[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:38

Ik begin er ook wel wat makkelijker in te worden.
Er zijn eind juni ook 3 leuke wedstrijden, waarvan 1 avondwedstrijd en 1 marathon, maar we zijn dan op vakantie. Dat moet ook gebeuren.
Net zoals de hippiade, dan hebben we ook altijd wat te doen

Heb een vriend die er niks mee heeft, dus niet alles kan wijken voor de paarden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:57

meiden,lees druk mee. Vanaf de rally in son en breugel. Lang dagje al...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:06

Is dat een avond rally? En dan ga je tijdens het wachten bokken.
Ik lig al op bed maar wacht dat daan weer eten moet

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:40

is nu afgelopen. Was meerdaags. 2 proeven en finish gehad. Zo naar huis want wil slapen haha. Tussen de autos door bokt he :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 02:11

zo ff bijgelezen,fifi vies maar gelukkig
en de rest ff vergeten.....tja net terug van de toppers en jullie 3,5 pagina"s doorgespit...
ik duik mijn bed maar eens in....wat een avond zeg! maar wel onwijs gezellig *\o/*

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:23

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:23

Citaat:
Op 2 juni is hier in de buurt in Breda een wedstrijd bij Stal Sintels (van LIberty hier @ bokt) maar Bart zit dan in het buitenland dus krijg het niet geregeld. Wel jammer want kan er zeg maar met de wagen zo heen rijden.

In juni kan je naar de wouwsw plantage ligt tussen bergen op zoom en breda. En de districtskampioenschappen
zijn in Maasdijk.

Ik heb nu 4 weken achter elkaar wedstrijd. Maar ik heb er wel zin in !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:36

Als het aan mij lag had ik ook elk weekend wedstrijd maar goed, heb gezin en andere verplichtingen dus dat gaat niet :+
Zie dat dat 27 en 28 augustus is, dan heb ik ook mendurance, maken we een lang weekend Drenthe van dus helaas pindakaas.

Moet nu enorm aan de was (man gaat zo weer naar buitenland dus moet schone kleren mee *D ) en aan de opruim (huis is zootje als ik zoveel werk & paardrij :+ )

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:02

vorig jaar was het zo dat je 3 wedstrijden moest rijden met 55 % dit hebben ze dit jaar veranderd in 3 wedstrijden rijden met 60% dus 3 wedstrijden rijden met winstpunten.
Ik weet nog niet of ik het red, ik rijd as donderdag en 3 juli roden en dan zou ik er nog 1 moeten rijden, nou ja anders geen noordelijke kampioenschappen voor mij, ze zijn ook helemaal in Gaasterland.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:49

Bettepet Gaasterland organiseert het waarschijnlijk niet, tenminste dat zijn mijn laatste berichten.
Maar moet je elke proef een winstpunt hebben dan. Want ik had in onstwedde alleen in mijn 1e proef een winstpunt.

Anders maar niet iinderdaad. Maar op mendistrict staan de eisen van 2011 niet. Want de een zegt 55% de ander 60%

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:50

Ik moet ook het huis opruimen, zou naar veale, maar vriendlief was vergeten dat voetbal al om half 1 begon dus misschien vanmiddag naar stal.

Naar assen wordt het hem ook niet, want het regent af en toe

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:04

balen van de regen tallechie, dat je nu niet kunt

mooie fotos van paardjes
VHU aan de opruim

en wedstrijden.. wasda? :P Mijn geplande ''heb ik zin in wedstrijd'' is afgelast voor dit jaar en waarschijnlijk alle komende jaren. Was een mendurance heel dicht in de buurt.. Maargoed, m'n paard is ook nog altijd stukkig natuurlijk :+

Heb trouwens bij Dids laatst ''fatscore'' gedaan volgens dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=u9dVeVNt ... ata_player
Zijn hals krijgt een 5 (zo'n vetlaag onder de manen, en vetlaag voor/op schouder)
Zijn romp krijgt een 4,5 (al vraag ik me af of dat niet veel bouw is, dat die rug zo plat is, maargoed hij heeft ook 'n laag over z'n ribben)
en zijn billen krijgen een 4 (geen echte appelvorm, maar ook vrij bollig)
Kortom, zelfs nu nog is 't beest idioot vet :o schaam me dood :=

En we zijn net uit ons bed.. schandalig :o maargoed, waren om 2u thuis

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:44

Zo gaat weer hard hier.

Vwb kampioenschap district noord:
Je moet 3 outdoor wedstrijden 55% (zo staat het op de site, onder het kopje kampioenschap, als het anders is hadden ze dit maar duidelijk op de site van mendistrict noord moeten melden) hebben gereden om aan Districtskampioenschap mee te doen.

Laatste wat ik heb begrepen is dat dit in Gaasterland (2 uur rijden met trailer, ZUCHT, kan het nu echt niet centraler???) wordt gehouden.

Weet nog niet of ik aan 3 wedstrijden kan komen. Aantal keer kan ik niet in verband met familieverplichtingen

Leek is eindeloos met de prijsuitreiking, en dat inschrijfgeld (10 euro) had ik neit gezien. Wel dat je vooraf zou moeten betalen. Nou, dat doe ik dus gewoon niet. Is maar een kleine wedstrijd.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:52

Troost je, mijn Roos zal ook iets rond die score zitten ;). Vettievet.
Heb haar net gelongeerd, simpel aan een halstertje (doe ik normaal nooit omdat ik het geen trainings waarde vind hebben), maar wel over 5 cavaletti's van 15 cm hoor ;). Op draf en galop afstand. En mevrouw vond het helemaal niets :+.
Roos gister:
[AR-ITP] Roos lekker aan het rijden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:00

mja dids komt ook van veel verder, want die is al een heel eind afgevallen.. Maargoed.. Ik kreeg toen te horen ''joh die is niet dik''
en nou is er al zoveel af, en hij is echt nog wel dik :=

Cavaletti's met longeren, of gewoon balkjes, wordt diddle héul irritant van, gaat hij racen en etterbakken :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:15

Tine ik ben het met je eens. Alleen wat ik op de site lees gaat dit over 2010. Over 2011 staat er niks op. Ik weet dat er in Onstwedde discussie over was tussen AB en nog een aantal. AB gaf aan 60 %.

Gaasterland is voor mij een uurtje, dus nog wel te doen.

Ik geef me anders wel gewoon op, mag ik niet mee doen hoor ik dat vanzelf.

Weet jij hoe het met de vaardigheid zit of mag iedereen daar aan mee doen?

Dit is de 2e keer dat leek het organiseert dus hopelijk hebben ze van vorig jaar geleerd.
Ik heb gemaild over het betalen, neem voor de zekerheid de mail wel mee.

Ik kom wel aan 3 wedstrijden, mits er niks tussen komt.

Over balkjes longeren doe ik met veale ook niet. Die springt alle balken tegelijk. En daarmee heeft hij al 2 keer een ijzer afgetikt.

Veale is ook te dik aan het worden, hoezo er zit fjord in. Dus hij gaat halve dagen op de paddock. Of om een dag in de wei en de andere dag in de paddock.

Ik zal nog even wat in huis doen en dan aan de studie. Het regent hier dus ga niet naar Assen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:18

hehe, vetzuchtige fjordjes :P

Heb dids gisteren een stukje gras bij gegeven (jaja, dieet, maar 't beest moet wel dat gras opvreten anders valt het om :') )
Eten die van jullie ook distels trouwens? := Beest van mij knaagt zo hele distelbossen plat :=

Afbeelding
Afbeelding
hij heeft een stukje van een meter bij 3 meter gekregen :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:20

Roos ging er als een houte klaas overheen. Maar was wel braaf. Die kan met haar beperkte zicht ook niet te gek doen anders breekt ze haar nek. En daar is ze zelf goed van op de hoogte ;).

Roos kan hier rustig van die hele gemene prikdistels staan te eten. Wel lippen optrekkend omdat ze anders prikken, maar ze schuift het zo onverstoorbaar naar binnen. De rest pakt wel wat anders, ze krijgen hier zat ;).

Hier hebben we 1 kampioenschap voor het district die je (goed genoeg ;) ) moet rijden om naar Ermelo te mogen. Die viel altijd gelijk met de premiekeuring van het stamboek, en als fokker gaat dat toch voor. Dit jaar is onze keuring vroeg, dus nu zou het wel kunnen. Ik ga een poging wagen, al verwacht ik er weinig van omdat ik ze niet binnen een week van keurings conditie (zo als Roos nu ongeveer is) naar sport conditie(minstens 25 kg er af) krijg. Vaardigheid gaat Roos wel aardig af in deze conditie, dus wie weet ga ik daar wel voor ;). Al lijkt ZZ dressuur mij ook wel wat hoor om op de Hippiade te mogen rijden!
Laatst bijgewerkt door Dennis op 29-05-11 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:20

Nee die van mij eet geen distels. Daar kauwt hij gewoon omheen.

Jij hebt niet echt een exceemdeken op liggen of wel?

Ik heb zo'n bruine die over zijn hoofd heen moet. Die heeft hij nou ook om, want kan niet alle dagen naar stal om dekens te wisselen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:23

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:23

heb een rambo sweet itch hoody, da's wel degelijk eczeemdeken :j
Die bruine vind ik echt rampzalig. Dids moest daarvan voor zijn rug een maatje te groot. Anders paste het bij zijn boeg niet. En die krengen lubberden uit, stieken lubberden, scheurden waar je bij stond, zakten scheef.. brrr... (heb van die goedkope gehad en een Ivanhoe)
Deze vind ik ontzettend fijn :j en hij gaat er niet elke dag af :)

Enige wat dids laat staan is Jacobskruid, Boterbloem en ridderzuring _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:26

Ow oke sorry.
Weet jij zo de prijs ook van de rambo

Tot nu toe houdt deze deken het goed, maar hij staat ook niet meer naast buurman paard die dekens sloopt. Hij heeft maat 215 om en deze past goed.

Ik had hiervoor 2 x een pagony maar maat 215 was nog te klein

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:31

jouwe is maar half fjord he _O- dus die heeft niet die idiote nek :P Dids is ook extreem kort. Ruglengte 165, maar moest 175 hebben ivm boeg/halsruimte.

SIH is 150 euro geloof ik nieuw.. Duur.. maargoed, ik heb er een Ivanhoe opgehad, en die kon ik na een week in 1 stukken uit de wei gaan vissen.. was ook 90 euro...

Dids heeft ook nu nog wel weinig halsruimte over, qua breedte, maargoed, die hals moet toch dunner gaan worden, dus dan is 't ideaal :)

ik heb zin in een lange bosrit, maar da mag niet :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:34

Zijn rug is altijd te lang, en zijn borst is te breed. Daar heb ik bij de pagony last van.
Ik heb er nu 70 euro voor betaald. Hopelijk houdt deze het een zomer.

Lastig is dat :-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:44

Rambo/Rhino heeft ook wel pony maten ipv verkleinde paarden maten :).
Ik heb als gebruiks dekens enkel nog die dekens liggen (en op reserve nog wat andere merken die ik ooit als probeersel gekocht heb).