te hard om iets te doen.

Maisie: een ijsbaan is nog erger dan sneeuw. ;(

Hier staan ze nu van ca 8 uur tot ca half 5 buiten (als het niet vriest/sneeuwt/heel guur is: van ca 8 - 20). Tenzij ze moeten werken, dan gaat dat van deze tijd af helaas. Weet nog niet of ze vandaag buiten komen, want ga vanmorgen naar binnenbak. Tegen de tijd dat ze droog zijn en deken opkunnen is het misschien al aan het sneeuwen. Hoop dat smid de ringen snel binnen heeft.

Tallechie: ik heb ook van die tijdrovende klusjes. Video's branden. Heb op de pc heel leuke filmpjes in elkaar gezet, maar bij het branden gaat het steeds mis, zo heb ik van 2008 en 2009 heel leuke gemaakt, maar tot nu toe kan ik ze alleen op pc afdraaien. Erg jammer. Voor dit jaar heb ik nog niets gemaakt. Denk dat ik alles maar gewoon op hddrecorder zet en simpelweg alle filmpjes (zonder tekst en leuke overgangen) op dvd brand. Kunnen we in ieder geval de filmpjes af en toe bekijken. Maar is wel erg jammer van de leuke filmpjes die ik heb gemaakt.

Nou, ik ga eens aan de slag hier. Zo paarden op de trailer, zoonlief in de kleren en naar school/manege

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:38

Napie: hoeveel brok is jouw handje?
Bij mij is dat de hoeveelheid die in 1 gesloten hand past, en dat komt overeen met 15-25 brokjes ofzo.
Ja, ik vraag het maar omdat ik dat toen ook vroeg aan de eigenaresse van die shetmerrie waar ik mee bezig ben en die had een hele andere voorstelling bij 1 handje brok.
Hmm met longeren niet vooruit te branden en in het span niet te houden. Ze hitsen elkaar op dan, of zijn ze in enkelspan ook niet zo gezellig op het moment?

Dennis: toch geloof ik niet dat Dennis dan door die heining en sloten heen stapt ;)
Al eens geprobeerd te wachten tot de pony uit zichzelf wil gaan stappen? (lekkere kop warme chocomel op de wagen en wachten maar...;) en als je bang bent dat het heel lang duurt, neem een thermosfles chocomel mee, dan heb je ff voorraadje :+ )

Ik ga zo mijn manneke eens voor de slee knopen. Misschien ook maar met de merrie proberen, maar eerst ff zien hoe haar bui is: ze heeft soms nog wel eens wat losse achterbeentjes en die hoef ik niet zo dicht bij mijn gezicht te hebben zegmaar.

Groetjes, lacuna

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:42

Goede morgen,

Hier is weer sneeuw gevallen...iedereen voorzichtig

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:46

hier sneeuwt 't nog flink! :)
ik heb zin om naar stal te gaan en te proberen dids in het bos te krijgen om daar 'n stukje te rijden
maar ik durf niet zo goed :=

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:51

Lacuna schreef:
Al eens geprobeerd te wachten tot de pony uit zichzelf wil gaan stappen? (lekkere kop warme chocomel op de wagen en wachten maar...;) en als je bang bent dat het heel lang duurt, neem een thermosfles chocomel mee, dan heb je ff voorraadje :+ )

Mormel wat niet normaal weg stapt staat rustig een half uur. En als hij dan uit zich zelf vertrekt komt er nog steeds een rodeo van een paar passen (bokt niet, maar het zijn halve stijger, rugbol, huppel, galop, spring pasjes).

Tis lekker buiten. Ligt een HEEL klein beetje sneeuw hier. Dus kan nog steeds niet sleeen. Hoop dat ik iemand nog zo gek krijg om te helpen met Marengo inspannen voordat de tandarts voor hem komt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:02

HIer is zo'n laagje van 2 cm gevallen denk ik en het is nu nog wat stuiverige sneeuw. Ik durf niet te sleeen omdat ik toch bang ben om te gaan / een rare schuiver te maken. Wat op zich niet erg is maar met mijn krakkemikkerige benen moet ik geen risico nemen. Moet vandaag weer richting Breda maar heb totaal geen zin ivm het weer. Wil eigenlijk afbellen maar vind dat ook weer zo mutserig... Wacht even met naar de pony's gaan, er zal nu wel weer ontzettend veel verkeer half stilstaan enz

Ben er al weer helemaal klaar mee met dit weer word er altijd erg chagarijnig van als ik niets met de pony's / paarden kan doen _-:(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:05

Hier in Breda sneeuwt het hard VHU, maar wegen zijn redelijk schoon :)

Ik vind het echt geweldig, zoveel mensen een pokke hum, zoveel mensen die zeuren. En het gaat er écht geen ander weer door worden :))
Ik vind het prachtig om te zien :+:
Ik ga me dik aankleden, en met dids een rondje stappen :) We kijken wel of we overeind blijven :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:21

Heb me maar afgemeld op mijn werk, na info via pb gekregen te hebben van Naaltje over de actuele verkeerssituatie in / rondom Breda (=chaos). Waar bokt al niet goed voor kan zijn.
Mijn humeur is direct beter :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:24

Hihi, hier niets aan de hand hoor. Net nog 3 vlokjes, maar nu al niet meer.

Als m'n warme choco op is maar weer naar buiten. Marengo van het land halen voor hij mishandeld gaat worden ;).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:46

Hier in Hilversum ligt ongeveer 5 cm :) ider geval hier op het terrein, de wegen zijn beter.
In Zaandam was 1 mm erbij gevallen, voor de rest niet. Hoop echt op de dooi van het weekend

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:59

Hier ligt een centimeter of 10 misschien wel 15. Leuk om te zien maar verder, als ik van het weekend beter ben, wil ik misschien chicko voor de slee zetten en dan ik ernaast lopen en de kleine erop ik denk dat dat wel leuk wordt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:02

sonjim schreef:
Hier ligt een centimeter of 10 misschien wel 15. Leuk om te zien maar verder, als ik van het weekend beter ben, wil ik misschien chicko voor de slee zetten en dan ik ernaast lopen en de kleine erop ik denk dat dat wel leuk wordt.

Ik heb eigenlijk volgende week verjaardag daar in de buurt, maar gezien een aantal omstandigheden (en het verwachte weer) schuif ik mijn bezoek wel door naar januari.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:47

Goeiemorgen iedereen!

Ik ben ook niet naar school gegaan! :o Ik had maar 2 uurtjes les, en er was echt geen bus te bekennen! dusnaja dan ga ik vanmiddag maar sleeen! Voor 1 dagje leuk dat sneeuw, daarna mag het weer weg! :D