[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:07

Gefeliciteerd Baudyh!
Beterschap voor de kleine man Tine. En voor iedereen die snottert snift of hoest (zoals ik zelf).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:56

Baudy gefeliciteerd Lekker uit eten. :Y)

Vanmorgen heerlijk gemend, eerst met Rembrand. Het is zo heerlijk mennen als je ziet hoe je paard ervan geniet <3 <3 <3 Daarna Amerigo eindelijk weer eens kunnen mennen. Die liep ook heel erg fijn, kan duidelijk merken dat hij ohz meer moet doen haha
Daarna nog Samoerai droog gemend, met manlief erbij voor wat druk op de borst, ze keek niet op of om. Nou ja, wel een beetje, maar dat had te maken met de harde wind. Heerlijke pony.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:58

@Tine: wat fijn dat je met alle drie lekker hebt kunnen werken *\o/* .

@Baudyh: gefeliciteerd! Mooie avond, alvast <3 *\o/* .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:12

hatjoeeeeeee snotterdesnotter.....tjonge met een zooitje spierpijn erbij........enjoy de club... :brr:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:13

Beterschap, allemaal :(:) :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:14

Ik blijf maar even weg hier. Besmettingsgevaar voor snotteraars. :brr:

Beterschap allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:19

Hi, zijn we weer. Hier beetje gaar want flink bezig geweest met Ber. Arme ziel kreeg een bloeding na de enting. Heb dat nog nooit gezien / meegemaakt in al die jaren dat we paarden hebben. Ze was ge-ent, stond keurig stil en daarna Hero ge-ent, ging allemaal vrij vlot, gelukkig ik hou ook niet van dat 'gezeur' bij enten, gewoon hop spuit erin, deken dicht en verder. Even gepraat met DA over wat zaken, boekjes tekenen en ik de stal doen. Kom ik terug bij de bak, waar ze met z'n drietjes instaan, zie ik allemaal bloed bij Ber's linkerbeen. Schrik me rot, dus ik op zoek naar wond, omhoog naar borst en jawel hele borst nat van het bloed :oo en een flinke bult onder haar huid daar. Zag precies een gat waar het bloed dus uit kwam met dun straaltje :oo direct DA gebeld, moest boel dichtdrukken poos en dan weer los dat het dus ophield. Hield gelukkig dus op :\ bah zat echt onder het bloed kan daar al helemaal niet tegen. Daarna in de gaten houden dat het echt ophield zo niet zou hij weer komen. Maar het bleef gelukkig rustig.
Maar dus wel heel lelijke dikke bult ... bloeduitstorting ...
Moet lichaam zelf oplossen, advies was arnica druppels te geven en om het gebied heen met arnica gel.
Dus dat maar gedaan.
En net ook nog op en neer geweest. Vanavond houdt iemand het voor me nog in de gaten.

Is niet fijn zoiets... -O-
Volgende keer bij enten moet ik het dus direct goed dichtdrukken net als ze wel bij mensen doen met zo'n pleister, kan zijn dat ze daar net wat gevoelig is qua aders of zoiets :\

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:37

Tjee, wat een schrik. Ook nog nooit van gehoord. Arme Ber :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:41

Ja stom he. Ik weet nou niet in hoeverre ze er zelf echt weet van heeft of pijn aan heeft (gehad). Maar weet wel van mezelf dat ik erg gevoelig ben voor als ze bij je bloedprikken, vaak compleet blauwe arm en stijf zeg maar. Als dat zo bij haar voelt is het niet prettig ...

Ik schrok enorm van al dat bloed, zag er heel eng uit. Naja ik hoop dat het allemaal meevalt en misschien komt dit wel vaker voor en is het allemaal heel gewoon bloedtechnisch gezien zeg maar, plus dat het feit dat ze wit is ook niet helpt, alleen dat weet je dan op zo'n moment niet ... :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:44

Maar ben je de entstoffen nu ook niet kwijt, VHU?

Baudy lekker uit eten!

Rare griep hier.... vannacht stikheet, zweten, om 04.45 uur eruit, kop bonkte zo dat ik van gekkigheid niet wist wat de vloer en het plafond was. Om 06.30 uur eruit, 2 paracetamollen + koffie en ik ben de hele dag al (op de snot en niesbuien na) kiplekker :') ! Toch maar verstandig geweest en niet met Mosel gaan koetsen. Wel even snel met dochter in de uitverkoop wat truitjes en broeken voor haar gehaald. En een "koetsjurk" (lees: zwaar afgeprijsde bijpassende jurk voor mijn mooie bruine hoed :') ) gescoord. Of ik hem ooit aan ga doen is een tweede :o .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:48

Da's een goede vraag Gem... geen idee! DA had het er niet over. Moet hem morgen toch nog even bellen zal het dan even vragen...

Wow wat mooi een koetsjurk, echt gaaf. Vind dat heel mooi. Alleen is het dan toch zo dat er een koetsmeneer naast je moet met zo'n mooie hoge hoed :)
Beroerde griep bah!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:03

Stel je er niet teveel van voor hoor.... gewoon een mooie bruine jurk van soepele stof, zodat je makkelijk de wagen op en af kan. Maar omdat ik nu al weet dat ik hem verder niet of nauwelijks aan zal doen, noem ik hem maar koetsjurk :') .

Van entstoffen weet ik dat het paard ze de eerste twee dagen eruit kan zweten, vandaar dat ik me afvraag of ze nu ook niet verloren zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:16

OK dat wist ik niet.
Ja dat op en af de koets met jurk, dat is een bijzonder vraagstuk :7

Ze moet haar booster nog hebben, dus moet toch over een paar weken nog een keer. Entingsboekje was soort abracadabra >;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:24

Arme Ber. Goede vraag idd of entstof er dan nog wel inzit.
Gem in jurk

Heb vandaag van manlief een electrische deken gekregen. Heel benieuwd hoe dat slaapt. Mijn lichaamsthermostaat functioneert niet helemaal. Ik lig s nachts met pyama, extra sweater, sokken, kruik met kokend water en nog een extra slaapzak in bed, omdat ik anders letterlijk lig te klappertanden. In de zomer is de extra trui en slaapzak weg, maar het is natuurlijk intriest. -O-
Hoop echt dat dit werkt.

Vanavond had zoonlief weer les van jeugdstimuleringsplan. Hij ging zoooooo goed. Heb zo zitten genieten. Helaas over 2 weken de laatste les alweer.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:58

Baudy proficiat
Tine heftig, zo slaap ik ook vaak, ben snachts een koukleum.
Ava mooi opgelost met je nieuwe paard, maar wel dubbel balen van de ellende na de val dan.
Claud ook ern makkelijk kleintje heerlijk he
Vandaag voor het eerst na 2 weken weer bij de pony s geweest. Mijn knie gaat nu goed voor rokje ik heb nu 2 ontsierde knieen dus komt goed.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:18

arme Ber en ja.....op een wit paard zie je bloed ook veel eerder dan op een bruine... :j volgende keer maar in de kont prikken?
een koetsjurk *\o/* hoop dat daar snel een foto van komt(hier dezelfde griepverschijnselen alleen als ik buiten ben voel ik me goed....en janouk: ik denk dat ik paul gisteren al wat virus meegeven heb) :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:25

Goedemorgen witte wereld hier.
Spullen bij elkaar zoeken..ik heb wedstrijd dit weekeind !
Honden hebben er nu al zin in!
Fijne dag allemaal !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:34

Ik heb ook nog nooit zo een bloeding meegemaakt met enten. wel apart.

Hier is alles gelukkig nog groen.

ppff slecht geslapen vannacht. Billy was aan het blaffen de hele nacht vanwege de harde wind die om het huis gierde. Nu ligt hij naast me te snurken. zucht.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:26

Hoe is t nu met ber ?

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:12

:wave:

Baudyh, wat fijn dat DB het zo goed doet met de bachbloesem. Hopelijk helpt het nu ook voor zijn doorbloeding. En nog gefeliciteerd! Lekker uit eten geweest.

Tine, mooie foto van zoonlief en Amerigo!
Sam heeft geen zin om de hooi uit de gaatjes te plukken, die gaat gewoon met haar hoofd in het net hihi.

Ber is een nette dame die niet van de grond wil eten :D Met zijn 3-en tegelijk over de hindernis, dat is wel een foto waard ;)

Beterschap voor de snotteraars en voor de zoon van Tine.

Tine weer fijn gemend. En Samoerai nu weer lekker koel in haar hoofd.

Ai VHU, dat is schrikken. Hopelijk heeft Ber er niet al te veel last van. Bloed op een wit paard valt goed op.

Gem een "koetsjurk" gekocht.

Tine een elektrische deken gekregen. Ik heb er met de kerst ook 1 gekregen omdat ik het vaak koud had bij het in bed stappen. Moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Voordat ik ga slapen ff die deken 10 minuten aan e je stapt nooit meer in een koud bed. :D

Sonjim, is inderdaad heel fijn als ze zo makkelijk zijn. Helaas hoor ik ook wel verhalen van andere moeders die dus niet zo'n makkelijk kind hebben, dan ben ik toch weer blij met het karakter van mijn zoon <3
Fijn dat jouw knie nu weer goed gaat. En ook weer even bij de ponys geweest.

Biancacoo een witte wereld. Hier blijft de sneeuw niet liggen. Spannend weekend voor jou en de honden dus.

Baudyh slecht geslapen. :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:30

Kreeg de jaarafrekening van het gas en elektra. Kan soms ook leuk zijn. 1000 euro krijgen we terug.
en het maand bedrag gaat 80 euro per maand naar beneden. Dat is leuk nieuws

Spanning en sensatie hier. Politie bij de overburen. De over buurman is met zijn gezin 3 jaar geleden verhuist naar het midden van het land en dit huis staat leeg sinds die tijd. Er heeft 2 x tijdelijk wat familie gewoond maar staat nu alweer een tijdje leeg. Groot huis met grote schuur. Staat voor bijna 7 ton te koop. Word dus niet verkocht. Politie aan de deur. Met allerlei vragen. Er schijnt ingebroken te zijn en er werd hennep geroken........zal mij benieuwen...

Hier nog altijd heerlijk groen......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:31

Mooie samenvatting claud _/-\o_

Vanmorgen naar de binnenbak gegaan met Rembrand en Samoerai. Het had hier licht gesneeuwd en in combi met alle regen was het glad in de bak. Dus de hele boel maar weer ingepakt. Eerst met Rembrand gemend, daarna met Samoerai drooggemend. Ook stukjes in draf, dat is voor mij erg moeilijk, dus steeds korte stukjes, maar wow ze ging dan zo mooi dansen en aan de teugel lopen. Ook om de kar van Rembrand heen, die ik expres na het uitspannen had laten staan. Op een gegeven moment Sam aan de bakrand vastgemaakt (waar ik ze altijd vast zet om in te spannen) met de wagen van Rembrand achter zich. Ze keek niet op of om, stond lekker op rust. Ik de wagen naar voren en achteren gereden, geen reactie, 1 boom langszij. Ze had het allemaal wel in de gaten, maar zag geen reden tot enige reactie <3 <3 <3

Nu snel naar bed, dan fysio, hopelijk zoonlief op amerigo laten rijden en heel veel dingen printen voor de wedstrijd van zaterdag.

Fijne dag allemaal en hopelijk valt het allemaal mee met de sneeuw (behalve voor Bianca ;-) )

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:43

Hoe heb je geslapen Tine met de elektrische deken? Rekening is niet zo gek aangezien we vorig jaar natuurlijk geen vrieskou hebben gehad en het jaar ervoor het erg lang duurde voor het voorjaar werd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:46

Knappe Sam B-)
Enige keer dat Ollie van haar wagen schrok was toen mijn instructeur, terwijl ik op Ollie aan het rijden was, haar wagen in de bak zette (toen om Hero ervoor te zetten). Ze schrok daar zo van, dat ze een enorme sprong nam, en ik er dus direct naast lag (had er natuurlijk totaal niet op gerekend dat ze daar van kon schrikken) _O-
Lijkt me soms echt heerlijk zo'n electrische deken :j
Oeps buren met hennepplantage in de schuur :7 zal je als verkopende partij toch ook echt niet blij mee zijn zeg >;) maar wat een super meevaller van de energie rekening *\o/* (zullen de buren niet kunnen zeggen...)

Claud met mega samenvatting +:)+

Ber zat flinke bult vanochtend maar voelde niet te stijf aan en was niet warm. Ze kon er goed mee lopen dus even wat gewandeld. Ga zo weer heen, hoop dat het wat afgezakt is en zeker dat het niet erger is geworden, weer even wandelen.

Maar wat een pokkeweer zeg, hier hagel, natte sneeuw, wind, regen :brr: nu schijnt even de zon maar zie alweer heeeeel donkere lucht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:12

VHU: klinkt alsof het wel goed komt met Ber
Baudy: dat zijn leuke meevallers. Oeps, hennepkwekerij...
Ips: heb lekker geslapen, niet koud gehad, halverwege de nacht wat lagen uit kunnen doen. Maar was al om half 6 wakker.... Dat was wel wat vroeg.