[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:15

goed nieuws lanouska :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:18

Lanouska: mooie samenvatting. Leuk dat je niet meer terug hoeft te komen, maar volgens mij waren de klachten niet minder. Toch? Oftewel, je mag het lekker zelf uitzoeken. Balen.

Bianca: prachtige step, en waarom zou het een te grote foto zijn? Nu kunnen we het tenminste goed zien :))

Net voor manlief papieren naar accountant gebracht. Ga zo maar weer verder met mijn enorme kluslijst.

En ben nog bezig met mijn kur om die iets aan te passen, zodat hij straks indoor ook te rijden is.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:37

@ tine met warm weer zijn de klachten wel minder. dus we zullen het wel zien als het weer kouder wordt..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:33

Lanouska...fijn dat je niet terug hoeft te komen..ik hoop dat je er geen last meer van hebt in de toekomst.
ik heb ook nog steeds oorpijn...en als ik buk..hoor ik van alles in mijn oren..niet echt goed..maar moet blijven neussprayen..en anti-biotica gehad...heeft gelukkig wel iets geholpen..
idd Tine duurd nog een poosje voordat de hondjes ervoor mogen..pas als het overdag onder de 15 graden blijft..

maar net een klein stukje gedaan..gaat veel beter als de oude..ander model, steun minder op mijn handen, dat is echt heeel fijn ! :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:08

duh,zeggen ze dat ik een pennymoment heb.....biancacoo gaat weer steppen !(met hussen ervoor) :j gaaf ding zeg
lanous: ik duim dat het warm weer blijft en jij geen pijn heb

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:31

ht..van pennymoment kun je heel gelukkig worden, geniet ervan zou ik zeggen !
steppen met hussen pas weer in winter...hij staat nu in huis te pronken..haha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:38

Goeienavond!

Biancacoo: sorry, maar dan ik hoop dat je nog een hele tijd moet wachten voor de husjes voor de step mogen O:) {:} :D

Overal hooi teveel, dat is andere jaren wel anders geweest!

Hier gelukkig nooit hindernissen in het bos (afkloppen), maar er zijn hier dan ook wel zoveel uitrij- en springmogelijkheden dat de penny's die behoefte tot bosparcoursjes bouwen niet zo hebben.

Vandaag HS gehad voor Mosel, hij wilde alleen even vijlen, hoeven zagen er nog goed uit (en dat na 11 weken :o? ).
Vorige keer was Moos nog een enorme piepdoos, bang om pijn gedaan te worden, terwijl zijn hoefzweer toen al verleden tijd was. Hebben we met "overpak-techniek" zijn hoeven weten te bekappen 8)7 . Nu is hij inmiddels zo gewend aan "gedoe" dat hij zich het allemaal gewoon laat aanleunen, inclusief het gewonde been.
HS is zelf helemaal bijgedraaid w.b. zijn mening over het paard. Vond hij het de eerste keer nog een linkmiegel, nu is hij enthousiast over zijn karakter ;) .

Wie er overigens een foto wil zien van de wond in zalf-stadium, kan een pb'tje krijgen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:47

Ik ben eigenlijk wel benieuwd gem :o Als je het niet vervelend vindt.

Wat fijn dat je hoefsmid weer lief doet over moos, omdat moos weer lief doet tegen hoefsmid :)) ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:58

Gem, toch een voordeel..dat Moos het gepriegel aan zijn lijf incl.hoeven nu goed vind !!
super.

Van mij mag de zomer ook nog wel even duren hoor !! de hondjes hebben hard genoeg gewerkt !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:23

Gem: pb'tje!

Zo, ben eindelijk met grootste deel van lijst voor vandaag klaar. De rest doe ik niet meer, nog even bankhangen en naar bed. Morgen weer een overvolle dag. Pffff, waar is die week rust gebleven.....

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:38

ik wil ook een pbtje graag gem van moos ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:07

Zo, gisteravond gewoon gaan slapen in plaats van verder voor school..
Breakdown..

Nu weer verder.. :\

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:19

Goedemorgen,

Aks: nieuwe dag nieuwe kansen.

Hier is het helemaal dichtgetrokken. Ik hoop wel dat het droog blijft, want nog 2 wagens met hooi buiten op het erf. Heb ze natuurlijk wel afgedekt, maar toch..... Ze worden pas vrijdag opgehaald. ;(

Zometeen mennen met Rembrand en menles met Thabor. En dan nog een hele kluslijst.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:49

Succes vandaag weer aks :D

Tine mense! haha

Ik neem vandaag mijn vriend een dagje mee naar sealife en madurodam :D hij weet niet waar we heen gaan en dat vind ik wel leuk :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:30

Tine..idd hier ook helemaal dichtgetrokken, en zelfs al motregen....ik was een stuk weide aan het uitmaaien..gelukkig weer droog en alles klaar voor nu..
ik hoop dat je karren droog blijven staan....
Jenkins..heel veel plezier vandaag !
Aks, heel goed, je hebt je slaap hard nodig, succes vandaag met je opdrachten voor school !

hier niet veel bijzonders vandaag..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:41

hier zonnetje!.. Hoop wel dat het koeler wordt vandaag..
Wil vanavond graag naar stal, met Dids even mennen :) Wil iets uitproberen met het tuig (beter afstellen). En aangezien hij na zaterdag niet meer zo raar heeft gedaan mag hij wel weer een beetje bejaardengymen.

Maar eerst moet dat artikel af zijn :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:44

Jenkins veel plezier

FIjne dag allemaal

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:57

Jenkins veel plezier.
Aks: wil Dids weer aan het werk, maar moet eerst zelf aan het werk
Bianca: hier ook regen -O-

Net menkarretje van Amerigo weggebracht voor onderhoudsbeurt. Is nog best zwaar als je daar een stukje mee moet lopen :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:01

tine10 schreef:
Jenkins veel plezier.
Aks: wil Dids weer aan het werk, maar moet eerst zelf aan het werk
Bianca: hier ook regen -O-

Net menkarretje van Amerigo weggebracht voor onderhoudsbeurt. Is nog best zwaar als je daar een stukje mee moet lopen :+

:') Flauw hoor tine :))

Hoeveel mensen ben je tegengekomen die je bizar aankeken? :)) bij mij heeft het halve dorp toen langsgefietst en commentaar geleverd :+ (zo, de eerste 1000 woorden staan, mag er maar 3000 O:) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:15

Haha, niemand gezien, maar ik hoefde maar zo'n * gaat nu naar afstandmeten.nl * 400 meter in het buitengebied.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:16

ik toen 2 km, maar door 't bos met mooi weer :')

*koffieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tijd!* En dan op naar de volgende 1000 woordjes :)

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:27

*komt even onder steen vandaan*. Vraagje, heeft iemand van jullie wel eens meegemaakt dat een paard heel bang was van een geur (van pesticiden)? Mijn anders heel coole paard wilde gisteren met geen mogelijkheid langs een akker waar een boer in de verte aan het spuiten was. De wind stond wel onze kant op en het rook vies. Maar zijn reaktie was zo buiten zijn karakter; weg willen van de akker af; proberen op te draaien ( met wagen ieks) achteruit proberen te gaan, springen (tussen de aardbeien van een andere akker oeps). Uiteindelijk na heel veel gedoe met behulp van groom erlangs gekomen. Maar ik vraag me nog steeds af óf het aan dat spuiten kan hebben gelegen......

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:29

gezien de reactie. En hoe jouw paard is.. Zeg ik ja..

Je weet het.. Die van mij doet het op varkenslucht.. En dan ook echt gevaarlijk zijn. Terwijl hij verder gewoon een geweldige betrouwbare schat is :)

Wie was er aan het spuiten? mijn stalhouder? (zou ik kunnen vragen wat het is geweest :)) )

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:06

Zou goed kunnen :j

Varkens en paarden zijn sowieso een behoorlijk verkeerde combinatie......er zijn er meer op de loop gegaan als ze varkens ruiken of wilde zwijnen :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:11

_Dingetje_ schreef:
Zou goed kunnen :j

Varkens en paarden zijn sowieso een behoorlijk verkeerde combinatie......er zijn er meer op de loop gegaan als ze varkens ruiken of wilde zwijnen :+

maar lianne vraagt naar (waarschijnlijk) pesticiden en paarden :)
Qua reactie klinkt het als Dids zijn *nu paniek dit is niet goed* reactie. Maar op pesticiden heb ik hier nog niet van gehoord. Maar 't zou zomaar kunnen

Ik vraag me nu af waarmee is gespoten.. Volgens mij spuit een aardbeienteler niet, dus kan het mijn stalhouder niet geweest zijn. Anders kon ik vragen wat het was.. :)