[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:06

Máár, niet alle wormen zijn te zien bij de wormonderzoeken :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:48

Wat vinden jullie een redelijke prijs voor een uur menles aan huis?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:02

Hier in de omgeving vragen ze €30 per uur.

Ik vind het vrij prijzig, maar dat komt denk ik ook omdat ik beginner ben en ik nog veel met de basis bezig ben en dus niet zo veel kan leren in de zin van nieuwe oefeningen e.d.

Het ligt ook aan de les. Wat doe je allemaal, leer je veel nieuwe dingen, ben je constant bezig.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:41

ik vind 30 euro niet zoveel.
als ik kijk dat als ik straks onder de man 25 euro voor een half uur neer moet leggen...

30 euro vind ik echt een mooie prijs voor een uur privéles aan huis. hangt er natuurlijk ook vanaf wat de kwaliteit van de instructeur is. de mensen waar ik les van heb in ermelo komen denk ik niet voor 30 euro aan huis een uur les geven.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:48

Dus 30 voor een uur les op stal is niet eens zo gek?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:51

ik vind van niet :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:56

Dan ga ik maar eens een mailtje wagen voor een proeflesje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:12

Ik ben 30 euro voor een uur kwijt, incl reiskosten. Onder het zadel kost het me (bij andere instructeur dus) 25 euro voor een half uur, incl reiskosten. Oftewel, de meninstructeur is een stuk goedkoper. Ik zal vast wel iets goedkopers kunnen vinden. Maar ik vind het belangrijk om van een goede instructeur les te krijgen, die ook nog eens op een in mijn ogen goede manier met paarden omgaat. Beter wat meer kwijt voor een goede, desnoods 1x per 2 weken, dan dat er een prutser in het midden staat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:12

Ik ga haar zo even terugmailen om een proefles af te spreken :)
Als ik zomers naar haar toe zou komen is het trouwens 20euro voor een uur :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:00

Bij wie ga je les nemen evelli?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:01

Iemand hier uit de buurt :)
ben er niet zo van om namen op internet te zetten sorry :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:09

@Evelli: dat is idd een nette prijs! Super menlessen aan huis!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:12

Pff vandaag al de hele dag regen gehad, plezant is toch anders! Gisteren scheen het zonnetje eindelijk, maar had ik geen groom...

Ik ga toch eens navragen bij mijn dierenarts ivm een mestonderzoek. Ik had nog nooit gehoord dat mensen ontwormen aan de hand van een mestonderzoek. :o

Onze club organiseert jaarlijks een mencursus. Voor menles betaalde ik dit jaar 35 euro voor 3 keer 45 minuten. De instructeur noemde een prijs en dan deelden we die prijs door het aantal deelnemers(dit jaar waren er 12 deelnemers), dus die prijs valt uiteindelijk heel goed mee.
Onder het zadel is het +/- 25 euro per uur(dat hangt van de instructeur af)

Morgen eindelijk naar het ziekenhuis voor een scan van mijn rug, hopelijk weet ik donderdag dan iets meer! Ik word gek van die pijn! Gisteren is school terug begonnen, is ook niet bepaald bevorderlijk voor mijn rug... Gelukkig heb ik maar 11 uurtjes les in de week, dat is nog niet zo ongelofelijk belastend.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:13

Zit hier ook wel een vereniging in de buurt, maar daar moet je lid voor zijn en dan moet je meedoen aan bardiensten e.d. en daar heb ik niet zo veel trek in eigenlijk. En komen een hoop kosten bij.
Als ik wil gaan starten wordt ik wel lid van een papieren vereniging.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:19

@Evelli: hier is helaas geen vereniging, ik zou dat toch wel prettig vinden, vond dat ohz ook fijn, mits het goede lessen zijn, natuurlijk.
Voor menles aan huis of op locatie betaal ik 25-35 euro voor een uur.
Ohz is dat de prijs veelal voor een half uur.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:19

@Sander-Lotte: sterkte, ben benieuwd met je rug :(:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:44

Zo ik ben weer thuis, mocht ander half uur eerder weg.. Erg blij mee, hij vertelde me dood leuk dat in de drukke week van 8 maart het zo van 6 tot 5 kan worden of later.. grrr... en dat voor onbetaald werk. Mijn motivatie is nu gewoon zo krot

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:45

Citaat:
daar moet je lid voor zijn en dan moet je meedoen aan bardiensten e.d.
en met schoonmaken, bak scheppen etc. Die tijd heb ik ook wel gehad hoor met mijn 46 jaar. Voor ons dus ook al jaren geen verenigingsles meer, alhoewel ik het altijd wel gezellig vond :9k
Heb (nog) geen ervaring met menlessen aan huis :o

@Lotte, wat ontzettend naar zeg zo'n last van je rug...
@Lacuna, hou je goed vast ;)
@Evelli, wat zien ze dan niet? Volgens mij DA was het 100% veilig het zo te doen?

Vandaag voor het eerst met menhoofdstel en lange lijnen gewerkt. Nou dat was wel even wennen zeg. Alwyn vond het erg raar dat hij mij niet meer kon zien en draaide zich steeds om om me dan stomverbaasd aan te kijken :roll: Vervolgens ging het linksom heel goed maar als hij dan van richting moest veranderen brak er paniek uit, omdraaien, stilstaan en verstijven >;) maar goed, we hadden alle tijd dus vooral rustig doorgegaan, weer rechtgezet, bemoedigend toegesproken en vooral heel veel 'braaf' zeggen als hij ook maar de goede kant op keek. En jawel na ongeveer een half uurtje zijn we 3x van hand veranderd naar links, 3x naar rechts en ik had het idee dat hij het begreep... :D

Beschermers zaten trouwens prima. Moet er wel aan wennen hoor, het is echt zo'n tuttebol met die rode bontjes eronder :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:00

30 euro vind ik een hele nette prijs !

ahhhhh die Alwyn :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:01

L_Rivaldo schreef:
Zo ik ben weer thuis, mocht ander half uur eerder weg.. Erg blij mee, hij vertelde me dood leuk dat in de drukke week van 8 maart het zo van 6 tot 5 kan worden of later.. grrr... en dat voor onbetaald werk. Mijn motivatie is nu gewoon zo krot

Heb tijdje op fust gewerkt op de veiling (bloemkarren dus) en in het hoogseizoen werkte ik van 07.00 tot 21.00 en dan had ik nog stapels van een halve meter papierwerk op mijn bureau. Kreeg wel avondeten dan (broodje van de Cultra of patatje van het zaakje onderin de veiling)
Bij mij wel een betaalde baan, maar erg ondergewaardeerd. (kwam ook door de manager, die is daar inmiddels weg)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:24

@Rivaldo: vind ik typisch zo'n bedrijf dat een stagiaire neemt terwijl ze gewoon een betaalde kracht erbij zouden moeten nemen. Lijkt wel slavenarbeid :(:) Wat vervelend dat jij dat net zo treft. Wat vindt je school ervan? Als je er niet tenminste echt wat leert is het een idee om ergens anders iets te zoeken?

Hoe zit het eigenlijk als je menles neemt thuis, gaat de instructeur dan met je mee op de bok of doe je het in de wei of zoiets? Neem aan dat niet iedereen een rijbak van 40x80 tot zijn beschikking heeft ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:31

Past ook prima in een 20x40 bak hoor :+
En ze mag lekker blijven staan of meelopen, want heb een sulky :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:35

Morgen komt mijn leraar en heb ik het met hem erover.. In zijn ogen is dit bedrijf heilig heb ik het idee want hij prees het heel erg aan.. oke even doorwerken en leren geen probleem .. ik hou van doorwerken,. maar zo lang.. en reken dan ook nog minimaal 2 uur erbij dat ik onderweg ben.

Ik had graag gewild dat onze bak wat breder was dan kon ik net wat fijner rondrijden.. Wat is de maat bak die je krijgt als je b gaat rijden?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:20

B proeven heb je 2 versies de 20x40 en de minimale 20x60 versie volgens mij.

Ik heb wel verenigingsles 1x in de 2 weken is denk ik ongeveer 10 euro voor 45 min.
en dan heb ik daarnaast nog les bij een instructeur die een locatie afhuurd en dan betaal ik 17 euro voor een uur dan heb ik met 3 les. Mijn vriend mijn zusje en ik :D

Onder het zadel weet ik het niet moet ik binnenkort eens voor rond gaan kijken maar ben eerst nog op zoek naar een passend zadel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:53

Ik rij thuis altijd in 20x40, gewoon op het weiland. We lessen hier in ook met z'n 2en. Of rijden met een wagen en een aantal ohz combies.

Op wedstrijd moet ik wel altijd even kijken. Binnen rij je vaak 20x60 hier in de buurt(bij 1 vereniging 30x60) en buiten eigenlijk altijd 30x60. Er is geen enkele vereniging waarbij je 20x40 rijd hier in de buurt.

Mijn instructrice staat bijna altijd op het midden. We hebben vaak een oortje in (als m'n instructrice die niet vergeet ;) ).