[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:48

Jolandje, ik denk dat de Wiki, FAQ, zoekfunctie en centrale topics (zie FAQ) je voldoende op weg kunnen helpen :) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:54

@Jolandje ook al is het 'maar' recreatief zou ik voor iets degelijks gaan en bij die maat is dat zeker een HCA, alleen kun je daar maar met een persoon op. Als dat geen bezwaar is? http://www.hcaklarenbeek.nl/2008/index. ... &Itemid=74
Ook recreatief is het handig als de boel heel blijft zeg maar :7

Vanochtend hooi op de hooizolder gesjouwt/geduwd etc. dus ff spierballen kweken. Daarna niet meer gereden, was ook wel bijzonder weer hier, zon, sneeuw, hagel, regen, zon etc. in wisselende volgorde.

Nuttig Janouk! En wat ontzettend leuk dat jullie boek zo goed gaat *\o/*

Nu huis maar eens onder handen nemen ... zo'n hekel aan en het heeft ook zo weinig zin want na een dag of soms nog eerder zie je er niets meer van -O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:52

vanhuisuit, bedankt, heb even gekeken, maar ik denk niet dat zo'n panzitting iets voor me is, heb denk ik liever een bankje, zodat er ook nog iemand mee kan rijden?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:09

Ik weet dat dat ook gemaakt kan worden door HCA, komen dan wel kosten bij. ALs je ze even belt, kunnen ze het wel toelichten. Heb wel eens een HCA gezien met bankje :j
Zijn wel super wagentjes hoor.
Cavelier heeft kleinere tweewielers, prijs is wel hoger dan de HCA, met bankje. Maar moet je anders even in het tweewieler of sulky topic kijken, staat heel veel info in :list:
Er bestaat ook een goedkopere sulky met bankje, van www.horseshophorsepower.nl maar die zijn kwalitatief echt wel minder. Kan ... maar is minder.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 31-01-15 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:10

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:11

Precies die bedoelde ik Gem, thanks.
Zo *\o/* , ik heb een facebookpagina sinds een poosje, waarop ik foto's plaats en af en toe iets wat ik heb gemaakt, onder de naam Buitenenzijn. Nu zijn daar al meer dan 250 likes op gekomen. Dus nu een actie met cadeaubon gedaan. Echt grappig. Gewoon leuk om mee bezig te zijn, zie https://www.facebook.com/buitenenzijn.nl

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 15:16

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:35

Hier totaal gesloopt na een dag wedstrijd op onze vereniging. Ik geloof dat we mogen spreken van een geslaagde dag. We begonnen wel met een glad terrein, want het had toch gevroren, maar goed, met wat zout en een zonnetje werd dat gelukkig snel beter. Er was een mooi parcours gebouwd met prachtig hindernismateriaal. En de winnaars gingen met mooie prijzen naar huis.

Nu even rust en dan morgenmiddag weer naar de vereniging, mag zoonlief meedoen aan de clinic vaardigheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:42

Zag supermooie foto van je man en zoon langskomen op facebook, wat leuk Tine!

Hier net nog natgeregend met rondje Ber en Ollie, maar gelukkig ook stukken met zon erbij (jaja, die is er nog :+ ). Dus lekker kilometerweekje gehad. Snel onder de douche ben weer erg :brr:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:43

wat een 'zondags'rust hier?
vanmorgen half uurtje prive-les gehad,leuk dat ips er ook was om aantekeningen te maken als toekomstige menjuf! :j
weer veel geleerd en vooral veel 'af'geleerd! O:) was les van een menjury die we pas in lisse hadden gehad,dus protecol erbij en vandaar uit verder werken,erg blij dat ik de les gedaan heb,aanrader om te doen!
Laatst bijgewerkt door happytime op 01-02-15 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:45

HT Het zag er super uit en heel gezellig zo lessen op zondagochtend. Janoukje mocht ook meedoen en vooral Paul moest veel afleren. :D
Ik was de koffie/thee supplier

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:45

hallo allemaal..
weekeind voorbij..lees over lessen op zondagochtend..van ips, leuk !!
tine heeft fijne dag gehad bij vereniging. en zoon vaardigheid, hoop dat het goed is gegaan.

honden hebben onwijs goed gelopen bij de wedstrijd !! van 16 startende combinatie's, zijn we 2e geworden, dus ik ben heeel trots op de honden, het was een erg zware natte route met heeeel veeel bochtjes, en heuveltjes, dus....toppers !!
nu..douchen..en houtkachel aan...tot laterrr..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:52

@HT: dat klinkt idd erg leerrijk: leuk +:)+ *\o/* !

@VHU: lekker gemend, maar flink nat geworden :(:) :brr: .

@Biancao: wow; wat ontzettend goed: gefeliciteerd *\o/* *\o/* +:)+

Idd rustig, hier; wij hadden ook een rustige zondag ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:15

Ben ik ook weer. Heel druk weekend gehad. Gisteren minimarathon gehad (bij onze vereniging), vanmorgen onverwacht bij familie op bezoek en vanmiddag vaardigheidclinic. Nu dus echt gesloopt. Maar zoooooo voldaan. Echt een topweekend.

Zoonlief deed het vandaag weer heel goed met Amerigo. We hadden Samoerai ook mee genomen, met het idee om haar droogmennend door het parcours te sturen, om haar te laten wennen aan spannende dingen. Nou, ze vond dus echt helemaal niets eng. Reclameborden, vlaggen, ballonnen, kunststofpaarden, alsof ze dat dagelijks zag. Toen kwam er voor mij een verrassing. Er werd een wagen de bak ingereden, bomen in de lichtogen, links en rechts iemand om de bomen vast te houden, iemand achter de kar om te duwen en ik dus naast haar hoofd. Ben zo ongelooflijk trots op en blij met deze superkoele Samoerai. Ze heeft geen stap verkeerd gezet. Eerste paar passen wel wat aarzelend, logisch, hing ineens iets achter. <3 <3 <3 <3 <3

Bianca: wat een topteam heb je en zijn jullie. Super gedaan.
Ips, ht en janouk les gehad of bij les aantekningen gemaakt.
VHU: gave foto he? Het plezier spat er echt vanaf. Heerlijk

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:13

Wow Tine; super dat ze het zo goed oppakt!

VanHuisUit

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:25

Wat leuk Tine!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:34

Gaaaaf tine
Bianca super resultaat
Verder las ik over leerzame lessen en clinics en gekleurde bril bij het zien van een haffie, logisch toch.
Verder een wagen vraagje, ik heb voor mijn ukken 84 tot 95 cm een 4 wieler van de lemerij, tweewieler vond ik niet pretig bij de ukken, met name als het aantal personen of gewicht varieert en in mijn geval ook nog de hoogte van de pony, dan ben je meer aan het afstellen als wat anders. Mijn wagen weegt 75 kilo en is geremd vind ik hier met onze heuvels een pre

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:38

Ik zat aan de zijkant hoor dames. Heb me suf geschreven maar vond het heel leuk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:58

Tine die staat dus zo voor de kar!
Biancacoo zag het op facebook super zeg!

@ sonjim wat is precies je vraag?

Ik had een menloos dagje vandaag. Heel veel buien in zeeland dus me er maar niet aan gewaagd. Wel nog een tuig schoongemaakt en de stallen gedaan. Gisteren wel nog kunnen mennen.

Verder binnenkort eens naar Kelders. Ben heel benieuwd naar zijn wagens. Ga aankomend weekend
eens op de wagen van iemand zitten maar dat is een paardenmodel dus toch net wat anders.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 07:05

:D die Samoerai, je eerste keer voor de koets......meteen voor publiek in het parcours. Dat wordt je toekomstige topper.

Mooie foto's Bianca en mega prestatie voor het team.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:52

Goedemorgen

Degenen die me hielpen denken ook dat ze er zo voor loopt. Maar goed, moet nog materiaal hebben. Komende zondag ga ik kijken bij iemand die een idealtuig te koop heeft. Pony gaat mee om te passen. Ze heeft zo'n afwijkende bouw. Wel groot (net geen D) maar heel smal, dus wil wel even passen en natuurlijk het tuig zien.

Janouk: jij hebt ook supernieuws met je boek. Wat gaaf!!
Maisie: nuttig bezig geweest met schoonmaak
Ips: heeft lamme hand van het schrijven
Sonjim: wat is de vraag?

Nou, hier dan ook nog maar voor de liefhebber een heel klein stukje film. Heb er flink in moeten knippen, want zoonlief was iets te enthousiast met in- en uitzoomen ;-)
http://youtu.be/ZmOErf4SWfk

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:07

Wow, wat gaaf, Martine *\o/* *\o/* *\o/* en wat toont ze groot zo voor de wagen <3 <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:43

mooi om te zien dat ze het zo goed oppakt Martine. Super pownie.

Gelukkig had het van vrijdag op zaterdag niet gesneeuwd dus kon ik zaterdag ochtend vertrekken naar onstwedde. Her en der nog wel wat glad maar kwam heelhuids in Onstwedde aan. Maar daar geparkeerd en stond gelijk vast. En ik stond op de verkeerde plek. Nou ja ik was er. Ha ha.
Mooi parcours stond er. Db vond het erg spannend. Vooral die balonnen die af en toe kapot knalde en die verrekte reclame vlaggen langs de bakrand. Dat gaan we thuis maar eens oefenen. Maar goed ik ging om te leren en dat hebben we gedaan. Omdat hij zo overdonderd is door alles krijg ik hem dus echt niet in galop. Hij sluit zich af en gaat hard draven maar meer niet. De 2e omloop kreeg ik hem wat beter aan het lopen maar geen galop.
Tegen de tijd dat ik naar huis wilde had de zon haar werk gedaan en kwam ik weer van mijn pakeerplaatsje af. Ha ha

Gisteren lekker niet veel gedaan. In de middag even naar de bios geweest. Moest nog steeds het laatste deel van de hobbit zien.

Vanavond weer naar les. Neem maar een reclame vlag mee. Kan hij gelijk aan de slag.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:04

Goedemorgen..
zo weer beetje bijgekomen.., bedankt..ik ben heel trots op de honden !!
Tine, mooie stappen maken jullie zo met sam, dat word wel wat.zou de wagen van amerigo te klein zijn dan ?
Vhu..gereden en natgeregend..brrrrrrrr....en die pagina op fb is echt leuk !! 250 like's wauw :wow:
sonjim..wat is je vraag, of je wagen te zwaar is ?....heb je misschien ook een fototje als je paardje ervoor staat ?
maisie, ik vind kelders wagens echt supermooi en goede kwaliteit..ik hoorde van iemand dat ze wat zwaar waren vroeger..maar of dat nog zo is..ik vind ze wel erg gaaf ! tuigen weer schoon...hele klus weer..
Ips, lijkt me reuze leerzaam !
Janouk...haha...echt...janouk en paul moeten nog heel veel bijleren...hmmmm....bijzonder...haha.
wanneer gaan jullie schapen beginnen met lammeren ?...hier in de buurt zag ik al een lammetje ergens..whaoaaa..in de sneeuw....klein dingetje....brrrr :brr:
HT zondagsrust..hoe is het met je dove vingers met die kou ?....zouden dat soort warmtehandschoenen dan nog uitkomst bieden ?
Baudyh...DB eerst maar meer ervaring op laten doen met vlaggen enzo....tempo komt dan later wel....komt wel goed..stap voor stap !!

Eagle is bang van mensen met grote bontkragen aan hun mutsen..die ze dan op hebben...toen we richting de start moesten...vond hij het even TE spannend...gelukkig heeft mijn man hem erlangs geholpen en gekalmeerd....hij blijft een grote hond...met een klein hartje...en paraplu's vind hij ook eng....maar niet als ik het zelf bij me heb..alleen op vreemd terrein..en met vreemde mensen...lastig is dat....
Zo..caravan is weer leeg.....hondjes straks lekker laten rennen, rustdag vandaag..maar ze moeten wel lekker kunnen uitrazen en pootjes strekken...liggen er nu 2 voor de houtkachel...haha...poolhonden he ?!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:20

Bianca: mooie samenvatting en poolhonden voor de kachel. Hier ook een poolhond die graag binnen is (nou ja, eigenlijk liefst daar is waar het vrouwtje ook is. Het lijkt wel een herder hahaha)
Wagen van Amerigo kan qua gewicht en boommaat heel goed. Maar het zweng en aanzet van de bomen vind ik te laag zitten. Stel dat ze een keer bokt, dan zit ze zo over het lamoen heen. En dat willen we niet hebben. Maar ik zal morgen als manlief thuis is, de wagen er een achter zetten. Maar ben haast zeker dat het te laag is.

Ben met huishouden bezig. Wat een K..klus is dat toch. Maar goed, het is hier nog spekglad, dus kan nog niet trainen met de honden. Dan toch maar nuttig bezig gaan he?