[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:02

*geen mama*

toch geruststelling, :)) , de kleinste maat zijn ze toch zo uit gegroeit.
dus ietsje groter groeien ze in.
bovendien, iedereen geeft die aller kleinste maatjes al.
dus maatje groter hebben (aanstaande) mamas lang zo veel niet als de kleinste :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:02

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:08

dus dan ben ik braaf geweest? :') Ik wist het echt niet :+

Zag ook leuke jurkjes, maar bedacht me als ik een grotere maat zou pakken dat het dan winter zou zijn, en dat jurkjestechnisch niet zo hendig is :+ Toch nog nagedacht :P

De mama en papa hebben ook een cadeautje, dus hopelijk zijn ze er dan blij mee! :D Donderdag brengen, en baby kijken :+:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:20

wow, prinsjeh, wat een plek zeg!
kraamcadeautjes kopen is leuk!
Hier vanmorgen 2 paarden rondom op ijzers (slik zeg gat in mijn hand)
Dus we kunnen weer vol aan de bak met allebei!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:23

@ Aks moeilijk hé kleertjes kopen voor baby's.
Wel leuk op kraamvisite <3 zo schattig die kleintjes!
Hoe is het verder met je rug trouwens, heb je het nog een beetje vol kunnen houden op je arbeid?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:20

Akshay schreef:
hier een vraagje aan de mamas..

Kraamcadeautje.. Een rompertje en een pyamatje (shirt met broekje) in maat 68 en 74.. Is dat bruikbaar?
Ik ben zo bang dat ik iets stoms heb gekocht :')

Maat 74 zitten ze zo ongeveer over 6-9 maanden in, dus ik kijk altijd of ik in die maat een zomer- of winterdingetje moet kopen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:24

Moeilijk zo'n kraamkado. Voor mn laatst geboren nichtje hebben we ook net een kado besteld. Samen met
mn zusje. Een badjas,badcape,handoek,beer, tutpopje, slabbetje met de naam er op geborduurd. Het
is nog niet binnen maar denk dat het wel leuk wordt.

Tine vind het wel knap van je zoontje hoor !!

@ ips dat kost geld he. Hier ook 2 beslaan en 1 bekappen. Weet ik gelijk weer waarvoor ik werk.

Het is benauuwd buiten vind ik. De zon schijnt gelukkig niet anders was het niet te doen. Vanmorgen
ferro al gelongeerd en 2 kruiwagens stront geschept. Nu zo met robijn naar les. Hoop dat het goed
gaat.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:25

@Aks: nou pyjamaatje en rombertjes zijn écht altijd goed *\o/* . Ik ben dol op babyprut kopen, wordt over een paar weekjes dan ook alweer suiker- eh peettante :D .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:28

Vond het kopen ook heel leuk (en het rommelen tussen die spulletjes) maar eigenlijk hele bang dat ik iets stoms zou kopen :')

@dingetje; met mijn rug gaat het wel goed :) Werken is op 1 dag na (kon ik niet meer lopen..) best meegevallen. Wel auw, maar gewoon doorgaan was een optie :)
Nu 2e vrije dag, en gewoon heel rustig aan doen :) Voel het wel nog. Overmorgen naar de osteopaat :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:38

Potverdikkie… razend tempo weer hier… :D

Nou... gaan we weer

@Aks: vlees en sausjes gehaald voor wei bbq :9 En afwasje weggewerkt. O en ik lees verder over kraamkadootjes en de twijfels daarover… leuk idd dat babyspul… wij maar weinig baby-hebbers in omgeving (is wel weer goed voor portometietsjemeerdanniks :+ )

@Tine: moest weg :D (naar de kapper denk ik, is 't weer toonbaar :D )

@Tallechie: druk dagje, veel plezier op stal, hoe is / zijn lessen gegaan??? (en met je polsen bedoel ik)

@Bic: zo kun je het idd ook bekijken, zeker met dingetjes die beetje seizoen-neutraal zijn… enneh… ik ben al in je topicje geweest :))

@Ips: is idd wel een forse plek he? Mijn schouder 'zeurt' ook al hele dag, toch flink aangekomen… En jij hebt de inhoud van je portomonnee weer aan HS mogen overhandigen :(:) Twee paarden… tsja… dat schiet aardig op, ben je bijna 200 euro verder |o Nu maar flink aan de slag dan :D

@Maisie: hier ook beetje benauwd, maar het lijkt nu richting einde van de middag wat af te koelen… geen idee wat de verwachtingen zijn. Veel plezier met Robijn op les!

@Ava: weer iets om naar uit te kijken :D

En ik heb net lekker verse aardbei-yoghurtijs gemaakt, staat nu in vriezer, moet nu elk half uurtje door-vorken om ijskristalvorming tegen te gaan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:45

Jum!! Wil je.het adres van stal, voor je ijs? :p

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:59

Aks nee hoor is niet stom... en 68 en 74 groeien ze zo in. Als je een beetje neutrale kleuren hebt gekocht is dat prima.

Hier dus les gehad. Altijd zijn er wel mensen op stal rond aan het hangen, maar nu net vandaag niet. Dus de stoute schoenen aangetrokken. Eerst Alwyn en snuit tegelijk uit de wei gehaald. De ene in de ene stal gezet, de andere in de andere stal. Daarna veale gehaald. Beide wagens al buiten gezet en tuigen klaar gelegd.

Had besloten om in de buitenbak te gaan lessen, maar daar kan ik geen paard vast zetten, dus besloten dat instructeur alwyn maar moest optuigen als ik ging uitstappen. Veale ondertussen opgetuigd en ingespannen. Hij bleef keurig stil staan. was de eerste keer. Les ging echt super. Daarna heb ik veale afgetuigd en op stal gezet en instructeur alwyn ingespannen. Alwyn ging ook super. Borsttuig 1 gaatje lager gehangen en hij liep stukken beter.

Polsen doen nu wel auw dus nu even rusten. Ik baal er van dat ik veale niet heb opgegeven voor de kampioenschappen, want hij liep super. Maar het is niet anders.

Morgen wil ik snuit in de lange lijnen aan het werk zetten en de andere longeren. Dinsdag gaat snuit dan voor de kar. Instructeur gaf aan als ik een langboom bij mijn wagen koop ik de twee ook wel voor veale zijn wagen kan zetten. Zal dus even gaan informeren hoe duur dat is en hoe duur een tweespan tuig is

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:02

avaluna schreef:
@Aks: nou pyjamaatje en rombertjes zijn écht altijd goed *\o/* . Ik ben dol op babyprut kopen, wordt over een paar weekjes dan ook alweer suiker- eh peettante :D .

Vergeet ik helemaal te vertellen: ik heb gisteren ook te horen gekregen dat ik weer tante word! Maar ja, het zijn er inmiddels ook zooooveel :D . *telt* van hubby's familie heb ik 5 neefjes/nichtjes, van mijn eigen familie wordt dit de 9e :+ . Ik heb zomaar het idee dat dit niet de laatste is (hoewel deze broer nu wel een knoop in de pijpleiding gaat leggen ;) )

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:03

:n

:D

past allemaal hier :9

EDIT: bovenstaande was reactie op Aks :D

@Tallechie: och jee, je polsen, moet je niet toch juist paar dagen rustig aan doen om ze een beetje tot rust te laten komen of maakt dat geen fluit uit???

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:11

Tall en VHU: Snuitje gaat toch weer mennen *\o/* ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:21

Prinsje klopt, ik doe vandaag rustig aan en lange lijnen is niet zoveel belasting op mijn polsen en die ene longeer ik los dus ook geen druk op de polsen dus moet goed komen.

Als het uit maakt weet ik niet. Heb er al vaker last van gehad. ik zou dan een aantal weken niets moeten doen, maar zodra ik weer meer ga doen, komt het weer terug. Zolang de pijn uit te houden is zonder medicijnen doe ik het zo.Ik neem er namelijk niks voor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:25

Nou, ik kan ook weer fatsoenlijk over straat. Alle grijze haren (waren er natuurlijk maar 3 ofzo O:) zijn weer netjes verstopt.
Wat voelt je haar na kappersbezoek toch altijd lekker aan.

Ook nog boodschapjes gehaald. Moet nog uitmesten enThabor gaan rijden, maar vind het veuls te warm/benauwd. Hopelijk krijg ik mezelf vanavond nog van de bank om het dan nog te doen, maar 's avonds stel ik meestal niet meer zoveel voor :o

Tallechie: lekker gelest, en morgen ook drukke plannen (let wel op je polsen he?!)
Prinsje: weeeeer een mooie samenvatting. Dat ijs klinkt wel heel lekker :Y)
Aks: je hebt het goed gedaan hoor, babyinkopen
Ipsilonka: heeft spaargeld weer uitgegeven. Blijft een dure hobby, die paarden

Op vakantie in Engeland dachten ze bij de manege allemaal dat zoonlief al 9 was, hahah. Nu zijn de Engelsen ook wel een stukkie kleiner, maar toch. Hij heeft in ieder geval weer een dag met prachtig weer, hij zal wel weer gezwommen hebben (ze hebben grote zwem/kanovijver bij die manege)

Nou, ik ga paarden voeren en dan denk ik met boekje en glas water in de tuin, wachten tot het minder warm wordt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:28

Gem schreef:
Vergeet ik helemaal te vertellen: ik heb gisteren ook te horen gekregen dat ik weer tante word! Maar ja, het zijn er inmiddels ook zooooveel :D . *telt* van hubby's familie heb ik 5 neefjes/nichtjes, van mijn eigen familie wordt dit de 9e :+ . Ik heb zomaar het idee dat dit niet de laatste is (hoewel deze broer nu wel een knoop in de pijpleiding gaat leggen ;) )

Ik ben ook heel vaak tante, van mijn eigen familie maar 1 keer, maar van mijn mans familie... even tellen... 13 en 1 onderweg. Dus bijna 15 keer. Toen mijn nichtje geboren was heb ik een leuk shirtje en broekje gekocht die ze volgend voorjaar zal passen.

Jullie gaan echt snel vandaag!!!

PrinsjeH heftige arm!!

Ipsilonka duur dagje hoefsmid gehad.

Tine grijze haren weer kwijt.

Tallechie lekker paardendagje gehad.

Maisie hier net een paar druppels regen en nu minder benauwd.

SL gefeliciteerd met je baan!!!!

Vandaag Gwin weer gereden, ging echt nergens over, ze was veel te druk. Morgen weer een kans :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:34

@Tine: dat ijs is echt 'fluitje-van-een-cent-werkje', veel makkelijker dan gewoon ijs :j (bekertje slagroom lobbig/stijf kloppen, ca. 100 gr suiker (of minder voor minder calorietjes) in 200 ml. yoghurt roeren tot suiker is opgelost (volle yoghurt is je ijs steviger, bij magere yoghurt de slagroom stijver kloppen en het resultaat is iets minder lekker) en dan door elkaar mengen met een spatel en fruit naar keuze door in heel kleine stukjes uiteraard, maar niet geprakt, da's te 'slap'. In afgesloten bakje in diepvries (4 uur laten opvriezen en elk half uur even met vork doorroeren zodat je niet klompjes ijs krijgt) :9

@Frensie: drukke Gwin met die hitte :+ En lekker vaak tante :j

EDIT
@Tallechie: vergeet ik helemaal op je polsen te reageren :o Als het idd toch terugkomt als je na een rustperiode weer iets zou gaan doen, zou ik ook doorgaan zo. Maar wel balen, is er dan helemaal geen zicht op dat dit echt over gaat? Sjonge, beperkend lijkt me dat, je handen/armen en dus polsen gebruik je echt bij alles! :(:) En leuk dat je Snuitje weer gaat oppakken, benieuwd naar de wederwaardigheden daarvan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:40

Prinsje: ik heb je recept gekopieerd en zal het ook eens gaan proberen.

Ik ben heel slecht. Ik heb nl net besloten lekker op de bank te gaan hangen ipv Thabor te rijden. Voel me er wel een beetje schuldig om, maar heb geen zin/puf meer. Arme beest, hij krijgt morgen ook al vrij. Morgenmiddag ga ik met Rembrand een buitenrit van ca 17 km maken en daarna nog trainen met Amerigo. Rest van de dag heb ik andere bezigheden, dus de wedstrijdgangers hebben voorrang op de recreant.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:41

ag tine,
denk niet dat paarden veel balen van dagjes vrij ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:46

Dat zal ook best, maar toch voel ik me dan een beetje schuldig, en heb het gevoel dat ik gewoon te lui ben.
Ja, ik ben een beetje gek :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:50

@Tine: klinkt wel herkenbaar hoor, heb ik ook altijd als Mick een ongepland dagje vrij krijgt doordat ik te moe ben :o Maar natuurlijk wordt paardenbeest er niet slechter van, ook niet paar daagjes achter elkaar... is meer je eigen gevoel. Nou, lekker uitrusten op de bank jij, niks lui, gewoon druk genoeg gehad!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:52

:)) eigen gevoel idd.

herkenbaar ook hoor,
en ook hier, helemaal en totaal aan luiheid te wijten :))

maar das geen schande joh,
beter een lekker gemotiveerd baasje die wat met t dier komt doen,
dan een luie die met tegen zin de kantjes komt aflopen ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:19