[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:58

bedoel jij bij hoefsmid, schonewillen?

bij hogervorst sta ik off-course niet, mooi dat ik niet in zo'n bende wil komen met mijn pony's tussen al die paardenknuffelaars :n
nee wij staan bij stal de haas, naast hogervorst loopt een pad, en aan de andere kant is stal de haas, daar staan mijn pony's gestalt.

zo die micky kan bewegen!!

vandaag ben ik flink in beweging geweest, eerst heen en weer gefietst naar bergschenhoek zeg maar driekwartier heen, 3 kwartier terug, toen naar stal gefietst. 20 minuten, 2 paarden flink gereden. en toen weer terug naar huis! ik heb me een partij calorieën verbrand 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:15

Zo Marianne, da's dapper! Was lekker weer vandaag he (hier dan, bij Tine blijkbaar niet).
@Evelli zijn die stallen zo vies of lijkt dat maar zo? Je paardje ziet er goed uit hoor voor zover we de billen goed kunnen inspecteren :+ maar die stalbodem (en de muur) viel me wel op eigenlijk (of ben ik nu zo'n trut?).

Oja, het dagrapport: bomen gesnoeid, bomen in stukken gezaagd, alles opgeruimd en oja, ook nog even de pony's geaaid en water/ drinken gegeven plus stallen gedaan :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:26

Het weer wordt beter,nou ja, de temperatuur dan. Het is nu zowaar 5 graden boven nul, jaja, het dooit. Alleen valt er nu weer erg veel regen naar beneden. Oke, ik zeur, ik weet het. Sorry, ben niet echt snel tevreden he?

Ik hoop dat mijn paardjes morgen dan eindelijk na ruim 2 maanden weer de wei in kunnen. Is ook beter voor mijn bak, daar heb ik liever geen paarden in staan. Maar goed, dat beter dan ze op stal houden. Heb ik wel weer heel vieze paardjes, want de wei is een grote blubberbende. Maar scheelt wel weer werk als ik wil rijden in de bak. Dan moet steeds alles naar binnen, uitmesten evt bak slepen, dan rijden en daarna alles weer naar buiten. Als ze weer in de wei staan, vis ik er gewoon een uit (als pony zich tenminste laat vangen, bah, dan moet ik dus weer door de blub |( _ en blijft de rest lekker buiten staan.

Vanavond viertal training gehad. Rembrand liep heel fijn en ook het viertal samen deed het heel goed. En dat terwijl we 2 maanden niet samen getraind hebben. Ik hoop echt dat we straks leuke proeven gaan rijden. Het plaatje is in ieder geval al goed, we rijden met 2 donkerbruine en 2 zwartbonte.

Zaterdag heb ik me opgegeven voor een onderlinge, om een M1 proefje te oefenen, maar er zijn zo weinig deelnemers dat het waarschijnlijk niet doorgaat. Jammer!!!! Maar goed, dan gaan we maar een buitenritje maken.

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:45

Hier is inderdaad veel regen gevallen.
Ben vanavond wel naar stal geweest. Waren mensen aan het rijden, maar durfde het niet aan met mijn rug.
Dus heb gewacht dat ze klaar waren en heb daarna gelongeerd. Ging goed.

Nu douchen en naar bedje toe..

Jammer martine dat het waarschijnlijjk niet door gaat.

fearofthefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:49

Was even hier niet geweest... zal morgen eens gaan bijlezen.
Gelukkig is het sneeuw hier verdwenen, dus kunnen we aan het werk met de pony's. Vorige week weer begonnen met Dotje. Longeren, lange lijnen. Gisteren en vandaag voor de sulky. Het viel niet tegen n zo'n lange tijd niets gedaan te hebben.
Mijn zoontje van 7 jaar heeft de foto's genomen....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:10

@Fearoftefox: leuke foto's, goed gedaan van je zoontje, zeg!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:19

Leuke foto's allemaal!!

Vraagje: galopperen jullie ook voor de sulky??

Vandaag 2 span gedaan. Man leek wel of ik buffels voor de wagen had. Daarna nog enkelspan. Slome hengst...maar wel een stuk lichter!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:22

bedoel je met een tweewieler of met een sulky?
met mijn tweewieler galopppeer ik wel hoor, geen probleem :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:30

ja 2 wieler eigenlijk :) vind het echt 3 keer niks. Blijf al amper zitten op dat ding. Vind het wel jammer want de ponies moeten af en toe even galopperen om lekker los te worden.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:43

ik heb 2 beugeltjes zodat ik mooi in het midden blijf zitten, anders glijd ik helemaal naar de buitenkant.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:25

Galopeer zowel met de sulky als met de vierwieler :)

VHU: Lotje staat in de opfok :) en daar mesten ze 1 keer in de week met een bobcat de loopstallen uit. Zal vandaag of morgen wel gebeuren :) met 8 3 jarige merries in een stal blijft het niet erg lang schoon ;)
Vlekken op de muur zijn waarschijnlijk van mijn schoonheid :) die poept altijd tegen de muur :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:47

fearoftefox, wat een leuke foto's, knap gedaan door je zoontje hoor :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:51

Het leed dat verkopen heet.. bah! Iemand moet nog steeds geld overmaken, pakket ligt al bijna 3 weken klaar.. Wordt ook niet gereageerd op PB's. Echt niet netjes! Ik ga het zo weer even te koop zetten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:52

Gewoon weer te koop zetten hoor :) hadden ze maar moeten reageren :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:07

Ik galopeer ook met de tweewieler.

Heb gisteren Petra een springtraining gegeven (aan de longe). Ze was iets te enthousiast/dwars ( ja ja beide) Na amper 10 minuten (3 balkjes) stond ze al zwaar te ademen en serieus in het zweet. Ben dan maar positief gestopt door in stap er nog een paar keer over te gaan gecombineerd met halt houden.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:44

jeetje ik ben hier al lang niet meer geweest!

jouke: ik galopeer ook gewoon met de tweewieler, haha alleen de hobbeltjes zijn minder fijn :P

Heb zelf een nieuwe wagen gekocht en wel een Clever mini duo! helemaal blij mee :) Vandaag weer is dressuurmatig gereden met Rakker, en dat was weer knap lastig, hij valt heel erg naar rechts, vind ik nog moeilijk op te lossen maar oefening baart kunst natuurlijk. Voor de rest had hij lekker een schuimbekkie!

trouwens met wat rijden jullie kwa bit, en hoezo?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:44

Wij galopperen ook met de sulky maar het voelt wel raar :o
@b485 (ben je naam even kwijt, sorry) . het is nu ook een stuk warmer dan zo'n week / 2 weken geleden, als ze ook nog flink in de wintervacht zitten moeten ze daar even aan wennen. Verklaart niet de dwarsigheid natuurlijk alleen het zweten :+
Vandaag met boek in de hand over vrijheidsdressuur eens officieel wat dingetjes geoefend. Voedsel weigeren (ging goed, Sim kijkt heel schijnheilig de andere kant op), been links en been rechts naar voren doen ging ook goed, hij werd overenthousiast :D echt grappig om te zien, achterwaarts en rondje om hem heenlopen terwijl hij natuurlijk stil moet blijven staan. Dat laatste ging goed totdat hij een graspol in het vizier kreeg. Moet ik natuurlijk eigenlijk in het vrijheidsdressuur topic zetten , maar ach het is hier zo gezellig ;)
Hij schijnt ook dood te kunnen liggen en knielen plus zitten maar dat gaan we wel eens proberen als de wei wat droger is / de bak }:0

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:49

vanhuisuit: hoe gaat het mennen bij hanemaaijer? leuke foto in je profiel :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:13

Heb leuke foto;s gezien.
VHU: vrijheidsdressuur is erg leuk. Heb alleen geen tijd om dat ook weer op te pakken. Heb het paar jaar geleden wel gedaan met vorige paard, toen hij geblesseerd was en bijna niets mocht. Zo kon ik hem toch in ieder geval geestelijk bezighouden. Ik denk dat vooral Amerigo er erg geschikt voor zou zijn, maar heb het zo druk dat ik niet weer wanneer ik dat ook nog zou moeten doen. Erg jammer, want het is erg leuk.

Maar wie weet over een jaartje ofzo als zoon naar school gaat (en dan ook hele dagen), dat ik wat meer tijd heb.

Vanmorgen met Rembrand priveles onder het zadel gehad in de binnenbak. Zoontje was in het midden heel lief met zijn traktor aan het spelen. Ik verbaas me er nog steeds om dat ik nog steeds met hem erbij kan lessen. Had ik voor ik zwanger was niet durven dromen.

Net hier thuis met de pony gemend, zoon heeft poos meegerend en daarna nog een poosje achterop meegereden. Hij krijgt zo wel genoeg beweging en frisse lucht, hahaha. Bak was wel nat en hobbel de bobbel, dus net ook nog even bak gesleept, zodat het morgen hoop ik beter gaat.

Sjaakie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:32

goh wat leuk hier lees ff mee net nieuw hier

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:03

Hi Sjaakie, welkom! Wat doe je allemaal met paard/pony?
Citaat:
vanhuisuit: hoe gaat het mennen bij hanemaaijer? leuke foto in je profiel
Gaat supergoed, tenminste vind ikzelf hoor.... we moeten 27 maart op voor het koetsiersbewijs := nu weet ik ook wie jij bent, want je vertelde zaterdag over je wagen! Grappig.
@Tine, leuk he als je kind zo lekker aan het spelen is bij bak / pony's. Zijn ze lekker buiten, jij lekker aan het rijden, wat wil een mens nog meer (beetje zon ha ha). Ik merk hier wel dat het steeds makkelijker is hoor, kind erbij. Han is nu bijna 8, dus die vermaakt zich wel. Vandaag was ook nog een vriendinnetje mee. Hebben ze de pony's ook allemaal lekker gepoetst op hun manier tussen het tikkertje spelen en rommelen in de tuin en het weiland door, genieten is dat.

Mensen graag morgen allemaal even duimen voor mij rond een uur of 12.00. Heb gesprek over hele mooie opdracht die ik heel graag wil gaan doen (heeft niets met pony's te maken hoor, is gewoon mijn werk). Als dat doorgaat heb ik wel weer wat extra centjes die ik dan weer leuk uit kan geven aan .... 3x raden ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:08

Hallo allemaal,

Ik ga vanavond weer proberen te rijden. Gister en eergisteren dus gelongeerd. Mijn rug voelt iets beter aan, moet maar even kijken.

Sjaakie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:26

hooi ik heb hem net mijn sjaakie, nu alleen nog aaienn en voeren hij wordt al een beetje dikker heb nog een vraag zijn voeten staan een beetje krom hoeven? is dat normaal

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:03

Leuk Dotje hier eens te zien voor de wagen !!

Leuk Maaike, vrijheidsdressuur, ben er ook ooit eens aan begonnen met boek erbij maar ik had geloof ik het geduld er niet voor. Is al aantal jaren terug. Wel leuk ter afwisseling !

Marrianne, die stal ken ik niet dan denk ik. Loop vaak genoeg daar heen en weer, vandaag nog heerlijk rondje wilgenweg gedaan in het zonnetje :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:20

@ sjaakie: welkom. Is heel gezellig hier, je moet alleen wel regelmatig lezen anders loop je heel snel achter hahaha

@vhu: heb echt een makkelijk ventje, over eenmaand 4. Nu weet hij ook niet beter, vanaf 6 weken oud staat hij al bij de bak. En sindsdien gaat hij eigenlijk altijd mee naar les of als ik thuis rij. Dus inderdaad heel veel buitenspelen. Laatste 1-1,5 jaar loopt/speelt hij gewoon in de bak. Paard is super braaf, pony vond het in begin wel eng, maar reageert nu ook nergens meer op. Zo krijg jeje paard wel bomproef hahaha. Soms heb ik echt "gevecht" om zelf op mijn paard te mogen zitten. Op de pony zit hij de laatste tijd neit zo veel meer. Maar ja, daar ziet hij mij ook nooit op zitten. Dus binnenkort maar weer eens op klimmen, dan wil hij namelijk wel weer. Arm beest. Maar 1.14 en ik kom er toch moeilijk op hahaha. Maar ja beugels kan ik niet gebruiken, dus ik moet er zo op zien te komen. (ben echt een oude taart aan het worden haha)

@tallechie: veel plezier vanavond