[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:03

@Ingrid: idd geen groom, hier, zou ik wel fijn vinden, niet iedereen natuurlijk maar als ik dat zo van jullie hoor; ideaal, dan zou ik ook veel fanatieker bezig zijn, denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:56

IngridM schreef:
wat is het stiiiiiiiiiil hier :-)

Heb het zooooooooooooooooo druk. Maar goed, hier ben ik even.
Avaluna: zullen we Ingrid klonen, wil ook wel een groom, kan ik wat vaker op buitenrit. Kan nu maar heel zelden.
Janouk: alvast gefeliciteerd (kom dit weekend waarschijnlijk amper langs hier, dus dan kan ik het niet meer vergeten)
Ingrid: Zoontje is 5 en gelooft enorm :){ <:) . We hopen maar dat het weer maandag meevalt, net als gisteren en vandaag. Maandagochtend nemen we nog even contact op met elkaar, anders zijn wij om 8.35 op afgesproken plek en ca 10 minuten later bij school. Heb er zo'n zin in. In het ergste geval gaat hij met de auto, maar paard en wagen is natuurlijk veel leuker. Vorig jaar is hij met de tractor gekomen.
Naaltje: groot gelijk dat je weer naar dokter gaat. Maar misschien moet je het advies ook iets beter opvolgen? O:)
Frensie: wat een verhaal. Dan hebben we hier weinig te klagen. Toch te idioot voor woorden.
Prinsje: wat een ellende met je pc, gelukkig nu weer goed.

Vanmorgen Amerigo en Rembrand (toen ik de draak eindelijk gevangen had. Hij heeft heel wat sprintjes en slipsporen gemaakt) voor de wagen gehad, beide gingen erg fijn. Vanavond met Thabor weer naar springles, vind het inmiddels wel weer erg spannend. Maar goed, zo eerst nog zoon naar judo brengen en in de tussentijd boodschappen halen (zoefzoef door die winkel)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:43

zooo, kijk in dit tempo is het bij te houden..
Tine heeft een pony die studeerd voor draakje... }>
Janouk alvast gefeliciteerd, en fijn feestje toegewenst.
je opdrachtje ligt even stil, te veel last van mijn hand....komt van de week wel weer goed !! 8-)
Naaltje weer naar de dokter, heeel verstandig van je !! :j
vhu nog op jacht naar sintkado....oeh...ik hoop dat je nog iets leuks vind !!

nou...groetjes voor nu...morgen vroeg op.....en op pad naar nijverdal, ben erg benieuwd naar hun honden !! :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:25

Een Ingrid kloon hmmmm whahaha :=

Wat leuk he als kinderen zo geloven in sinterklaas :j
vind het ook echt een feest wat niet mag verdwijnen en verloren mag gaan in kerstfeest !

Biancacoo, veel plezier morgen !!

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:26

perfect tempo idd biancacoo,...
en dan een super samenvatting van tine, wat wil een mens nog meer toch?
:+

hier ook heel druk...
sinds woensdagaaf, slaapt ponie-lief ook binnen,
maar omdat de boef sterke wever is met opsluiten in vreemde/nieuwe stal,
heeft paarden-mama's hart weer over uren gedraait...
gelukkig helemaal voor niks deze keer :D
paardjelief heeft de stal geaccepteerd *\o/*

dan natuurlijk weekend vol pakjes, pepernoten en liedjes ivm sinterklaas enzo.

en maandag ochtend moeten we 7uur smorgens ( :O :O ) ingespannen vertrekken vanaf stal richting andere wijk van breda (km of 8 denk) daar mogen we sinterklaas en 2 pieterbazen op een basisschool afzetten :) :)
keivet...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:28

En hier ben ik ook weer helemaal doorgesinterklaast <:)
Niet precies gevonden wat ik zocht, stond nog een doos van maar die doos was open geweest, dat vertrouw ik dan niet. Dus ipv een grote doos, twee kleinere gekocht denk dat hij daar ook wel blij mee is :j

Auto loopt weer als een zonnetje =:) bougies waren vies en bougiekabeltje niet goed, nieuwe bougies en kabeltjes en klaar is kobus *\o/*

En erg fijne dag gehad op school, had een inspirerende gastdocent geregeld dus zelf ook weer van alles geleerd B-)

Goede groom is goud waard. 'Mijn' 'vaste groom Tamara helpt me al ruim 2 jaar, eigenlijk net zolang als ik men zo'n beetje. Echt he, door weer en wind, voor- en tegenspoed ze is er altijd. Helemaal top +:)+ Zo zijn er ook mensen die af en toe met me meerijden en ook dat is helemaal super & gezellig.

Nou nog wat inpakken & gedichten schrijven :){ :evaw:

En inderdaad fijn tempo en samenvattingen :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:30

hopelijk blijft het erbij VHU
begrijp dat tamara wel sinterklaas-kadootje verdient heeft :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:31

Gewoon erg rustig hier! :O
Iedereen druk aan het rijmen?? Of nog laatste inkopen aan het doen?
Hier gelukkig geen sint-stress, we doen niets aan sinterklaas.

Tine succes met springles!
Bicci fijn dat paardje stal accepteert, veel plezier maandag!
Biancacoo heel veel plezier morgen! Lijkt me super gaaf!!!

Menles vanochtend ging lekker. Ze heeft nog erg veel moeite met rechtsom inbuigen, dus daar mee aan de slag gegaan. Ze is echt super super braaf met inladen, optuigen, inspannen, mennen, uitspannen, weer inladen. Heerlijk zo. Was ook erg blij met mijn ski outfit, heb het niet koud gehad :)

Vanmiddag rustigaan gedaan en eind van de dag dienst over genomen. Het is weer uitgestorven rustig dus denk dat ik lekker kan slapen vannacht. :Z :O

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:32

Oh lees nu dat VHU de inkopen binnen heeft :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:41

Gelukkig wel ja :D
Fijn dat de Spikkel haar stal heeft geaccepteerd. Wist niet dat het zo'n stresskipje was, zo komt ze helemaal niet over (even wat springen, OK, doet Bente ook....maar zo als ze lekker stilstaat lijkt ze heel relaxed). Weet je nu al wat meer over jouw indoor marathon 10 december?

We gooien het tempo even weer tikkie hoger :=

Vind het altijd wel grappig Tine dat je het dan zo spannend vindt maar het dus altijd wel doet, dapper van je hoor. Onze zoon (nu 9) heeft eigenlijk tot afgelopen jaar geloofd dat Sint echt bestond. Ik had het hem wel verteld, echt mam, hebben jullie dat echt allemaal gedaan? Hij vond het een grote mop (gelukkig :+ ). Maar toen het Sint was wilde hij toch wel heel graag zingen enz. Nu dit jaar merk ik dat hij het echt niet meer gelooft. Maar die cadeautjes en het feest (we vieren het altijd met paar vrienden plus hun kinderen, altijd erg gezellige middag/avond) ja, daar gaat hij helemaal voor :#

Ik laat de auto maandag nog helemaal nakijken door merkdealer :x maar ik moet eerlijk zeggen, ik heb hier om de hoek ook een Turkse garage en ik heb deze auto gekocht bij een Turkse autodealer/garage, mijn ervaring met Turkse mensen is tot nu toe heel positief. We wonen in Rotterdam daar wonen heel veel Turkse mensen en ik kan altijd uitstekend met ze overweg (ook op school, prive en dus zakelijk). Dus ik ben er eigenlijk van overtuigd, dat het gewoon goed is. Ik vertrouw een Turkse autoverkoper eigenlijk meer dan een Nederlandse <<)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:16

VanHuisUit schreef:
Gelukkig wel ja :D
Fijn dat de Spikkel haar stal heeft geaccepteerd. Wist niet dat het zo'n stresskipje was, zo komt ze helemaal niet over (even wat springen, OK, doet Bente ook....maar zo als ze lekker stilstaat lijkt ze heel relaxed). Weet je nu al wat meer over jouw indoor marathon 10 december?

stresshaantje ;)
*is stoere je-weet-wel-hengst*

maar heeft van zn 3,5 tot 4jr 3 mnd in donkere stal opgesloten gestaan,
door heel begrijpelijke omstandigheden overigens...
toen "vond" ik hem en mocht ie met mij mee...
majah...dat was dus wel deels zn inprentingstijd nog dus nu heeft hij verlatings-angst en opsluit-angst..
je begrijpt mijn gelukalig gevoel toen deze stal gewoon gelijk geaccepteerd werd.
wss doordat die box in de binnenbak zit, waar hij al veel heeft rondgelopen...

ivm 11dec weet ik nog steeds niks...
had wel gemailt, alles ingeveuld enzo...maar geen reactie..
tjah...indien er geen reactie volgt ga ik rondje liesbos doen hoor :)) net zo leuk en kost geen 15 euri..hihi

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:29

@tine; ik moet zeggen dat ik het advies toch wel redelijk opvolg ook.. En het stomme is dat het eigenlijk na een dag werken niet eens zo drastisch veel meer pijn doet.. Verder doe ik niet echt iets. Ik ga naar school en that's it..
Dus niet dat ik hele dagen loop te sjouwen etc. paardrijden doe ik amper, want dat kan ik toch niet..

net pas terug thuis.. helemaal kapot en migraine.. ^)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:42

Naaltje...oh... :(:) duim voor je dat je migraine morgen weer over is...
VHU wat super van je autotje..
Bicci wat lekker dat breezer (toch?) zijn stal heeft geaccepteerd, lekker binnen !
Frensie lekker gemend, fijn !! er zijn altijd verbeterpunten, maar wel prettig als je altijd met een fijn gevoel achter je paard vandaan komt !
Ingrid...kloon.....hihihi....kan handig zijn als er nog meer mensen een groom zoeken..hahaha..
doekje waar mijn zoontje helemaal gelukkig mee is ge-airbrushed...
zo lief dat hij het mooi vind....zelf natuurlijk nog genoeg op aan te merken := ..en natuurlijk weer de superkwaliteit..NOT !
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:07

@Biancocoo wat een ontzettend lief en leuk doek <3 al die leuke details, dat mooie groen echt prachtig!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:15

Heel leuk Biancacoo!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:46

leuk gedaan Biancacoo
Naaltje nog steeds zo'n last van je rug, ik ben 3 weken terug van de trap gevallen en vandaag toch maar even naar de ostheo, ik zat dus muurvast door de rugpijn, met als gevolg dat de pijn weer verergert. Ik ben benieuwd hoe snel het nu verminderd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:51

Bianca: wat leuk
Naaltje: sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat je toch ook gewoon met je paard bezig was en sjouwen op je werk enzo. Jee, alweer migraine, wat een ellende. Sterkte ermee.
Bicci: wat fijn dat hij zijn stal heeft geaccepteerd.
VHU: nou, vanavond was ik alles behalve stoer. Heb halve les zitten janken van angst. Maar goed, toch wil ik weer heen. Want 9 jaar geleden vond ik het springen echt erg leuk om te doen. Ik moet alleen die angst zien te overwinnen. Hoop dat de instructrice me niet al te snel zat wordt. Er reed ook een merrie in de les mee (ik denk hengstig) en Thabor was daar erg mee bezig, waardoor ik het ook weer meer spannend vond, want had gevoel controle kwijt te zijn. Super dat je auto het weer helemaal doet. En altijd handig om een betrouwbare garage in de buurt te hebben.
Frensie: lekker gelest.
Tamara moet dan ook maar gekloond, kunnen we kiezen tussen Ingrid en Tamara, gewoon voor de afwisseling.

Trailerladen ging vanavond ook dramatisch. De hele tuin (halve hectare) is omgeploegd door een steeds uitbrekend paard. Echt waardeloos, complete grasmat is geruineerd. "gelukkig" brak hij nu bij man ook uit, dus ligt niet aan mij. Maar ja, is dus wel een serieus probleem nu. Gelukkig hebben we goed hekwerk om hele tuin heen. Bij de manege heb ik de trailer tegen de ingang aangereden (was te hoog om binnen te rijden), schuifdeuren tegen de trailer aan. En nog lukte het me niet. Iemand anders heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen, maar ja, zo ga ik dus niet echt prettig meer naar les. Denk dat daarom de springles ook minder ging, dat ik toch onbewust me erg zorgen maakte hoe hij weer mee naar huis moest.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:05

Zo iedereen sinterklaasinkopen gedaan en klaar voor het feest :-)

Dat is hartstikke balen Tine, als ze niet meer fijn/helemaal niet laden. Wij hadden hier in de buurt vroeger 2Moons, die kreeg IEDER paard erin op een supervriendelijke manier. Helaas is ze naar Frankrijk verhuisd. Was ook wel wat ver weg voor jou maar toch....
Ik ben zelf ook verre van een paardenfluisteraar dus zou het ook niet zo goed weten, je hebt vaste de standaard trucjes al geprobeerd ?

Sterkte Naaltje met je hoofd
Gaaf Biancacoo; ik zie langnek :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:26

Wat -:(- Tine.
Mijn methode is ze er voor zetten, willen ze niet direct meelopen, dan duw ik ze terug, paar passen, totdat ze weer naar voren willen en dat paar keer herhalen, dan zijn ze zo blij dat ze vooruit mogen, dat ze er zo oplopen. Ik leer ze zelf trouwens ook altijd dat ze eraf mogen lopen, als ze er maar weer oplopen. Dus zeg maar een soort heen-en-weer spel. Maar wel met normale passen, rustig en geen gedoe. Proberen ze ook maar iets, stilstaan en op mijn commando achterwaarts. En dan weer voorwaarts enz.

Maar moet eerlijk zeggen: als ze eenmaal een bepaald trucje hebben is dat verdomde lastig eruit te krijgen. Jij en je man hebben bergen paardenervaring, als het bij jullie een toestand is, zal het zeker een toestand zijn....en kan me ook goed voorstellen dat die laad-stress nog in je botten hebt hoor. Maar dat is wat anders dan 'angst'.

En op de vrachtwagen laat ik het laden aan mijn stalhouder over, daar loopt alles zo achteraan (ook altijd zo wonderlijk, dat die paarden dat gewoon doen bij bepaalde mensen O:) ).

Maar waar ben je bang voor? Dat hij op zo'n merrie springt? Of helemaal wild wordt of zoiets? Denk je wel dat het beter met je wordt als je vaker heengaat? Het is jammer want het is zo fijn als je wel lekker in je vel op je paard zit tijdens de les :(:) Was je man er niet bij? Die was zeker thuis.... stel dat hij mee was gegaan was je dan minder bang geweest?

Ik heb trouwens ook wel eens (zelfs 2x := ) meegemaakt dat ik mijn paard niet meer geladen kreeg hoor. Paard heeft een keer bij wedstrijdlocatie overnacht, een keer bij de manege waar ik toen leste..... :o de dag erop liep ze er zo op (andere trailer, paard durfde gewoon niet op 2-paards met ander paard hebben we toen maar besloten }:0 ).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-12-11 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:29

@tine; ik sleep alleen maar de bak met diddle :) verder staat die luie stinkert vooral te genieten :)
op m'n werk is het vooral auto's wassen, maar ben 2x zo langzaam als normaal :=

@sonjim; osteo ben ik al een keer geweest. Nog een keer laat het budget voorlopig eigenlijk niet echt toe.. Bedoel, als het daarna over is wel, maar als het daarna nog hetzelfde is.. sja dan houd ik dat geld net zo lief in m'n zakken :o

Ik ga m'n bedje maar zoeken. Hopelijk gewoon slapen vannacht zodat ik morgen toch kan werken :)
Morgenavond komt verzorgster om dids te longeren :) Wordt leuk, want dat heeft ze nog nooit gedaan. Hopelijk wordt het wat mooi weer :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:31

Take care Naaltje :(:)

Nou ik hoop ook dat het mooi weer wordt of in ieder geval niet teveel regen/wind want ga morgen buitenrit doen met stalgenootje :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:03

Naaltje: ik hoop echt dat het snel weer beter gaat. Zo frustrerend als je lichaam niet mee werkt.
VHU: probleem met Thabor is dat hij er snel weer achteruit afgaat, dan draait hij weg en hou je hem gewoon niet meer. Is zo'n beer van een paard. Zelfs met hoofdstel in heb je nog je handen vol aan hem. En hij weet nu dondersgoed hoe hij moet ontsnappen. Maar goed, morgenochtend toch maar weer proberen, want hij moet en zal het weer goed doen. Gekke is als ik gewoon volgoefeningen doe, hij supergehoorzaam is. Alleen die trailer doet hij vervelend bij. En het was laadstress in combinatie met angst. Hopeloos. Waar ik bang voor ben: samen vallen omdat hij struikelt over de balkjes, dat hij een merrie bespringt, dat ik eraf val en weer zo beroerd terecht kom, dat ik geen controle meer heb. Ik hoop en denk dat het beter wordt als ik vaker ga. Was vroeger ook zo, dus hoop dat dat nog zo is. Maar vroeger was ik niet zo bang als nu. Ben toch weer 9 jaar ouder, werkt blijkbaar niet in mijn voordeel. Man was inderdaad thuis, wil niet 3 avonden in de week oppas hebben, wordt wel erg veel. Volgende week gaat man, omdat hij de dag erna (als we tenminste bij de vereniging komen) mee doet met de onderlinge wedstrijd. Kan hij nog even oefenen.
Eerst wilde hij niet op trailer met schot erin, dus schot eruit, maar nu wil hij daar ook niet meer in. Een kleine pony is dan toch wel handiger hoor, dit is zo'n massa paard.

Nu ga ik naar bed, weer veel te laat, maar ik moest eerst weer even op adem komen zeg maar. Naar tvoh gekeken, even wat ontspannen. Voor we morgen naar het westen vertrekken toch nog maar paard op trailer zien te krijgen. En nu maar hopen dat het niet zo'n toestand wordt als vanavond.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:25

Goedemorgen allemaal!

Tine wat vervelend dat Thabor niet wilde laden, dat komt je eigen gemoedsrust ook niet helemaal ten goede. Ik gebruik bij Gwin een methode met een longeerlijn om haar borst heen zodat je in je eentje kan laden. Als ze dan terugloopt, dan gaat die lijn strakker om haar borst en dat vinden ze niet prettig. Zodra het paard naar voren gaat, gaat de lijn losser. Die link leggen ze snel genoeg. Gwin was namelijk ook heel stout. Alleen laden deed ze niet, zodra er een 2e persoon achter haar stond en even Hey zei, liep ze er zo in. Dan kan je zo'n methode gebruiken, bij een angstig paard werkt dat niet, maar dat is Gwin niet en Thabor lijkt er ook een spelletje van te maken. Maar er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

VHU ik wilde ook een buitenritje maken vandaag, maar het regent hier nu pijpestelen!!

Naaltje is wel makkelijk auto's wassen met dit weer, gewoon zeep erop en buiten zetten ;)

Ik heb een leuke dienst gehad. Gisteravond kwam er een opdracht binnen, ben daar even mee bezig geweest en daarna was het stil en heb ik weer heerlijk geslapen :)

Fijne dag allemaal!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:43

@frensie; zat inderdaad te bedenken dat het afspoelen niet ontzettend nauw kwam nu :P In de zomer wel, dan drogen ze keisnel, en als ze dan niet helemaal met glansdroger gedaan zijn zie je opgedroogde druppies. Zal nu wel meevallen :P
Maar de afgelopen week was ook ''vieze auto weer'' dus dat is dan wel weer jammer :P (veel autos vies geworden) midden in de zomer kom je vaak weg met even de sahara laag eraf spoelen en alle dooie insecten eraf krabben :P

@tine; vervelend van het laden met thabor, tips etc heb ik ook niet. Dids kan mij ook gruwelijk in de zeik nemen met trailerladen. Maar dat is gewoon omdat ik dan meestal zenuwachtig ben, en hem gewoon mogelijkheden bied :o Maarja, hoe vaak laden wij nou eenmaal he.. bijna nooit..
hopelijk krijg je het opgelost. misschien dat er iemand van zo'n trailerlaadcursus iets kan helpen?

wat een eersteklas pisweer :') Verzorgster maar even een sms sturen dat ze wat mij betreft ook mag afzeggen met dit idiote weer, dat ik haar dat niet kwalijk neem := Naar stal moet ik toch, moet voeren, maar longeren.. mwa weet niet of ik daar zelf wel zin in heb in dit weer :') _O- (slecht baasje)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:47

Goedemorgen

Voor een longeerlijn achterlangs is Thabor te sterk, dramt hij zo doorheen.
Ik heb bedacht de trailer in de bak neer te zetten, als hij dan weer uitbreekt, loopt hij in ieder geval niet weer in de tuin/op het erf.
Ik wou dat het licht werd, moet nog uitmesten ook voor we op pad moeten om <:) te vieren.