[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:46

Ik denk dat de hennep net geoogst is. De hele middag heeft enexis en de rendo hier gestaan. Volgens mij is de stroom afgesloten. De laatste rijd net weg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:07

Hele dorp in de wiet-lucht :P :7
Dan werkt de deken toch goed Tine, wat heerlijk dat je het niet koud hebt gehad :j
Biancacoo blijft de sneeuw bij jullie goed liggen? Dat zou leuk voor jullie zijn zeker als je wedstrijd hebt *\o/*

Ber had nog wel een bult maar duidelijk minder dik dan vanochtend en ook mooi 'lossig', rotzooi wordt dus goed afgevoerd. Weer half uurtje gewandeld met beide dames, vinden ze zo gezellig /3 /3

Hoe is het eigenlijk met je piano les Ava, kun je dat nu wel met je been? Ik bedoel, je speelt natuurlijk piano met je handen (duh :roll: ) maar dacht meer aan het goed zitten en met die pedalen?

Het weer viel hier verder vanmiddag enorm mee, was eigenlijk wel lekker :) hoop dat het morgen ook zo is, kan ik even rondje rijden met de dames en dan zitten we op mooie 40/45 km deze week :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:18

zo die tine.....die moet zich nu gaan uitkleden snachts. _O- heb ik ook hoor onder mijn 'schaap'
gelukkig Ber's plek minder, hier net ook 3 geent,maar geen bloed oid....(ik geef ze tijdens het prikken altijd een wortel en laat ze licht naar beneden inbuigen,staat er geen spanning op de boeg en zijn ze niet zo afgeleid door de prik) :)ddd
hoe is het met alle snottereraars? ik ben uitgesnotterd maar nu loopt er wat anders..... ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:23

Ber stond ook keurig stil hoor. Beetje snuffelen aan mijn hand, heeft geen stap verzet dus daar lag het echt niet aan. Volgens DA pure pech. Ze is eind van het jaar ook twee keer ge-ent tegen schimmel. Dat schijnen hele rot-inentingen te zijn waar best wel vaak reacties op komen. Had ze nergens last van. Dus denk dat het idd gewoon pech is. Maar bij herhalingsenting laat ik wel even in andere borst enten.

Ojee HT da's niet fijn, sterkte :(:)
Ik heb set plakbeslag besteld voor Ber, van Hippotech. Wordt in endurance ook wel gebruikt. Wil het bij haar gaan gebruiken omdat ze haar benen niet zo lang op kan houden bij de hoefsmid voor beslaan en ze kan nog niet met die druk omgaan als de hoefsmid haar voeten vasthoudt. Begint ze helemaal te trillen en met haar mond te trekken dus denk echt dat er iets dan zeer doet of niet klopt ofzo. Ga in ieder geval niet forceren met praam of aanverwante artikelen.
Maar nu ze wat meer loopt heeft ze eigenlijk wel wat nodig. Dus plakbeslag experiment.
Als dat niet werkt wil ik naar hoefschoenen kijken maar heb daar eigenlijk slechte ervaringen mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:09

Ber lijkt in orde, gelukkig.
Ht beterschap. Snotteren is dan toch minder erg ;)

Wat een natte boel buiten. BAHBAHBAH. Vannacht gaat het vriezen. Omdat er zoveel plassen in de wei staan, moet ik helaas alles wel op stal gaan zetten en vrees dat ze dan een paar dagen binnen moeten blijven, want het zal waarschijnlijk niet warm genoeg worden overdag om het ijs te laten smelten. Arme paarden -O- -O- -O- En ik ben ook beetje zielig, want betekent heel veel extra werk. Stallen uitmesten is veel meer werk dan wei uitmesten, maar moet dan ook op en neer rijden naar de binnenbak om ze in ieder geval nog iets aan beweging te kunnen geven.

Wordt dus heel drukke dag morgen, want moet s avonds ook nog parcours helpen opbouwen.

En morgenochtend nog naar garage, want accu van auto doet het niet goed meer. Als ik smorgens wil starten, gaat dat met veel moeite, en dan vriest het nog niet eens. Kost allemaal weer zoveel tijd...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:13

Fijn dat je goed geslapen hebt Tine.
Vhu, super dat Ber in orde lijkt ! hoop dat het plakbeslag goed werkt !! slim idee.
HT..uitgesnotterd...gelukkig maar..en dat andere.... _-:( is gewoon -:(-
Baudyh..haaaaaaaiiiii...
claud maakt mooie samenvatting, goed bezig !!

Wedstrijd is in limburg..geen idee of daar sneeuw komt..haha..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:48

Citaat:
Baudyh..haaaaaaaiiiii...
_O- _O- _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:58

Citaat:
Citaat:
Baudyh..haaaaaaaiiiii...
_O- _O- _O-

:') :+ :7

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:01

Biancacoo schreef:
Fijn dat je goed geslapen hebt Tine.
Vhu, super dat Ber in orde lijkt ! hoop dat het plakbeslag goed werkt !! slim idee.
HT..uitgesnotterd...gelukkig maar..en dat andere.... _-:( is gewoon -:(-
Baudyh..haaaaaaaiiiii...
claud maakt mooie samenvatting, goed bezig !!

Wedstrijd is in limburg..geen idee of daar sneeuw komt..haha..

Nee, in limburg komt géén sneeuw. Dat hebben we niet besteld, niet voor betaald en komt er dus niet in.
Onze zwarte kater heeft een gebroken hoektand, morgen ochtend naar de DA op de hoek. Geen idee hoe hij daaraan komt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:32

gem: vast een bevroren muis te pakken genomen! :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:09

happytime schreef:
gem: vast een bevroren muis te pakken genomen! :j

_O- _O-

Hahaha, die kon ik ff gebruiken :o .

Sterkte met de kat, Gem :(:)

@VHU: ik was net gestopt met pianospelen en had de afgelopen maanden prima kunnen spelen; ook wel geprobeerd, maar vanaf dat ik uit het zh was, stond ik helemaal onder stroom; kon met moeite een boek lezen bv, iets wat ik anders zo graag doe :o; wilde zo graag van alles doen; heel frustrerend . De laatste weken beetje omslag naar vooral verschrikkelijk vermoeid; hahaha, ook niet handig, nu ik weer wat meer kan.

Hier een beetje wit, wel 0 graden.
Verplichte rustdag vandaag en dat is nog lastig ook, hahaha, zie telkens dingetjes die eigenlijk nog even "moeten" gebeuren 8)7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:49

Haha, bevroren muis. Zo hard vriest het niet ;-)

Ava even een dikke :(:) voor jou.

Afbeelding

Toen ik weer thuis kwam van de garage, was manlief al druk bezig geweest met de sneeuwschuif

Afbeelding

Helaas heeft Rembrand weer huisarrest. Arme vent -O- Straks maar kijken of we naar de binnenbak kunnen komen. Nu eerst maar even wat huishouden doen. Ook leuk O:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:50

Hhaaaaaaaaaiiiiiii, ha ha. Was donker bij de buren gisteren. Hij had altijd verlichting in de tuin. Nu alles zwart. De vraag is nu of er wat gevonden is. Denk het wel anders sluiten ze toch niet alles af zou je zeggen.

Nou was is gisteren nog zo blij met alles groen. Nu is alles echt wit. Wel een cm of 5-6 denk ik.
Het is heel mooi. Maar ik vrees weer voor morgen. Ik ga volgend jaar denk ik maar een wedstrijd stop doen in januari. Wat een gezeik zo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:10

@Tine: dank je wel :o . Ziet er mooi uit bij jullie. Hier is alles weer weg. Lastig zo met Rembrand :(:) .

@Baudyh: :(:) ; denk je dat de winter voorbij is, komt er nog wat in januari/februari.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:31

Nee ik denk niet dat de winter voorbij is. Ik baal gewoon van het feit dat ik alleen maar op wedstrijd wil zo af en toe en dat dat niet gaat. Ik heb ook de pech dat onze auto het allemaal maar net aan kan. We hadden altijd een jeep en die lag als een huis op de weg( in de tijd dat hij nog goed was). Maar hebben nu een bus ( opel vivaro) en die kan het maar net aan. Mag 2000 kg trekken en als ik op wedstrijd ga met 1 paard en wagen zit ik op 1900 kg. Dus je hoeft maar iets tegen te hebben en het gaat al niet meer.
Was vorige week zaterdag met 1000 kg in de auto onderweg en hij spinde alleen maar in de sneeuw maar vooruit komen ho maar.
Ik moet me er gewoon bij neerleggen dat het dan niet gaat. Maar baal daar van.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:43

@Baudyh: dat (her)ken ik wel; dat er altijd iets is/lijkt te zijn, waardoor het niet gaat :(:) .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:53

Dat is gewoon de winter -O- . Onze dichtstbijzijnde wedstrijden liggen al ruim 100 km enkele reis en we plannen dus niets meer in de winter. Schrijven hoogstens last-minute in, zit het al vol = pech. Twee jaar geleden hadden we met de Anda ingeschreven voor de wintercompetitie en hebben maar 1 wedstrijd met goed fatsoen kunnen doen. Niet leuk.
Hier overigens geen vlok gezien de afgelopen dagen.

Tand van de kater is eruit. Hij verzette zich met hand en tand (leuke woordspeling :') ) tegen de DA. Zijn we niet van hem gewend, normaal vindt hij al die aandacht bij de DA héérlijk :D _O- . Maar goed, het leed is geleden en als beloning heeft hij thuis 2 kruimels kaas en een kruimeltje leverworst gekregen (om te checken of hij nu wel weer wil eten). :Y)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:03

Gewoon verwend vorige winter, toen nergens last van. Nou we zien wel hoe het morgen ochtend is.

Arme poes

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:58

Afbeelding

Het kostte wat tijd en moeite, maar Rembrand kan nu ook weer buiten staan. Nu snel slapen, straks nog met zoonlief en beide ponys aan de slag en vanavond parcours bouwen.

Het dooit hier nu flink gelukkig

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:34

Het dooit hier nu ook goed. Als het nou niet te hard vriest en er geen sneeuw meer valt kan ik morgen om 8 uur weg. Duimen maar.

Ff in het huis gewerkt, moet ook af en toe hè.
Voor morgen alles klaar gezet.scheelt weer hoef niet te vlechten en benen wassen sla ik ook maar over.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:45

Groot gelijk Baudy. De eerste paar keren ging ik nog netjes alles wassen, soppen, vlechten, kar soppen. Nou, doe ik dus ook niet meer. Scheelt heeeeeeel veel tijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:33

Ja viel tegen die sneeuw. Bij ons vandaag ook nog aardig en vooral hardnekkig laagje. Dus vanochtend spul maar op de wei gezet, konden ze tenminste lekker eruit. Maar toen vanmiddag de zon goed ging schijnen ging het snel weg. Toen toch nog Ollie even opgezadeld en ritje gedaan. Durfde Ber niet mee ivm dat je sommige stukken best strak moest sturen ivm de sneeuw die er nog lag. Was een beetje saai, zelfde weg heen als terug. Maar anders moesten we over bruggetjes (je hebt hier veel water en bruggetjes) en die vertrouwde ik nog niet. Elke dag dat je wat kunt doen is meegenomen met dat rare weer. En we hebben dan mooi ... iets van 45 km gedaan deze week, dus schema klopt nog (erg belangrijk voor mijn idee over voorbereiding :list: anders krijg ik de kriebels dat het niet goed gaat )

Ber's borst is weer helemaal gewoon gelukkig :)

We zijn natuurlijk vorig jaar ontzettend verwend met die (geen) winter :j
Vervelend Baudyh begrijp wat je bedoelt hoor. Schiet niet op he :(:)
Arme poes :(:) en Ava mag niets, da's lastig he.
En soort grondverzet toestanden bij Tine maar Rembrand kan weer op de wei +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:02

Citaat:
En soort grondverzet toestanden bij Tine maar Rembrand kan weer op de wei +:)+

Nou, zo erg is het ook niet hoor. Gewoon met de weidesleep over het zandstuk van de wei, dan dooit het eerder als donkere grond erdoorheen komt.

Net terug van springles, ging weer supergoed. Zometeen weer naar de vereniging om parcours te bouwen. Dus ik ga weer :wave:

Fijne avond

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:29

Gisteren te gast geweest bij mendistrict Oost voor clinic Door de ogen van de jury. Heel leerzaam.
eerst theorie, wat wil de jury zien, daarna uitleg aan de hand van beelden van verschillende proeven. Toen live combinaties in de ring met jury toelichting en daarna zelf 2 proeven jureren M en Z.
Met de beoordeling van de M proef zaten we dicht in de buurt van de jury beoordeling, maar bij de beoordeling van de Z proef zaten we 27 punten hoger. :D Oeps, dat kwam vast omdat het een haflinger was, dat onze bril meer roze was. O:)
intensieve leerzame avond. Jammer dat de bak thuis niet te rijden is, ik had inspiratie.
en ook nog 3 boeken van Janouk verkocht. :list:

zo'n clinic is ook een idee voor mendistrict west

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:28

hallo, mag ik me hier even melden met een vraagje? ik heb een NMPRS minipaardje, ze is stevig uitgevallen ( half shet) 96 cm. hoog en zeer betrouwbaar, heb nog helemaal geen ervaring in mennen, maar kan daar evt een cursus in gaan volgen, nu zit ik zo te kijken naar een betrouwbaar type wagentje of sulky, wat zouden jullie aanraden? ik ben ook niet zo jong meer :o( 56) , dus áls ik het doe zou ik een stevig en betrouwbaar wagentje of sulky willen. er werd HCA geopperd? waar koop je die? of een ander mooi en goed wagentje?het zou ook alleen recreatief zijn hoor, voor een leuk ritje langs de weg of in het bos