[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:02

De kar zo'n duw geven dat hij zowat op z'n knieen lag hielp zelfs niet eens :o.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:05

Zou dat het dan zijn? :D

Lekkere sneeuwfoto's hier!

Grmbl, ik hoopte deze week met het tuig te kunnen beginnen, maar dat gaat nóg een week duren. Bluh, ik wil beginnen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:50

Nou, net beide knollies maar een extra deken opgegooid, zodat ze lekker warm blijven. Man, het gaat nu echt koud worden.

Heb ook vast alles klaargezet om morgenochtend met Rembrand naar de binnenbak te gaan om te mennen. De kar laat ik dan daar achter, zodat ik donderdagmorgen met een afgeladen trailer (paard, pony en kar pony) weer naar binnenbak kan gaan om les te krijgen.

Heb vanmiddag nog even een skibroek gekocht bij de Bristol, en heb altijd een skai menschort voor (winddicht, dus lekker warm), dus ik ga vast warm blijven. (nu nog iets voor handen en voeten)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:00

Het enige wat ik eigenlijk denk dat misschien kan zijn bij de pony van Dennis is een singelprobleem (heb ik ook gepost). Je ziet het bij jongere paarden onder het zadel ook wel eens. Staan ze als een soort gespannen/super gestresst ding stil als je ze nog even aansingelt voordat je erop gaat. Als je dat dan niet in de gaten hebt of niet zo wijs bent even een rondje te stappen voordat je erop gaat vlieg je dus door de lucht }:0

Groom moet naar het ziekenhuis en dan poosje bijkomen, ze denkt dat ze er alweer snel is maar ik neem maar een veilige marge. Denk dat ik hulp ga vragen bij de stalhouderij, is vlakbij mijn pony's en wat begeleiding met tweespan heb ik nog wel nodig. Enkelspan red ik me wel maar tweespan natuurlijk niet. En we waren net zo lekker gestart. Vind het voor mijn groom fijn hoor dat ze nu kan, ze stond op een wachtlijst. Maar met dit weer kan je eigenlijk zowiezo niets. Mijn trailer staat ook onder aan een dijkje := dijkje is nu spekglad, kan er net met auto tegenaan komen. Maar eens even gaan kijken of ik strooizout kan bestellen of zoiets }:0

Heb skibroek van manlief in beslag genomen :){

En moet morgenochtend heel vroeg naar de poowns want er komt een monteur langs voor de verwarming (alweer) ding doet het niet echt goed / maakt veel lawaai, moet er niet aan denken dat hij het begeeft :brr:

@Wimmus, had je tuig besteld ofzoiets?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:08

babs, wat heftig zeg.
Dat doet je toch wel even wat.

Vhu, hopenlijk krijg je hulp met je 2span.
Ik hoop niet dat het heel ernstig is met je groom?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:03

Ontzettend leuke foto's maar al dat roze.... ok niet mijn kleur in combinatie met pony's. Die verdienen sowieso geen liefroze, meer duivelsrood. Vanmiddag op tijd uit bed gegaan om nog even een rondje te doen. Mannen weer in het span, was weer dikke pret (NOT!) Rondje van 3 kwartier kon wat hun betreft in 15 minuten. Heel jammer, bederft echt mijn rijplezier en ik zie geen oplossing momenteel. Ander bit misschien proberen? Morgen wordt in ieder geval mijn rem weer gemaakt, wel fijn als ik merk dat ze op mijn armen aan het trekken zijn en de strengen slap hangen, dat ik even de rem kan aantikken zodat ze gewoon weer trekken.
Koud had ik het in ieder geval niet, ze hielden me lekker warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:08

VHU,
Dat juist probleem bij Tobbe, moest echt van af springen voodat hij pas wou stoppen, en zou heeft hij vaker bij iets engs best vlucht gedrag vertoont.

Zag hoop winterse fotos, voor rest heb jammer genoeg niet tijd om bij lezen maar komt morgen avond.

Heb vanavond les gehad met Tobbe in binnen bak. Vond wel erg spannend aangezien ik jaar tijd niet meer gelest heb. Ging erg goed en en ook erg leerzaam, en Tobbe deedt ook erg best maar hij bleek kreupel te zijn :/
Zijn niet uit wat exacte is maar zit rechts voor,, in stap konden niks zien, maar bij draf dan beweegd/gooid Tobbe zijn hoofd om hoog wanneer zijn rechterbeen naar voeren zou moeten gaan. Hoop dat snel over is, echt balen. Is ook eerste keer dat Tobbe in zijn leven kreupel is
Morgen moet vroeg op staan. Om 5:45.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:17

Jeetje Napie wat vervelend dat ze zo heet zijn...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:26

Citaat:
dat ik even de rem kan aantikken zodat ze gewoon weer trekken
doe ik ook zo af en toe als Snuit er een potje van maakt ... helpt altijd wel even }> Vorig jaar waren ze ook zo heftig kan ik me herinneren Napie, wat heb je toen gedaan? Ze zijn natuurlijk ook niet gewend dat ze 'maar' drie kwartier gaan, je ment anders toch altijd langer? Kan het ook aan liggen. Maar zo drammen is zo K.

Zjips van Tobbe, verstapt ofzo? Klinkt beetje als teugelkreupel trouwens, hoe was je aanleuning?
Citaat:
Morgen moet vroeg op staan. Om 5:45.

Ik ook ... -O-

Da's naar wat je beschrijft qua vluchtgedrag, misschien heeft iemand hier tips? Eraf springen voor te stoppen is eigenlijk best gevaarlijk.

@Jelleee, heb je nog gemend met Kaj, ben zo benieuwd hoe het met hem is (koukleumpje :+ )

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:33

Haha leuk dat je het vraagt, heb vandaag niet met hem gemend hoor. Maar afgelopen weekend nog wel. Heb helaas nog steeds geen foto's daarvan, als het wat mooier weer wordt laat ik wel een keer fotos maken :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 23:49

Sterkte Babs

Vhu wat zonde dat je tijdelijk geen groom hebt.

Leuke foto's gezien.

Voor mij ook geen roze

Ben net terug van les. Had een spijkerbroek met een legging daaronder aan, dikke sokken, schoenen met een voering. 3 truien en een jas en ik had mijn schoot voor. Ik had me gewone handschoenen aan en heb het redelijk warm kunnen houden.

De les ging super. Ben trots op hem. Zijn conditie was wel wat minder. Hij kon een uur volop les bijna niet vol houden.

Ik ga nu douchen en naar bed

O ja eerste is ook al fout gegaan bij de verbouwing. Ze hebben de badkamer en wc vloer er uit getrild. Nu zijn de leidingen kapot gegaan. Hebben ze gemaakt, maar vanavond deed het warm water niet. Ketel gaf storing aan, dus gereset. Toen hadden we weer warm water, maar na een half uur weer niet. Aannemer gebeld en die is geweest. Bleek er iets lek te zijn. Maar alles is nu weer gemaakt. We hebben dus weer verwarming en warm water

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 02:29

Citaat:
doe ik ook zo af en toe als Snuit er een potje van maakt ... helpt altijd wel even Vorig jaar waren ze ook zo heftig kan ik me herinneren Napie, wat heb je toen gedaan? Ze zijn natuurlijk ook niet gewend dat ze 'maar' drie kwartier gaan, je ment anders toch altijd langer? Kan het ook aan liggen. Maar zo drammen is zo K.

Langer mennen is ook niet leuk meer, ik kom met verkrampte handen en pijn in mijn armen van de kar en ben blij als ik thuis ben. Het is inderdaad elk jaar raak, tot februari gegarandeerd lol. Veel stappen, geen galop, enkelspannen en afwachten.
Volgend weekend trainingsrit 20 km. Zien hoe we dat overleven

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:08

Goedemorgen!

napie, kan me voorstellen dat het plezier er zo een beetje afgaat

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:23

Zo en nu is het echt koud....jeetje :brr:
Net pony's gevoerd er staat een heel vieze wind.

@Napie als ik ergens een hekel aan heb is het het gevoel dat ik het niet onder controle heb, zowel onder de man als voor de wagen dus kan me heel goed voorstellen dat je hoopt dat dit gezeur snel afgelopen is.

Nou, ga ontbijten :Y)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:49

Napie: dat is inderdaad heel vervelend, als je niet geheel controle hebt. Ik hoop voor je dat je een oplossing vindt.

Het is echt heel gemeen koud, -6 maar die wind......... Ik wilde eind van de morgen (na het mennen met Rembrand) gaan wandelen met pony, maar ik denk niet dat ik ons daar een plezier mee doen. Ik hoop dat het in de bak enigszins te doen is, dan mogen ze daar gaan staan, anders blijven ze denk ik maar binnen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:51

Hmm, ben benieuwd, dids zal wel 't ijs op zn rug hebben liggen nu dan _O-
ga vanmiddag wel ergens naar stal, dan kan ik bakken hooi vast vullen :)

vandaag vanuit thuis stage lopen...

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:30

brrr... hier weer met ups en downs dus als ik weer wat vaker afwezig ben is dat absoluut niet omdat jullie saai zijn ofzo maar omdat ik het ff niet kan opbrengen. *zucht*

Dennis moeite met wegstappen. nou ja... paardje van dennis ;)
Wat ik in dat verhaal nog mis is of hij ook zo raar doet als je wegstapt zonder kar, maar wel met de beide strengen in je handen zodat er druk op de borst komt.

Verder leuke foto's gezien. Verdikkie Buckje kon je niet ff wachten met die roze foto's... ik heb nog een zwarte shet merrie onder mn hoede die erg graag met roze onderleggers en peesjes loopt... ;)
Voor mij hoeft het roze ook niet (en voor mijn jongens al helemaal niet) maar voor dat merrietje van mn vriendin lijkt het me wel errug leuk.
Goeie tip trouwens die longeerzweep-met-een-stukje-touw-eraf-geknipt. Die hebben ze vast wel in het lichtblauw, en dan kan ik toch met een lichtblauwe menzweep rijden :D

Napie: wat vervelend zeg jouw mannen. Staan ze op de dag wel gewoon buiten zodat ze hun energie kwijt kunnen? Zou het niet helpen om het krachtvoer te minderen, hooi hoeveelheid op te schroeven en ze voor ze voor de wagen gaan even te longeren?

gaan wandelen, daar doe ik de mijnen in elk geval geen plezier mee nu. Die willen nu alleen maar hard.
Gisteren voor het eerst sinds vrijdag weer bij mn mannen geweest, voelde me nog steeds beroerd dus dacht ik ik ga ze ff longeren. Schoftje op, elastische bandage erachter (activeren achterbeen) en gewoon even wat overgangetjes. Eerst Storm ff 10 minuutjes gepakt, die kon zowaar ook galopperen (en bokken) aan de longe (we werken momenteel aan netjes stappen en een overgangetje naar draf en weer terug naar stap binnen 1 ronde. Galop zijn we nog helemaal niet mee bezig natuurlijk) Daarna Sun, en zelfs hij wilde niet fatsoenlijk stappen of verzameld draven, maar alleen maar hard.
Dus ik dacht, dat beloofd wat voor die merrie, die is mij wat te flegmatiek en daar hou ik zelf niet zo van. Haha, zelfs die was zowaar voorwaarts!

Hier sneeuwt het nog te weinig, maar ik hoop wel gauw te kunnen sleeën met de paardjes. Vinden de kindertjes ook hartstikke leuk natuurlijk.

Groetjes, Lacuna

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:18

Lacuna schreef:
Dennis moeite met wegstappen. nou ja... paardje van dennis ;)
Wat ik in dat verhaal nog mis is of hij ook zo raar doet als je wegstapt zonder kar, maar wel met de beide strengen in je handen zodat er druk op de borst komt.

Dennis stapt wel weg als je er een kar achter hang hoor :+. Die gaat in de raketstand dwars door alle hekken, sloten en weet ik wat al nog meer heen ;).
Hij doet ook zo als je wegstap met druk op de strengen. Bouw je stappend druk op is er geen probleem. En de 2e keer weg stappen is geen enkel probleem.

Wat is het koud!!!!!!!
Mijn pony's eten echt gruwelijk veel. Normaal 2 grote kruiwagens per dag, zonder kop er op. Nu 2 kruiwagens met kop er op per voerbeurd!!!!!! En het kleine groepje krijgt normaal 1 kleine kruiwagen per voerbeurd en krijgen dat amper op. Daar gaat nu ook een grote kruiwagen met kop er op in!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:21

hmm, drol van mij staat ook vrij winderig. Ga in de middag even, en dan bakken vullen
stalgenootje komt dan tegen 6u, dus als zij ze dan nog een keer kan vullen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:47

Ik heb zo goed als alles in het roze :) Leidsels, beenbescherming :+ halstertjes :+
Afbeelding
Foto van het voorjaar :)
Mijn borsttuig hangt inmiddels anders, dit was de eerste keer dat ik het tuig gebruikte :+

Maar ook veel spullen in wat neutralere kleuren :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 01-12-10 11:14, in het totaal 2 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:11

ga zo ook maar eens de kou trotseren,ponys worden al buiten gezet,wei open gemaakt met schuur ernaast voor beschutting tegen de wind,maar ze hebben uitloopstal, dus die kunnen naar binnen.
paarden zet ik buiten,controleer over 2 uurtjes wel ff of ze het nog leuk vinden (en niet te koud hebben) anders weer naar binnen.
zelf krijg ik fitness....baal kuil word gebracht,maar....past niet bij de ponys de stal in.....dus word plak voor plak binnen leggen(400kg baal)
denk dat ik het wel warm krijg ;)
voor iedereen: succes vandaag in de kou

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:02

Iedereen succes in de kou inderdaad.
Is echt koud, maar beter als regen vind ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:00

Hihi, ik had me veel te goed ingepakt vanmorgen, heb het erg warm gehad. Had spijkerbroek met skibroek aan, thermohemd, tshirt, trui, fleecejas en gewone jas.

Vanmorgen was ik om half 9 met Rembrand bij de binnenbak, lekker gemend en na afloop zijn kar daar gelaten, zodat ik morgenvroeg met pony, paard en kar van pony naar manege kan en met beide een uur les kan krijgen. Toen ik thuis kwam, toch maar 20 minuten gewandeld met ponybeest, want zonnetje schijnt wel lekker erbij. Toen wel beetje koud hoofd gehad, want had geen muts op. Bij het mennen draag ik altijd mijn cap, dus toen geen problemen gehad.

Daarna paardenbeesten toch maar in de wei gezet. Ik zat te twijfelen of ik ze in de bak zou zetten, daar staan ze beschut. Maar toch even de wei uitgeprobeerd en dat gaat hardstikke goed. Blijkbaar had vooral Amerigo die extra deken gewoon nodig. Gisteren stond hij eigenlijk hele dag in schuilstal en nu met extra deken loopt hij, terwijl het veel kouder is, gewoon weer lekker rond.

En sorry hoor, maar moet toch even beetje opscheppen. Zag net de uitslagen van de wedstrijd van afgelopen weekend. Ik had (in Z) 217 punten, de nummer 2 (ZZ)182 en nummer 3 (Z)170. Oeps, heb ik het toch best goed gedaan :o

Patrick: helemaal met je eens, dit veel liever dan regen (of sneeuw)
Happytime: jij hoeft niet meer naar sportschool
Dennis: hier gaat het hooi inderdaad ook lekker vlot.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:31

tine al lekker bezig geweest vanmorgen, hele nette punten hoor!!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:02

Sanne @ Je bent te roze!!

grrr mensen die lekker aan het sleeen zijn!! ben jaloers! ik kan echt helemaal niks, beetje poetsen...