[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:09

Hier regend het heel zachtjes al vanaf een uur of 7. Dus dan zal dat een paar km verderop wel hetzelfde zijn. Laat de plens maar komen mijn moeder gaat ook haagjes planten, maar die komt door de droogte de grond niet in.
Wat een akelige verhalen en dan de dag erna een aantal dieren waaronder de in middels bekende geit Eddy die daadwerkelijk het bijltje erbij neergooien. Sterkte allemaal.

Ik heb toen ik nog thuis woonde veel honden zien gaan, mijn moeder heeft nogal pech gehad en veel paarden maar allemaal van mijn zus en daar had ik minder mee.

Van de honden was er een die bij mij echt een speciaal plekje had daar ben ik ook heel erg verdrietig om geweest, net een jaar oud en zo'n slechte heupen dat niets meer hielp en natuurlijk de eerste hond (die ik me bewust herinner) die we hebben gehad van mijn 5 tot mijn 14e, liep s'ochtends bij de paarden viel ineens om en later op de dag weer en was er s'avonds niet meer door een tumor.

Daarna heb ik op mijn 16 e een poedel gekocht Pipi genaamd die tot afgelopen jaar mei bij ons geweest is, mee op kamers mee terug naar mijn ouders en mee samenwonen, echt mijn eerste hond en mijn maatje. Tot de laatste dag liep ze altijd zonder riem met me mee zelf naar de da, waar ik was was zij en ineens na 4 dagen ziekte was ze er niet meer. Ik ben me er bewust van dat ik eigenlijk heel snel doorgegaan ben maar met een ontzettend gemis in mijn buik, wat ik niet goed toe durfde te laten totdat ik dit hier typte. Pipi ging los mee op buitenrit ook over straat en het industrieterrein. Stoep was stoep en achter was achter, wat ik met haar had krijg ik niet meer terug. Hoewel onze nieuwe poedel, stomtoevallig met dezelfde mooie rode kleur wel veel van haar karakter heeft, maar ze is anders. vervangen kan niemand Pipi.

Sonja heb ik van mijn 13e tot mijn 28e gehad, en hoewel al langer duidelijk was dat ze zou moeten gaan, heb ik daar veel verdriet van gehad en nog steeds. Het diepe gemis slijt wel wat, maar missen blijf ik mijn meisje wel.
Jimmy heb ik korter gehad maar 6 jaar maar hij was nog zo jong waardoor ik zijn inslapen wel het moeilijkste vond een 7 jarige laten gaan voelde voor mij zo oneerlijk.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:21

Arme eddy,sterkte voor je zoontje.
en alle muizen opgepast voor ollies voeten.....plet je naar de kaasvelden denken ze, eerder gestampte muisjes :j
vanmorgen moest ik bij de paarden een paar baaltjes hooi halen met de trailer,sun maar meegenomen,bosritje ohz gemaakt en daarna sun naast de balen hooi terug gebracht....sun vond het heerlijk....al dat hooi op hoofdhoogte(en jammer dat het maar 2 km rijden is..)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:38

Ik zie je paardje er zo bijstaan HT :Y)
Hoop dat je zoontje er een beetje mee om kon gaan Tine....wat Maisie zegt is soms ook zo, zo van, dan kopen we toch een ander? Han kan soms ook zo reageren....zegt hij gisteren na het spelen bij vriendinnetje die jonge katten hadden, mama Tommy gaat straks toch dood (not, denk ik dan), dan kunnen wij nu alvast wel een nieuwe poes toch :roll:
Al die muizen _-:( kan het zelf niet zo goed eigenlijk....ze gaan soms enorm piepen ^)

Mail gelezen, opdrachten gemaakt, ga nu maar even flink inpakken en eens kijken of ik voor iedereen wat heb <:)

@IngridM en PrinsjeH jullie zouden toch meeten vandaag? Of zou dat morgen zijn?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:52

Brrr kippen zelf de nek omdraaien of muizen doodslaan, niet aan mij besteed 8)7 :D

Ahhh Tine, wat sneu zeg van de geit, toch nog overleden........... :(:) Ben benieuwd hoe je zoontje reageerde....
En Maisie haar cavia.... :(:)

Zou leuk zijn voor je Biancacoo, als je mee kan zaterdag met de husky's ! Musher noem je dat toch ?
En wat is een sinterklaasklooster ?

Heftig Lanouska, zo'n val van een trapje en dan weg zijn.........poehee....

VHU druk

Opa Tallechie in ziekenhuis, sterkte !

Jeetje, heeft iemand nog leuke verhalen ?

Knuffel voor Sonjim, blijft rot he met je diertjes !

Vandaag zouden PrinsjeH en ik inderdaad meeten, maar dat hebben we even verzet.

Ik heb Ollie even een stukje Rockanje laten zien met Bruutje O:) en heb het bijna gepresteerd om haar van de kar af te laten vallen _O-
Brutus had nog ietsjes harder vooruit moeten gaan, maar hij heeft me ingefluisterd dat hij dat de volgende keer zal doen op een onbewaakt ogenblik := Vrouwtje van de kar afwerken is natuurlijk best grappig :)) :D

Verder met Hansje getut en beginnetje van de vrijheidsdressuur gemaakt, wat betekent de clicker (lekkers!) en targetten. Elke keer eventjes kort oefenen. Daarna een dikke 3 kwartier op flink doorstaptempo gewandeld met Hansie Pansie en doggie Lunie. Vind Hans zo leuk !!! :j <3

Vanavond nog met mijn goede vriend de dierenarts gepraat 8)7 en hij heeft me gerustgesteld voor wat Gomperdje betreft; hij is echt nog niet slecht genoeg om in te laten slapen *\o/*
Natuurlijk, het gaat echt niet nog maanden duren verwachten we maar so far, so good......

.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:58

@Ollie en Ingrid: ik ben zwaar jaloers hoe ontzettend leuk jullie het samen met de paardjes hebben :o :D .

@Sonjim: hier ook een heel speciale hond, kan ik geen minuut over praten (al 8,5 jaar geleden moeten laten inslapen) of er prikken traantjes. Die hond blijft voor mijn man en mij echt eenmalig.

@Biancao: lijkt me zo gaaf met de slee en de honden *\o/*

@HT: lekker met een rijdend buffet :D .

@Tallechie: :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:24

Goedenavond

@ Avaluna: gek is dat he, zo lang geleden en het komt toch zo weer boven.
@ Ollie en Ingrid: erg leuk hoe jullie samen zo bezig zijn.
@ Bianca: gaaf hoor!
@ Ingrid: mooie samenvatting :j Niet netjes om de eigenaar van je menpony er zomaar proberen te lozen onderweg.
@ Lanouska: vreselijk, wat een verhaal. Zo iets simpels dat zo vreselijk afloopt. Sterkte
@ Tallechie: sterkte met je opa
@ VHU: drukdrukdruk We hebben het al wel over nieuwe geit gehad. Want is tenslotte een kuddedier, dus wil er niet maar 1 hebben. Maar het moet wel weer een zwarte zijn van zoon, en net zo groot en zij gaat dan ook weer Eddy heten. Ik vind dat je zoon het wel knap heeft verpakt, de aanschaf van een nieuwe kat.
@ Sonjim: Pipi klinkt wel als de ideale hond zeg. Kan me goed voorstellen dat je haar mist.
@ Naaltje: hoe gaat het met je rug? Al enige verbetering?
Iedereen die ik vergeten ben, sorry.

Ik hoop wel dat er nu weer allemaal positieve verhalen hier gaan komen zeg, want het is wel heel droevig allemaal zo.

Zoon was een poosje wel heel erg verdrietig, hard huilen, we hebben samen uitgebreid afscheid genomen en de andere geit geknuffeld. Daarna binnen op de bank een poosje geknuffeld. Daarna ging hij gelukkig spelen. Vanavond voor het slapen gaan maar niet gevraagd wat hij het minst leuk vond aan de dag, wilde hem niet overstuur maken. En had de oppas gewaarschuwd dat hij huilend wakker zou kunnen worden.

Heb de paarden toch maar buiten gelaten, is heel zacht aan het regenen, het waait amper en is niet koud. Dus ze redden zich maar. Hele dag valt het weer al mee, dus ik hoop vannacht ook.

Les ging weer goed, niet zo goed als vorige week, maar toch. Toch ben ik nog niet tevreden over het plekje. Is wel dicht gebleven, maar toch maak ik me er een beetje zorgen over. Snap er niets van, hij staat er al 3 jaar op deze manier voor. Heb niets veranderd (ja, het bit, maar dat heeft daar toch geen inwerking) Nooit een wondje gehad, en nu wil het maar niet echt overgaan. Ik wil zo graag oefenen met dit andere bit, maar ja, wil ook niet dat het weer opengaat. Moeilijk.

Ik hoop dat het maandagochtend droog is en niet te hard waait. Wordt anders wel heel koud en nat om Sint naar school te vervoeren.Ben zo benieuwd hoe zoon reageert (of hij het uberhaupt door heeft of alleen maar Sint en Piet ziet)

Nou, ik ga zo naar bed. Morgen weer een overvolle agenda.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:42

@Tine o ja jij gaat Sint vervoeren, wat spannend allemaal!
@IngridM hoor dat je het boek in praktijk aan het brengen bent, leuk! Ollie mocht ook nog even mennen hahaha.
@Avaluna en... ben je al ergens wezen kijken / heb je al iets op het oog (paardtechnisch)?
@Sonjim jij bent ook echt zo'n dierenmens he, mooi om te lezen....

Nou alle cadeautjes ingepakt. Had nog paar sloffen over, die heb ik nu zelf aan :+ en CD van Guus Meeuwis, wil ik zelf ook wel in de auto hebben }:0 Nu nog de gedichten maar dat gaat meestal wel. Heb ook zo'n flauwe surprise voor onze zoon, hoop dat hij het kan hebben. Hij is gek van zijn vaders I-pad maar hij mag daar maar heel af en toe mee spelletjes doen. En hij heeft dan heel vaak van die vieze handen, zie je allemaal vingerafdrukken, manlief weer grrr etc... Han houdt er niet van zijn handen te wassen voor/na het eten. Dus hij heeft nu schoonmaakdoekjes van me gekregen voor de computer, verpakt in een doos die lijkt op een computer := wel een beeeeetje tricky maar denk dat hij er wel om kan lachen, hij weet toch wel dat wij hem echt never nooit niet zo'n duur cadeau (computer) zouden geven voor Sinterklaas.
Sinterklaas heeft wel een erg hoog HEMA gehalte dit jaar :x

Moet morgen alleen nog een mooie LEGO doos te pakken zien te krijgen voor zoonlief maar het is morgen koopavond, ik denk dat het wel gaat lukken (moet maar niet denken aan die enorme rijen voor de kassa 8)7 ).

En nu echt naar bed :O morgen om 06.00 uur op }:)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 23:54

vanavond bij de vergadering geweest van mendistrict noord

er is niet veel bijzonders vermeld behalve de datums en plaats van de kampioenschappen dit is als volgd
31 maart indoor kampioenschap dressuur vaardigheid in exloo (vaardigheid wordt buiten vereden)
4 en 5 augustes sgmw kampioenschap in zweeloo
18 augustes outdoor kampioenschap dressuur en vaardigheid in zeijen

voor het outdoor kampioenschap wordt geen selectie meer vereden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 07:21

%) jeetje net alsof ik niet ben weggeweest 8)7

Iedereen fijne dag en pas op voor :){ :){ :){

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:16

Goeiemorgen! <:) :D

Bedankt voor alle samenvattingen, zo kan ik het nog een beetje bijhouden... :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:28

Goedemorgen.

Straks op school even bespreken wat we maandag gaan doen, want ze geven heel slechte voorspellingen. Heel veel regen, wind en zelfs hagel. Die arme <:) en :){ zijn doorweekt voor we bij school zijn. Lijkt me niet zo fijn voor hem. Ik heb geen dichte koets helaas.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:29

Goedemorgen, ook hier even een aansluiter bij de samenvattingen, maar goed nieuws:
1. er is wat schadelijke software en een giga aantal trojaanse paaren (? /3 ) verwijderd uit de flaptop, hij zou het weer moeten doen, dit is de test :D
2. ik heb gisteren best lekker gereden op Mick en zelfs een galopje links en rechts geprobeerd. Hij was nog niet erg ontspannen, maar al meer aan het werk zeg maar *\o/*

Sint bij jullie al door de schoorsteen geweest??? Hier nog een leeg schoentje >;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:52

Goedemorgen :wave:
Lekker vandaag thuis aan het werk. De schuilstal is klaar en vandaag mogen de dames er voor het eerst in. Precies op tijd met deze regen. Benieuwd hoe ze het vinden.
Janouk gaat vanavond mee naar de mendressuurles. <<)
Hier nog geen <:) :){ stress, want wij vieren het volgende week met de hele familie, als mijn moeder 70 jaar wordt. Combinatie weekend van verjaardagsfeest en Sint. Sint bewaart de kadootjes een weekje voor ons.

allemaal prettige dag en dikke knuffel voor diegene die het nodig hebben. :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:58

veel plezier janouk

hoop dat tine passende oplossing vindt ivm sintrit maandag

prinsje lekker aan de gang met d'r tinkert!

Hier gaat het nogsteeds rot. Ik ga maandag de huisarts bellen. Ik wil opnieuw langskomen en ze gaan maar wat verzinnen. Het gaat me nu iets te ver.. "k struikel tijdens het lopen over m'n eigen voeten omdat ze dan opeens gewoon niet van de grond komen.. Nou spoor ik vast niet, maar das niet de bedoeling..
Naja, moet nu iig met vriendje naar Rotjeknor :))
:evaw:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:59

Goedemorgen

Handig Janouk, een opslagsint ;) Fijn dat de schuilstal af is.
VHU druk geweest met alle kadootjes en een grappige surprise voor zoonlief. Succes vanavond met het in de rij staan.
Tine zal idd niet fijn zijn als de sint en pieten kletsnat regenen! (En voor jou is het ook niet leuk).
PrinsjeH heeft lekker gereden! Toppie!

Ik heb het ontbijtnieuws aanstaan en er kwam me net een raar verhaal langs. Wees maar blij dat we in een modern, democratisch land wonen. Ging over een Afghaanse vrouw, die werd vrijgelaten uit de gevangenis. Ze zat in de gevangenis omdat ze verkracht was, en daarom werd ZIJ, het slachtoffer, veroordeeld voor overspel 8)7 Ze heeft gratie gekregen en werd vrijgelaten omdat ze beloofd heeft dat ze met haar verkrachter zou trouwen!! :x En ze heeft ook een kind gekregen in de gevangenis door die verkrachting.

Nou... lekker dan...

Ik ga zo naar menles, goed voorbereid op eventuele regen met skibroek en ski-jas. Kom maar op!
Vanavond weer dienst. Weer slapend rijk worden??? O:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:00

Goed plan van je Naaltje om naar de huisarts te gaan!

Biancacoo

Goedemorgen allemaal.
bedankt voor de supermooie samenvatting ingrid !!
en foei, bijna ollie van de wagen laten vallen... :D
Tine er is toch wel iets als een auto .... met chauffeur voor nood voor de sint voor maandag ??? :j vast wel.... hier komt <:) en :){ met de brandweer :D
Moet rennen, met zoon samen puppen voeren en dan knuf knuf pup en pup en hup naar school en aan het werk...
niet te veel kletsen hier......

mirror666

Frensie schreef:
Goedemorgen

Handig Janouk, een opslagsint ;) Fijn dat de schuilstal af is.
VHU druk geweest met alle kadootjes en een grappige surprise voor zoonlief. Succes vanavond met het in de rij staan.
Tine zal idd niet fijn zijn als de sint en pieten kletsnat regenen! (En voor jou is het ook niet leuk).
PrinsjeH heeft lekker gereden! Toppie!

Ik heb het ontbijtnieuws aanstaan en er kwam me net een raar verhaal langs. Wees maar blij dat we in een modern, democratisch land wonen. Ging over een Afghaanse vrouw, die werd vrijgelaten uit de gevangenis. Ze zat in de gevangenis omdat ze verkracht was, en daarom werd ZIJ, het slachtoffer, veroordeeld voor overspel 8)7 Ze heeft gratie gekregen en werd vrijgelaten omdat ze beloofd heeft dat ze met haar verkrachter zou trouwen!! :x En ze heeft ook een kind gekregen in de gevangenis door die verkrachting.Nou... lekker dan...

Ik ga zo naar menles, goed voorbereid op eventuele regen met skibroek en ski-jas. Kom maar op!
Vanavond weer dienst. Weer slapend rijk worden??? O:)

ik zei ook al tegen vriendje, dan nog liever wurgen met m'n eigen burka.. :\ vreemd land :x :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:14

Hier helaas een slechte nacht achter de rug... ik vermoed tandjes.

Probleem van de startlijst is al opgelost. Staat nog 1 in de L bij een andere jury maar dat moet ook want is de man van de andere jury. Die zal wel alleen mee doen voor de punten en niet voor de prijzen.

Nu moet ik vliegen, zus komt er aan, die moet oppassen vandaag want moet werken

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:05

tine10 schreef:
@ Ingrid: mooie samenvatting :j Niet netjes om de eigenaar van je menpony er zomaar proberen te lozen onderweg.

Dat had Brutus bedacht hoor als geintje O:) :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:16

Leuk Margreet, lekker galopje !!! Enne......nog geen sintcadeautjes ben je wel lief geweest dan dit jaar ? Misschien moet je gaan vrezen voor de beruchte zak ??? :D
Enne Trojaanse Paarden zijn heel vervelend !

Tine wat leuk dat je de Sint gaat rijden maar dan moet het wel een beetje normaal weer zijn. Hagel is ook zo sneu....
Hoe oud is je zoontje ? Gelooft hij nog ?

Avaluna; heb jij ook een groom of doe je alles alleen ? Ik heb het ook super naar m'n zin bij de pony's van Ollie en Ollie zelf neem ik maar op de koop toe, je kan nou eenmaal niet alles hebben :=
OHHHHHH Grapje hoor Ol !! :j Maar dat weet je wel toch ? :o _O-

VHU moet op zoek naar een lego doos en mag lekker in de drukte gaan shoppen ;)

Janouk; heb jij de paardjes eigenlijk aan huis staan ook ? Lekker een schuilstalletje ! Zien we jou trouwens ook de 11e ?

Hoe lang is het nu geleden Naaltje ? Kneuzingen duren erg lang he en misschien bij jou ietsjes langer omdat je misschien iets teveel doet ? :D

Frensie, dat soort verhalen zijn nou precies de reden dat ik altijd zeg dat we niet zo moeten zeuren over Nederland. Tuurlijk is er zat mis, maar ondertussen moeten we maar HEEEEEELLL blij zijn dat we hier geboren zijn !!!
Ze zal het volgens hun zeggen wel uitgelokt hebben omdat ze die man misschien in de ogen heeft gekeken..... 8-) :(

Vandaag weer werken, hoop dat ik nu wel iets te doen heb pfffffff

En ik voel me echt een stuk beter na m'n dierenarts-gesprekje gisterenavond over Gomperd. :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:25

Ja, ik heb mijn paarden aan huis staan. Mijn kantoor kijkt uit op de buitenbak. :D
Mijn moeder wordt het weekend van de 11e 70 jaar en wij zijn dat hele weekend met de hele familie om het te vieren. Dus helaas kunnen wij dan niet starten. Janouk vindt dat niet erg. :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:26

haha dat begrijp ik dat janouk dat niet erg vindt :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:40

ingrid Ollie op de koop toe nemen oeps....
Frensie wat een nieuws, het zal je maar gebeuren.
Janouk alvast proficiat met je moeder.
Magreet geen kadootjes hier ook nog niet voor mij, maar uk zegt dat dat komt omdat ik Sint een gekke oude man noem, zou het dan toch kloppen.....
Kerstman is leuker krijg ik wel kadootjes van.
VHU nog sint kado halen Lego is leuk, hier vanavond naar de Mediamarkt voor een special edition va de 2 cd's van de smashing pumpkins, of ik vanmiddag al en dan zeggen dat ze ze niet hebben, en dan in de schoen leggen ik krijg spontaan plannetjes.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:53

wat is het stiiiiiiiiiil hier :-)