[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:16

Fouragehandelaar bellen en verkopen tine ?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:24

tjeetje tine dat is wel erg veel, zou ze graag overnemen maar word erg kostbaar om ze te halen....passen maar 30 in mijn trailer :(
image weer aan het uitsloven ,gek paard,hoe gaat janouk? kan ze al wat buigen?
aks: thermometer haal ik gewoon bij apotheek
verder weinig nieuws hier gisteren heerlijk wezen shoppen met een vriendin op zwarte markt in beverwijk,deze mutsen slagen meer bij de marktkramen buiten dan de hallen binnen, kunnen beter voortaan naar een braderie gaan _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:25

Biancacoo schreef:
Fouragehandelaar bellen en verkopen tine ?

Heb ik er ook al paar van gesproken, maar die hadden al veel staan en verwachten nog heel veel van volgende snee. Blijkbaar hebben meer mensen zo'n enorme hoeveelheid. Echt meer dan het dubbele dan vorig jaar. Gek.

Nu ga ik slapen, ben helemaal af. Morgen weer heel erg druk.

En heb wel ontdekt dat ik maar geen loonwerker moet worden. Wat is het lastig rijden met die wagens achter de tractor. Vooruit gaat wel, maar achteruit...... man wat lastig.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:11

:(:) tine

weer eens wat anders. Hooi overschotten :=

Overigens, Dids voelde zich gisteravond prima. Hij was de strijd aangegaan met de 3 grote warmbloeden van de buren die op de wei naast hem waren gezet. Want ZIJN fjordenmerrie wilde snuffelen bij de warmbloeden. En dat mocht NIET :')
Hij had lopen stieren en klauwen naar die anderen.. Sukkel :')

Maargoed, blijkbaar voelt hij zich dus niet compleet lamlendig, want hij wil zijn merrie wel nog houden! ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:28

Hartverknettering...
Tv springt op blauw scherm zonder dat er iemand bij in de buurt is. Of bij de afstandsbediening...

Báh! :')
*raffelt schoolwerk af*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:49

:O hier ook iemand bezig met schoolwerk maar dan vanaf de andere kant zeg maar :7

Maar lekker midweekje gereserveerd bij Boszicht om lekker uit te waaien met zoonlief en Ollebol, manlief heeft dan nog geen vakantie. Daarna gaan we nog paar dagen naar zee of zo en dan is manlief ook vrij. Verder nog geen idee wat we gaan doen, iets van uitslapen en vooral niets hoeven of zoiets :+

Ollebol nog even geknuffeld vanochtend en vanavond. Op advies stalgenootje gg nog meer uitgevouwen zeg maar, het leek vandaag niet erg beschadigd. Hoop dat het werkt, want met gg kan ze gewoon eigen halster aan en heeft ze geen al te zichtbare schuurplekken.....

Die Image zeg wat een peerd *D en wat een hooi hebben jullie allemaal... nu maar hopen dat het voor types als ik (afhankelijk van fourage-types) ook wat goedkoper wordt...

Oja, huis wat we op het oog hadden is verkocht. .... scheelt hoop stress bij ons (want we moeten natuurlijk eerst ons huis verkopen maar ja iets met verstand en gevoel ofzo)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:16

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:37

Oh dat is bij ons ook op een deel van t bos.. Ik denk ook dat je die bouwers niet aan hun verstand(?) Gepeuterd krijgt dat het irritant is..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:47

Misschien helpt een actie op bokt haha pennies jullie zijn niet alleen in het bos hahaha | }> wij enge menners rijden er ook ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:19

Goedemorgen

Heb een beetje spierpijn, overal. Pff.

Lekker midweekje vrij. Ik dacht deze week vrij te hebben, hahah, beetje fout gedacht.

Volgens mijn man heb ik het hooi te goedkoop verkocht (wij moeten tenslotte ook weer betalen voor het maaien, schudden en rapen.), maar goed, kan nu moeilijk nog omhoog gaan. Ik heb geen idee wat we straks moeten betalen aan de loonwerker. Ik was allang blij dat ik gisteravond in ieder geval 1 iemand vond voor een wagen. Want hij moest leeg. Heb nu nog 2 wagens buiten staan (onder zeil) en die zijn met een beetje geluk ook verkocht (geloof het pas als ze weg zijn haha) Ik was gisteren in staat ze gratis weg te geven, kon geen hooi meer zien.

Gisteravond is ook de trailer nog gerepareerd. Ik heb er een lier opzitten om de kar op de trailer te hijsen, maar er zaten allemaal scheuren in de lasnaad, waarmee hij aan de trailer vastzat. Dat is nu weer gemaakt. Is de buurman van de buurman die me heeft geholpen met hooi stapelen. Die andere buurman is automonteur en gaat nu ook het onderhoud van mijn menwagens doen. Morgen kan ik de ponywagen brengen, omdat pony deze week op kamp is en dus toch niet kan trainen. Wel lief, want hij zat eigenlijk vol deze week. Ga de wagen maar lopend brengen, is het makkelijkst. Zal er gek uitzien (netzoiets als Aks laatst, maar die was nog gekker hahah, met paard ernaast lopend)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:22

paard voor de show meenemen tine? :))

Mijn karretje was wel lichter gok ik zo := Hoewel zo'n 2wieler wel continu op je hangt :))

Fijn dat je in elk geval van je hooi-overschot af lijkt te zijn! :)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:35

Hallo allemaal ik ben er nog steeds (diegene an het witte welshje) maar heb helaas mijn goede voornemens met Blue moeten staken, mijn paard werd helemaal knetter :):) als ik met blue het weiland uitging en liep erna weer enorm mank -O- dus dan tijdje geprobeerd los in wei maar niks mee doen maar ook dan deed ze te gek in het weiland (van voor naar achter galoperen en dan op 3 benen verder |o )Ik heb collega laten komen voor volledig onderzoek rx en uitverdoven en miss zelfs echo als nodig wat denk je was ze gewoon niet meer mank maar enkel stijf >;) want ja enge dierenarts dan doen we ons maar goed voor ofzo, paar dagen later was ze weer mega mank, inmiddels had collega gevonden wat ze bij oude eigenaar 5jr geleden had dus we gaan enigszins gezien zelfde symptomen en been vanuit dat het zelfde been is, dus nu staan ze al dik 2 weken op heel klein stukje weiland met ontstekingsremmers, dat ik steeds verzet dat ze wel gras kunnen eten of bij opgave regen dat ze in schuilstal kunnen. kortom kan niks met paard en pony doen nu (normaal maakt het me weinig uit dat me paard gek doet als blue weg is maar ja nu kan ik niet zo veel anders als ik in de wei iets doe met de blue wordt ze ook onrustig).vanaf gister mogen we eindelijk weer wat stappen...

Ik lees nog steeds alles mee maar jah heb zo weinig toe te voegen dus vandaar dat ik niet reageer, zag baby s op komst, caravans in orde voor mush en paardensport ;), vhu gaat super met ollie, dids had een hitteslag maar nu niet meer gelukkig, moos mag bloot *\%/* en is braaf met zalf, Jenkins gaat nu super met syl +:)+ zo blij te horen na je dipje vorig jaar,tine heeft super prestatie in marathon neergezet, doet demo kurs, en zoon met pony op kamp heel leuk en heeft hooi overschot, hier ligt het hooi ook af en we moeten ook verkopen want heb nu al veel te veel en ligt 1,5hectare af <<) maar hebben al 150 baaltjes verkocht hopelijk nog paar is wel echt super spul dit jaar, en ben verder vast veel vergeten :list: kies maar wat je kan gebruiken *\o/* -O- :(:) :D :+ Y;( :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:39

getver cyclo.. wat jammer dat je ze zo allebei op rust moet zetten..
Ik duim dat het nu goed gaat!

*gauw een ontbijtje zoeken. Boterhammetjes met aardbeien :):) heerlijk, een paard bij een aardbeienteler O:) *

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:13

Cyclo, is het een achterbeen ?...heb eens paardje gehad die sprongewricht niet in orde had.
Balen zeg !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:15

zo, mijn auto is mag weer een jaar de weg op :))
APK gehad :)

Gauw langs de EJ terug gereden voor een nieuwe thermometer. En nu verder voor school :) Ik ben als de dood.. Verslag ligt bij begeleidster nou, en ik hoor maar niks. Maar aan de andere kant wíl ik ook niks horen.. :\

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:23

Biancacoo schreef:
Cyclo, is het een achterbeen ?...heb eens paardje gehad die sprongewricht niet in orde had.
Balen zeg !

nee het is een voorbeen :), vorige keer was het wss een collateraalbandje van het hoefgewricht enfin toen hebben ze die diagnose erop geplakt maar ze was toen echt heel mank (echt bijna fractuur mank) dus kon bijna niet van zoiets zijn maar ze hadden niks anders gevonden ondanks foto s en hoefsmid voor hoefzweer, volgens uitverdoving kwam het wel duidelijk het de voet zelf nu heb ik dat idee ook wel want je voelt nergens zwellingen/warmte pulsatie verschil is er ook nooit :') , mijn paard leest geen cursussen :list: , nu is ze minder mank je ziet het al een tijd niet meer nu maar ja ze heeft nu ong helft klein bakje afgezet dus kan maar passen draf ook }:) maar hou mijn hart vast als we straks gaan opbouwen... mjah met beetje geluk en vooral geduld komt het weer goed net als toen ;)

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1850_n.jpg
zo n stukje ong en verplaats dat dan elke dag :=

edit: Spannend Ask zal duimen dat het goed beoordeeld wordt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:26

:o heb mijn cadeautje al gekocht wat ik mezelf beloofd had als m'n AO af was :oo

:)) Een knalgroene longeersingel :P Ik hoop dat ie past. Morgenavond eens proberen :D Oude longeersingel is al zeker 7 jaar oud en was een goedkoopje. Ringen lieten los. Dus dit was ook wel nodig :))

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:30

Akshay schreef:
:o heb mijn cadeautje al gekocht wat ik mezelf beloofd had als m'n AO af was :oo

:)) Een knalgroene longeersingel :P Ik hoop dat ie past. Morgenavond eens proberen :D Oude longeersingel is al zeker 7 jaar oud en was een goedkoopje. Ringen lieten los. Dus dit was ook wel nodig :))

Soms mis ik echt de 'vind ik leuk' knop op bokt zou gewoon zo gemakkeljiker zijn, zien ze dat je meeleest en dingen leuk vind maar hoef je niet heel verhaal te tikken :+ , maar klinkt heel tof de longeersingel verwacht natuurlijk een *-:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:35

Foto is beloofd :))

Wil ook nog een groen zakje in elkaar knutselen. Wil zondag een eind gaan wandelen. En dan kan ik aan de longeersingel een zakje maken met 2 appeltjes en wat snoepjes, en aan de andere kant een flesje water :P Arm pakezeltje :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:17

cyclo: tjeetje echt balen met je paardje
janouk: ik moest vreselijk lachen om je ergernis -:(- ,met de sulky baal ik van die hindernisjes maar...als ik OP sun zit,hups ik er vrolijk overheen en voel me weer helemaal 'penny" _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:20

Ha Aks..gaaf een groene longeersingel !! idd fotow...!!!!

Ik heb vandaag mijn vervroegde verjaardagskado gekregen....een nieuwe mushing step !! mega stoer !!
dikkedikkedikkedikke banden met extra profiel, en een oersterk frame met geveerde voorvork !! helemaal blij mee !!! :#
Afbeelding

sorry voor de grote foto... -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:26

foto kan niet groot genoeg zijn biancacoo! Gaaf is ie hoor!! :D
Stoer verjaardagscadeau! :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:40

gaaffff

willen wel snel foto's met de doggies ervoor he :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:48

Nou ik denk dat die hussen zich in de vrieskist verschanst hebben..
Ik heb geen hussenvacht, maar wil ook best in de vriezer gaan zitten...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:10

goedemiddag

zal me ook weer is melden

@ bianca heeft een super mooie step gekregen. vindt het erg mooi om te lezen dat je zo blij bent met de hondjes.
@ tine heeft veel meer hooi als vorig jaar. trailer en karren worden weer netjes onderhouden.
@ aks heeft verslag bij begeleidster liggen (al wat gehoord?)
@ vhu heeft vakantie weekje gepland met pony en zoon.
@ ht heeft af en toe penny moment :D
@ cyclo heeft paardjes op verplichte rust.
@ janouk gaat actie voeren en heeft fitte image..
@ ips heeft winstpunten mee naar huis genomen *\o/*
@ jenkins heeft mooie foto en gezwommen met sil (weet je dat 10 min zwemmen voor een paard gelijk staat aan een uur trainen op het land?)
@ frensie zwaait ook even voorbij. heeft nog heerlijk gereden maar begint al last te krijgen.

voor de rest niet veel beleefd hier..
donderdag les gehad met uzma aan het trainen voor de talentencompetitie voor jonge paarden. ging helemaal niet verkeerd alleen de galop ging een beetje hard ~~}>
zaterdag bbq gehad in coevorden nog voor Harry zijn verjaardag..

vandaag weer in ziekenhuis geweest voor controle.. ik hoef niet meer terug te komen als de klachten niet meer erger worden en in de winter goed sjaal om en muts op.