[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:20

Laura sterkte maandag! Zulke dingen zijn nooit leuk, maar goed dat je het beste voor je hondje kiest!

Ebony is een schatje!

Daan is al 2 maanden!

Lacuna heeft zich keurig ingehouden vandaag..

Fifi doet het goed!

Sorry, heb bijgelezen kon niet alles onthouden dit keer.. Eefje liep vanmiddag te klieren voor de wagen, leidsels een gat naar beneden gedaan en helemaal zonder spanning liep ze zomaar super keurig.. zo netjes heeft ze nog niet eerder gelopen en ik deed echt niets met mn handen (een gat hoger moet ik veel vragen enzo voor een klein beetje resultaat en zogauw ik ontspan ben ik dr of kwijt, of ze hangt op mijn handen....) Mijn dag was weer helemaal goed! <3

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:27

Sterkte lacuna!

Oh help er zijn 2 biedingen voor de auto erbij gekomen.. ik vind deze helemaal gaaf omdat hij zo mooi wit is met witte velgen.. en van die lampen erop <3.. maar moet nu snel beslissen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:36

Eefie even aangepakt en liep vervolgens super O:) dan maar in de sleuf of in andere sleuf beter dan continue geklooi denk ik dan.
Rivaldo twijfelt over auto.... ga er maar vanuit dat je altijd extra onderhoud hebt zeker bij een oudere auto en als je wat hebt met zo'n grote bak dan is het meestal ook prijzig.... maar 't is wel een coole bak :j
Lacuna :(:) zul je net zien dat ze dan nog zo vrolijk gaan doen... ;(
Tine met haar drie mannen in de bak +:)+
Naaltje vooral aan de autopoets :Y)
Nouvel kan eindelijk eens een foto plaatsen van een stoffige Fief 8-)

En ik....ik ben volgens mij officieel nu niet meer bang <3 heerlijke buitenrit gemaakt van zo'n uur of twee met ... de martingaal om ipv de slof, is toch stuk sympathieker en ik durfde het dus :D lekker veel gedraafd zelfs nog twee galopjes ertussen wat waren we stoer en wat liep ze super vast en stabiel over de ruiterpaarden, tof peerd is het toch. Ik ben zo blij dat ik eindelijk niet meer met samengeknepen billen op mijn paard zit, wat heerlijk is dat toch.
Mooi Kieffer hoofdstel gekocht (een zwarte), mooi soepel leer en fijn dun dressuurteugeltje met stopjes voor martingaal eraan *D .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:06

Ik kan veale dus echt niet in een andere sleuf rijden. Dan komt hij enorm in protest.

VHU die een lekker ritje heeft gemaakt.

Daan wil weer niet slapen. Zal hem maar weer ophalen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:21

Daan is lekker bezig :+ Han vond de 1e keer prikjes heel erg, hij bleef maar huilen, zo sneu. Maar alle prikjes daarna geen centje pijn meer gehad. Dus 't is maar even afwachten. Vond het altijd maar niets, dat geprik in je kind :o

Rizanta is erg makkelijk met door bril of door sleuf. Het is zowiezo een erg meegaand paard trouwens. Ze kan wel bokkig zijn / drammerig of wegvliegerig, maar dan heeft dat altijd met mij of met Peter zelf te maken (als je te druk bent of afgeleid reageert ze enorm op, daarom werk ik ook niet met haar als ik het te druk heb / gestresst ben). Als ik haar door de 1e sleuf men loopt ze heel erg laag, nog een sleuf lager geen idee hebben we nog nooit gedaan. Maar ze reageert op de druk van het leidsel door helemaal met haar kin tegen de borst te gaan, dus geen verzet in de vorm van protest, ze probeert de druk gewoon te ontwijken. Soms doen we ook het leidsel even in de sleuf ipv de bril als ze te veel naar buiten valt en als dat weer goed gaat weer terug. Dus zo varieren we af en toe.

Dan heeft Veale misschien gewoon last van zijn mond? Maar zou je hem wel graag wat scherper willen kunnen mennen? Kan ook zijn dat kinketting dan te scherp zit in verhouding tot de sleuf zeg maar. 't Is vaak een kwestie van wat frobelen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:36

nee lijkt mij ook niks, en mijn vriend is er ook niet
Extra drinken doet wonderen, hij is stil, ligt op mijn schoot maar is nog wakker

ik rijd normaal in 1e sleuf maar op 2e sleuf veel protest en om hoog komen. Daar ga ik zelf niet mee klooien.
Moet instructeur maar een keer doen

kinketting zit goed, heeft instructeur naar gekeken, kinketting strakker betekent ook verzet

Ik wil hem niet scherper mennen, maar hij moet wel luisteren en te houden zijn.
In de vaardigheid en marathon is hij momenteel niet te houden. Dus kreeg de tip om kinketting strakker te doen of in een andere sleuf, maar dit geeft mij te veel verzet.

Ik wil gewoon een keer een normaal vaardigheidsparcour kunnen rijden zonder te veel verzet maar zal niet weten hoe.

Ik ben nog steeds op zoek naar een instructeur die priveles wil geven en waarbij de agenda's overeenkomen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:37

De startlijsten voor donderdag staan nog niet online. Hoe frustrerend, wil weten hoe laat ik moet rijden kan ik dingen gaan plannen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:49

Dat is inderdaad een zaak waar je met een instructeur mee aan de slag zou willen, kan ik me goed voorstellen. Zou ook nooit zo fijn kunnen mennen / rijden met Rizanta als ik niet zo'n goede begeleiding met haar had. Als ik een keer geen tijd heb kunnen ze hem voor mij mennen of longeren en dat gebeurt heel vakkundig. Kan haar ook daardoor prima aan terwijl het toch wel een flink peerd is zeg maar :+ Peter ment met veel gevoel en lichte hand, dat is erg fijn.

Prive les is dan wel ideaal met een kindje erbij. Anders is het haast niet te doen allemaal zeker als je vriend vaak weg is. Zou mij anders ook niet lukken hoor, als ik naar een verenigingsles zou moeten, zou echt niet weten hoe ik zoiets zou moeten regelen, niet alleen qua vervoer maar ook qua tijd.

Las zo tussen de regels door dat jullie op zoek zijn naar nog een paard, wat voor iets zoeken jullie (wie weet weet iemand hier iets??).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:56

In een groepsles durf ik dat niet, omdat veale gewoon erg heftig reageert. dat wil ik gewoon een keer doen als de tijd en ruimte daar is.
Ik heb nu 1 x in de week groepsles met 3 of 4 anderen, daar leer je toch minder van, maar ja beter iets dan niets.

Helaas stapt de instructeur er bijna nooit achter. degene waar ik vorig zomer heen ging wel. als ik iets niet voor elkaar kreeg ging hij er wel achter. Ik heb niet iemand die wanneer ik niet kan met hem kan mennen.

Prive of groepsles maakt op zich niet uit. Moet met 2 auto's rijden dus mijn ouders komen dus mijn moeder komt gewoon om op daan te passen. daar hoef ik op zich geen rekening mee te houden

Daan ligt al weer op bed en slaapt :-)

we hebben nog niet wat in gedachte. De eerste vereiste is dat de 'nieuwe' max 160 mag zijn. Pony of paard maakt niet veel uit. Mocht het een pony worden dan zou het wel fijn zijn als er een kar en tuig bij zitten.
We zoeken wel uitdaging dus geen pony/paard die niet vooruit te branden is. Als het karakter maar goed is.
Kleur, ruin, hengst, merrie maakt niet uit. Het liefst eentje die wel al iets kent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:01

Mochten jullie zin hebben in een pittig A'tje die voor je door het vuur gaat of water, whatever, maakt niet uit, maar waar je wel voor moet 'durven' rijden, dus ertegen aan rijden en lekker actief bezig zijn, dan heb ik natuurlijk Snuitmans beschikbaar. Met tuig, indien gewenst :+ Snuit gaat alleen naar een ervaren menner die gewend is aan actie voor de wagen, nou dat zijn jullie wel haha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:03

VHU ik pb je even

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:17

ow dat klinkt spannend vhu en tallechie!

Ben normaal ook niet zomaar van het omlaag gespen, maar nu met die keiharde wind bleef ze maar hangen en een beetje, met name in wendingen, door mn hand heen lopen.. had al weer kramp in mn vingers en dat is ook niet goed. Na het omlaag gespen (heb een b stangetje met losse scharen en pompje) in het tweede gat, kwam ze inderdaad in eerste instantie omhoog.. Maar als ik haar goed vooruit blijf rijden is het geen probleem en gebeurd dat niet, dat negeer ik gewoon en rijd haar er nog iets meer aan.. dan gaat ze heel keurig dr hoofd dragen en dr lijf gebruiken i.p.v. hangen en trekken.. Ga dus niet langer twijfelen.. ik begin op 1, gaat dat niet ga ik naar ring 2. Hoe minder gepluk en gehang hoe beter. Bovendien was dit echt een super ervaring!! Het voelde ineens als een chique pony, die zo de ring in kon. <3 <3

Morgen niet te hard/veel praten.. Ik heb Flyball wedstrijd en ben dus weer de hele dag op pad met het hondje.. :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:25

eefielover ik kan dit niet in de groepsles doen, dan heb ik te weinig ruimte om hem voorwaarts te rijden.
Bij stal doe ik het wel, als mijn vader er bij is.

Wat is flyball?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:45

tallechie schreef:
De startlijsten voor donderdag staan nog niet online. Hoe frustrerend, wil weten hoe laat ik moet rijden kan ik dingen gaan plannen

In het vraagprogramma staat dat ze pas 30 mei de startlijsten plaatsen. En je kunt ook 30 mei de laatste wijzigingen doorgeven. Idioot georganiseerd dus. Snap niet dat de KNHS dit goedkeurt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:52

@eefielover: leuk flyball :j
@tallechie: ik hou niet zo van leidsel zo scherp (2e sleuf). Denk toch nog steeds dat je een rangordeprobleem hebt. Want niet alleen in de vaardigheid en marathon (wat ik echt niet zou doen met een paard waar ik geen controle over heb) gaat hij hard en redelijk zonder controle, ook in de dressuur geregeld (althans zo zijn je berichten). Dus denk dat je heel goed moet gaan werken aan bevestiging van jou als leider.
@VHU: super dat het zo goed is gegaan.
@Lacuna: ik heb al veel super honden uit het asiel gehaald. Beesten lijken op de een of andere manier altijd heel erg dankbaar.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:02

*kruipt uit meeleesmodus*
tine10 schreef:
tallechie schreef:

In het vraagprogramma staat dat ze pas 30 mei de startlijsten plaatsen. En je kunt ook 30 mei de laatste wijzigingen doorgeven. Idioot georganiseerd dus. Snap niet dat de KNHS dit goedkeurt.

En f*cking duur, €10 per proef geloof ik. Tis dat ik dat te laat zag, anders had ik misschien niet eens opgegeven. En je mag aan het eind minimaal een uur wachten op de prijsuitreiking, hopelijk zonder fouten...

Tis dat het een wedstrijd op steenworp afstand is, anders deed ik niet mee. Het terrein ligt er wel netjes bij, strak gemaaid dus dat gras moet er nog ff af en dan ist keurig.

Iig tot donderdag Martine en Chantal! Zijn er van hieruit nog meer die in Leek rijden 2-6??

*meeleesmodus maar weer aan, 't gaat me veelste snel*

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:06

Ik rijd ook mee in leek, idd 10 euro per proef en ook nog vooraf per bank overmaken.
Dat vind ik nog wel het gekst van allemaal.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:11

Tine dat had ik niet eens gezien. Vind het vrij laat. Ik moet zorgen dat ik mijn planning rond krijg met oppas en mijn ouders willen ook weten waar ze aan toe zijn.

Tine je hebt me niet zien inrijden denk ik hé in Onstwedde? Daar liep hij als een zonnetje. Heel mooi nageeflijk. A.B. heeft me zien rijden en verbaasde zich er over dat ik zulke slechte proeven had gereden.
Hij is altijd met een bit gereden wat helemaal rond kon draaien dus een enorme hefboomwerking. Ik ben al lang blij dat ik hem op de bovenste sleuf kan rijden. Vorige eigenaar reed hem in de 2e sleuf, standaard.
Hij is thuis heel anders dan op wedstrijd. Op wedstrijd, zodra er geluid bij komt is het mis. Tenminste daar lijkt het op. Hij heeft ook wedstrijden gelopen waar het geen probleem gaf. Vaardigheid is lastig omdat hij dat te leuk vind, hij wil te graag.
Dus het is niet (alleen) een leiderschapsprobleem want thuis en in de les loopt hij goed. Dan is hij goed controleerbaar en nageeflijk

Anneloes dat was mij ook nog niet opgevallen. Het is inderdaad een thuiswedstrijd en anders kom ik niet aan genoeg wedstrijden voor de kampioenschappen. Vorig jaar was het ook een aanfluiting inderdaad.
Gelukkig kan ik veale tussentijds webrengen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:12

Bettepet daar heb ik achteraan gemaild. Dit hoeft niet perse. Op de ochtend van de wedstrijd kijken ze wie betaald heeft. Heb je nog niet betaald kun je het daar doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:17

anneloes waar staat dat je minimaal een uur moet blijven? Kan ik op het vraagprogramma niet vinden?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:22

Jullie zijn maar druk met Leek!
Op 2 juni is hier in de buurt in Breda een wedstrijd bij Stal Sintels (van LIberty hier @ bokt) maar Bart zit dan in het buitenland dus krijg het niet geregeld. Wel jammer want kan er zeg maar met de wagen zo heen rijden.

Mijn dravertje Ushi liep vaak bitloos, maar als zij een omroeper hoorde werd ze stapelgek en was ze niet meer te hanteren, dacht ze dat ze weer op de baan zat. Dus als ik op zondag op buitenrit ging ontweek ik de voetbalvelden haha. Geluiden kunnen veel doen met een peerd :+

@Tine ik ben zo gelukkig met dit paard en dat dit allemaal weer kan, had dat echt nooit meer gedacht.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:26

Ik heb alle wedstrijden geanalyseerd en alle wedstrijden waar hij 'gek' deed was er muziek bij of regen/harde wind. In Nienoord afgelopen weekend was dit ook het geval.
Heb ook tegen mijn ouders gezegd dat ik dit buitenseizoen wil aankijken en anders rijd ik geen wedstrijden meer met hem.

Jammer vhu dat je het niet geregeld krijgt. Qua dat heb ik echt mazzel met mijn ouders dat die mee gaan naar wedstrijd, dan is er ook altijd oppas

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:29

tallechie schreef:
anneloes waar staat dat je minimaal een uur moet blijven? Kan ik op het vraagprogramma niet vinden?

Prijsuitreiking was vorig jaar 1,5u na de laatste start, mét vreselijke telfouten en verkeerd uitgedeelde coupons die ze toen allemaal nog weer terug hebben moeten halen. Dus dat leert de ervaring...
Per bank betalen doen de grote concour hippique's wel, maarja daar hebben ze 5000 starts. Lijkt me dat zo'n kleine wedstrijd als deze het wel aan kan op de dag zelf, ik vind het gewoon gemakzucht... Betaal dus ook gewoon op de dag zelf.
Startlijst is toch gewoon een regel voor? Ik meende dat die een week vantevoren gepubliceerd moet zijn... Naja, et zal wel, heb nu al spijt van het opgeven :+

Bettepet ook tot donderdag dus! :)

Hoe zit dat eigenlijk met die kampioenschappen?? Wat is de eis dat je mee mag doen?? Denk niet dat ik kan, is vaak gelijk met de CK in Kootwijk, maar dan weet ik iig hoe en wat.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:34

Aha vandaar. Dat w'as erg vervelend inderdaad. Vandaar dat we veale nu ook weg gaan brengen.
Jury gebruikt een auto van ons, dus we moeten sowieso de auto ophalen.
Ik betaal ook op de dag zelf. Ik weet niet als dat een 'geschreven' regel is
Nu maar hopen dat het droog blijft, dat de prijsuitreiking snel is, en we allemaal winstpunten rijden. Dat maakt de dag weer een beetje goed :-)

Je moet 3 wedstrijden hebben gereden met 55% geloof ik. Maar als je 3 x boven de 170 punten hebt gereden mag je mee doen. Dit geldt voor de dressuur, vaardigheid weet ik niet

Staat op mendistrictnoord wanneer het is, waar is nog niet bekend

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:36

Klinkt niet echt geweldig (Leek), wie weet valt het dit jaar erg mee :j
De wedstrijd in Breda heb ik ook niet enorm mijn best voor gedaan om te regelen hoor, toen Bart naar VS moest was het me al duidelijk dat dat niet zou lukken. En we gaan 10 / 11 juni naar Zelhem, ben ik twee dagen de hort op, dus tja, you can't have it all. Daarbij ben ik heel druk met mijn werk en wat ik zei, Rizanta merkt het feilloos als ik te veel te doen heb dus het is maar beter zo denk ik.

Kampioenschappen geen idee hoe dat bij ons district is geregeld ben daar nog niet echt mee bezig :=

Nou ga even opletten bij Midsummernights Murders :7